abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25527725
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25528514
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 05:20 schreef cultheld het volgende:
-edit-
Zie openingspost. Als je zoveel moeite in je post steekt, raken andere mensen helemaal gemotveerd om je site te checken!

[ Bericht 10% gewijzigd door Sander op 16-03-2005 09:06:46 ]
  woensdag 16 maart 2005 @ 10:16:12 #203
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25529123
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 04:54 schreef Casey het volgende:
Dan ik nu ook eens.....

http://www.members.lycos.nl/kamino

Disclaimer:
Ben er nog maar net mee bezig een een complete n00b dus please.... wees mild met de opbouwende kritiek

Doel:
Een eenvoudige, overzichtelijke website, qua ontwerp gebaseerd op het (niet door mij ontworpen) logo (dat plaatje aan de rechterkant onder de banner met de fotos).

Hoe?
Met NVU. Alleen snap ik nog niet hoe je daar buttons kunt maken die van kleur veranderen als je er met de muis over heen gaat; dat heb ik dus maar stiekum met Dreamweaver gedaan.
in het verleden kon de reclame van lycos uitgezet worden, dacht dat het iets was van <noscript><noscript> na je </html> tag. Weet het niet zeker, is ook al iets van 2 jaar geleden dat ik voor het laatst iets met een lycos account heb gedaan.

Header ziet er wel leuk uit.
buttons: Zou jij als bezoeker van deze site, die voor het eerst op deze site komt kunnen zien wat de menuitems zijn en waar ze over zullen gaan? ik niet
probeer de knoppen een beetje bij elkaar te houden en niet te verspreiden. Behalve als je het er goed en overzichtelijk eruit kan laten komen. Zou dus Contact us ook naar links doen.
Een logo rechtsplaatsen, maak je het voor je zelf moeilijker. Een westers mens leest van boven naar beneden en van links naar rechts. Nu plaats je het logo op een tweederangs plaats.

Vergelijk de lettergrote is met de lettergrote van fok. Ze mogen dus wel wat kleiner. Gooi daarnaast die text-align: justify eruit. Vind het niet prettig lezen op die tijdschriften./kranten opmaak manier van de tekst door links en rechts een strakke klantlijn te willen hebben.
Where's my fear???
pi_25529175
quote:
Het heeft geen uitstraling.
Hoofdzakelijk door het saaie kleurgebruikt maar ook door de te simpele layout (blokjes).
  woensdag 16 maart 2005 @ 13:09:14 #205
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_25530437
quote:
Zo'n grote site zou wel es een fatsoenlijk design mogen hebben vind ik persoonlijk. Ik weet dat die site vrij groot is en ook goed qua inhoud maar face it: het ziet er echt niet uit man...
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 16 maart 2005 @ 16:37:00 #206
39240 jagermaster
pi_25531122
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 13:09 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Zo'n grote site zou wel es een fatsoenlijk design mogen hebben vind ik persoonlijk. Ik weet dat die site vrij groot is en ook goed qua inhoud maar face it: het ziet er echt niet uit man...
het ziet er niet uit, maar de andere kant is wel dat als je een grafisch ontwerp in gaat zetten dat het meer dataverkeer gaat kosten. Al denk ik dat het niets uitmaakt aangezien het toch op het netwerk van UT draait
Where's my fear???
pi_25534026
http://www.pchandleiding.nl

Wegens per ongeluk verlegen van het domijn hebben we maar weer een nieuwe gemaatk
Sinds zaterdag online..

roept u maar!
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:39:18 #208
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_25534059
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 16:37 schreef jagermaster het volgende:

[..]

het ziet er niet uit, maar de andere kant is wel dat als je een grafisch ontwerp in gaat zetten dat het meer dataverkeer gaat kosten. Al denk ik dat het niets uitmaakt aangezien het toch op het netwerk van UT draait
Oh maar je kan ook zonder, of met weinig graphics een ontwerp neerzetten dat veel mooier is dan het huidige
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:53:04 #209
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_25534343
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 10:16 schreef jagermaster het volgende:

[..]

in het verleden kon de reclame van lycos uitgezet worden, dacht dat het iets was van <noscript><noscript> na je </html> tag. Weet het niet zeker, is ook al iets van 2 jaar geleden dat ik voor het laatst iets met een lycos account heb gedaan.

Header ziet er wel leuk uit.
buttons: Zou jij als bezoeker van deze site, die voor het eerst op deze site komt kunnen zien wat de menuitems zijn en waar ze over zullen gaan? ik niet
probeer de knoppen een beetje bij elkaar te houden en niet te verspreiden. Behalve als je het er goed en overzichtelijk eruit kan laten komen. Zou dus Contact us ook naar links doen.
Een logo rechtsplaatsen, maak je het voor je zelf moeilijker. Een westers mens leest van boven naar beneden en van links naar rechts. Nu plaats je het logo op een tweederangs plaats.

Vergelijk de lettergrote is met de lettergrote van fok. Ze mogen dus wel wat kleiner. Gooi daarnaast die text-align: justify eruit. Vind het niet prettig lezen op die tijdschriften./kranten opmaak manier van de tekst door links en rechts een strakke klantlijn te willen hebben.
Bedankt voor de feedback!

* reclame maak ik me nu totaal geen zorgen over, het komt nl. uiteindelijk op het eigen domein, zonder reclame. Dit is alleen om te testen.
* Ok, lettergrootte ga ik aanpassen.
* Buttons>: ik zie nu opeens dat de tooltips weg zijn. Geen idee waarom. Maar als je met de muis over de buttons gaat, zou er (van boven naar beneden) 'Beach holidays', 'Fly-and-drives', 'Adventure trips' en 'Group tours' moeten staan. Zou het dan duidelijk genoeg zijn? Ik ga dat iig later aanpassen.

* Ok, contact us gaat ook naar links. Alleen houd ik zo rechts wel erg weinig over, zeker als ik het logo ook nog weg haal. Ik ben een beetje bang dat de balans dan uit de pagina gaat.. Over het logo ben ik dus nog niet helemaal uit. Suggesties welkom!!!

Edit: Wijzigingen zoals hier boven aangegeven zijn nu doorgevoerd. Wie nog meer ideen heeft (ook over het technische aspect):
http://www.members.lycos.nl/kamino/

Alvast bedankt!

[ Bericht 6% gewijzigd door Casey op 17-03-2005 00:12:12 ]
  donderdag 17 maart 2005 @ 06:58:46 #210
39240 jagermaster
pi_25536894
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:37 schreef noepsoep het volgende:
http://www.pchandleiding.nl

Wegens per ongeluk verlegen van het domijn hebben we maar weer een nieuwe gemaatk
Sinds zaterdag online..

roept u maar!
ziet er goed uit. Nu hopen dat je zo doorgaat met schrijven van handleidingen. Viel me in de code op dat je een doctype van html hebt en in html en xhtml tags door elkaar gebruikt.
Where's my fear???
pi_25545054
ja klopt daar moet nog even naar gekeken worden
pi_25545517
misschien zou een forum handig zijn noepsoep? Dan kunnen gebruikers elkaars ervaringen delen!
Enne ik mis de optie om zelf handleidingen in te sturen? Want ik zou dat zelf wel eens willen maken & opsturen, een paar handleidingetjes!
pi_25553789
ik heb pasgeleden 2 sites afgerond, nu mogen julie ff je mening erop los laten.

Commentaar is altijd goed, maakt neit uit of het goed of slecht is.

http://www.miraestate.com

http://www.informant.nl
pi_25556257
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:06 schreef JiinX het volgende:

Ziet er goed uit ; heb alleen wel wat te zeiken
Ten eerste vind ik het mooier wanneer deze site gecentreerd zou zijn. Ten tweede: waarom een dubbele navigatie in Home ?!

Puntje van kritiek vind ik dat de site "verspringt" bij sommige linkjes, bijvoorbeeld als je op "Contactformulier"klikt. Voor de rest vind ik de pulldown qua stijl niet echt passen bij de layout van de website. Maar voor de rest, keep on the good word
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_25561567
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:57 schreef X-Naut het volgende:

[..]
MiraEstate: waren wat problemen met het javascript menu ivm centreren, maar vond dit ook wel grappig staan. Dus heb hem zo gelaten. Site heb ik toch gratis voor iemand gemaakt.

Informant: Dat bedrijf heeft dat contactformulier zelf aangepast, daarom verspringt hij nu.

Thnx for the comments
pi_25569897
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:24 schreef Scorpie het volgende:
misschien zou een forum handig zijn noepsoep? Dan kunnen gebruikers elkaars ervaringen delen!
Enne ik mis de optie om zelf handleidingen in te sturen? Want ik zou dat zelf wel eens willen maken & opsturen, een paar handleidingetjes!
kijk is bij artikelen > insturen..

en over dat forum. dat hadden we op de oude site al draaien maar dat liep niet echt. Dus we wachter daarmee tot we redelijk wat bezoekers krijgen en er dan ook behoefte aan is want er zijn al zoveel van die forums
  vrijdag 18 maart 2005 @ 18:54:58 #217
46794 Berkery
Fat bastard
pi_25570839
quote:

Je maakt op de eerste pagina al een veel gemaakte fout, je gebruikt vlaggetjes voor taalkeuzes (zie http://tech.irt.org/articles/js173/ ), daarbij maak je onderscheid tussen Netherlands, United Kingdom en Spain - terwijl je waarschijnlijk Nederlands, English en Espagnol (?) bedoelt.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_25576465
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:13 schreef JiinX het volgende:

[..]

MiraEstate: waren wat problemen met het javascript menu ivm centreren, maar vond dit ook wel grappig staan. Dus heb hem zo gelaten. Site heb ik toch gratis voor iemand gemaakt.

Informant: Dat bedrijf heeft dat contactformulier zelf aangepast, daarom verspringt hij nu.

Thnx for the comments
Altijd fijn; afhankelijk te zijn van een andere partij. Heb het ook wel eens meegemaakt hoe een ander partij "jouw site" verneukt
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_25586166
http://robert.karsschaapman.nl/

Ik weet dat mijn vorige post niet aan de regels voldeed daarom ga ik dat bij deze wel proberen te doen.

Nou ik ben tevreden met de layout maar wou weten wat andere mensen van de layout vinden want een website is natuurlijk bedoelt voor bezoekers , waar ik minder tevreden over ben is de site naam maar ik kon niks beters verzinnen.

De site is nu ongeveer een maand oud en heb er in die maand gewoon af en toe aan gewerkt.

Ik heb de site gemaakt met Macromedia Dreamweaver MX 2004.

De site maakt gebruik van serverside scripting : PHP+Mysql.

De site is zo gemaakt dat men zelf links downloads en images kan posten (het posten van spam virussen of andere irritante dingen zal leiden tot een ip-ban)
pi_25587286
@ http://robert.karsschaapman.nl/

Het geheel doet wat donker aan. Een header met daarin de naam en wat graphics zou het wat kunnen breken.

Die blokken met content maakt alles wat druk, en dan met name in het middelste gedeelte. Het zijn iedere keer stukjes van een een paar regels met een heel (druk) frame erom. Daarnaast lopen die frames in de soep als ik breder dan 1024 pixels ga resizen. De titelbalk wordt dan breder en het blok met de tekst niet.

Bij je chatbox zou ik de default input afvangen (name + message) ik kan onbeperkt op "Chat" klikken zonder wat in te voeren. Kleine moeite lijkt me. Ook een tijd+datum van het geplaatste bericht zou wellicht handig zijn.

De links op de pagina die naar een externe bron linken zou ik in een nieuw venster openen.

Contact: Ik kan een leeg bericht versturen. Je kunt geen afzender invoeren.

Bij je nieuws:
quote:
Ik heb een chatbox gemaakt rechts onder.
Links is waar de duim rechts zit.
pi_25587820
Bedankt voor je reactie , de chatbox zat eerst rechts
Ik zal je reactie opslaan en in de toekomst eens bekijken of ik alle punten die je noemde kan verbeteren
pi_25610619
Oke, ik heb dus al een tijdje een site van iemand overgenomen en die heb ik Zaterdag even helemaal anders gemaakt. Wat vinden jullie nou van deze site? De hele site is gemaakt met Mambo en daar komt nog een template overheen. Maar als jullie naar de site gaan weten jullie wat ermee bedoeld wordt? Oke een url is ook handig dus hier is ie
  zondag 20 maart 2005 @ 14:53:32 #223
39240 jagermaster
pi_25610980
quote:

Het is al gezegt van de vlaggetjes op de frontpage. Daaraan wil ik toevoegen dat hoe het nu is totaal geen meerwaarde heeft en eigenlijk 1 klik te veel veroorzaakt. Dit omdat de twee andere talen (nog) niet werken. Daarbij zou het vooriemand die toevallig op deze site zou komen niet direct weten waar deze site over zou gaan.
Als eerste indruk ziet het er verzorgt eruit. Mooie kleuren.
Als je met de muis over contact gaat zie je daar nog een klein randje lichtoranje. Zou denk ik mooier zijn als hte helemala zou doorlopen tot de 1px zijlijn.
Wat is de meerwaarde van het menu linksonder op de homepage? (dacht dat dit al was opgemerkt maar geen zin om de posts nog een keer te lezen)

Als ik naar miraestate ga zie ik als eerste iets wat ik zou plaatsen bij contact, de contactpersoon. Daarbij kan ik het schijnbaar niet vaak genoeg roepen dat je mailadres zo op i-net zetten vragen is dat het in spamlijsten gaat komen.
Mooier zou het zijn als de pagina gecentreerd zou zijn. Volgens mij had je hierop een andere post waar het zelfde instond geantwoord dat het niet kon door het menu? waarom niet de gehele site via een div centreren, dan mag dat geen probleem zijn.

Dat je met kleuren kan werken heb je laten zien met de vorige site. Maar nu was mijn eerste reactie op het zien van de kleur van het javascript menuutje toch echt *iel*. De paarse kleur komt niet terug in de site dan het paarsblauwe balletje in het plaatje rechts onder actueel op de frontpage.
Op de frontpage heb je een plaatje onderaan, misschien helemaal doorlaten lopen naar beneden totermet de lijn van de onderkant van de website. Dus geen witte pixelrand van iets van 3-4 pixels eronder.
Als je bij producten naar globaal overzicht gaat en daar drukje op een van de keuzes heb je niet meer de keus om terug te komen naar het globale overzicht. Je moet dit weer doen via het menu. Dit kan verwarrend werken.
Waarom is racing achteraan geplaatst inplaats van contact??

sommige pagina's zijn breder, op sommige is het plaatje van de header lager (dus een witrand erboven). In mozilla 1.5 valt het uitklapmenu over het de naam van het menu heen.
Where's my fear???
  zondag 20 maart 2005 @ 15:05:56 #224
39240 jagermaster
pi_25611225
quote:
kom op de site en zie als eerste dat guestbook in het mainmenu een andere kleur heeft dan de rext van die menuitems.
de vraag van wat moet ik hier kwam in me op. Waar gaat deze site over, heb meer het idee van klikweg te doen dan interresse in de rest van de site te krijgen. Vraag me verder af waar het knopje voor is in ieder boxje in het middenframe rechtsboven.
op de news pagina waar je binnenkomt heb je nog een ruimte tussen de boxjes zitten. Dit doe je niet bij links. Met deze tussenruimte het maakt het wta minder druk. "badgerbadgerbadger (link) naam spreekt voor zich" spreekt niet voorzich zou niet weten wat voor site het is. De rechterlijn van de boxjes staan bij mijn resolutie niet op de plaats waar ze moeten staan maar op 3/4 van het boxje.
dowloads zelfde als bij links met de ruimte tussen de boxjes en de rechterlijn van het boxje.
images meer dan dat kan ik niet zeggen.
guestbook doet het niet
stats moet op het knopje van me beeldscherm drukken om het feller te maken om de tekst te kunnen lezen. Te weinig contrast met de achtergrond.
online games is een mooi zwart venster.

in het algemeen is het erg donker maar dat had sop ook al opgemerkt.
Where's my fear???
  zondag 20 maart 2005 @ 15:17:35 #225
39240 jagermaster
pi_25611420
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:38 schreef Tha_T het volgende:
Oke, ik heb dus al een tijdje een site van iemand overgenomen en die heb ik Zaterdag even helemaal anders gemaakt. Wat vinden jullie nou van deze site? De hele site is gemaakt met Mambo en daar komt nog een template overheen. Maar als jullie naar de site gaan weten jullie wat ermee bedoeld wordt? Oke een url is ook handig dus hier is ie
Hoe was de site?
had ik nou zo verwacht wat interressants te kunnen lezen over klimspullen bij links zijn het alleen maar links naar de fabrikanten.
Verder vraag ik me af waarom je bij links niet de nkbv vernoemt. Jullie zijn toch een nederlandse vereniging?? dan ben je toch lid van de nkbv en niet van de dav?
het menuitem kalander past niet in het menuitemboxje.

Als er nog een template overheen moet komen? waarom zet je dit hier dan neer? want voor de rest onthou ik me van commentaar over de website wat ook jij hebt 2 ogen gekregen waar mee te kijken is.
Where's my fear???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')