bron?quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:34 schreef Againzender het volgende:
En nu al meer dan 225000 doden omdat Indonesie het dodental fors verhoogd heeft
Sorry, was wel een heel kort berichtje van mijn kant. Ik zag het op Teletekst:quote:Op woensdag 19 januari 2005 15:47 schreef err het volgende:
[..]
bron?
het laatste cijfer was 175.000 voor zover ik weet.
quote:Sri Lanka stelde het geschatte dodental dinsdag naar beneden bij. Door onder meer dubbeltellingen zou het maandag genoemde aantal van ruim 38.000 niet correct zijn. Het kantoor van de president houdt het voorlopig op ongeveer 31.000. Daardoor zou het totaal aantal doden door de zeebeving in Azië en Afrika uitkomen op 220.000.
Bron: LC
Dat vraag ik me ook al dagen af?quote:Op donderdag 20 januari 2005 17:23 schreef err het volgende:
is Froukje al gevonden?
quote:170 170 tt-EEN za 22 jan 17:17.42
buitenland
MAN OVERLEEFT 25 DAGEN OP EILAND
In de Indische Oceaan is een man gered
die 25 dagen alleen op een eiland heeft
overleefd.
De man woonde op een klein eilandje van
de Nicobar-archipel. Na de tsunami
bleek hij de enige bewoner te zijn die
de ramp had overleefd.
Hij hield zich in leven door kokosnoten
te eten. Met een vlag die hij gemaakt
had van z'n kleren, kon hij de aandacht
van hulpverleners trekken.
Op de eilanden van Andaman en Nicobar
zijn vier weken na de ramp bijna 2.000
lichamen geborgen. Meer dan 5.000
mensen worden nog vermist.
Vooral vissers zijn bang dat op 26 januari een nieuwe Tsunami komt (precies 1 maand naar de ramp).quote:Bij de Indiase eilandengroep Nicobaren heeft zich maandag een zeebeving met een kracht van 6,5 op de schaal van Richter voorgedaan. Er zijn geen meldingen van slachtoffers. Een weerkundige zei dat het om een van de vele naschokken gaat. In Indiase dorpen groeit overigens de angst voor een nieuwe tsunami.
quote:Conversion attempts in the time of grief
(...)
Villagers were complaining to the police about a missionary group to which the van belonged.
They said the group had taken away to another place their belongings and the relief they had got from nongovernmental organisations and the government, which they had kept inside the temple, because they refused to listen to its missionaries.
"They want to try their luck at some other place. Since we resisted, they took away our things. We won't allow this to happen," they said. "Why don't you arrest all of them?" the villagers asked the police.
The villagers' torrent of angry words continued. "We have lost everything to the sea. They said they would help us if we followed their religion. What logic is this? Are they here to help us or change our religion?" The police couldn't cool their tempers.
(...)
When I entered one of the rows of temporary shelters built for tsunami victims in Pattancherry village in Nagapattinam, I witnessed a minor scuffle in a corner.quote:Op maandag 24 januari 2005 20:24 schreef VAK het volgende:
Er komen altijd mensen die misbruik willen maken van de situatie:
[..] Je bent wel een stukje vergeten.
quote:
Verandert dit het verhaal dan?quote:Op maandag 24 januari 2005 22:46 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Is wel zo eerlijk om alles te vertellen he![]()
Vind het hier niet de plaats en al helemaal niet gepast om af te gaan geven op christenen,moslims,hindoe,s ,boedisten enz.quote:
Ik neem aan dat je " natuurramp " bedoeld? anders ken ik er nog wel een paar...quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:50 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Dit is al de grootste ramp uit de bekende geschiedenis,en het wordt steeds erger en erger.
Natuurlijk geven de meeste christenen wel eerlijk hulp. Dat is geen reden om over dit soort zaken heen te kijken. Vaak wordt niet erkend dat dit soort zaken gebeuren. Ik neem aan dat jij ook niet wilt dat jouw geld naar dit soort groeperingen gaat. De mensen daar kweken hierdoor wantrouwen tegen elke westerse of christelijke 'hulp'. Als men daar dit soort bekeringsactiviteiten wil verbieden wordt hier geroepen dat men de godsdienstvrijheid schendt en christenen vervolgt.quote:Op dinsdag 25 januari 2005 20:50 schreef ikkemem het volgende:
[..]
Vind het hier niet de plaats en al helemaal niet gepast om af te gaan geven op christenen,moslims,hindoe,s ,boedisten enz.
Van alle groepen zijn er die hun geliefden verloren hebben.
En uit alle groepen zullen er ook wel mensen zijn die van de ramp profiteren.
En ja je bericht was wat eenzijdig.
Van alle kanten wordt hulp geboden,ook door christenen.
Dit is al de grootste natuur ramp uit de bekende geschiedenis,en het wordt steeds erger en erger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |