abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24452857
Ik heb nu tien jaar een relatie met een lieve jongen. Een jaar geleden heb ik echter ontdekt dat hij me goed bedonderd heeft.
We wonen nu 4 jaar samen, maar we hebben eigen rekeningen. We hebben alle kosten zo eerlijk mogelijk onderling verdeeld. We hadden samen toekomst plannen: huis kopen, kinderen krijgen, huisje boompje beestje idee....

Op een gegeven moment hadden mijn ouders mij 500 euro kado gedaan. Ik was wel verplicht om er iets leuks voor mezelf mee te doen, hadden ze gezegd. Dus ik: Maar toch ook wel voor mijn vriend? Dat mocht ik zelf weten. Mijn vriend komt met het idee, het op zijn rekening te zetten, zodat als hij het samenvoegt met zijn 13e maand, we ervan op vakantie zouden gaan. Prima.

We waren op zoek naar een nieuwe huurwoning. Op een gegeven moment kregen we een brief binnen met daarin aanbod van een andere woning. Ik helemaal blij. Omdat deze huur wat hoger lag dan die van onze woning, dacht ik: ik ga even uitrekenen of we recht hebben op huursubsidie. Dat was het geval. Omdat ik net gestopt was toen met werken, dacht ik opeens: misschien hebben we nu al wel recht op huursubsidie. Alleen mijn vriend betaalt dus de huur. Dus ik (we hebben geen geheimen voor elkaar hebben we altijd gezegd, al vond ik het wel raar dat zijn afschriften zeker 2 jaar lang nog bij zijn ouders bezorgd werden, en hij pas sinds kort de adreswijziging had doorgegeven, maar ik had daar verder nooit geen aandacht aan besteed) zijn afschrift erbij gepakt om naar de hoogte van de huur te kijken....

Toen stond ik even heel raar te kijken.... bleek dat hij schulden had van zo'n 10.000 euro, waarover hij nooit iets tegen mij had gezegd.... Opeens vielen heel wat dingetjes op zijn plaats: waarom hij soms zo moeilijk deed over geld, waarom de afschriften niet thuis werden bezorgd, waarom hij met mij geen huishoudbegroting wilde maken om meer controle over ons uitgavepatroon te hebben, de deurwaarder die een jaar daarvoor aan de deur was gekomen, etc.). Het ergste was, dat ik toen pas besefte dat hij me aan het flessen was geweest, terwijl ik het eigenlijk altijd geweten was, maar zwaar in ontkenning was geweest....

Maar dat was nog niet alles: bleek dat er dus ook niks op zijn spaarrekening meer stond, daar waar toch echt die 500 euro van mijn ouders minimaal op had moeten staan....

Toen hij thuis kwam heb ik hem er meteen over aangesproken natuurlijk. Ik was erg kwaad, en had het idee dat hij mij een mooi toekomstbeeld had voorgehouden, waar hij helemaal niet aan kon voldoen, hij staat bkr-a getoetst, dus een hypotheek zit er al niet in. Hij kan al niet in financiele zin voor zichzelf zorgen, laat staan voor een kind. Ik voelde me bedonderd en misbruikt. Bestolen ook eigenlijk, niet alleen van het geld van mijn ouders, maar ook van een bepaalde toekomst die ik voor ogen had.

Uiteindelijk heeft hij mij uitgelegd, dat hij dat geld in de failliete onderneming van zijn ouders had gestoken, om zou de schulden van zijn ouders te verlichten. Dat geld is nu weg, en zijn ouders die beide in de bijstand zitten nu, zullen het nooit terug kunnen geven. Daarnaast is het voor hun vanzelfsprekend dat hij dat heeft gedaan. Maar dat geld is dus gewoon weg. Hij had me dat niet durven vertellen omdat hij bang was, dat ik zijn ouders erop zou veroordelen, en mijn relatie met hun verloopt al niet altijd even vlekkenloos. Ik heb zijn verhaal toeb met veel moeite geaccepteerd, en na veel denken besloten bij hem te willen blijven. Hij heeft mij de 500 euro netjes terug betaald, maar dat duurde wel een tijd. Ik had tegen mijn ouders gezegd dat ik er misschien mijn rijbewijs eindelijk voor zou gaan halen (ik ben 27). En op een etentje zeiden zij opeens: wanneer ga je nou eindelijk dat rijbewijs halen? Of is die 500 euro al op? Wat heb je ermee gedaan? Ik ben toen echt heel erg hard geweest en heb gezegd: Nou mijn vriend die heeft het buiten mijn weten om opgemaakt. Je kon doof worden van de stilte die toen viel.... Mijn vriend was er ook bij, en je had zijn blik moeten zien.... Dat was meteen ook de eerste keer dat mijn ouders twijfelden over of mijn vriend wel geschikt voor me was.... (Ze hadden de rest van het verhaal eens moeten weten...)

Een half jaar later echter, onderschepte ik per ongeluk een mailtje van zijn broer, waarin stond dat het hem niet uitmaakte wanneer mijn vriend de lening van 500 euro terugbetaalde aan zijn broer... Ik had zoiets van: huh? heeft hij dan geld geleend van zijn broer? Waarom niet gewoon geld gevraagd bij mij, of het me minstens verteld? Daar maakte ik me verder niet zo druk om. Maar het was wel een reply mailtje, dus ging ik op zoek naar het originele mailtje van mijn vriend in de verzonden items.... stond er niet in.... raar, normaal wist hij die nooit.... ik bij gedelete mailtjes.... ook niks.... dus: hij heeft alle moeite genomen om mij maar niet te laten weten dat hij geld had geleend.... Ik ben naar hem toegelopen, en gevraagd: heb jij geld van je broer geleend? Hij: he, hoezo? Ik: Je geeft geen antwoord op mijn vraag.... heb je nou geld geleend? Hij: Zou best kunnen... Ik: waarom heb je niet gewoon aan mij geld gevraagd? Hij haalt zijn schouders op. Ik: waarom heb je het stiekem gedaan? Hij: hoezo stiekem? ik heb er niet bij stil gestaan om het aan jou te vertellen? Ik: Maar je hebt wel alle moeite gedaan om het verborgen te houden voor me? Waarom in godsnaam zou je dat doen? Hij was sprakeloos. Bleef het ontkennen, tot ik hem het mailtje liet zien. Toen had hij nog het lef, om te zeggen dat hij het vanaf zijn werk had verstuurd, maar daar zou hij nooit van onze thuismail gebruik maken, weet waarschijnlijk niet eens hoe dat moet. Dus ik liet hem het adres zien vanwaar het mailtje was verstuurd, en toen begreep hij ook wel dat hij op heterdate betrapt was op een totaal onnodige leugen.....

Ja, en daar zit je dan in een relatie van ruim 9,5 jaar. Met volslagen blind vertrouwen.... Dat is huilen, dat kan ik jullie vertellen. Ik ben echt dom dat ik bij hem ben gebleven, en nog steeds blijf. Dat heb ik ook tegen hem gezegd: Je moet nu wel weten hoe dom ik ben. Ik ben echt gewoon lomp, dat ik bij je blijf.

Maar gelukkig begrijpt hij heel goed, dat dit echt een allerlaatste kans is, en dat is het ook. Ik hou enorm van die jongen, maar ik kan mezelf niet voor een derde keer voor de gek laten houden, en dan doorgaan. Het gaat nu al een half jaar heel erg goed. Je kunt aan alles merken dat we veel beter praten, alles open is, ik vrij ben om in zijn afschriften te kijken, (hij kon dat altijd al in de mijne....).

Maar soms he, heel soms, dan vraag ik me af of er nou niet meer voor me inzit. En of deze relatie wel de toekomst heeft die ik mezelf toewens. Of ik niet gewoon buitengewoon naief ben, mezelf nog altijd voor de gek aan het houden ben, en mezelf dus gewoon tekort doe.....

Luisteren naar je hart, of naar je verstand????
pi_24453013
Dus.... hij is niet helemaal eerlijk geweest en heeft gelogen over iets heel erg persoonlijks waar hij jou niet mee lastig wil vallen: geldzorgen. Lijkt me lang niet zo erg als erachter komen dat 'ie bijv vreemd gaat ofzo.

Ik zou me afvragen: heeft het nog toekomst? Ik ken jouw/jullie financiele situatie niet, maar als je al over huursubsidie begint is het denk ik niet zo heel ruim. Kan je dan een toekomst opbouwen met iemand die nog 10.000 euro (en misschien nog wel meer?) moet aflossen?

Als je van elkaar houdt lukt dat. Zoek werk, regel schuldsanering en wordt gelukkig.
pi_24453039
Dat lijkt me echt heel klote om zo belazerd te worden eigenlijk.
Wat je jezelf nu ook afvraagd wat het beste is om te doen lijkt me ook niet eenvoudig. Zoals je al zei gaat het al een half jaar goed, maar vraag je je af of er niet meer inzit. Je zou het met hem er misschien allemaal over kunnen gaan hebben, en ook over wat hij graag later precies zou willen misschien.

Het lijkt me in ieder geval wel handig om een eigen rekening te hebben, maar dat heb je denk ik wel
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:15:23 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24453084
Laat hem schrikken, mannen veranderen pas echt wat als ze de concrete gevolgen van hun mis-handelen inzien.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_24453086
Mijn vader begeleidt voor zijn werk mensen met geldproblemen (via de gemeente).
Misschien kan je vriend bij de gemeente aankloppen en om hulp vragen?
En op persoonlijk vlak: ik denk dat je eens alles nog eens voor jezelf op een rijtje moet zetten, praat er met je ouders over.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24453089
Als je van die jongen houd, en het goed gaat tussen jullie......... waarom zou je dan weg gaan bij hem? Jullie kunnen het nu toch verder proberen? Als jullie allebei samen er hard aan werken om die schulden af te lossen, dan moet het over een jaar of 4 / 5 heus wel weer goed gaan. Het duurt misschien even, maar dat moeten jullie er voor over hebben!!!!
Je bent al ruim 9,5 jaar bij hem zeg je zelf...... Zou dan die 9,5 voor niets zijn geweest? Weggegooide tijd??

Ik denk dat je moet dan wat je hart je ingeeft!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:17:11 #7
38913 Corvette
Waren we maar wild gebleven ..
pi_24453097
Net wat je zegt: luister naar je hart.

Misschien is het verstandig om een tijdje niet bij elkaar te wonen. Dat je elkaar dan mist is logisch. Maar je hart zal het altijd van je verstand winnen. Is dat nu niet dan later zeker.
pi_24453101
Weet je het antwoord nu echt zelf nog niet????????????????????
pi_24453118
Ik denk dat op het moment dat je jezelf af gaat vragen of dit het dan is, na wat je meegemaakt hebt met hem, je eigenlijk al besloten hebt dat je beter verdient en dat dit het dus niet is.

Als je er zelf aan toe bent om te gaan, zul je dat ook wel doen. Als je nog twijfel is dit het juiste moment nog niet. Is het wel je hart waar je naar luistert als je bij hem blijft? Of is het de angst voor het onbekende als je weggaat, het alleen zijn, het voor jezelf zorgen, het opnieuw beginnen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:21:14 #10
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24453137
Natuurlijk is het achterhouden van geld niet oke.

Wat betreft die 10.000 eurie of dat veel of weinig is hangt natuurlijk helemaal af van zijn inkomen
als tie bv. rond de 2000 euro per maand netto verdient is dat in +/- 20 maanden afbetaalt.( uitgaande van 500 eurie per maand inlossen)
reach out and touch faith
pi_24453138
Als ik er na 9,5 jaar achter zou komen dat mijn partner mij op zo een manier aan het belazeren was zou ik niet voor mezelf instaan, volgens mij. Alle spullen van haar verzamelen en op straat zetten, move en oprotten! Als je elkaar nog niet eens kunt vertrouwen op 10.000,- euro dan wil ik niet weten hoe het later moet gaan bij echte grote bedragen. Als hij dacht daarmee weg te komen (wat opzich heel erg dom van hem is) dan probeert hij ook met andere dingen weg te komen.
En wat zijn dat voor ouders die hun kinderen opzadelen met zo een hoge schuld? Hij komt uit een bedorven nest en daar ben jij nu de dupe van, dat pik je toch niet?

Dumpen die loser en lekker verder zoeken! Voor een leuke meid van 27 moet het geen probleem zijn om nog een leuke (betere) kerel aan de haak te slaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door Freel op 07-01-2005 16:27:11 ]
pi_24453229
Hij zal echt professionele hulp moeten gaan zoeken! Heb je al bij zijn ouders nagevraagd hoe en wat? Wie weet heeft hij gewoon een gokverslaving of iets anders?!

Hou jouw geld goed in de gaten en laat hem zijn eigen boontjes doppen voor zover mogelijk... Kun je hem nog wel vertrouwen? Zo'n schuld kom je ten eerste niet 1,2,3, boven en daarnaast; wat als je ineens een deurwaarder voor je deur hebt staan die jouw tv en alles meeneemt omdat jullie samen wonen of nog erger; getrouwd zijn in gemeenschap van goederen?

En waarom liegt hij over geld lenen van zijn broer als al bekend was dat hij schulden had!? Daar schuilt volgens mij toch wat achter hoor...

Denk vooral aan jezelf in dit geval. Wat is voor JOU het beste?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:28:53 #13
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_24453237
Advies zoeken, voor zowel de schulden als het liegen, ik zou het niet trekken... Moet je blij zijn dat ie alleen zichzelf zo financieel lamgeslagen heeft en niet jou ook nog meegesleurd heeft...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_24453295
Hij komt uit een familie waarin status en geld heel balngrijk zijn. En dat is dus soms een behoorlijk knelpunt tussen ons. Toen het nog goed ging met de zaak van zijn ouders, hadden ze het echt heel ruim, groot herenhuis, jaguar voor de deur (dat was in een tijd dat ik hem nog niet kende overigens). Hij liep als klein kind dagelijks met 300 gulden over straat, die ook opging. Hij kan dus ook gewoon niet met geld overweg. Dat heb ik altijd geweten, vandaar ook dat wij geldzaken altijd apart hebben gehouden. Dat hij zo hard in mijn gezicht heeft gelogen, dat is wat mij werkelijk tegenstaat. Maak van zijn salaris maar 2000 bruto. Ik heb ondertussen ook parttime werk. Maar ik weiger om ook maar een cent van zijn schulden te gaan betalen, en dat wil hij ook helemaal niet, dat ik dat doe. We zijn nu 10 jaar al bijelkaar, bijna. Zijn schuld is niet geslonken in het jaar dat ik er van weet. En ik zie dat ook niet op korte termijn gebeuren. We hebben nu ook al een tijd geen recht meer op huursubsidie, sinds hij iets minder dan een jaar geleden opslag heeft gekregen, en zeker niet nu ik ook wat verdien.

Met mijn ouders wil ik er niet over praten, gezien ik weet dat ze mij zwaar zwaar zouden adviseren bij hem weg te gaan.... en misschien hebben ze dan ook wel gelijk. Maar goed, ik heb dus anders gekozen. Het probleem is alleen dat ik zit met de twijfels die soms omhoog komen....

Overigens geloof ik niet in weggegooide tijd. Als iets over is, en het is echt zo, dan waren het leuke 10 jaar. Overnieuw beginnen is nog geen weggooien, de herinneringen blijven. Maar ik wil dus niet bij hem weg, ondanks dat er soms een stemmetje in mijn hoofd zegt, dat ik dat beter wel zou kunnen doen...
pi_24453449
2.000 bruto is geen ernstig laag bedrag zeker niet als jij ook nog parttime werk hebt. Gezien zijn verleden (300,- op 1 dag opmaken als kind.....) is het misschien een idee om zijn uitgavenpatroon eens goed te analyseren. Waar gaat al het geld naartoe ? tot op de laatste cent
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_24453481
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:28 schreef Krullie het volgende:
Hij zal echt professionele hulp moeten gaan zoeken! Heb je al bij zijn ouders nagevraagd hoe en wat? Wie weet heeft hij gewoon een gokverslaving of iets anders?!

Hou jouw geld goed in de gaten en laat hem zijn eigen boontjes doppen voor zover mogelijk... Kun je hem nog wel vertrouwen? Zo'n schuld kom je ten eerste niet 1,2,3, boven en daarnaast; wat als je ineens een deurwaarder voor je deur hebt staan die jouw tv en alles meeneemt omdat jullie samen wonen of nog erger; getrouwd zijn in gemeenschap van goederen?

En waarom liegt hij over geld lenen van zijn broer als al bekend was dat hij schulden had!? Daar schuilt volgens mij toch wat achter hoor...

Denk vooral aan jezelf in dit geval. Wat is voor JOU het beste?
Hij zal zeker geen professionele hulp gaan zoeken. Hij zal ook zeker niet naar de gemeentelijk kredietbank gaan, gezien de restricties die dan op zijn uitgaven gelegd zullen worden. Dat is zijn keuze, ik had dat wel gedaan, maar zolang hij mij niet belast met zijn schulden moet hij het zelf weten. Het is zijn schuld, niet de mijne. Ik weet van het faillisement van zijn ouders, en vroeg me altijd al af hoe zij onder de schuldeisers vandaan waren gekomen, zijn andere broer heeft hetzelfde gedaan als hij, maar die zit gewoon een stuk breder dan hij (die van die lening). Zijn andere broer weet hier helemaal niets van af. Een deurwaarder krijg je niet zomaar, dan krijg je eerst waarschuwingen, en gezien ik meestal als eerste bij de post ben, zou ik dat nu weten. Daarnaast zijn we niet getrouwd, en zijn de meeste spullen bewijsbaar van mij (ja, ook erg, ik weet het). Hij heeft geen gokverslaving, dan zou hij niet zo vaak thuis bij mij zijn.

Het gemene is, dat hij heel erg opgelucht was dat ik achter die schuld ben gekomen. Hij had mij er nooit mee willen opschepen, maar vond het heel erg om tegen me te moeten liegen (ja, makkelijk gezegd, ik weet het, maar ik geloof het wel, ik denk zelfs dat hij de afschriften bij ons thuis liet komen na 2 jaar te hebben samengewoond, zodat ik er per ongeluk zo achter zou komen).

Hij wilde niet dat ik wist van die lening omdat hij bang was dat ik boos zou worden, omdat hij nog eens ging lenen, naast zijn schuld.
pi_24453608
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:46 schreef miamo het volgende:

[..]

... maar zolang hij mij niet belast met zijn schulden moet hij het zelf weten. Het is zijn schuld, niet de mijne...

Totdat de deurwaarder langskomt om de waarde van je inboedel op te nemen.

Schop 'm nou maar naar een hulp instantie want als je voor hem kiest en de schulden worden erger sta jij straks ook in de kou.
En ik vind dat je ouders zeker moeten weten hoe de situatie is...of ben je bang dat ze gaan zeggen dat ze het altijd al hadden geweten?

Maar ja sterkte in ieder geval maar het blijft een raar huishouden.
MOKUM XXX RATED
pi_24989474
Hallo Miamo,
Voor een programma van de KRO ben ik op zoek naar mensen met een verhaal zoals jij. Heb je behoefte om hier openlijk over te praten? Ik begrijp dat het moeilijk is maar als je me mailt kunnen we misschien verder praten. Mail me gerust op sylvia.hendriksen@eyeworks.tv
Groeten en sterkte in ieder geval
Sylvia
pi_24989869
Ik herken hier wel dingen in, al is bij ons de situatie wel anders. Maar ik vraag mezelf ook af hoe vaak ik hem nog een kans moet geven, wanneer ik m'n verstand moet gaan volgen in plaats van m'n hart, en of familie en vrienden niet gewoon gelijk hebben maar ik het (nog) niet wil horen..
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_24989930
je moet zijn geldzaken uit handen nemen, neem zijn bankpassen in en geef hem elke maand zakgeld. Los 400 tot 500 euro per maand af en over een jaar of 2 is de schuld weg. Spreek ook met zijn vrienden/familie/ouders af dat hij geen geld meer van ze mag lenen.

Hij mag zijn pas niet gebruiken zonder jouw toestemming. Ben hier erg fel op.

Alleen op deze manier komt hij van de schuld af en krijg jij weer vertrouwen. Licht ook je ouders in nadat je een plan hebt opgesteld om de financieen te regelen.

Dit is de enige manier om het weer op orde te krijgen, jij moet het initiatief nemen en jij moet zorgdragen dat het goed gaat. Is in het begin lastig, maar je wilt niet dat het erger wordt. Naast de vaste lasten geef je hem max. 10 euro zakgeld per week, dan gaat hij maar niet meer uit e.d.

Door zijn bankpas e.d. af te nemen kan hij moeilijk nog een keer de fout ingaan. Maar wat je nu doet is het op zijn beloop laten en dat werkt niet.

Ik vind het wel vreemd dat je dit op een forum zet, en wat ik ook niet begrijp is dat het je kennelijk niet zoveel interesseert. Eigenlijk heb je het al opgegeven lees ik tussen de regels door. Zonde van die 10 jaar...
pi_24990178
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:59 schreef harlingen het volgende:
je moet zijn geldzaken uit handen nemen
Nee, zo leert ie idd vast wel hoe hij met geld om moet gaan
Hij is een volwassen man hoor, geen kind.

Ts, ik vind het heel dapper (niet helemaal het goede woord) dat je bij je partner blijft.
Ik zou idd ook niet meehelpen aan de afbetaling van zijn schulden, dat is zijn eigen probleem.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:34:18 #22
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_24990358
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:32 schreef miamo het volgende:Overigens geloof ik niet in weggegooide tijd. Als iets over is, en het is echt zo, dan waren het leuke 10 jaar. Overnieuw beginnen is nog geen weggooien, de herinneringen blijven. Maar ik wil dus niet bij hem weg, ondanks dat er soms een stemmetje in mijn hoofd zegt, dat ik dat beter wel zou kunnen doen...
Volgens mij ben ik niet de enige die denkt dat jouw leven om geld draait, en dat dat ook de reden is dat je hem oorspronkelijk hebt uitgekozen. Ik zou zeggen: succes met je zoektocht naar een rijke man.
I'm nobody's sheep
pi_24990392
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 17:34 schreef Scandum het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet de enige die denkt dat jouw leven om geld draait,
Waarom zou ze dan bij hem blijven ondanks dat hij grote schulden heeft en zijn ouders failliet zijn?
pi_24990425
quote:
En op een etentje zeiden zij opeens: wanneer ga je nou eindelijk dat rijbewijs halen? Of is die 500 euro al op? Wat heb je ermee gedaan? Ik ben toen echt heel erg hard geweest en heb gezegd: Nou mijn vriend die heeft het buiten mijn weten om opgemaakt. Je kon doof worden van de stilte die toen viel.... Mijn vriend was er ook bij, en je had zijn blik moeten zien.... Dat was meteen ook de eerste keer dat mijn ouders twijfelden over of mijn vriend wel geschikt voor me was.
Waarom zet je je vriend zo te kijk bij je ouders. ?
quote:
Een half jaar later echter, onderschepte ik per ongeluk een mailtje van zijn broer, waarin stond dat het hem niet uitmaakte wanneer mijn vriend de lening van 500 euro terugbetaalde aan zijn broer
Perongeluk he. . Yeah right, volgens mij ben je net zo koosjer als die vriend van je. .
  dinsdag 8 februari 2005 @ 17:47:16 #25
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_24990501
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:58 schreef miamo het volgende:Alleen mijn vriend betaalt dus de huur.
Hij heeft dus al die tijd jouw huur betaald!?! En jij zegt dat hij geen cent van je krijgt?

Een sterk staaltje vrouwelijke logica. Als ik hem was zou ik jou de deur uit schoppen, dat bespaard hem waarschijnlijk zoveel geld dat hij die schuld na een jaar afbetaald heeft
I'm nobody's sheep
pi_24990665
Vrouwen.... Steeds iemand anders heeft gedaan, nooit, maar dan ook nooit is zij ergens mede-schuldig aan.
Verwijderd door Admin.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:06:48 #27
113797 freggeltje
liefde is raar
pi_24990775
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 17:40 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

Waarom zet je je vriend zo te kijk bij je ouders. ?
[..]

Perongeluk he. . Yeah right, volgens mij ben je net zo koosjer als die vriend van je. .
Ik vind op de eerste plaats zijn gedrag op geen manier goed te praten, maar haar gedrag kan ik begrijpen, als ik dit zo lees.

Wat zou jij doen in haar situatie, zover je die kent?? (en we die kennen)

Ik zou als ik jou was kiezen voor mijzelf, en doen waar ik achter zou staan, zowel rationeel als emotioneel. En als je wilt blijven, moet het voor je gevoel willen, maar ook voor je verstand. Als een van de twee je erg tegen staat, zou ik niet blijven, hoeveel ik ook van diegene zou houden.. Maar ik ben ik, en kan niet voor jou besluiten..
Echt vindt men eng. Echt doet pijn. Echt geeft liefde.
Ik hou van echt.
pi_24990948
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 16:10 schreef Bose het volgende:
Dus.... hij is niet helemaal eerlijk geweest en heeft gelogen over iets heel erg persoonlijks waar hij jou niet mee lastig wil vallen: geldzorgen. Lijkt me lang niet zo erg als erachter komen dat 'ie bijv vreemd gaat ofzo.

Ik zou me afvragen: heeft het nog toekomst? Ik ken jouw/jullie financiele situatie niet, maar als je al over huursubsidie begint is het denk ik niet zo heel ruim. Kan je dan een toekomst opbouwen met iemand die nog 10.000 euro (en misschien nog wel meer?) moet aflossen?

Als je van elkaar houdt lukt dat. Zoek werk, regel schuldsanering en wordt gelukkig.
Sorry ...benje blond of zo...laatste kans
Ik heb persoonlijk ook geldschulden gehad, ik ben niet geweldig met geld
Waar zij te traag is met rommellen in haar tasje gaat bij mij de company credit kaart er al doorheen (eigen bedrijfje) Kortom het grootste gedeelte van het uitgaven komt op mijn rekening, niets erg wat van mioj is is van haar. Aleen vergat ik toen wij het huis kochten en meubileerden dat een gedeelte van wat ik uitgaf niet van ons maar de belastingdienst was..... oopsie

Ik heb hier nooit een geheim van gemaakt en mijn belstingschuld is zojuist door haar spaar rekening afbetaald (eerlijk is eerlijk en ik heb het nu net gewoon even niet)
Maar in een relatie moet je over dat soort dingen wel heel eerlijk zijn , zeker geld

Zijjn zijn ouders werkelijk failliet gegaan.....zou ik even checken
Heeft hij jouw 500 terugbetaald via zijn broer?
Waar geeft ie het aan uit
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24990949
Ga op de ouderwetse maniet een kasboek bijhouden.
Noteer wat je vast lasten zijn huishoudgeld, kleding, abo's e.d.
En bovendien een kolom schulden maken.
Jullie inkomens en uitgaves hier netjes in verwerken elke maand.

Bovendien moet er een kolom 'zakgeld' komen.
Meer heb je pp niet te besteden.

Lijkt mij ook handig dat jij voorlopig alle bankpassen bij je houd.

Maar niet alleen doen! Met zn tweetjes, elke week netjes dat
kasboek bijhouden en je afschriftten verwerken.
Hier leert hij van hoeveel hij te besteden heeft en jullie
krijgen beiden een duidelijk inzicht in juliie uitgavenpatroon.

Als hij net zoveel van jou houd als jij van hem dan zal
hij daar mee akkoord gaan en kunnen jullie over een
tijdje zonder schulden en in alle eerlijkheid samen verder gaan.

Als hij dit probleem niet samen met je wil aanpakken dan
zou ik nog maar eens diep nadenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')