abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2005 @ 13:19:42 #126
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24545863
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:06 schreef XemmyX het volgende:
Tips om de bloemkool extra lekker te maken graag?
Misschien met een lekkere kaassaus? Moet je een sterke smaak kaas (bijv. oude kaas, schimmelkaas) pakken heb je er niet zoveel van nodig + met halfvolle melk i.p.v. room kom je een heel eind!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24546021
maak dat dan maar magere melk!
Kaassaus is natuurlijk niet echt een verantwoorde manier om bloemkool lekkerder te maken, maar wel erg aangenaam

ik kook bloemkool in ieder geval nooit te lang, zodat het niet papperig wordt maar lekker stevig blijft. Verder kun je iets bij het kookwater doen aan kruiden/bouillonblokje en nootmuskaat na het afgieten erover strooien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:40:01 #128
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_24550875
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net een reep chocolade op "ter waarde" van 600 kcal. *zucht*
WHY!?
Was hij wel heel erg ontzettend lekker?
Dan geeft het namelijk niet.

Maar als ie tegenviel
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:19 #129
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24558719
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 13:26 schreef miss_sly het volgende:
maak dat dan maar magere melk!
Kaassaus is natuurlijk niet echt een verantwoorde manier om bloemkool lekkerder te maken, maar wel erg aangenaam

ik kook bloemkool in ieder geval nooit te lang, zodat het niet papperig wordt maar lekker stevig blijft. Verder kun je iets bij het kookwater doen aan kruiden/bouillonblokje en nootmuskaat na het afgieten erover strooien.
Toch vind ik dit een beetje raar (sorry hoor) Je kunt toch best kaassaus maken in plaats van bijv een stukje vlees? Bovendien zeg ik niet dat je dan kaassoep met bloemkool moet eten, maar je kunt best gewoon een beetje kaassaus nemen voor over je bloemkool. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kort door de bocht Vegetariers eten al heel lang kaas in plaats van vlees? En in kaas zitten veel eiwitten en wanneer je je kalorie-inname wilt beperken kun je ook een 'magere' kaas nemen.

Dit is niet vervelend bedoeld. Ik vond gewoon dat ik hier even op moest reageren
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 10:18:51 #130
43556 miss_dynastie
pi_24558928
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:03 schreef Droeke het volgende:
Toch vind ik dit een beetje raar (sorry hoor) Je kunt toch best kaassaus maken in plaats van bijv een stukje vlees? Bovendien zeg ik niet dat je dan kaassoep met bloemkool moet eten, maar je kunt best gewoon een beetje kaassaus nemen voor over je bloemkool. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kort door de bocht Vegetariers eten al heel lang kaas in plaats van vlees? En in kaas zitten veel eiwitten en wanneer je je kalorie-inname wilt beperken kun je ook een 'magere' kaas nemen.
maar miss_sly zegt toch ook niet dat kaas slecht is Het is alleen zo dat als je suggesties wil om een gerecht iets lekkerder te maken, ik er doorgaans ook niet van uit ga dat iemand vlees of aardappelen laat staan. In dat licht bezien, is kaassaus niet zo goed. In 100ml (en dat is veel te weinig voor kaassoep ) kant en klare saus zit 100 KCal (ik heb er hier nog een staan) en mijn kookboek begint met 'men neme vijftig gram roomboter' (mijn kookboek is nogal bourgondisch, zoals je merkt ), dus ik zou het niet zo gauw als extraatje nemen om het eten aangenamer te maken.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:26:34 #131
94241 pandemon
ik heb een pik for girls dirkh
pi_24559045
ik ben van 87 kilo naar 68 kilo gegaan, veel te licht nu want ben 1.80, maar de rest van het gewicht moet nu uit mijn spieren komen want mijn spiermassa is veel te weinig.

hoe ik dat heb gedaan, want woog al heel lang veel te veel, is gewoon door 6 x op een dag een klein beetje eten net voordat ik honger krijg zeg maar, zodat ik dus geen honger gevoel meer heb, en ipv 3 grote maaltijden op een dag dus 6 x per dag een klein beetje eten en dan niet eens overdreven gezond, maar gewoon normaal. dan heb je dus geen honger gevoel meer, dus gaat je lichaam sneller over op het afbreken van reserve vetten want je lichaam heeft niet meer het gevoel van: honger honger honger, en als je dan gaat eten zal je lichaam normaal alles opslaan in vetten omdat het geen zin heeft in weer dat honger gevoel en dus daarom alles vast houd.

als je er voor zorgt dat je geen honger gevoel meer hebt dan zal je lichaam dus veel sneller alles verbranden want het weet dat er toch voldoende eten binnen komt en wat dus heel belangrijk is, is er voor te zorgen dat je gewoon geen honger meer krijgt.

volgens mij heb ik nu wel 3 x hetzelfde uitgelegd op een onduidelijke manier maar ben net 2 seconden wakker het heeft iig bij mij vet goed gewerkt en ben wel happy zoals het nu is en weet hoe lastig afvallen kan zijn maar dit is, voor mij iig, de ideale manier als ik wil afvallen.

doordat ik nu geen honger meer heb grijp ik niet naar alles wat los en vast zit maar eet gewoon om de 2 uur wat en dat werkte perfect.
blaat
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 10:33:05 #132
43556 miss_dynastie
pi_24559161
Ik ben heel benieuwd hoe je dat met warm eten doet als je zes keer per dag een kleine hoeveelheid neemt? Ik kook toch niet heel vet, maar op 200KCal per maaltijd kan ik écht niet komen. Of eet je dan aardappelen en groente en dan later vlees of zo.
pi_24559182
Zozo, ik had nooit verwacht dat het lijnen dit keer een stuk beter zou gaan. Heb alleen gister macdonalds op, omdat we gingen stadten, en geen tijd meer om die bloemkook te koken!

Maar over de rest van de dag had ik nog niet veel op, en met dat stadten, raak je ook wel wat calorietjes kwijt, veel lopen enzo. En vandaag nog maar minder eten dan normaal. En normaal loop ik zo'n 2 uur per dag met de hond, maar ik daar vandaag 2,5 van. Of weet je wat, neem vanavond het rondje van mijn vriend over (hahaha) dan loop ik nog wat extra.

Dadelijk ff lekker 2 beschuitjes met jam eten, en een mandarijntje en groot glas water.
  Moderator vrijdag 14 januari 2005 @ 10:49:30 #134
5428 crew  miss_sly
pi_24559494
Precies, miss_d, ik ging ook uit van een gewone maaltijd meet aardappels, vlees, groente, omdat niet expliciet was gezegd dat het anders was. Als iemand vegetarisch eet, wordt dat toch meestal gezegd.

Beetje storm in een glas water, Droeke, maar dat maakt niet uit

Iets anders, ik zapte gisteren langs een of ander programme (je bent wat je eet, geloof ik dat het heette) en daarin zei zo'n voedingsdeskundige dat rood vlees (rundvlees dus) niet gezond was als je wilt lijnen. Er zouden proteinen inzitten die moeilijker afbreken en dus niet goed zijn voor de spijsvertering en je zou er van uit je mond gaan ruiken? Ik vroeg me af of iemand daar als eens over gehoord heeft. Het maakt het eten van vlees wel lastiger, want rundvlees is magerder dan varkensvlees dus dat past dan weer beter in een vetarm dieet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24559524
Ranzig voorstukje van JE BENT WAT JE EET..

Hoe die mensen hun eten op maken. Ranzig
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:58:57 #136
94241 pandemon
pi_24559655
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:33 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe je dat met warm eten doet als je zes keer per dag een kleine hoeveelheid neemt? Ik kook toch niet heel vet, maar op 200KCal per maaltijd kan ik écht niet komen. Of eet je dan aardappelen en groente en dan later vlees of zo.
200Kal per maaltijd, das dus x 6 = 1200Kcal.. nou, ik heb zowieso wel het dubbele nodig op een dag hoor

maar zal het ff proberen duidelijk te maken, vroagah toen ik dus nogal dik was, tijdje terug dus hehe.. werd ik wakker, at in de ochtend niet, en soms smiddags ook niet, of vaak niet eigenlijk. dan kreeg ik op een gegeven moment mega honger en begon ik smiddags veel te eten, na een tijdje weer honger dus kon niet wachten op het avond eten, en dan kon ik daarna meestal nog wel een bord weg werken.. dan savonds vlak voor het slapen gaan kreeg ik weer honger en ging ik rond 11 a 12 uur meestal weer wat eten, meestal vet en dat soort simpele dingen uit de vriezer of chips enzo.. en de hele dag door ook snoepen.

nu zodra ik wakker word eet ik wat broodjes zodat ik geen honger gevoel meer heb na een tijdje, als ik merk dat ik (en wat ik nu dus van te voren weet...) weer honger begon te krijgen at ik weer snel wat en zo zorgde ik er dus de hele dag voor dat ik eigenlijk geen honger had. vanzelf had ik dan op de momenten zoals het avond eten veel minder trek in van alles en nog wat, ik at dus niet opeens 2 borden maar at soms mijn eerste bord niet eens helemaal op simpel weg omdat ik geen honger meer heb en dus niet zo een gigantische trek in van alles en nog wat.

waar ik gewoon voor zorg is dat ik om de 2 a 3 uur iets weg werk zoals een broodje oid, en dan let ik niet eens zo heel erg op wat ik eet, ik ben dus niet zo een type dat nu aan de liters water zit en komkommers en en andere konijnen voer loop te eten zodat ik me lichaam dus dwing om af te vallen ofzo omdat er geen vet meer binnen komt. eet gewoon nog waar ik trek in heb, en dat is het andere mooie eraan, ik heb eigenlijk heel weinig tot bijna geen trek meer in chips of andere mega vette troep waar je lichaam overigens verslaafd aan raakt net zoals roken enzo.

als ik nu een klein zakje chips open trek is het niet meer zo dat die binnen 5 seconde op is maar heb ik zoiets van ik hoef niet meer na de helft.

ik zit nu ook gewoon aan mijn broodje met ei en ga nou echt niet extreem opletten wat ik eet, wat bij mij gewoon heel goed geholpen heeft is dus er voor zorgen dat je om de 2 a 3 uur wat eet zodat je lichaam geen honger meer krijgt en die kans ook niet meer krijgt, waardoor je vanzelf minder gaat eten en meer dingen laat staan. het lijkt soms zelfs of ik sommige dingen minder lekker vind dan vroeger zoals chips en al die vette dingen, mishien wel tussen me oren maar het is iig mooi meegenomen hoe het ook komt
blaat
pi_24560116
Updateregeltje:

Teigan (1m60) (36,9) was 96.1 kg, weegt nu 94.1 kg en wil graag 90 kg wegen -2.0

Er blijft dus steeds wat afgaan..

pandemon Ik snap wat je bedoelt.... Ik heb op dit moment een eetlijst, die heb ik van de dietiste gekregen, en daar moet ik ook best wel veel eten, ik zal hem eens hier neerzetten...

Ontbijt:
2 snee volkorenbrood besmeren met margarine
Beleg: 1 x zoet, 1 x hartig
1 beker halfvolle melk
1 beker thee

in de loop van de morgen: 2 thee
1 portie fruit

Lunch: soep
3 snee volkorenbrood besmeren met margarine
2 x hartig, 1 keer zoet beleg
1 beker halfvolle melk
1 beker thee

in de loop van de middag: 2-3 thee
1 snee brood met margarine en hartig beleg

warme maaltijd: portie vlees/kip/vis
portie groente
3-4 aardappelen
schaaltje (melk)nagerecht

in de loop van de avond 2 thee
1 portie fruit of 1 plak koek

2 glazen(mineraal)water..

het is echt enorm veel om te eten voor mijn gevoel, maar ik heb er geen eetbuien meer door... Ipv water en thee drink ik ook nog wel limonadesiroop, maar haast geen fris meer en dergelijke...
Het is voor mij best vol te houden, en ik ben er dus al van afgevallen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:27:59 #138
3542 Gia
User under construction
pi_24560204
Ben weer 0,0 afgevallen deze week. Heb toch 3 keer ruim een uur gesport, en me redelijk goed aan het dieet gehouden.
Denk dat ik toch eens Pandemons' methode ga proberen, door wat beter mijn tussendoortjes te plannen om zodoende het hongergevoel weg te werken. Want ik heb nu al een uurlang alweer honger. En dat is natuurlijk niet goed.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:10:39 #139
94241 pandemon
pi_24561067
nou.. ik plan dus eigenlijk helemaal niets, het is vet spontaan gebeurd net zoals dat ik hier me reactie neer zette zal eens kijken of ik fotos kan vinden van 2 maanden geleden en nu me buik is gewoon echt weg en moet nu aan me spiermassa gaan werken.

verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin, je bent er dan zo mee bezig om op te letten wat je eet, 1 broodje met hartig iets en een broodje met dat, en een kopje thee en dan weer dit en dan weer een plakje kaas.. ja daaaaag. dat kost te veel moeite.

het enige waar ik gewoon voor zorgde was dat ik geen honger meer had, zodat mijn lichaam de vetten niet meer ging op slaan maar gewoon ging verbranden meteen. dat berijk je dus door er voor de zorgen dat je geen honger meer hebt.

als je elke keer honger hebt en je gaat eten slaat je lichaam alle vetten op omdat het niet weer honger wilt krijgen, als je dan te dik bent zeg maar en jij gaat er op letten en die goede maaltijden gaat eten en je kopje thee, krijgen de meeste juist nog meer honger omdat ze dus aan het afvallen zijn, je lichaam heeft dan dus nog meer honger en zodra jij dan je gezonde maaltijd naar binnen werkt of je avond eten gaat je lichaam als een gek alles op slaan.

dan heeft het dus meer nut in mijn ogen om gewoon je gebakken eitje te eten of waar je zin in hebt zodat je geen honger meer hebt. helemaal vanzelf kreeg ik steeds minder honger, had ik minder trek in snacks (natuurlijk wel een beetje opletten, eet gewoon me broodje shoarma maar met minder saus en had vanzelf al geen trek meer in het 2e broodje, simpelweg omdat ik de hele dag geen honger meer heb. dus daar ook geen behoefte meer aan heb. zit nu erg snel vol en dat bevalt me wel.

voorbeeld.. je word wakker, eet bijna niets of volgens je dieet.. maar hebt dan wel weer honger.. je wacht tot het volgende etentje en ondertussen heb je dikke honger.. dan eet je dat uit eindelijk en slaat je lichaam alle vetten enzo op. dat gaat dus steeds zo door. tuurlijk helpt het vast wel een beetje als je erg gezond eet maar ik heb daar altijd weinig van gemerkt.

nu word ik wakker, eerste wat ik doe is een broodje maken zodat ik me honger gevoel onderdruk, maakt niet uit met wat op brood, daar let ik echt niet op, en de ene keer eet ik 2 sneetjes en dan weer 4.. (nu wel alleen nog maar bruin brood, wit brood is echt slecht ben ik achter gekomen.. let nu natuurlijk wel een beetje op wat ik eet en merk dat veel in me gezondheid en energie enzo..) maar ok, dan heb ik me broodjes op en dus geen honger meer, ong 2 uur of 3 uur later eet ik standaard weer wat, gewoon een klein beetje, zodat ik dus geen honger krijg.. zo ga ik de hele dag door en avond eten is gewoon stukken minder en savonds eet ik bijna niets meer, nogmaals omdat ik geen honger meer hebt. je lichaam went daaraan en begint dus vanzelf met al je reserve's af te breken omdat het dat niet meer nodig heeft, want honger kent het niet meer.

tja, het klinkt zo simpel en dat is het gewoon ook.. het heeft echt gewerkt bij mij en ben nu zelfs weer een beetje meer aan het eten omdat 67 kilo echt te weinig is voor mijn lengte. en dat kost me nu dus zelfs een beetje moeite :S
blaat
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 12:10:44 #140
43556 miss_dynastie
pi_24561068
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:58 schreef pandemon het volgende:

[..]

200Kal per maaltijd, das dus x 6 = 1200Kcal.. nou, ik heb zowieso wel het dubbele nodig op een dag hoor
Ook toen je aan het lijnen was
Maar dan at je dus wel 'gewoon' warm. Want met brood kan ik het ook wel plannen/ bedenken, maar met avondeten dus niet zo. En ik zit dus wel aan die 1400 a 1500 KCal per dag, ook omdat ik (nu nog) te weinig sport. dat lijkt overigens misschien vrij veel, maar ik weeg wel 100+, dus ik val hier nog prima mee af. Zodra dat niet meer gaat, dan pas ik het naar beneden aan
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 12:15:54 #141
43556 miss_dynastie
pi_24561173
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef pandemon het volgende:
nou.. ik plan dus eigenlijk helemaal niets, het is vet spontaan gebeurd net zoals dat ik hier me reactie neer zette zal eens kijken of ik fotos kan vinden van 2 maanden geleden en nu me buik is gewoon echt weg en moet nu aan me spiermassa gaan werken.
Ik ben benieuwd
quote:
verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin
Daar zal haar dietiste blij mee zijn
quote:
dan heeft het dus meer nut in mijn ogen om gewoon je gebakken eitje te eten of waar je zin in hebt zodat je geen honger meer hebt.
Dat is helemaal waar. Ikzelf merk ook dat dat beter werkt om jezelf niet allerlei dingen te ontzeggen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:25:51 #142
3740 Nitai
Purity is the force
pi_24561381
Hmmm een beetje laat, maar over die bloemkool huh? hehehe

Ik had gisteren zo een bloemkool/broccoli/worteltjes in elkaar geflanst. Even in de wok.
De wok ff op vuur zet, een theelepeltje olijfolie toevoegen, wat kruiden (zoals laospoeder, laurierblaadje en maggi groenteblokje), een lepeltje tomatenpuree, wat water, wat zout en suiker (of sweetner), paar takjes selderij, en eventueel voor de afwisseling chinese 5 spices. Groenten erbij, eventueel wat tahoe als je alles in 1 wilt, laten gaar koken, beetje jus over laten en heerlijk met rijst, pasta of aardappels
pi_24563846
ik doe nou zo ongeveer (niet elke dag het zelfde hoor) 1200 cal per dag

Dat is voldoende toch. Nou doet mijn vriend ook mee, maar mannem hebben meer nodig dan vrouwen toch?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 18:13:32 #144
94241 pandemon
pi_24567014
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ook toen je aan het lijnen was
Maar dan at je dus wel 'gewoon' warm. Want met brood kan ik het ook wel plannen/ bedenken, maar met avondeten dus niet zo. En ik zit dus wel aan die 1400 a 1500 KCal per dag, ook omdat ik (nu nog) te weinig sport. dat lijkt overigens misschien vrij veel, maar ik weeg wel 100+, dus ik val hier nog prima mee af. Zodra dat niet meer gaat, dan pas ik het naar beneden aan
lijnen ? wat is dat

daar doe ik dus niet aan hehe, als je goed heb gelezen heb ik bijna niets veranderd aan wat ik eet, ja.. ik eet nu minder vet omdat ik er gewoon geen trek meer in heb, maar eet nog altijd mijn patatje met mayo als ik zin heb, het enige wat ik dus heb gedaan is regelmatig gaan eten over de hele dag zodat ik dus GEEN HONGER MEER HEB.

me calorieen daar let ik totaal niet op, kost me ook teveel moeite.. ik eet gewoon normaal, eet ook me chips en andere dingen die ik altijd had, alleen dan veel minder en dat komt alleen omdat ik er gewoon niet zoveel trek meer in heb. dat is dus alleen maar gekomen doordat ik regelmatig eet en er dus voor zorg dat ik geen honger gevoel meer heb. naar mijn idee krijg ik net zoveel calorieen binnen als een tijdje terug, mischien wel meer omdat ik naar mijn idee meer eet maar meer verdeeld over de dag en dus nogmaals, geen honger meer heb. daardoor gaat je lichaam automatish in een rap tempo alle reserve's verbranden en niet meer op slaan, het opslaan gebeurd alleen heel erg als je honger hebt, dan heeft je lichaam zoiets van ik ga het niet omzetten in energie of wat dan ook, maar in (vet)reservers voor als het weer honger krijgt.

als je er dus voor zorgt dat je geen honger meer hebt dan zal dat echt gigantish helpen.
ik let dus nog steeds niet op mijn calorieen en loop ook echt niet elk product te keuren, als je er zo over nadenkt zal het waarschijnlijk nog veel harder gaan als je echt gezond gaat eten. maar dat is voor mij niet meer nodig, ben nu veel te licht.

dus ook "toen ik aan het lijnen was" at ik normaal, heb nooit echt gelijnd dus, gewoon er voor gezorgd dat ik geen honger meer had. dat werkt super. en warm eten eet ik ook gewoon helemaal mee, alleen wilt mijn lichaam het hele bord niet meer hebben zit al snel vol.

1400/1500kcal per dag veel ??? pfff.. dan zou ik echt van me stokkie gaan hoor. en als je dus 100+ weegt moet je jezelf zeker niet gaan afstraffen, dan heb je mega dikke honger, en dan eet je dat stukje brocolli of wat voor gezonde troep dan ook waar dus ook geen vetten oid in zitten en dan slaat je lichaam op wat hij op kan slaan, en ga me niet vertellen dat je na 2 glazen water en 3 crackers met kaas opeens vol zit, daar word dus niets mee gedaan behalve opgeslagen en je honger gevoel blijft. eet gewoon je patatje ofzo en na 2 a 3 uur weer wat en vanzelf ga je minder honger krijgen, dat werkte bij mij iig.
blaat
pi_24567655
Ik vind het een vreumde theorie.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 14 januari 2005 @ 20:36:17 #146
94241 pandemon
pi_24569162
theorie :S

als je ff nazoekt op google en informatie over het lichaam zoekt en hoe het precies werkt is het niet zo vreemd hoor.

zodra je geen honger meer hebt gaat je lichaam vanzelf de reserves verbranden ipv opslaan omdat het niet meer het idee heeft dat het zometeen weer zonder eten komt te zitten, dus honger gaat krijgen. zodra je vaak honger hebt gaat het van alles en nog wat op slaan.

je vet verbranding word daardoor een stuk hoger want het is gewoon niet meer nodig om zoveel op te slaan, simpel weg omdat de volgende lading er toch weer aan zit te komen, daar went het lichaam dan aan.

maar je hoeft het ook niet te geloven hoor, ik weet iig dat het voor mij heel goed heeft gewerkt.
blaat
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 23:00:22 #147
43556 miss_dynastie
pi_24571696
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 18:13 schreef pandemon het volgende:
lijnen ? wat is dat
Afvallen dan.
quote:
1400/1500kcal per dag veel ??? pfff.. dan zou ik echt van me stokkie gaan hoor. en als je dus 100+ weegt moet je jezelf zeker niet gaan afstraffen, dan heb je mega dikke honger, en dan eet je dat stukje brocolli of wat voor gezonde troep dan ook waar dus ook geen vetten oid in zitten en dan slaat je lichaam op wat hij op kan slaan, en ga me niet vertellen dat je na 2 glazen water en 3 crackers met kaas opeens vol zit, daar word dus niets mee gedaan behalve opgeslagen en je honger gevoel blijft. eet gewoon je patatje ofzo en na 2 a 3 uur weer wat en vanzelf ga je minder honger krijgen, dat werkte bij mij iig.
Nou ja, ik eet niet een stukje brocolli of zo, en zeker ook friet mét, en voor dat aantal KCal hoef je écht geen crackers te eten, maar kun je toch een aantal fatsoenlijke boterhammen wegwerken. Wellicht ligt mijn 'probleem' ook anders dan het jouwe; ik ben door emo-eten dik geworden, hetgeen niet betekent dat je eet omdat je honger hebt, maar eet omdat je verdriet hebt/ gelukkig bent/ weet ik veel wat, maar voornamelijk eigenlijk om mijn verdriet weg te werken. Je grootste vriend is tegelijkertijd je grootste vijand, of zo. Maar eten uit hongergevoel ken ik dus niet, bij mij is het echt emotioneel.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 01:01:48 #148
94241 pandemon
pi_24574121
ja dat ken ik heel goed hoor, ben niet voor jan lul zo dik geworden, alleen had het daar mee gehad.. en had daar niet zo veel zin meer in.

maar als jij niet dik word omdat je honger hebt maar omdat je ongelukkig bent heeft het toch ook geen nut om proberen af te vallen als je daarna toch weer gaat eten lijkt mij :S sorry.. heb de rest van dit topic ook niet gelezen eigenlijk, wou alleen even mijn egein ervaring er bij neer zetten.

dus mischien is je probleem nu wel al opgelost en kan je nu wel proberen af te vallen. iig wat ik vertelde slaat dus op mensen die eten uit honger gevoel. ik dacht altijd dat het mega moeilijk was om af te vallen, en vooral als je er echt mee bezig gaat word het moeilijk heb ik zelf ook gemerkt omdat je zo je best doet met het eten maar er bijna niets veranderd. tot ik gewoon me eetpatroon ging aan passen en .. naja, dat heb ik nu al 10 x uitgelegd, er voor ging zorgen dat ik geen honger meer had. toen ging het opeens keihard en nog op een fijne manier ook. net weer een bord macaroni gegeten want nu mag ik weer gaan eten omdat ik vandaag, jaja.. voor het eerst naar de sportschool ben geweest, eerste tijd 2 x per week en daarna 4 a 5 x per week.. moet ff klaargestoomd worden en heb geen zin meer om dik te zijn.

ik woog toen 87, nu weeg ik 68 ofzo uit me hoofd, ben 1.80 lang en had begrepen dat ik zo rond de 75 tot 80 kilo moet zitten. heb nu nog een klein buikje maar das meer vel dan vet geloof ik, iig weinig vet.. en de rest van het gewicht moet nu dus uit me spiermassa gaan komen hehehe...

summer.. here i come
blaat
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 10:38:29 #149
43556 miss_dynastie
pi_24577289
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 01:01 schreef pandemon het volgende:
ik dacht altijd dat het mega moeilijk was om af te vallen, en vooral als je er echt mee bezig gaat word het moeilijk heb ik zelf ook gemerkt omdat je zo je best doet met het eten maar er bijna niets veranderd.
Was het de eerste keer dat je een lijnafvalpoging hebt ondernomen ??

Nieuwe regel voor deze week
miss_dynastie (1m70) (36,1) was 106,5 kg, weegt nu 104,3 kg en wil graag 72 kg wegen -2,2
pi_24579741
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:10 schreef pandemon het volgende:

verder, zoals jij je lijstje neer zet, dat vind ik dus zo een onzin, je bent er dan zo mee bezig om op te letten wat je eet, 1 broodje met hartig iets en een broodje met dat, en een kopje thee en dan weer dit en dan weer een plakje kaas.. ja daaaaag. dat kost te veel moeite.
Pandemon, ik zal mijn achtergrond even uiteenzetten... Wegen flink emotie eten en depressie en alles ben ik sinds kort in deeltijdbehandeling voor een eetstoornis(waarschijnlijk BED)...
Omdat ik hiervoor zo heb lopen prutsen met mijn eten, dwz. te weinig eten om zo maar af te vallen, en als iets tegenzat, dan ging ik weer lopen vreten, dat ik nu deze lijst heb gekregen om zo regelmaat en een gezond voedingspatroon aan te leren..

Met deze lijst en de beweging die ik op dit moment heb(4 keer per week 40 minuten fietsen, half uur per week zwemmen) val ik op dit moment af..
En door om de zoveel tijd te eten bereik ik eigenlijk hetzelfde als jou, ik heb geen honger meer tussendoor, waardoor ik geen snoep meer eet enzo..
En eet ik eens iets ongezonds, dan eet ik er veel minder van, ik zit veel sneller vol...

toevoeging: De laatste dagen ga ik zo snel omlaag dat ik er ook een beetje van schrik, ik hoop dat het de komende dagen iets minder snel gaat, anders moet ik ook meer gaan eten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')