- Jongens ik heb het topic niet geopend om de bevallige arm der wet af te zeiken, HOU JE EFFE IN JA !
als ik die lap wettekst lees dan concludeer ik dat de politie iedereen zowat als verdachte ziet en, tenzij je heel hard kan lopen altijd de lul bent. (correct me if I'm wrong)
Nu zit ik er niet mee in om me te legitimeren, en heb eigenlijk nog geen slechte ervaringen met de politie aan beide zeiden van de grens.
Maar hoe spreek je de persoon die je staande houd nu eigenlijk het best aan als je niet wijs raakt uit de verschillende rangen.
in een bericht op de frontpage las ik gister dat 1 procent van de bevolking ouder dan 14 al staande gehouden zijn ? ovedreven cijfer??
wat is de houding van de Nederlandse politie aangaande rijden onder invloed van SOFTdrugs?
en hoe testen jullie erop?
Ik ben een keer staande gehouden in de buurt van Hulst,
De agent- die overigens best vriendelijk was - vroeg eerst of ik gedronken had. "Nee meneer"
Dan vroeg ie of ik" iets gebruikt" had. ik heb toen bevestigd en m'n gras afgegeven.
Toen vroeg de man me om mijn voertuig te starten en wist te vertellen dat mijn uitlaat kapot was
Ik kreeg 180gulden boete "en dan zwijgen we over de rest" .
Heel gelukkig als ik was dat de man niet begon over begane snelheidsovertreding (100 ipv80) heb ik de man bedankt voor ik doorreed
in tegenstelling,: mijn eerste ontmoeting met de Belgische politie
Met de auto op weg naar een fuif was ik op het linker vak van de Antwerse ring gesukkeld en dierf niet meer naar rechts omdat al die gekken me veel te snel langs rechts voorbijvlogen( ik had 2 weken mijn rijbewijs)
m'n vrienden op de achterbank zeiden dat 'r "flikken" achter ons reden die niet zo blij waren, maar ik had nog nooit van anonieme wagens gehoord
Dus ik ging pas aan de kant toen die een zwaailicht opzetten .
Ik zie ( eenmaal gestopt) een grote zware man briesend als een stier op me afkomen...
Ik draai de ruit van m'n Skoda omlaag en hij trekt woedend het portier uit mijn handen.
hij :in plat Antwerps " GOA HE'T GIEN ROABEWOAS! ! ! ! (jij hebt geen rijbewijs)
ik: stilletjes : "jawel meneer"
hij: DA KAN NIE, LOT ZIEN ! ! !
ik toon mijn rijbewijs waarvan de inkt nog niet goed droog is en hij brult of ik niet geleerd heb rechts te rijden terwijl ik zit te bibberen achter mijn stuur.
De man was blijkbaar tevreden dat 'ie z'n woede wat kon luchten, brulde nog wat door over een mistlicht , gooide mijn deur dicht en was evensnel weer weg
Ik was bijna doof aan m'n linkeroor