quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:40 schreef Sugarlady het volgende:halloo
ik ga dit jaar als t goed is met een paar vriendinnen van me weer op vakantie. we willen ergens heen waar je een mooi strand hebt, lekker weer en goed op stap kunt. we zijn niet op zoek naar een plaats als salou waar je allemaal van die 16 jarige hebt, dat hebben we nl al een beetje gehad.
weet iemand een plaats waar we mischien heen kunenn gaan?? we zijn er al een tijdje over aan t duppen dus iemand ervaring/ideetje??
Als je boven de 21 bent is Florida een goed idee. De Salou-jeugd komt daar niet omdat je onder de 21 geen alcohol mag drinken, en het ligt meestal een klein beetje boven het budget. Florida is echter slechts 7 uur vliegen en is vaak betaalbaarder dan je denkt.
Wil je binnen Europa blijven dan raad ik vaak Griekenland aan, op 1 van de eilanden. De eilanden zijn niet per BUS te bereiken, en dat betekend dat de goedkoopste budgetters er niet komen, en dat geldt eigenlijk ook voor bestemmingen als Mallorca, de Canarische Eilanden, etc. Persoonlijk vindt ik Kreta erg leuk, omdat het groot genoeg is om het eiland te verkennen. Kos vondt ik zelf ook leuk, en op Kreta vondt ik de plaats Rethymno het leukst. In Europa blijf je echter atijd de zuipende toeristen tegenkomen tussen de 16 en 25 jaar, omdat je zo'n beetje overal in Zuidelijk Europa vanaf je 16e mag zuipen, en daar gaat het de meesten om natuurlijk.
Wil je meer volwassenen (21+) tegenkomen dan is Florida waarschijnlijk het best. Je hebt er ontzettend veel strand en feestplaatsen (meer dan in California bijvoorbeeld) met goede uitgaansmogelijkheden. Eventueel kun je ook kiezen voor de Bahama's, net voor de kust van Florida. Wel moet je van Amerikanen en ook vooral Canadezen houden, want die komen vanuit de koudere oorden in het Noorden erg veel naar Florida.
Heb je geld te makken, dan kun je ook kiezen voor Hawaii, diverse Caribische bestemmingen, de Seychelles, en de Malediven, maar dan moet je rekenen op reizen van 1500+ Euro per persoon.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin