Ik chat en forum eigenlijk vooral. Games boeien mij niet zo. Vroeger programmeerde ik nog wel eens, maar dat doe ik nu ook niet meer. Eigenlijk ben ik vooral "sociaal" aan het internetten.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:38 schreef Dichterbijer het volgende:
Wat klinkt dit verhaal mij bekend in de oren. Als ik het zo na ga dan heb ik het zelfde probleem als jou.
Maar ik ben sociaal nog wel bezig en kan me nog ietsje meer losrukken van dat ding, de pc.
Wat ik heb gedaan om mijn eigen leven weer op te krikken is door in iedergeval niet meer op chats te komen en dat ik alleen nog internet om dingen voor school te doen of ontspanning. Spelletje ofzo.
Maar geen MSN, geen IRC meer voor mij en ik hoop dat ik het vol kan houden, want ik ben er vannacht mee begonnen.
Maar wat doe je dan vooral op internet? Chat je? Speel je games?
Wat heb je voor dat je aan het internet verslaafd raakte gedaan kwa hobbie's en dergelijke?
Ik heb een internetrelatie gehad. (serieus)quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:42 schreef Dark0r het volgende:
`zoek een vriendin of werk zou ik zegge![]()
Ik heb al hulp voor mijn problemen, maar mijn psycholoog is een man in de 40, ik denk dat hij weinig hierover weet. Ik zoek alleen maar wat advies hier.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:45 schreef Pelgrim het volgende:
Is het niet tijd om professionele hulp te zoeken. Iemand die je kan begeleiden om het langzamerhand af te bouwen.
Want op deze manier wordt het alleen erger.
Lichamelijk zit het wel goed. Ik heb geen behoefte aan sport, sport is niet zo heel goed voor me, ik word er meestal ziek van.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoop binnenkort ook naar een psygoloog te kunnen en ook aan dit soort dingen te kunnen gaan werken.
Zo'n man/vrouw kan jou ook hierbij helpen. Daar alleen al de dingen die je hier tikt weet ik wel zeker dat een psygoloog je kan helpen, je moet alleen eerlijk zijn in de dingen die je vertelt en er 100% voor gaan.
Mijn schoolprestatie's beginnen er ook onder te lijden en daarom heb ik ook die stap genomen. Daarnaast wil ik een sport gaan beoefenen, maar dat is voor mij weer een stap hoger, vond het al moeilijk genoeg om deze stap te nemen.
Maar hoe zit je lichamelijk een beetje in elkaar? Heeft je lichaam behoefte om te gaan sporten? Ben je mischien dik? Probeer het eens van een andere kant te gaan bekijken van, ey als ik nu eens dat ga doen... t'is moeilijk maar probeer maar eens.
ik heb nooit een sociaal leven gehad, behalve op internetquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:49 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ga naar de sportschool om lekker te relaxen...probeer wat contacten te leggen.
Sociaal leven is zo ontzettend belangrijk, je kan niet zonder!
Probeer als vrijwilliger aan het werk te gaan bij een dierentuin (serieus!). Het schijnt zo te zijn dat mensen die moeilijk contact leggen met andere mensen des te beter contact kunnen leggen met dieren en daar veel plezier aan beleven. Dat is in ieder geval een stuk gezonder dan 24/7 achter je pc te zittenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:53 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
ik heb nooit een sociaal leven gehad, behalve op internet
ik heb nooit een vriend of vriendin gehad, nooit mensen met wie ik omging
ik ken het niet anders en inmiddels verlang ik ook niet meer anders
ik leef in een isolement
Soms moet je ook eerst iets gaan doen voordat je interesse geprikkeld wordt. Vanuit je luie stoel achter je pc denk je misschien dat helemaal niets je interesseert, maar probeer gewoon eens iets, en denk er niet teveel over na of dat dan helemaal jouw reddingsboei is, want dan zit je zo weer achter je computer.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:52 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Lichamelijk zit het wel goed. Ik heb geen behoefte aan sport, sport is niet zo heel goed voor me, ik word er meestal ziek van.Ik ben netjes slank, zelfs afgevallen in de afgelopen jaren.
Ik ben wel eerlijk tegen mijn psycholoog, alleen soms snap ik het zelf niet helemaal. Maar nu denk ik wel dat ik echt verslaafd ben. Ik heb het er nog niet met hem over gehad maar dat zal ik zeker doen.
Ik denk wel veel na over wat ik kan gaan doen maar ik weet niets. Ik vind ook niets meer leuk, behalve internet. Het is heel erg. Het ironische is dat deze instelling mij die internetrelatie heeft gekost (en dat was echt een heel goede relatie met veel potentie, ook in real life).
Ik gebruik internet denk ik wel om me te verbergen voor de buitenwereld. Om me te verbergen voor het leven zelf. Soms wil ik ook niet leven. Alsin echt leven. Hetm aakt me niet zo meer uit.
Internet is voor veel mensen inderdaad een uitlaadklep, je kan je verschuilen achter je nickname en je kan lekker je gevoelens van je af tikken zonder dat iemand je kent in Real Life.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:52 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Lichamelijk zit het wel goed. Ik heb geen behoefte aan sport, sport is niet zo heel goed voor me, ik word er meestal ziek van.Ik ben netjes slank, zelfs afgevallen in de afgelopen jaren.
Ik ben wel eerlijk tegen mijn psycholoog, alleen soms snap ik het zelf niet helemaal. Maar nu denk ik wel dat ik echt verslaafd ben. Ik heb het er nog niet met hem over gehad maar dat zal ik zeker doen.
Ik denk wel veel na over wat ik kan gaan doen maar ik weet niets. Ik vind ook niets meer leuk, behalve internet. Het is heel erg. Het ironische is dat deze instelling mij die internetrelatie heeft gekost (en dat was echt een heel goede relatie met veel potentie, ook in real life).
Ik gebruik internet denk ik wel om me te verbergen voor de buitenwereld. Om me te verbergen voor het leven zelf. Soms wil ik ook niet leven. Alsin echt leven. Hetm aakt me niet zo meer uit.
Dan blijft er nog maar één optie over: Word fok modquote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:11 schreef JohnDDD het volgende:
Dichterbijer, ik kan dat niet. Ik heb net met de hond gelopen, drie minuten ofzo. Ik verlang dan meteen weer naar internet. Ik kan het niet controleren. Ik heb het nodig. Ik heb geen andere mensen meer in mijn leven dan internetvrienden, op mijn moeder na, en die internet zelf soms ook nogal (als ze niet aan het werk is). (En tijdens haar werk soms ook wel).
Ik wil helemaal geen lekkere verkoopster of een andere meid, dat maakt me niets meer uit. Eigenlijk is het hele leven door mij afgeschreven.
En ik kan inderdaad goed contact leggen met dieren, maar soms ben ik ook wel boos op mijn hond of katten. Soms ben ik ook erg kortaf tegen mijn moeder als ze me stoort bij het internetten. Mijn persoonlijkheid ish elemaal anders. Ik kan alleen maar denken aan chatten. Internetmensen zijn mijn belangrijkste focus in het leven geworden. Ik droom over ze. Ik denk aan ze. Het houdt niet meer op.
Same here... Het enige verschil is dat ik het niet erg vindquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |