quote:dus bij hacken denk jij aan internet?
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:25 schreef -mainframe- het volgende:[..]
daar hebben ze geen internet, mischien handig om te weten
en de vraag alleen al...hoe leer je hacken, tjah wat kan ik er op zeggen ga eerst een wat programmeer talen leren. begin bij html om te zien hoe het beetje in elkaar steeks.
stap later over op c# en phyton enz enz
En zoals ik beetje in de forum heb gelezen over programmas zoals sub7...geloof me dat is geen hacken, dat kan elke debiel gebruiken!
Hacken leer je niet zomaar daar gaat tijd inzitten, en je hebt er bepaalde inzicht voor nodig!
Zoals andere al gezegd hebben, loop wat verschillende sites langs die hier ten sprake zijn gekomen, en maak je zelf bekend op wat forums.....met een beetje geluk krijg je toegang tot de wat bekendere IRC channels, en daar zitten vast en zeker mensen die jou met een beetje geluk wat kennis willen bij brengen.
quote:helemaal mee eens, maar goed, we hebben die vraag onszelf allemaal een keer gesteld, alleen ik zocht toen op google.
Op vrijdag 10 oktober 2003 10:59 schreef VeerMans het volgende:
'Hoe leer je hacken'niet echt een zinnige post, maar dit is gewoon een TE domme vraag
Anders gaat de gene die het willen leren even langs de bruna, en halen een boek voor HACKEN voor DUMMIES
quote:Dat is t mooie van de beveiliging van XP... Niet
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:20 schreef SEXYLADY het volgende:
Nu we het hier hebben over hacken, heb ik een vraag. Misschien dat er mensen onder jullie zijn die het weten. Weet iemand hoe ik zonder dat ik de wachtwoord weet van een computer in die pc kan. Het gaat om een pc waar windows xp op is geinstalleerd.
quote:Nerds schijnen dat echt leuk te vinden
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:34 schreef chocolatemoeze het volgende:
Het volgen van een informatica opleiding [been threre] is nog lang niet voldoende om hacker te worden.
Wat je nodig hebt is een flinke dosis N3RD. Tenzij je het echt leuk vind packets te ontleden.
quote:Download de ISO/programma SUPER ERD
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:20 schreef SEXYLADY het volgende:
Nu we het hier hebben over hacken, heb ik een vraag. Misschien dat er mensen onder jullie zijn die het weten. Weet iemand hoe ik zonder dat ik de wachtwoord weet van een computer in die pc kan. Het gaat om een pc waar windows xp op is geinstalleerd.
Daar zit een functie op, om windows binnen te komen zonder dat je het password weet: dit geld tevens alleen voor window 2000, xp, 2003
vervolgens kan je dan ook gelijk de NTFS machtigingen aanpassen naar jouw wens ![]()
Tjah en laten we niet over de windows 9x beginnen, als je daar perseen een w8woord van wilt weten moet je volgens mij ff in dos kijken in het bestandje user.dat
[Dit bericht is gewijzigd door MR_White op 10-10-2003 11:39]
quote:Oh kan t wel, wist ik niet ik dacht dat t redelijk safe was in 2000/XP
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:36 schreef MR_White het volgende:[..]
Download de ISO/programma SUPER ERD
Daar zit een functie op, om windows binnen te komen onder dat je het password weet dit geld tevens alleen voor window 2000, xp, 2003
vervolgens kan je dan ook gelijk de NTFS machtigingen aanpassen naar jouw wensTjah en laten we niet over de windows 9x beginnen, als je daar perseen een w8woord van wilt weten moet je volgens mij ff in dos kijken in het bestandje user.dat
quote:Wat is dat voor onzin, om hacker te zijn heb je een flinke dosis N3RD nodig... jah dat slaat dus nergens op.
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:34 schreef chocolatemoeze het volgende:
Het volgen van een informatica opleiding [been threre] is nog lang niet voldoende om hacker te worden.
Wat je nodig hebt is een flinke dosis N3RD. Tenzij je het echt leuk vind packets te ontleden.
quote:dude, daar loop je dan met al je kennis over firewalls, security, kernels, unix, asm, c, c++, c#, je kent alle rfc's, kent de x86 architectuur. En wat doe je ermee? Beetje gaatjes en lekjes zoeken. Ik noem je dan een N3RD. Net zo iets als vliegtuigspotter.
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:38 schreef MR_White het volgende:[..]
Wat is dat voor onzin, om hacker te zijn heb je een flinke dosis N3RD nodig... jah dat slaat dus nergens op.
Ik weet niet of jij wel eens artikelen over bekende hackers gelezen hebt, maar die vallen zeker niet in het groepje N3RD
Iemand die gaten voor het bedrijfsleven zoekt, noem ik geen hacker maar meer een Q&A'er.
quote:Hey mensen, even voor de duidelijkheid, ik snap niks van al die termen en zo, ben geen it'er.
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:36 schreef MR_White het volgende:[..]
Download de ISO/programma SUPER ERD
Daar zit een functie op, om windows binnen te komen zonder dat je het password weet: dit geld tevens alleen voor window 2000, xp, 2003
vervolgens kan je dan ook gelijk de NTFS machtigingen aanpassen naar jouw wensTjah en laten we niet over de windows 9x beginnen, als je daar perseen een w8woord van wilt weten moet je volgens mij ff in dos kijken in het bestandje user.dat
quote:[geen zin om hele topic door te lezen]
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:02 schreef SEXYLADY het volgende:[..]
Hey mensen, even voor de duidelijkheid, ik snap niks van al die termen en zo, ben geen it'er.
En over die pc die ik bedoel, ik zet dus die pc aan, vervolgens krijg ik een scherm voor me met een account, maar aan die account zit een wachtwoord, en die wachtwoord weet ik niet. Verder is er ook helemaal geen gast account of zo. Dus pc kan ik helemaal niet in. Rest er niks over voor mij om de pc weer uit te zetten.
Dus zijn er tijdens het opstarten of zo handelingen die ik kan uitvoeren waardoor ik voorkom dat ik op de pagina kom met die account en meteen de pc al in kan?
NT 4 ? Windows 2000 ? XP ?
Waar komt de machine vandaan ? Hoe kom je er aan ??
quote:jah dit word even moeilijk uitleggen, super ERD blijft warez omdat de sourcecode ( broncode) van andere programma's erin verwerkt zijn.
Hey mensen, even voor de duidelijkheid, ik snap niks van al die termen
.........
meteen de pc al in kan?
quote:Het is een windows xp.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:05 schreef dice het volgende:[..]
[geen zin om hele topic door te lezen]
Weet je wel welk Operating systeem er op zit ?
NT 4 ? Windows 2000 ? XP ?Waar komt de machine vandaan ? Hoe kom je er aan ??
quote:aha, jah dat gaat werken!
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:09 schreef SEXYLADY het volgende:[..]
Het is een windows xp.
Als het een klein programma was had ik het je wel willen mailen....maar om 690 mb te gaan mailen vind ik ook zo wat.
Maar als je zo graag dat w8word eraf wilt hebben, waarom gooi je windows er dan niet even opnieuws op ?
quote:start pc in veilige modus -> ga naar configuratiescherm -> gebruikers -> activeer gast account -> start normaal
Hey mensen, even voor de duidelijkheid, ik snap niks van al die termen en zo, ben geen it'er.
En over die pc die ik bedoel, ik zet dus die pc aan, vervolgens krijg ik een scherm voor me met een account, maar aan die account zit een wachtwoord, en die wachtwoord weet ik niet. Verder is er ook helemaal geen gast account of zo. Dus pc kan ik helemaal niet in. Rest er niks over voor mij om de pc weer uit te zetten.
Dus zijn er tijdens het opstarten of zo handelingen die ik kan uitvoeren waardoor ik voorkom dat ik op de pagina kom met die account en meteen de pc al in kan?
quote:Volgens mij moet je dan ook nog inloggen hoor
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:18 schreef Manweth het volgende:[..]
start pc in veilige modus -> ga naar configuratiescherm -> gebruikers -> activeer gast account -> start normaal
quote:je zit er naast.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:21 schreef VeerMans het volgende:[..]
Volgens mij moet je dan ook nog inloggen hoor
anders zou het wel een hele slechte beveiling zijn? of zit ik er nou naast?
met gast account, kun je niet(lees: moeilijker) bij de email en andere prive dingen van de andere gebruikers. Het is er niet voor om iemand de totale toegang van het systeem te ontzeggen. Daarvoor zijn er veelste veel digibeten die dan hun wachtwoord vergeten. en daardoor alles kwijtraken omdat ze de pc opnieuw moeten (laten) installeren.
als je wil dat iemand er echt niet met weinig moeite bij kan, moet je in het bios een systeem wachtwoord opgeven.
edit: hele stomme typfout
quote:Ja ik bedoelde dat je in veilige modus ook nog moet inloggen
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:24 schreef Manweth het volgende:[..]
je zit er naast.
heb het zelf ook al een keer gedaan.met gast account, kun je niet(lees: moeilijker) bij de email en andere prive dingen van de andere gebruikers. Het is er niet voor om iemand de totale toegang van het systeem te ontzeggen. Daarvoor zijn er veelste veel digibeten die dan hun wachtwoord vergeten. en daardoor alles kwijtraken omdat ze de pc opnieuw moeten (laten) installeren.
als je wil dat iemand er echt niet met weinig moeite bij kan, moet je in het bios een systeem wachtwoord opgeven.
edit: hele stomme typfout
quote:hmm, dus als ik een cd rom met opnieuw windows xp erop installeer, dan ben ik van die wachtwoord af.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:13 schreef MR_White het volgende:[..]
aha, jah dat gaat werken!
Als het een klein programma was had ik het je wel willen mailen....maar om 690 mb te gaan mailen vind ik ook zo wat.
Maar als je zo graag dat w8word eraf wilt hebben, waarom gooi je windows er dan niet even opnieuws op ?
Maar is er ook een andere manier door die wachtwoord intact te laten, de pc in te komen?
quote:hoe moet ik pc in veilige modus starten?
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:18 schreef Manweth het volgende:[..]
start pc in veilige modus -> ga naar configuratiescherm -> gebruikers -> activeer gast account -> start normaal
quote:nope, kun je er al in.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:28 schreef VeerMans het volgende:[..]
Ja ik bedoelde dat je in veilige modus ook nog moet inloggen
dan heb je (in windows xp) een gast account erbij ![]()
in w98 is het al helemaal makkelijk, gewoon op annuleren rammen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |