abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2005 @ 15:05:31 #1
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_24484408
Wie weet of dit mogelijk is bij auto's? Gaat hier om een Remus einddemper van 70mm die naar mijn inziens nog teveel dempt. Ik mis de welbekende snerp. Is dit mogelijk en heeft iemand dit welleens gedaan?
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_24484692
Een normale auto-einddemper bestaat uit een kanaaltjesstructuur, leeghalen is er dus niet bij.
Mag ik vragen om wat voor auto het gaat?
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  zondag 9 januari 2005 @ 15:26:41 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24484719
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:05 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wie weet of dit mogelijk is bij auto's? Gaat hier om een Remus einddemper van 70mm die naar mijn inziens nog teveel dempt. Ik mis de welbekende snerp. Is dit mogelijk en heeft iemand dit welleens gedaan?
Andere luchtfilter?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24484755
middendemper er tussenuit (vervangen door stuk buis) is meestal ook wel een goedkope optie zonder dat jeje remus potje kapot moet maken
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 9 januari 2005 @ 15:37:02 #5
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24484886
Natuurlijk gaat dat ik kan je er zelfs een voorbeeld van geven ...

Volledig leeg geeft gewoon enorm veel herry maar dit systeem geeft echt een mooi diep geluid ...

Dus voor zij die weer direct pesimistisch waren ... het gaat wel en het is bewezen ...

Wil je een dieper geluid kan je ook gewoon je voorpot er uit halen en een Spinline pot zetten geeft een dieper geluid
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_24484918
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:37 schreef God_de_Vader het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Volledig leeg geeft gewoon enorm veel herry maar dit systeem geeft echt een mooi diep geluid ...

Dus voor zij die weer direct pesimistisch waren ... het gaat wel en het is bewezen ...

Wil je een dieper geluid kan je ook gewoon je voorpot er uit halen en een Spinline pot zetten geeft een dieper geluid

hoe maak je van je originele waardeloze pot eentje die een mooi geluid produceerd low budget & effectief
  zondag 9 januari 2005 @ 15:39:39 #7
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24484926
Zo ..netjes laswerk zeg op die ouwe troep
Klaar?
Ik niet!
  zondag 9 januari 2005 @ 15:53:27 #8
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24485165
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:39 schreef Foo_niks het volgende:
Zo ..netjes laswerk zeg op die ouwe troep
Weller en wat ervaring ... verder geeft dat een stuk mooier geluid dan de meeste die je kan kopen ... en het kost bijna niks aan matteriaal ... het enige dat echt lastig is is om de pot terug dicht te lassen omdat dat niet zomaar ijzer is... er zit een laagje messing of zo rond en dat last verdomds slecht ...
  maandag 10 januari 2005 @ 01:27:48 #9
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_24495831
Ik heb al geen middendemper meer, zit een supersprint middendempervervanger onder. Ik heb nog een lege cat eronder, wat heel blikkerig klinkt. Eerst die maar eens weghalen, kijken of dat scheelt. Vind de Remus demper veel te veel dempen. Het gaat hier om een heuse Fiat Uno 1.5
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_24496150
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:37 schreef God_de_Vader het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mag ik vragen wat jij NIET aan je wagen hebt verbouwt
  maandag 10 januari 2005 @ 02:03:27 #11
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24496155
Mja ik antwoord enkel op de vraag of het gaat he verder trek je er je plan mee ... t is wel grappig met een fiat uno 1.6 maar t past eerlijk gezegd beter bij mijn carina E

en euhm over wat ik niet aan mijn wagen heb verbouwd ... LOL Ik ben al jaren groot auto freak en sleutel al jaar of 5 aan auto's dus dan kom je al eens wat tegen heb trouwens lang in een garage gewerkt dus ...
pi_24496225
Wellicht begrijp ik het vekeerd, maar een demper heeft toch als doel om geluid te dempen?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  maandag 10 januari 2005 @ 09:53:05 #13
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24498313
quote:
Op maandag 10 januari 2005 02:14 schreef rekenwonder het volgende:
Wellicht begrijp ik het vekeerd, maar een demper heeft toch als doel om geluid te dempen?
Sommige mensen hebben graag een sportieve rally achtige sound ...
pi_24498323

Lekker je originele demper behouden en een sportdemper kopen..... zo verneuk je je eigen demper en je krijgt hem nooit meer goed.

Vrij kansloos imo
  maandag 10 januari 2005 @ 12:08:35 #15
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24500215
niks te kansloos werkt perfect en is een pak goedkoper ... een originele einddemper voor naar de keuring te gaan kan je altijd halen op een kerkhof ... en geloof me het geluid dat de custom build pot geeft krijg je met geen enkele sportdemper omdat die nog altijd aan vrij strenge eisen voldoet

Verder wil ik er even op wijzen dat de vraag was of het mogelijk is en ik denk dat ik daar erg compleet op geantwoord dat het gaat ...

Wat ik wel vaker zie bij (vooral kleinere auto's) is dat men de pot vervangt door een pot van een snelheids motor ... bv van honde CBR / Fireblade etc ... dan heb je een heel scherp geluid ... k weet zo een paar Saxo's rond tuffen hier in Belgie
pi_24500449
Blijft toch sowieso triest, een auto die meer energie in het geluid stopt dan in vooruit komen
pi_24500483
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:08 schreef God_de_Vader het volgende:

Wat ik wel vaker zie bij (vooral kleinere auto's) is dat men de pot vervangt door een pot van een snelheids motor ... bv van honde CBR / Fireblade etc ... dan heb je een heel scherp geluid ... k weet zo een paar Saxo's rond tuffen hier in Belgie
CBR = Fireblade

Het ziet er in elk geval niet uit..... zo'n dikke demper onder zo'n koektrommeltje
pi_24500694
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Blijft toch sowieso triest, een auto die meer energie in het geluid stopt dan in vooruit komen
ik mag hopen dat je op je 25Kw bandit dan je orginele demper hebt.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24500790
Heb je spuitelf weer... tuurlijk heb ik mijn originele demper nog.

Heb wellis een open Viper gehad, blijft gewoon feit dat motorfietsen met herriedempers gewoon vele malen beter klinken als die CRX-jes bijv met ''race'' pot.... net een koffiemolen

En btw alsof een auto sneller is dan een 25kw motor Boven de 120 misschien, maar dan hoor je toch niks meer door de wind
  maandag 10 januari 2005 @ 12:53:08 #20
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24500938
je verliest niet aan energie hoor ... in tegen deel die uitlaten bieden minder tegendruk dus theoretisch gezien win je er een paar pk mee... nu over de herrie kan ik me moeilijk uitlaten sommige mensen vinden het gewoon tof andere niet k wil dan ook niemand zijn mening ontzien en zoals ik al zei ... enkel laten zien dat het wel degelijk gaat ...
pi_24501201
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Heb je spuitelf weer... tuurlijk heb ik mijn originele demper nog.
Wie is hier nou de spuit11 door alle auto-topics op een motor te betrekken.
quote:
Heb wellis een open Viper gehad, blijft gewoon feit dat motorfietsen met herriedempers gewoon vele malen beter klinken als die CRX-jes bijv met ''race'' pot.... net een koffiemolen
klopt, maar 25kw klinkt het heel wat maar komt het ook niet echt vooruit he.
quote:
En btw alsof een auto sneller is dan een 25kw motor Boven de 120 misschien, maar dan hoor je toch niks meer door de wind
Wat heeft snelheid hier mee te maken?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24501268
Nevermind
pi_24501306
quote:
Op maandag 10 januari 2005 12:53 schreef God_de_Vader het volgende:
je verliest niet aan energie hoor ... in tegen deel die uitlaten bieden minder tegendruk dus theoretisch gezien win je er een paar pk mee... nu over de herrie kan ik me moeilijk uitlaten sommige mensen vinden het gewoon tof andere niet k wil dan ook niemand zijn mening ontzien en zoals ik al zei ... enkel laten zien dat het wel degelijk gaat ...
alleen wat andere dempers niet hoor katvervanger + uitlaatspruitstuk wel misschien dat je 0,001% vermogen wint met alleen andere dempers
  maandag 10 januari 2005 @ 13:49:11 #24
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_24501839
hahaha vandaar ook dat er bij stond theoretisch ... maar meer energie verlies is er zeker niet volgens mij ... k ken trouwens iemand die zelfde model als mij heeft nagemaakt met ronde plaatjes in ... als je dan op je gas duwt krijg je echt zo een blazend geluid ... enorm werk maar klinkt wel erg vettig in de oren
pi_24501932
quote:
Op maandag 10 januari 2005 13:49 schreef God_de_Vader het volgende:
hahaha vandaar ook dat er bij stond theoretisch ... maar meer energie verlies is er zeker niet volgens mij ... k ken trouwens iemand die zelfde model als mij heeft nagemaakt met ronde plaatjes in ... als je dan op je gas duwt krijg je echt zo een blazend geluid ... enorm werk maar klinkt wel erg vettig in de oren
ik moet ook nog eens zowat creeeren als mijn gebakje weer rijdt... je hoort wel dat er wat sound in zit maar het is heel erg in de verte ik had wel een mooie pot gezien van remus... een 'remus classic' dat ziet er gewoon uit als een standaard einddemper alleen minder gedempt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')