ik zal mn best doenquote:Op maandag 10 januari 2005 20:03 schreef El.Wulfo het volgende:
ma post s n foto met bril als je hem hebt dan kan men( en ik ) oordelen hoe t je staat![]()
Goed zo!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb mijn bril nu al 2 weken!
Bevalt opzich wel erg goed.. ik zie alles veel scherper enzo
Al had ik de eerste paar dagen wel steeds hoofdpijn.
En ik vergeet hem soms nog op te zetten.
Maar het bevalt over het algemeen gewoon goed
En ik ben er nog steeds erg blij mee, en ik heb hem al een jaarquote:Op maandag 30 januari 2006 20:45 schreef optifree het volgende:
[..]
Goed zo!
Maar meid, goed dat je gekozen hebt voor een leuke bril, dat is tenminste een leuk mode item
![]()
Ik heb zo'n proefsetje besteld op internet van die 14-daagse. (of 7-daags als je er voor kiest om dag en nacht te dragen). Ze zijn extra zuurstof doorlatend volgens die site. Ik vond ze verschrikkelijk; heb ze maar een halve dag in gehad, heb grootse moeite met focussen op dichtbij en veraf, voelde ze voortdurend en achteraf, nadat ik ze had uitgedaan kreeg ik enorm last van branderige ogen om de volgende ochtend wakker te worden met dichtgeplakte, vol met prut, ogen. Ik flikker ze dus onmiddellijk weg. Wie heeft die ervaring ook? En waar ligt dat nu aan?quote:Op maandag 30 januari 2006 20:45 schreef optifree het volgende:
[..]
De zachte lenzen zijn er in 1, 7, 14, 30/31 daags, 6 en 12 maands versie's te krijgen. De 14 dagen zijn qua kwaliteit/prijs over het algemeen het beste.
Je hebt toch wel je ogen laten testen bij een goede oogarts hoop ik?quote:Op woensdag 1 februari 2006 01:04 schreef fokje het volgende:
[..]
Ik heb zo'n proefsetje besteld op internet van die 14-daagse. (of 7-daags als je er voor kiest om dag en nacht te dragen). Ze zijn extra zuurstof doorlatend volgens die site. Ik vond ze verschrikkelijk; heb ze maar een halve dag in gehad, heb grootse moeite met focussen op dichtbij en veraf, voelde ze voortdurend en achteraf, nadat ik ze had uitgedaan kreeg ik enorm last van branderige ogen om de volgende ochtend wakker te worden met dichtgeplakte, vol met prut, ogen. Ik flikker ze dus onmiddellijk weg. Wie heeft die ervaring ook? En waar ligt dat nu aan?
Ik heb jarenlang harde lenzen gedragen; bij iedere stofige oostenwind liep ik met tranende ogen rond, dus koos ik voor zachte daglenzen, afgewisseld met bril. Want voortdurend zachte lenzen dragen mocht niet, vanwege slechte zuurstoftoevoer in mijn ogen. (het mocht wel, maar dan moest ik om de 2 maanden ter controle komen bij de oogarts) Heb tussendoor ook nog eens een setje maandlenzen van de trekpleister gehad die ik 2 of 3 keer in de week droeg. Allemaal geen probleem dus.quote:Op woensdag 1 februari 2006 02:22 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Je hebt toch wel je ogen laten testen bij een goede oogarts hoop ik?
En lenzen zijn in het begin even wennen, dan moet je ze een week lang elke dag steeds wat langer dragen. En dat je ogen de volgende dag vol zaten met prut komt waarschijnlijk doordat ze ontstoken waren, klinkt allemaal iig niet al te best.
Volgens mij zijn in dit topic wel wat prijzen voorbij gekomen. Ik betaal voor harde lenzen 180 euro en daar kan ik dan ongeveer vier jaar mee doen. Tel daar nog 120 euro aan vloeistoffen bij op en dan kan ik voor 300 euro vier jaar vooruit.quote:Op woensdag 1 februari 2006 06:41 schreef super-muffin het volgende:
En wat kosten lenzen eigenlijk?
naja wat is dat nu voor vergelijkquote:Op woensdag 1 februari 2006 12:29 schreef Sport_Life het volgende:
Jij gelooft ook dat Dreft alle kleren het schoonst maakt en dat de Fiat Punto de allerbeste auto is??.
Volgens mij ligt het er ook aan of je harde of zachte lenzen hebt.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:53 schreef Sjoem het volgende:
Ik heb het allebei. Mijn ogen kunnen niet zo lang tegen de lenzen dus meestal draag ik in de avonden mijn bril.
Oh, er is geloof ik wel eens een onderzoek gedaan naar mensen die lenzen dragen waarbij de ogen steeds verder achteruit gingen. Sneller dan bij een bril ook.
Ik had eerst ook -0,50 aan beide ogen. Toen werd het alweer -1,75. En volgens mij is het alweer slechter want ik kan sommige dingen weer niet lezen, met mijn bril of lenzen in. Als ik mijn lenzen in heb en mijn bril draag zie ik alles weer zo scherp als een tierelier.
Maar goed, ik zou eerst eens vragen of je misschien een maandlens mag testen om te kijken of je ogen er tegen kunnen. Meestal doet een opticien dit sowieso al uit zichzelf.
Een kennis van mij had de lenzen ook bij Hans Anders gehaald en kreeg ze mee zonder te passen of wat dan ook.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:40 schreef Ewaldus het volgende:
mijn linker oog is +3.75 en mijn rechter is +6.5 meen ik en ook nog lui. Ik ben met bril begonnen op mn 5e en ben op mn 15e overgestapt op lenzen. Ik heb de luxe van allebei, en dat komt vaak goed uit.
Is het dan geen idee voor TS om gewoon zo'n goedkoop montuur te nemen bij de Hans Anders. Want je slaapt zonder lenzen, en 's nachts en 's ochtends wli je ook wat zien. Dan zet ik mijn bril eventjes op.
Indoen is fluitje van een cent maar soms blijft hij aan je vingers plakken omdat deze te nat zijn van water of lenzen vloeistof.
Verder raad ik je aan bij de Hans Anders lenzen te halen, dezen zijn het goedkoopst en volgens mij kun je ze ook nog laten vergoeden het eerste jaar. Weet niet of dat nu nog zo is..
Ik had ze wel gepast. Dus dat is Hans Anders' afhankelijkquote:Op zondag 5 maart 2006 16:49 schreef Sjoem het volgende:
[..]
Een kennis van mij had de lenzen ook bij Hans Anders gehaald en kreeg ze mee zonder te passen of wat dan ook.
En guess what? Ze pasten dus ook voor geen meter en zat absoluut niet fijn.
Dus nee, ik koop liever fatsoenlijke lenzen, want het gaat toch echt om mijn ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |