abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24513570
Hoi, dit is een serieuze poging tot het beginnen van een discussie of in ieder geval het aansnijden van dit onderwerp.

Ik denk dat ik mogelijk een internetverslaving heb. Ik zit ongeveer van 8 tot 22 uur op internet, met als enige onderbrekingen de lunch en het avondeten en het uitlaten van de hond, drie keer per dag. Soms kijk ik tussendoor nog wat teleivisie.

In feite gebeurt er niets interessants op internet, maar ik kan me er niet van losrukken. Allerlei internetverslavingstestjes gaan bij mij al niet meer op, omdat er vragen in voorkomen als "gaat internet ten koste van je maatschappelijke en sociale leven?". Daarop is mijn enige antwoord namelijk: "Nee, want die heb ik niet."

Inmiddels is mijn drang tot veel dingen in het leven volledig...gesublimeerd. Ik internet eigenlijk de hele dag. Ik heb geen drang meer te leren, of iets te bereiken in het leven. Eigenlijk is het in de afgelopen vijf jaar (zo lang heb ik ongeveer internet) steeds verder bergaf gegaan met mij. Eerst haalde ik hoge cijfers en studeerde ik aandachtig, toen ging ik me steeds meer terugtrekken naar het internet en nu heb ik zelfs al mijn tweede studie afgekapt.

Hoewel niets me meer trekt op het internet weet ik niet goed hoe ik moet stoppen. Als ik niet internet, denk ik telkens aan internet en word ik depressief. Ik heb eens geprobeerd een hele week niet te internetten en geen TV te kijken, en toen ik twee dagen van die week niet had geinternet brak ik volledig. Ik raakte in een zware depressie en ik moest terug naar het internet.

Alleen als ik internet voel ik me gelukkig. Ik merk dat mijn karakter ook verandert door internet. Ik word heel erg hyper van internet, terwijl ik normaal een extreem rustige persoon ben. Ik ga op in allerlei domme discussies en bezig vaak seksuele praat, terwijl ik helemaal niet zo'n persoon ben. Ik word er volledig door in beslag genomen en soms denk ik wel eens dat het mijn persoonlijkheid heeft aangetast of veranderd.

Ik loop nu sinds een tijdje bij een psycholoog. Ik zal het hier met hem over hebben, maar ik ga er niet van uit dat hij veel verstand heeft van deze kwestie. Ik denk dat ik hier mensen kan vinden met meer verstand ervan. Het probleem is dat ik er niet meer uit kan komen, omdat ik dat juist door de verslaving niet meer wíl. Ik heb geen andere verlangens meer, soms, dan alleen internet. Ik ben een waardeloze, saaie, ongelukkige, hypere persoon geworden.

Weet iemand of er reallife supportgroups zijn voor internetverslaving? Wat kan ik het beste doen? Ik heb inmiddels ook geen andere hobby's meer, geen studie meer, en geen sociale verlangens meer. Dat is volledig weg. Ik weet niet hoe ik vervanging kan zoeken. Help alsjeblieft.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_24513693
Wat klinkt dit verhaal mij bekend in de oren. Als ik het zo na ga dan heb ik het zelfde probleem als jou.

Maar ik ben sociaal nog wel bezig en kan me nog ietsje meer losrukken van dat ding, de pc.

Wat ik heb gedaan om mijn eigen leven weer op te krikken is door in iedergeval niet meer op chats te komen en dat ik alleen nog internet om dingen voor school te doen of ontspanning. Spelletje ofzo.

Maar geen MSN, geen IRC meer voor mij en ik hoop dat ik het vol kan houden, want ik ben er vannacht mee begonnen.

Maar wat doe je dan vooral op internet? Chat je? Speel je games?
Wat heb je voor dat je aan het internet verslaafd raakte gedaan kwa hobbie's en dergelijke?
pi_24513738
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat klinkt dit verhaal mij bekend in de oren. Als ik het zo na ga dan heb ik het zelfde probleem als jou.

