abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2005 @ 12:51:50 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_24900462
Het probleem is dat de ETA ook delen van Frankrijk, Navarra en La Rioja opeist, waar niet zo veel Basken wonen. Je kunt Baskenland wel laten afscheiden, maar dan ben je nog niet van het probleem af. Bovendien is de rassentheorie van de ETA ronduit onaanvaardbaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_24907572
Is het overigens niet in de VN-statuten vastgelegd dat elk volk recht heeft op zelfbeschikking? Misschien dat een van de politicologen onder ons daar uitlsuitsel over kan geven. Wat mij betreft kan elk volk zich afscheiden op het moment dat er een meerderheid voor afscheiding is. De voorbeelden Baskenland en Atjeh zijn al gevallen. Spanje is trouwens er huiverig tov het separatisme van Baskenland, aangezien zij dan bang zijn dat vervolgens Catalonie zich ook wil afscheiden. Een nog gevoeliger voorbeeld is die van Koerdistan. Dit potentiele land ligt namelijk in zowel Turkije, Irak als Syrie. Ik vrees voor het Koerdische volk dat ze niet verder komen dan een soort autonome staat in Irak.
Ik ben altijd atheist geweest, totdat ik erachter kwam dat ik zelf God was
pi_24907686
Eerlijk gezegd zal het me aan mijn reet roesten. Wilt Friesland zich afscheiden van Nederland, go right ahead. Ja uh wat bóeit dat nou?
Het is dan alleen jammer dat Nederland niet Nederland meer is. Maar met 'jammer' is het dan ook wel helemaal gezegd.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')