abonnement Unibet Coolblue
pi_24488664
Ik weet niet of de Online Game Miniconomy hier al wel eens is genoemd, ik kon het in elk geval niet echt vinden, behalve een paar doodgebloede topics. Ik speel zelf mee sinds vorige ronde.

Er is net een nieuwe ronde van start gegaan (vandaag), en aangezien mijn handelskwaliteiten niet zo sterk zijn wou ik het eens proberen in een ander element van het spel: de politiek. Want Miniconomy heeft zelfs een eigen Parlement enzo, en aan het eind van elke ronde zijn er ook verkiezingen.
En ik dacht: Als er nou even wat Fok!users meehelpen, maken we een grote Fok!Partij in Miniconomy en grijpen we de macht! Lijkt me wel komisch.

Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb: Miniconomy is een online handelsspel, waar je gratis aan mee kan doen. Je kan een winkel bouwen en dat soort dingen, maar er zijn ook de zogenaamde clubs (vergelijkbaar met topics zeg maar) en die kun je dan weer bouwen van dingen die je in een winkel koopt. En zo ontstaat er handel. Ik ken zelf ook nog niet alle mogelijkheden van het spel, want ik speel het dus nog niet zo lang, maar ik vind het wel grappig.

Goed, als de Fok!users die meedoen zich nou even aanmelden bij de club Fok!Partij die ik zometeen ga proberen te bouwen, dan doen we mee aan de verkiezingen. We moeten alleen volgens mij nog wel een programma enzo, maar goed, meld je eerst maar eens aan en kijk wat rond. Ik vond het wel grappg in elk geval.

[edit]Klik voor speluitleg![/edit[

[ Bericht 3% gewijzigd door Daalemmer op 09-01-2005 20:16:58 (Linkje voor speluitleg toegevoegd) ]
pi_24488806
Ik ga even kijken
pi_24488842
Waar moet ik wonen? (beginplaats?)
pi_24488875
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Waar moet ik wonen? (beginplaats?)
Ik woon zelf in Eurodam, dat is volgens mij de grootste stad, en daar heb je veel winkels. Maar wel veel concurrentie, als je echt wil gaan handelen. Maar aan de andere kant verkoop je daar ook meer.
Als het niet lukt of niet goed gaat kun je trouwens zo weer een nieuwe user aanmaken met een hotmailadresje .
pi_24489032
Aangemeld

Eens kijken of het lukt...
pi_24489062
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:25 schreef boyv het volgende:
Aangemeld

Eens kijken of het lukt...
Als je in het rechtermenu op Clubs klikt staat er ook de club Fok!Partij, die heb ik aangemaakt voor onze partij.
  zondag 9 januari 2005 @ 19:36:07 #7
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_24489236
Ik zit nu bij de fokpartij.

Vertel ff wat ik ingodsnaam moet doen
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_24489296
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:36 schreef BMH het volgende:
Ik zit nu bij de fokpartij.

Vertel ff wat ik ingodsnaam moet doen
Nou die Fokpartij is dus een club en daar kun je berichtjes in posten.

En in Miniconomy kun je dus een winkel bouwen, en daar spullen in verkopen aan andere users. En zo kun je winst maken. Linksbovenin zie je je saldo, en daarmee kun je in winkels (die vind je als je op straat klikt) dingen kopen. En via bouwen kun je een winkel bouwen om bijvoorbeeld spullen door te verkopen, maar je kan ook zelf spullen gaan produceren (via het productmenu links), en daarvoor kun je grondstoffen (resources) uit de grond halen. Het klinkt wat ingewikkeld maar als je het doorhebt is het echt grappig. En omdat de ronde net begonnen is is het heel druk en verkoop je je spullen heel erg snel, en kun je winst maken.
Je kan ook zelf een club bouwen trouwens, ook via Bouwen in het menu rechts.
pi_24489337
Ik ga me ook ff aanmelden. .
Hoi.
pi_24489338
Speluitleg, daar staat een soort van Tutorial.
pi_24489431
present, ik snap er alleen nog geen hol van maar dat gaat goedkomen
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 9 januari 2005 @ 19:48:04 #12
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_24489479
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:45 schreef Sjonnjoop het volgende:
present, ik snap er alleen nog geen hol van maar dat gaat goedkomen
same here
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_24489502
* Silentuz meldt!

never mind, ander scherm
pi_24489541
Is het handig om je winkel eerst 3 squst te maken?
Hoi.
pi_24489565
Ik ben nu lid van de Fok!partij... nu nog ff uitzoeken hoe het werkt 8)
pi_24489612
quote:
Op zondag 9 januari 2005 19:50 schreef pekel het volgende:
Is het handig om je winkel eerst 3 squst te maken?
Dat ligt eraan hoeveel je er in wil leggen. Links kun je zien hoe groot een product is. Steen is bijvoorbeeld 0,05, dus er passen dan 20 steen in 1 squst. Maar als je van plan bent veel dingen te gaan verkopen is 3 squst wel handig ja.
  zondag 9 januari 2005 @ 20:03:46 #17
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_24489793
hoe kan ik bvb bomen kappen? En hoe kan ik mijn spul in men winkel verkopen?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_24489848
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:03 schreef BMH het volgende:
hoe kan ik bvb bomen kappen? En hoe kan ik mijn spul in men winkel verkopen?
Bomen kappen gaat via "zoeken naar resources". Daar heb je een zaag voor nodig, en een kavel met bomen.
En als je wat in je winkel wil verkopen moet je eerst de prijs instellen (dan moet je op het knopje in het productmenu links klikken en dan de prijs invoeren) en dan naar magazijn gaan, en daar het aantal producten dat je wil vervoeren invullen en dan op vervoeren klikken.

Speluitleg
  zondag 9 januari 2005 @ 20:10:10 #19
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_24489905
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:06 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

Bomen kappen gaat via "zoeken naar resources". Daar heb je een zaag voor nodig, en een kavel met bomen.
En als je wat in je winkel wil verkopen moet je eerst de prijs instellen (dan moet je op het knopje in het productmenu links klikken en dan de prijs invoeren) en dan naar magazijn gaan, en daar het aantal producten dat je wil vervoeren invullen en dan op vervoeren klikken.

Speluitleg
Ik heb nu te weinig geld om nog een kavel te kopen... wat nu?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_24489982
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:10 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik heb nu te weinig geld om nog een kavel te kopen... wat nu?
Uhm, goeie vraag...
Heb je al wel een winkel? Verkoop anders wat benzine, of wat andere goederen die je misschien hebt...
pi_24490038
en stel je hebt een kavel met bomen, maar wilt wel bouwen? eerst bomen kappen ofzo?
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_24490063
Ja, volgens mij wel. Je kan het kavel ook platwalsen volgens mij, maar hoe dat precies moet weet ik niet.
pi_24490390
Hoe doe ik dingen in de verkoop in mijn winkel ?
pi_24490410
mooi kut, nu al blut, en je kan niet lenen zonder adres echt leuk:P
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_24490922
Ik ben ook al bijna blut
pi_24491475
quote:
Op zondag 9 januari 2005 20:37 schreef Sjonnjoop het volgende:
mooi kut, nu al blut, en je kan niet lenen zonder adres echt leuk:P
Je kan gewoon allemaal nieuwe users aanmaken, volgens mij heeft bijna iedereen meerdere usernames daar. Dus dan begin je gewoon overnieuw met een nieuwe username.
pi_24491814
quote:
Op zondag 9 januari 2005 21:43 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

Je kan gewoon allemaal nieuwe users aanmaken, volgens mij heeft bijna iedereen meerdere usernames daar. Dus dan begin je gewoon overnieuw met een nieuwe username.
Dat was ook mijn bedoeling, maar : Je kunt op dit moment geen account aanmaken. Probeer het over een paar uur weer.

wellicht dat iemand mn grond gaat kopen, net met mn laatste 15 $ een stuk grond op de kop weten te tikken, das natuurlijk voor niks
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_24491879
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:03 schreef Sjonnjoop het volgende:

[..]

Dat was ook mijn bedoeling, maar : Je kunt op dit moment geen account aanmaken. Probeer het over een paar uur weer.

wellicht dat iemand mn grond gaat kopen, net met mn laatste 15 $ een stuk grond op de kop weten te tikken, das natuurlijk voor niks
Heb je geen winkel? Als ik geld heb koop ik je grond wel.

Zijn er nog meer mensen die meedoen? Koop bij de Fok!Shop in de Hoofdstraat Eurodam
pi_24492736
Ik zit in El Peso
pi_24492797
En wel om deze reden
quote:
Niet overal zijn de Officers even oplettend. Criminelen kunnen profiteren van het gedoogbeleid in El Peso en Monapoli.
pi_24492901
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:07 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

Heb je geen winkel? Als ik geld heb koop ik je grond wel.

Zijn er nog meer mensen die meedoen? Koop bij de Fok!Shop in de Hoofdstraat Eurodam
geen winkel, ik was bezig mn bomen weg te kappen en daar moet je zagen voor fabriceren, uiteindelijk waren de bomen weg, maar het geld ook die grond gaat wel weg op den duur als het echt druk word, iig morgen ff een nieuw account aanmaken om wel goed mee te starten
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_24492906
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:49 schreef boyv het volgende:
En wel om deze reden
[..]
Dat vind ik ook grappig: Als je het zat bent kun je ook mensen neerknuppelen en schieten in het spel, en dan krijgen ze geldschade.
  zondag 9 januari 2005 @ 23:56:29 #33
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_24494213
Als er iemand hulp nodig heeft, ik speel al wat langer Miniconomy dus
En nee ik zit al bij een partij...
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_24494281
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:56 schreef Sitethief het volgende:
Als er iemand hulp nodig heeft, ik speel al wat langer Miniconomy dus
En nee ik zit al bij een partij...
Ik vroeg me af of je ook geld kan lenen...
  maandag 10 januari 2005 @ 00:02:56 #35
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_24494351
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:59 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

Ik vroeg me af of je ook geld kan lenen...
Daar moet je een adres voor hebben, je moet dus of zelf een huis hebben of je moet bij iemand anders inwonen. Voor sociale woningbouw moet je ff kijken bij de Help De Medemens club......
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 10 januari 2005 @ 00:04:46 #36
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_24494397
Trouwens op dit moment kunnen particulieren geen geld lenen omdat er nog geen banken zijn (ja de bank van de overheid maar die leent alleen aan bedrijven) , alhoewel the mini volgens mij in Kronenburg wel en bank heeft staan. Let wel even op de voorwaarden enzo......
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_24494415
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:02 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Daar moet je een adres voor hebben, je moet dus of zelf een huis hebben of je moet bij iemand anders inwonen. Voor sociale woningbouw moet je ff kijken bij de Help De Medemens club......
OK, dankjewel, daar ga ik even kijken!
pi_24494492
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:04 schreef Sitethief het volgende:
Trouwens op dit moment kunnen particulieren geen geld lenen omdat er nog geen banken zijn (ja de bank van de overheid maar die leent alleen aan bedrijven) , alhoewel the mini volgens mij in Kronenburg wel en bank heeft staan. Let wel even op de voorwaarden enzo......
OK, hoe lang duurt het meestal voordat je wel als particulier wat kan lenen? Trouwens, in die Help de Medemens club staat dat zij ook leningen verstrekken, maar dat zullen ze wel niet doen als je alleen ff je winkeltje op de been wil brengen.
  maandag 10 januari 2005 @ 00:13:43 #39
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_24494618
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:08 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

OK, hoe lang duurt het meestal voordat je wel als particulier wat kan lenen?
Binnen nu en een a twee dagen moet dat te doen zijn....
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_24494658
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:13 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Binnen nu en een a twee dagen moet dat te doen zijn....
OK, dankje.

Ik begin het steeds beter door te krijgen, volgens mij ben ik niet echt slim bezig door alleen hout te verkopen voor 0,60 ish
  maandag 10 januari 2005 @ 01:13:26 #41
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_24495630
Ook aangemeld, nu eens kijken of ik het leuk genoeg vind om het vaker te spelen .
tvp dus .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_24496075
niet teveel hints geven sitethief
Personal reminder: Create signature
  maandag 10 januari 2005 @ 03:32:07 #43
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24496730
Hmmmm, een Fok!partij, hmmm? En wat worden je standpunten? Ik speel zelf al 17 rondes mee en heb dus al de benodigde ervaring... Als ik je ergens mee kan helpen, moet je het maar laten weten

Verder was het in mijn geval ook nodig om 3 nieuwe accounts aan te maken voordat ik het spel eindelijk een beetje onder de knie had... Sindsdien ben ik verslaafd :p. Wat betreft management-simulaties steekt MC echt met kop en schouders boven de concurrentie uit (Y)

*is momenteel overigens ook VR-lid*
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_24503782
Was ik net ff lekker op strooptocht, word ik ineens opgepakt... 250 ISH boete

Maar mooi wel 6 ramen, 10 plastic en zo'n motor erbij
  maandag 10 januari 2005 @ 17:34:51 #45
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24503904
quote:
Op maandag 10 januari 2005 17:24 schreef boyv het volgende:
Was ik net ff lekker op strooptocht, word ik ineens opgepakt... 250 ISH boete

Maar mooi wel 6 ramen, 10 plastic en zo'n motor erbij
Da's een mooie grab... Heb net met een sub-account hetzelfde geprobeerd & werd bij de eerste poging gepakt ...

6 ramen = 50 ISH per stuk
10 plastic = 5 ISH per stuk
Motor = 70 ISH per stuk

Dit zijn redelijke verkoopprijzen, dus je hebt er lekker aan verdiend (Y)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_24504087
Ramen krijg ik niet voor zoveel per stuk weg, ik zie ze soms al voor 29,90 voorbij komen... het is trouwens de buit van 2 of 3 kraken . Ik werd een beetje overmoedig en bleef maar doorgaan
pi_24504954
quote:
Op maandag 10 januari 2005 03:32 schreef RedDevil085 het volgende:

*is momenteel overigens ook VR-lid*
Wat is VR?
pi_24505117
RD85 heeft de Fok!Partij aangemaakt, dus kan iedereen zich even aanmelden? Dat kan via Informatie en dan Politiek, en dan op het knopje aanmelden klikken bij de Fok!Partij!

Fok! aan de macht
  maandag 10 januari 2005 @ 19:00:27 #49
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_24505156
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:46 schreef Daalemmer het volgende:

[..]

Wat is VR?
Veteranenraad. Een raad van 10 oud-gedienden die voornamelijk de Overheid advies geven, rondom mogelijke spelaanpassingen, statussen voor politieke partijen, cheater-statussen & Oordelen over sociaal-economische variabelen, zoals tarieven, Nationaal Budget, etc

"vroegah" speelden we ook voor Rechter, maar dat is deze ronde veranderd
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_24505384
quote:
Op maandag 10 januari 2005 19:00 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Veteranenraad. Een raad van 10 oud-gedienden die voornamelijk de Overheid advies geven, rondom mogelijke spelaanpassingen, statussen voor politieke partijen, cheater-statussen & Oordelen over sociaal-economische variabelen, zoals tarieven, Nationaal Budget, etc

"vroegah" speelden we ook voor Rechter, maar dat is deze ronde veranderd
Dus jij bent echt een goeie speler zeg maar

Heb je toegevoegd op MSN trouwens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')