Maar ik ben sociaal nog wel bezig en kan me nog ietsje meer losrukken van dat ding, de pc.

Wat ik heb gedaan om mijn eigen leven weer op te krikken is door in iedergeval niet meer op chats te komen en dat ik alleen nog internet om dingen voor school te doen of ontspanning. Spelletje ofzo.

Maar geen MSN, geen IRC meer voor mij en ik hoop dat ik het vol kan houden, want ik ben er vannacht mee begonnen.

Maar wat doe je dan vooral op internet? Chat je? Speel je games?
Wat heb je voor dat je aan het internet verslaafd raakte gedaan kwa hobbie's en dergelijke?
Ik chat en forum eigenlijk vooral. Games boeien mij niet zo. Vroeger programmeerde ik nog wel eens, maar dat doe ik nu ook niet meer. Eigenlijk ben ik vooral "sociaal" aan het internetten.

Hiervoor las ik wel graag Latijn, mja, keek ik veel TV. Ik kijk eigenlijk veel TV sinds mijn 9e ofzo. Tot mijn 11e, toen ik een computer kreeg. Daarna ben ik niet meer losgeweest van het ding, behalve dat het vroeger wat minder was, en dat ik nog hele dagen naar de middelbare school ging, en soms buiten school nog wat huiswerk deed. Maar toen ik kabel kreeg, gingen mijn schoolprestaties daar wel onder lijden.

Ik heb verder geen andere levensinvulling (meer), dus ik kan me ook niet goed losrukken. Ik computer ook wel eens níet, maar dan zit ik de hele dag te mediteren of ik lig op bed, gewoon te liggen, of ik kijk TV. Het heeft geen zin, en ik verzink dan helemáál in leegte. Eigenlijk voel ik me alleen achter de computer goed.

Aangezien ik ook niet meer de behoefte heb aan andere dingen in het leven, weet ik niet goed wat ik eraan kan doen. Ik wil er wel vanaf, maar ik weet niet hoe.
pi_24513742
`zoek een vriendin of werk zou ik zegge
www.ikstastrakvande.pep
Icons niet groter dan 100kb my ass.. bouw daaar een functie voor in dan snol
pi_24513768
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:42 schreef Dark0r het volgende:
`zoek een vriendin of werk zou ik zegge
Ik heb een internetrelatie gehad. (serieus)
Dat is misgegaan, vooral door mijn geestelijke leegte en mijn negativiteit. Dat is heel erg. Het is niet zo makkelijk om me los te rukken als je denkt. Ik heb geen behoefte meer aan werk, studeren, of leven. Eigenlijk interesseert niets me meer. Ik wil wel dat iets me weer interesseert maar ik weet niet hoe.
pi_24513785
Is het niet tijd om professionele hulp te zoeken. Iemand die je kan begeleiden om het langzamerhand af te bouwen.
Want op deze manier wordt het alleen erger.
pi_24513788
Ga naar een psycholoog. Je bent gewoon depressief.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_24513789
Damn, je verhaal is te erg. Probeer je je via internet soms te verschuilen voor de buitenwereld? Je moet gewoon gaan sporten, een baan/studie zoeken en je talenten (die heeft iedereen) ontplooien. Doe je dat niet, dan is de kwaliteit van je leven niet bijzonder goed en je leeft maar één keer, dus elke dag dat je op deze voet verder gaat, is een weg gegooide dag
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24513797
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:45 schreef Pelgrim het volgende:
Is het niet tijd om professionele hulp te zoeken. Iemand die je kan begeleiden om het langzamerhand af te bouwen.
Want op deze manier wordt het alleen erger.
Ik heb al hulp voor mijn problemen, maar mijn psycholoog is een man in de 40, ik denk dat hij weinig hierover weet. Ik zoek alleen maar wat advies hier. Alles is meegenoemn.
pi_24513811
Ik hoop binnenkort ook naar een psygoloog te kunnen en ook aan dit soort dingen te kunnen gaan werken.

Zo'n man/vrouw kan jou ook hierbij helpen. Daar alleen al de dingen die je hier tikt weet ik wel zeker dat een psygoloog je kan helpen, je moet alleen eerlijk zijn in de dingen die je vertelt en er 100% voor gaan.

Mijn schoolprestatie's beginnen er ook onder te lijden en daarom heb ik ook die stap genomen. Daarnaast wil ik een sport gaan beoefenen, maar dat is voor mij weer een stap hoger, vond het al moeilijk genoeg om deze stap te nemen.

Maar hoe zit je lichamelijk een beetje in elkaar? Heeft je lichaam behoefte om te gaan sporten? Ben je mischien dik? Probeer het eens van een andere kant te gaan bekijken van, ey als ik nu eens dat ga doen... t'is moeilijk maar probeer maar eens.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:47:53 #11
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_24513817
Misschien moet je echt op zoek naar een andere hobby, voor erbij. Als je dit langzaam laat groeien kan dit misschien een grotere hobby worden. Het internetten kun je dan wat terugdringen maar waarom meteen helemaal stoppen met internetten? Het is leuk, informatief en stiekem leer je er veel van. Maar 2 tot 4 uur per dag op internet is ook goed.

Als je op bed gaat liggen en niets doen, dan is idd het enige vermaak wat er nog op je staat te wachten die computer. Daarom kun je beter op zoek gaan naar iets wat je ook leuk vind en het zo combineren.
Trotse mamma :)
pi_24513845
Ga naar de sportschool om lekker te relaxen...probeer wat contacten te leggen.
Sociaal leven is zo ontzettend belangrijk, je kan niet zonder!
pi_24513847
Ik heb ongeveer hetzelfde, maar dan zonder depressies. Mijn probleem is dat ik me simpelweg kapot verveel als ik weg ben bij de computer.

Mijn "mazzel" is nu eigenlijk dat ik last van RSI heb (sinds kort) waardoor ik mijn comoutergebruikt sterk moest verminderen. Niet dat ik nu veel andere bijzondere dingen doe, nu gang ik vooral voor de tv (waar de hele dag niets op te zien is), maar binnenkort start ik met een thuiscursus die mij wel interesseert. Misschien is dat iets wat jij ook kunt doen. Zo'n cursus kan een hoop tijd kosten en misschien kan dat voor jou een excuus zijn om bij de computer weg te gaan. In de hoop dat het went en dat je niet meteen weer terugggaat als de cursus is afgelopen
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:50:38 #14
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24513869
ADSL abo opzeggen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24513895
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoop binnenkort ook naar een psygoloog te kunnen en ook aan dit soort dingen te kunnen gaan werken.

Zo'n man/vrouw kan jou ook hierbij helpen. Daar alleen al de dingen die je hier tikt weet ik wel zeker dat een psygoloog je kan helpen, je moet alleen eerlijk zijn in de dingen die je vertelt en er 100% voor gaan.

Mijn schoolprestatie's beginnen er ook onder te lijden en daarom heb ik ook die stap genomen. Daarnaast wil ik een sport gaan beoefenen, maar dat is voor mij weer een stap hoger, vond het al moeilijk genoeg om deze stap te nemen.

Maar hoe zit je lichamelijk een beetje in elkaar? Heeft je lichaam behoefte om te gaan sporten? Ben je mischien dik? Probeer het eens van een andere kant te gaan bekijken van, ey als ik nu eens dat ga doen... t'is moeilijk maar probeer maar eens.
Lichamelijk zit het wel goed. Ik heb geen behoefte aan sport, sport is niet zo heel goed voor me, ik word er meestal ziek van. Ik ben netjes slank, zelfs afgevallen in de afgelopen jaren.

Ik ben wel eerlijk tegen mijn psycholoog, alleen soms snap ik het zelf niet helemaal. Maar nu denk ik wel dat ik echt verslaafd ben. Ik heb het er nog niet met hem over gehad maar dat zal ik zeker doen.

Ik denk wel veel na over wat ik kan gaan doen maar ik weet niets. Ik vind ook niets meer leuk, behalve internet. Het is heel erg. Het ironische is dat deze instelling mij die internetrelatie heeft gekost (en dat was echt een heel goede relatie met veel potentie, ook in real life).

Ik gebruik internet denk ik wel om me te verbergen voor de buitenwereld. Om me te verbergen voor het leven zelf. Soms wil ik ook niet leven. Alsin echt leven. Hetm aakt me niet zo meer uit.
pi_24513918
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:49 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ga naar de sportschool om lekker te relaxen...probeer wat contacten te leggen.
Sociaal leven is zo ontzettend belangrijk, je kan niet zonder!
ik heb nooit een sociaal leven gehad, behalve op internet
ik heb nooit een vriend of vriendin gehad, nooit mensen met wie ik omging
ik ken het niet anders en inmiddels verlang ik ook niet meer anders
ik leef in een isolement
pi_24513957
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:53 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ik heb nooit een sociaal leven gehad, behalve op internet
ik heb nooit een vriend of vriendin gehad, nooit mensen met wie ik omging
ik ken het niet anders en inmiddels verlang ik ook niet meer anders
ik leef in een isolement
Probeer als vrijwilliger aan het werk te gaan bij een dierentuin (serieus!). Het schijnt zo te zijn dat mensen die moeilijk contact leggen met andere mensen des te beter contact kunnen leggen met dieren en daar veel plezier aan beleven. Dat is in ieder geval een stuk gezonder dan 24/7 achter je pc te zitten
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:56:39 #18
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24513967
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:52 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Lichamelijk zit het wel goed. Ik heb geen behoefte aan sport, sport is niet zo heel goed voor me, ik word er meestal ziek van. Ik ben netjes slank, zelfs afgevallen in de afgelopen jaren.

Ik ben wel eerlijk tegen mijn psycholoog, alleen soms snap ik het zelf niet helemaal. Maar nu denk ik wel dat ik echt verslaafd ben. Ik heb het er nog niet met hem over gehad maar dat zal ik zeker doen.

Ik denk wel veel na over wat ik kan gaan doen maar ik weet niets. Ik vind ook niets meer leuk, behalve internet. Het is heel erg. Het ironische is dat deze instelling mij die internetrelatie heeft gekost (en dat was echt een heel goede relatie met veel potentie, ook in real life).

Ik gebruik internet denk ik wel om me te verbergen voor de buitenwereld. Om me te verbergen voor het leven zelf. Soms wil ik ook niet leven. Alsin echt leven. Hetm aakt me niet zo meer uit.
Soms moet je ook eerst iets gaan doen voordat je interesse geprikkeld wordt. Vanuit je luie stoel achter je pc denk je misschien dat helemaal niets je interesseert, maar probeer gewoon eens iets, en denk er niet teveel over na of dat dan helemaal jouw reddingsboei is, want dan zit je zo weer achter je computer.

En praat er eens met iemand over. Niet op internet, bij voorkeur, internetvrienden zijn meestal schijnvrienden.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24513968
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:52 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Internet is voor veel mensen inderdaad een uitlaadklep, je kan je verschuilen achter je nickname en je kan lekker je gevoelens van je af tikken zonder dat iemand je kent in Real Life.

Wat je kan gaan doen, ga niet even snel met de hond naar buiten en weer naar binnen en hup weer achter de pc. Maarga gewoon een goed eindje lopen, ik weet niet waar je woont maar loop het centrum van je stad/dorp eens in, ga winkels in uit, knoop misschien een praatje aan met die lekkere verkoopster aan de balie , probeer van dat uitje met de hond iets groters te maken dan wat je er nu mee doet.
pi_24514163
Dichterbijer, ik kan dat niet. Ik heb net met de hond gelopen, drie minuten ofzo. Ik verlang dan meteen weer naar internet. Ik kan het niet controleren. Ik heb het nodig. Ik heb geen andere mensen meer in mijn leven dan internetvrienden, op mijn moeder na, en die internet zelf soms ook nogal (als ze niet aan het werk is). (En tijdens haar werk soms ook wel).

Ik wil helemaal geen lekkere verkoopster of een andere meid, dat maakt me niets meer uit. Eigenlijk is het hele leven door mij afgeschreven.

En ik kan inderdaad goed contact leggen met dieren, maar soms ben ik ook wel boos op mijn hond of katten. Soms ben ik ook erg kortaf tegen mijn moeder als ze me stoort bij het internetten. Mijn persoonlijkheid ish elemaal anders. Ik kan alleen maar denken aan chatten. Internetmensen zijn mijn belangrijkste focus in het leven geworden. Ik droom over ze. Ik denk aan ze. Het houdt niet meer op.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:13:41 #21
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24514199
Vent, it's the story of my life.
pi_24514236
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
Dichterbijer, ik kan dat niet. Ik heb net met de hond gelopen, drie minuten ofzo. Ik verlang dan meteen weer naar internet. Ik kan het niet controleren. Ik heb het nodig. Ik heb geen andere mensen meer in mijn leven dan internetvrienden, op mijn moeder na, en die internet zelf soms ook nogal (als ze niet aan het werk is). (En tijdens haar werk soms ook wel).

Ik wil helemaal geen lekkere verkoopster of een andere meid, dat maakt me niets meer uit. Eigenlijk is het hele leven door mij afgeschreven.

En ik kan inderdaad goed contact leggen met dieren, maar soms ben ik ook wel boos op mijn hond of katten. Soms ben ik ook erg kortaf tegen mijn moeder als ze me stoort bij het internetten. Mijn persoonlijkheid ish elemaal anders. Ik kan alleen maar denken aan chatten. Internetmensen zijn mijn belangrijkste focus in het leven geworden. Ik droom over ze. Ik denk aan ze. Het houdt niet meer op.
Dan blijft er nog maar één optie over: Word fok mod
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:19:19 #23
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24514278
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:13 schreef BrauN het volgende:
Vent, it's the story of my life.
Same here... Het enige verschil is dat ik het niet erg vind
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_24514324
Goed advies @dichterbijer.
Het is door onderzoek bewezen dat het hebben van een hond de kans op een relatie vergroot. Omdat je door het uitlaten van de hond vanzelf in contact komt met mensen.
Heb trouwens soortgelijke gevoelens. Het maakt me allemaal weinig uit wat er gebeurt, ik heb geen levensdoel, maar ik denk dat veel mensen dat hebben. Ik zou wel eens gelukkig willen zijn. Maar ik heb tot nu toe altijd nog het idee gehad dat mijn tijd nog wel komt. Ik heb wel een sociaal leven, alleen is dit zeer beperkt. Maar daarnaast loop ik dan ook stage (40) en werk ik nog (20). Dus ik ben al vrij druk, de uurtjes die ik over heb zit je dan al gauw achter de PC.
Hou in ieder geval je zelf voor dat jou tijd nog wel komt, zodat we niet dadelijk in een topic bezig zijn wat de beste manier van zelfdoding is. Want ook al ben ik vrij depressief, ik ben nog altijd zo helder dat ik nog steeds niet begrijp waarom mensen een eind maken aan hun leven. Het is misschien dan wel geen bal aan, maar jou tijd komt ook nog wel.
pi_24514342
Dit zit erg diep... met een moker je PC in elkaar slaan zit er ook niet in natuurlijk.

Maar stel je de vraag eens: WIL je nog wel een ander leven krijgen?
Klinkt als of je nu erg vastgeroest zit aan je stoel en dat er zo'n bungeekoord er aan vast zit als je weg gaat.

En als je buiten loopt wat denk je dan: hadden ze nou maar wireless internet hier of denk je van: wat is de natuur toch mooi.

Ik probeer je aan het denken te zetten, je gedachten op gang te krijgen, beetje weer te activeren.

Btw. die van de verkoopster was maar een geintje, maar bedoelde er mee aan te geven. Probeer toch contact te maken, ga hardlopen in een hardloop groep misschien. Misschien ben je wel een nieuw talent.

Trouwens hoe oud ben je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')