abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24493441
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:12 schreef boskov het volgende:

[..]

en was het leuk?
ja hoor.

toch jammer dat je niet op je stompzinnige opmerking ingaat.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_24493724
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:20 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

ja hoor.

toch jammer dat je niet op je stompzinnige opmerking ingaat.
welke?
pi_24493736
Wat is er eigenlijk mis met darten? Of ben je zo'n hockeynicht die zich beter voelt dan anderen?
Heej keral, reageer eens joh
pi_24493770
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:34 schreef CasB het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met darten? Of ben je zo'n hockeynicht die zich beter voelt dan anderen?
Heej keral, reageer eens joh
hockey is vreselijk.
Darten vind ik nog erger. Ik vind het echt geen sport, en de hype er omheen is helemaal erg.
sorry hoor, wat vind jij zo helemaal geweldig aan darten?
  zondag 9 januari 2005 @ 23:39:52 #245
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24493843
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:36 schreef boskov het volgende:

[..]

hockey is vreselijk.
Darten vind ik nog erger. Ik vind het echt geen sport, en de hype er omheen is helemaal erg.
Welke hype? Darten is al een jaar of 5 (of langer) aardig populair, beetje lang voor een hype niet?
pi_24493878
populair?
pi_24493978
Tja ik vraag me wel eens af wat al die boogschutters en luchtpistoolschutters op de Olympische spelen doen, net zo veel (of weinig) een sport als darten.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 9 januari 2005 @ 23:48:54 #248
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24494026
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:41 schreef boskov het volgende:
populair?
Jup, haal anders je kop even uit het zand
pi_24494086
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:33 schreef boskov het volgende:

[..]

welke?
nou deze
quote:
jij bent er zo een die elke middag sbs6 aanzet en uren lang naar debieltjes zit te kijken die pijltjes naar een dartbord aan het gooien zijn.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  zondag 9 januari 2005 @ 23:51:09 #250
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24494094
rofl darts is 4 weken in het jaar een hype, daarna gaan de pijlen weer de kast in
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24495297
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:36 schreef boskov het volgende:

[..]

hockey is vreselijk.
Geweldig? Dat zeg ik niet. Ik vind het wel leuk om naar te kijken en ook om zelf te doen...maar dat is ook alweer een half jaar geleden dat ik dat gedaan heb.
pi_24498434
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:50 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

nou deze
[..]
ja, dat is dus voor jou volkomen normaal? Ga dan maar door met je leven
  maandag 10 januari 2005 @ 16:28:12 #253
64781 bonke
pipo koeie
pi_24503229
quote:
Op zondag 9 januari 2005 22:30 schreef boskov het volgende:

[..]

jij bent er zo een die elke middag sbs6 aanzet en uren lang naar debieltjes zit te kijken die pijltjes naar een dartbord aan het gooien zijn.

van die debieltjes is er 1 bij die gister wel ff 72000 eurootjes in ze pocket heeft zitten
ps: darts word ook in competitie verband gespeeld
http://www.donhn.nl/
vanavond mag ik weer :-)
pies on joe toe
pi_24571710
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 20:26 schreef Catch22- het volgende:
ik erger me dood aan alle mongolen die darts een sport noemen.

Ja maar ze zijn wel 40 uur per dag bezig met darts. Als ik 40 uur in de week ga zitten masturberen, wordt het dan ook een sport?
pi_24578408
darts (de ~ (mv.))
1 sport waarbij men met pijltjes werpt naar een in kringen met verschillende waardeaanduidingen verdeelde schijf => vogelpik
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:10:06 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_24578434
Mee eens . Darten is geen sport, net zomin als dammen en schaken
Het is pas een sport als je in topconditie bent (zie je barney al rondjes rennen rond het sportveld?) en er een beetje strak uitziet.
Niet meer actief op Fok!
pi_24578497
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:08 schreef Frank-NL het volgende:
darts (de ~ (mv.))
1 sport waarbij men met pijltjes werpt naar een in kringen met verschillende waardeaanduidingen verdeelde schijf => vogelpik
Vogelpikken dat zijn het! .
We hebben het nog steeds leuk
pi_24578506
Anders zijn jullie het effe niet eens met de definitie in de VanDale. Mooie boel dan als iedereen zijn eigen definitie aan woorden gaat geven.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:17:02 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_24578568
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:13 schreef Frank-NL het volgende:
Anders zijn jullie het effe niet eens met de definitie in de VanDale. Mooie boel dan als iedereen zijn eigen definitie aan woorden gaat geven.
de van dale is geen prescriptief woordenboek, maar een descriptief woordenboek. Als wij geen woorden/synoniemen/homoniemen verzonnen, dan had de van dale niet bestaan dus waarom zouden we het eens zijn met de van dale? Als wij maar lang genoeg blijven roepen dat darts geen sport is, staat in de volgende editie van de van dale:

darts: bezigheid van zwaarlijvige mannen van vaak middelbare leeftijd, onder het genot van een pilsje

[ Bericht 1% gewijzigd door Viking84 op 15-01-2005 12:20:23 (woordje 'vaak' ingevoegd ;-)) ]
Niet meer actief op Fok!
pi_24578586
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

darts: bezigheid van zwaarlijvige mannen van middelbare leeftijd, onder het genot van een pilsje
ik ben niet van middelbare leeftijd!!!
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:20:42 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_24578623
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik ben niet van middelbare leeftijd!!!
aangepast
Niet meer actief op Fok!
pi_24578653
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

de van dale is geen prescriptief woordenboek, maar een descriptief woordenboek.
Blijkbaar vinden de meesten het dus wel een sport. Maar dit is net zo'n zielige discussie als in MUZ waarbij bjivoorbeeld electronische muziek 'geen muziek' is.
pi_24578671
Zondag 11 januari 1998 is zonder twijfel de belangrijkste dag voor de dartsport in Nederland. De Haagse dartende postbode Raymond van Barneveld wint voor de eerste keer in zijn carriere de Embassy, het officieuze WK-darts, en er breekt in Nederland een ware dartgekte uit. Naarmate de sport populairder wordt, breekt meer en meer de discussie los of darts eigenlijk wel een sport is.

Ook ik heb over deze vraag nagedacht en ben van mening dat we darts als een sport moeten zien en ik zal uitleggen waarom. Ten eerste weet ik uit ervaring dat je er zeer veel voor moet trainen. Verder legt de Dikke van Dale het woord sport als volgt uit: 'lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden'.

Nou wilde ik het even hebben over de lichamelijke bezigheid. Veel mensen denken namelijk dat je bij het darten alleen maar een pijltje hoeft te gooien en zij denken dus dat het alleen daarom al geen sport is. Die mensen hebben waarschijnlijk zelf nooit serieus gedart, want als je zoals ik (zei het op een zeer bescheiden niveau) iedere week dart dan weet je dat je je hele lichaamshouding aan moet passen.

Over conditie wil ik ook nog wel een robbertje discussieren. Welke dartliefhebber kan zich de finale van het PDC-WK niet herinneren. Een prachtige partij die geloof ik wel meer dan vier uur duurde. Als jij daar doodmoe bent dan lukt het echt niet om zo lang op dat podium te staan, want de concentratie vreet energie. Tuurlijk zijn het geen atleten, maar geloof me het is lichamelijk ook erg zwaar om daar zo'n tijd te staan.

Ik vermoed dat de meeste topsporters het niet met mij eens zijn, maar dat zegt meer over hun zelfingenomenheid dan over de stelling die ik hier verdedig. Het is toch heel vreemd dat iemand die onder andere de Embassy, de IDL en de World Darts Trophy wint niet wordt genomineerd voor Sportman van het Jaar? Ik merk dat de dartsport door topsportend Nederland niet serieus wordt genomen terwijl het, volgens de Dikke van Dale, aan alle eisen voldoet om onder het kopje sport te vallen.

Mensen die over bier beginnen hebben de discussie niet goed begrepen. Het gaat erom of het topsport is of niet en of die mensen nou 0 of zoals Lakeside-winnaar Andy Fordham 30 biertjes op een dag drinken maakt niet uit. Gezien de koppige houding van de sportwereld zal de dartsport waarschijnlijk moeten blijven vechten tegen deze vooroordelen en daar kan vrees ik zelfs meneer Van Dale niets aan doen.

http://www.sportone.nl/artikel.php?id=17057
pi_24578711
Darten is geen sport, het is een spelletje, sim-pel...
(Maakt verder niet uit dat ik nu al 10 jaar dart en meedoe aan competies en tournooien) Maar het is en blijft gewoon een spelletje...
pi_24578739
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:26 schreef HostiMeister het volgende:
Darten is geen sport, het is een spelletje, sim-pel...
Als je er nou IK VIND voor zet, is het wat mij betreft okay
pi_24578940
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:28 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Als je er nou IK VIND voor zet, is het wat mij betreft okay
Kommop, bij welke andere "sport" kun je goed worden door eens in de week de kroeg in te duiken en pijltjes gooien...? dat noem ik geen sport. Ik persoonlijk ben best goed, en ik heb nooit training ondergaan, meestal als ik het deed, dan zat ik in de kroeg...
Terwijl ik bevoorbeeld ook goed kan tennissen, en daar heb ik wel degelijk voor moeten trainen, voor ik het huidige niveau had... dat is sport, in mijn ogen dan...
pi_24578964
Zoals al eerder is verteld, sport is niet alleen lekker strak aftrainen!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 12:48:47 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_24579163
darters zijn figuren die gefrustreerd zijn dat ze hun dikke bierbuik niet met zich mee kunnen trossen op het sportveld en daarom maar gaan darten, zodat ze toch nog tot de categorie sporters gerekend kunnen worden

Ik vind het trouwens helemaal geen zielige discussie, maar juist een zinvolle discussie. Net als de discussie in muziek (overigens is elektronische muziek géén MUZIEK, maar dat zeg ik daar wel )
Niet meer actief op Fok!
pi_24579194
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:48 schreef Viking84 het volgende:
darters zijn figuren die gefrustreerd zijn dat ze hun dikke bierbuik niet met zich mee kunnen trossen op het sportveld en daarom maar gaan darten,
En Co Stompé dan?
pi_24579206
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 12:48 schreef Viking84 het volgende:
darters zijn figuren die gefrustreerd zijn dat ze hun dikke bierbuik niet met zich mee kunnen trossen op het sportveld en daarom maar gaan darten, zodat ze toch nog tot de categorie sporters gerekend kunnen worden
Nu voel ik mij weer een beetje aangesproken, moet je dan niet zeggen, darters die darten een sport noemen, zijn gefrustreerde....
Ik bedoel tennissen doe ik graag, en ik kan het goed, maar darten doe ik niet omdat ik gefrustreerd ben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')