abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2005 @ 12:41:38 #76
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24482137
nacht lensen duwen je oog zeg maar in de juiste vorm.
En dat blijft dan ong 12 uur ofzo zitten
Je doet ze dus 's nachts in en haalt ze er 's ochtends uit:)
of niet natuurlijk
  Moderator zondag 9 januari 2005 @ 12:43:00 #77
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24482162
met een dag van 13 uur ben je aardig den lul
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_24482287
gewoon eerst voor een bril gaan. als die gaat vervelen probeer je een setje eendagslenzen uit, die mieter je aan het eind van de dag dus in de prullebak, kost ook geen drol. (je kan vast nog wel een setje gratis uitproberen bij de opticien)
En anders combineer je met eendagslenzen en bril. (dat doe ik dus)
pi_24482368
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Renesite het volgende:
Haha
  zondag 9 januari 2005 @ 13:00:40 #80
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24482495
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:43 schreef Renesite het volgende:
joh t was maar een gok hoor
of niet natuurlijk
pi_24482534
quote:
Als u bijziend bent, tussen ongeveer –1 en – 4, komt u voor de nachtlens in aanmerking.
Afwijking van de TS is dus niet "erg" genoeg voor nachtlenzen?
pi_24482638
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:03 schreef biawa het volgende:

[..]

Afwijking van de TS is dus niet "erg" genoeg voor nachtlenzen?
Lijkt me inderdaad het geval ja.
pi_24482710
In dit geval is het natuurlijk wel wat lastig denk ik. Je ogen zijn nog niet heel erg slecht. Wanneer krijg je meestal last van hoofdpijn? Als je erg geconcentreerd naar iets moet kijken? En hoe goed kun je nog zien zonder bril / lenzen?

Ik denk namelijk dat als je zonder bril of lenzen nog redelijk kan zien dat je dan bijvoorbeeld ook gewoon een bril kan nemen en dat je hem alleen maar opzet als je hem echt nodig hebt. (Voor op het bord lezen bijvoorbeeld.)

Helaas kan ik je verder niet echt op weg helpen. Mijn ogen zijn een behoorlijk stuk slechter (-6 en
-5,75) dus ik heb zelf wel lenzen genomen omdat ik altijd een bril of lenzen nodig heb. Aangezien lenzen dan wel handiger zijn heb ik daar voor gekozen .
pi_24483203
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:13 schreef Tristessa het volgende:
In dit geval is het natuurlijk wel wat lastig denk ik. Je ogen zijn nog niet heel erg slecht. Wanneer krijg je meestal last van hoofdpijn? Als je erg geconcentreerd naar iets moet kijken? En hoe goed kun je nog zien zonder bril / lenzen?

Ik denk namelijk dat als je zonder bril of lenzen nog redelijk kan zien dat je dan bijvoorbeeld ook gewoon een bril kan nemen en dat je hem alleen maar opzet als je hem echt nodig hebt. (Voor op het bord lezen bijvoorbeeld.)

Helaas kan ik je verder niet echt op weg helpen. Mijn ogen zijn een behoorlijk stuk slechter (-6 en
-5,75) dus ik heb zelf wel lenzen genomen omdat ik altijd een bril of lenzen nodig heb. Aangezien lenzen dan wel handiger zijn heb ik daar voor gekozen .
Het is zeker lastig! Ik heb meestal aan het eind van de dag hoofdpijn, als ik een dag geconcentreerd op school bezig ben geweest bijvoorbeeld. Ook heb ik dan echt last van vermoeide ogen. Maar in het weekend heb ik hier niet zoveel last van. Ook heb ik snel vermoeide ogen en hoofdpijn als ik bijvoorbeeld een tijdje in de auto zit (nu nog naast iemand..)

Maar ik zie opzich nog wel gewoon goed zonder bril/lenzen, alleen op afstand dus niet echt. Viel me al wel eerder op dat ik bijv. bepaalde nummerborden niet kon lezen en de gene die naast me zat wel.

Als ik zelf zulke ogen als jou zou hebben zou ik ook voor lenzen kiezen. Permanent een bril lijkt me ook niet alles.. maar wie weet zie ik dat tegen die tijd heel anders.
  zondag 9 januari 2005 @ 13:52:03 #85
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24483300
hmm ik zelf ongv -2
en ik draag mijn bril ook alleen bij tv kijken/autorijde e.d. Maar ik heb nooit hoofdpijn. Misschien ben ik gewoon lui ofzo .
Maar ik woensdag voor de lenzen omdat ik mensen altijd laat herken en ik in het donker al helemaal geen klap meer zie.
Ik merk wel dat mijn ogen sinds ik een bril draag zonder bril ook steeds slechter gaan zien
of niet natuurlijk
pi_24483829
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:52 schreef Leep het volgende:

...en ik in het donker al helemaal geen klap meer zie....
Verrek, daar heb ik ook last van!
pi_24483985
Ik heb zelf -1/-0.75 en ik heb een bril. In principe wanneer ik van achter in de zaal op het bord wil kijken en bij het tv kijken en dat soort dingen. Toch draag ik m'n bril wel vaker dan strikt noodzakelijk. Het feit dat je op straat alle borden kan lezen en over grote afstand scherp kan zien went vrij snel en is erg relaxed. Dat je dat niet kan zonder bril valt op en is soms vervelend.

Maar goed, ik ben er tevreden mee. Ik heb geen ervaring met lenzen, dus ik zou niet weten wat beter is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_24484033
ik heb zelf een bril, eigenlijk puur uit eigenwijsheid. Iedereen neemt uit schoonheidsideaal lenzen, terwijl ik juist vaak opmerkingen krijg dat ze het zo leuk vinden dat ik een bril draag.
En ik denk ook dat ik niet met lenzen om zou kunnen gaan (kwijtraken enzo)
pi_24484461
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:44 schreef runaway het volgende:
ik heb zelf een bril, eigenlijk puur uit eigenwijsheid. Iedereen neemt uit schoonheidsideaal lenzen, terwijl ik juist vaak opmerkingen krijg dat ze het zo leuk vinden dat ik een bril draag.
Ik denk ook wel dat ik ze zal gaan kwijtraken, maar dat zal met mn bril niet veel anders zijn.. dan vraag ik me steeds af waar ik hem toch als laatste gelaten heb.
pi_24484942
gewoon op je hoofd laten, heb je ook nergens last van
pi_24485107
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:40 schreef runaway het volgende:
gewoon op je hoofd laten, heb je ook nergens last van
tenzij je vergeet dat je m al op hebt en m alsnog gaat lopen zoeken
pi_24485348
Trouwens, ik zie een hoop mensen zeggen "dan doe je hem toch af en toe op", maar ik vond dat uitermate vermoeiend (voor mijn ogen). Ik heb +, dus theoretisch alleen voor het lezen, maar ik vind het zoveel rustiger voor mijn ogen als ik 'm altijd opheb!
pi_24485714
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:50 schreef winterapfel het volgende:

[..]

tenzij je vergeet dat je m al op hebt en m alsnog gaat lopen zoeken
Dat zou ook typisch iets voor mij zijn! Haha
pi_24485765
quote:
Op zondag 9 januari 2005 16:02 schreef biawa het volgende:
Trouwens, ik zie een hoop mensen zeggen "dan doe je hem toch af en toe op", maar ik vond dat uitermate vermoeiend (voor mijn ogen). Ik heb +, dus theoretisch alleen voor het lezen, maar ik vind het zoveel rustiger voor mijn ogen als ik 'm altijd opheb!
Dat heb ik ook wel vaker gehoord ja. Misschien dat dat bij mij ook wel het geval wordt dan, maar misschien ook wel niet. Dat is natuurlijk een kwestie van wennen en ontdekken.
pi_24485787
Als ik jou was zou ik eerst een bril nemen. Je hebt -.5 en -.75, dat is helemaal niet veel. Kun je rustig je bril opzetten als je hem nodig hebt en afzetten wanneer je wilt.
Later kun je voor weinig geld een proefpakketje lenzen halen (goedkoop), en kun je daar eens mee oefenen. Als het dan eens ellendig gaat met lenzen kun je ze altijd uitdoen en je bril opzetten.
  zondag 9 januari 2005 @ 17:22:46 #96
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_24486726
quote:
ik raak mijn bril juist steeds kwijt omdat ik hem steeds afzet
of niet natuurlijk
pi_24487373
quote:
Hangt een beetje van het hoofd af, maar ik vind een bril ook vaak leuker (mits leuke bril natuurlijk). Geeft iets eigens aan een gezicht. Vind het ook geen verstoppen van de gelaatsuitdrukking en het kan soms zelfs het karakter van iemand benadrukken.
pi_24502203
Ben net bij de Hans Anders geweest, en heb daar echt een leuke bril gezien
Zelf ben ik er erg enthousiast over.. maar ik neem vanmiddag mn moeder en een vriend nog even mee om te kijken wat zij ervan vinden!

Ben benieuwd
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 15:28:37 #99
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24502424
Cool Kiwi!
Als hij leuk is kan je m anders altijd voor altijd opzetten
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_24504284
Jup, heb er 1tje uitgezocht!
Nu had ik zelfs -1, maar dat zal wel komen omdat het wat later op de dag is ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')