235 In treinen die rijden naar (grote) hardcorefeesten: mensen die alvast een voorfeestje houden in de trein. Heb niks tegen bier drinken, maar wel als dat gepaard gaat met een flinke joint in de ene hoek, flink wat gesnuif in een andere hoek, en iemand die zijn apotheek begint uit te stallen in de vierde hoek van m'n coupé. En dan krijg ík de verwijtende blikken omdat ik enigzins nuchter ben.
![]()
236 mensen die de volle 45 minuten mij aanstaren. Zorgt er niet echt voor dat ik op mijn gemak in de trein zit
237 Zwartrijders die in discussie gaan met de conducteur. Ik had zo'n pauper tegenover me zitten, hele tijd roepen dat ie betaald had, terwijl hij een kaart van een week oud bij zich had.
Op een gegeven moment had ik er genoeg van dus zei ik 'gast, je bent al zo'n klootzak die niet eens geld heeft voor openbaar vervoer, en dan vergal je ook de ochtend van tientallen mensen. Optyfen, nu.' Kreeg alleen een glazige blik, maar daarna stapte hij maar uit op het eerstvolgende station.
238 Jehova's die een praatje met je willen maken. Al 2 keer gebeurd, eerst zitten ze hun propagendamateriaal te lezen, vervolgens wordt je aangetikt, en krijg je een 'mag ik wat vragen?' te horen. En niet eens opgeven na een kort 'NEE.'