abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24447979
Jullie denken dat je het slecht hebt?? Lees dan dit maar eens:

http://allafrica.com/stories/200501060733.html

Gaat over een dertien jarig meisje uit Kenya. Op haar 11e getrouwd, op haar dertiende gescheiden inclusief één kind
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:28:39 #2
51260 theDax
Breek los en leef
pi_24448533
Jammer is dat, meer ook niet. Het gaat daar nou eenmaal zo.
Daxydelict
pi_24448538
Ja vervelend zeg.
Big dick.
pi_24448660
tis wat zeg
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:43:41 #5
74075 qizl
--just live --
pi_24448728
wat een ongelooflijk oppervlakkige kut reacties. Denk toch eens na !!!
Hoezo geen gevoel voor andere mensen. Denk je eens in dat jij zo'n kind, want dat is het, bent.
Leuk als mensen dan zo laconiek, gevoelloos en koud reageren.

Bah...

Wij mogen inderdaad eens beter stilstaan bij ons geluk. En andere mensen helpen die dat niet hebben. Maar dat is gezien bovenstaande reacties teveel gevraagd zelfs medeleven kan er niet vanaf. Ziedaar de gierige hollander.
boredom makes one do crazy things, and boy am i ..... !
irony is wasted on the brainless.... let alone sarcasm.
violence aint the answer.... it's the solution !!!
pi_24448802
Dat heeft toch godverdomme niks met geluk te maken. dat komt gewoon door die achterlijke cultuur in die landen. Zal wel weer door een of ander geloof komen dat het toegestaan is om 11 jarige meisjes uit te huwelijken en kinderen bij te verwekken.
Ik kots op dit soort volkeren.. echt waar gadverdamme...
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:50:21 #7
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24448845
damn....op je 13e hoor je nog met dingen te gaan spelen enzo...
don't give me that fucking bullshit
pi_24448854
Je openingszin "Jullie denken dat je het slecht hebt ?" , is een beetje raar.

hoe kan jij nou weten wie het slechter heeft ?
En doet dat er iets toe ?

Het is heel erg dat dit soort praktijken voorkomen, maar die gebeuren iedere dag.
En iedere dag een AAAAAAAH OEEEEEEEEEH en wat erg topic erover openen trekt op den duur steeds minder mee schreeuwers. Het is en blijft erg, maar op een gegeven moment kan je dat inwendig denken zonder het telkens uit te hoeven schreeuwen.

Daarnaast geeft je openingspost geen voer tot discussieren.
Het zou dus alleen een AAAH OOH wat erg topic worden.
Beetje saai.

Als jij een kind ziet dat twee benen mist, vraag jij dan aan een kind dat " maar " 1 been mist "tsja, jij dacht dat jij het erg hebt he. ".
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_24448891
tsja triest dat zulke dingen allemaal kunnen gebeuren
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:54:36 #10
74075 qizl
--just live --
pi_24448917
En daarmee is alles gered natuurlijk. lekker makkelijk kots klaar.
Heeft met geloof te maken en cultuur tja makkelijk, klaar.
Kunnen we niks aan doen klaar.
zonde van tijd om bij stil te staan klaar.

zucht.

Enne hoezo hebben wij geen geluk.... is het hier niet goed dan ? De zowat enige zorg die we hebben is dat we niet te dik worden. Verder is het natuurlijk doodgewoon dat je hier geboren bent en zij daar. Tja eigen schuld dikke bult.

Denken mensen hier ook wel eens na ?
pi_24448990
Ik heb het ook niet over ons eigen geluk, maar over het geluk daar... die mensen daar beschouwen het asl normaal. Daarom is het een "Achterlijke cultuur", als in ze lopen achter in de ontwikkeling van de beschaving. Die zorg die wij hier hebben is puur omdat wij geevolueerd zijn wat beschaving betreft en zelf voorzieningen hebben geregeld in de behoeftes die we hebben. enige wat je eraan kan doen is weer zoveel miljoen erheen sturen voor ontwikkelings hulp.... maar of dat nou de oplossing is... geld laat mensen niet ontwikkelen, dat ligt aan de cultuur aldaar en de mensen die zich vast houden aan die normen en waarden.
pi_24449000
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:54 schreef qizl het volgende:
En daarmee is alles gered natuurlijk. lekker makkelijk kots klaar.
Heeft met geloof te maken en cultuur tja makkelijk, klaar.
Kunnen we niks aan doen klaar.
zonde van tijd om bij stil te staan klaar.

zucht.

Enne hoezo hebben wij geen geluk.... is het hier niet goed dan ? De zowat enige zorg die we hebben is dat we niet te dik worden. Verder is het natuurlijk doodgewoon dat je hier geboren bent en zij daar. Tja eigen schuld dikke bult.

Denken mensen hier ook wel eens na ?
Waar zeg ik dat wij geen geluk hebben ?
En waar leef jij om te denken dat de enige zorg die wij kunnen hebben is "dik worden" ?
Onder mama's vleugels zeker nog ?

omdat een 11 jarige in verwegistan uitgehuwelijkt wordt ( wat ik heel erg vind ), is het opeens niet erg als je kindje onder je ogen sterft ? Als je een volledige wijk inclusief jouw huis opgeblazen ziet worden door vuurwerk ?
Als je huisdier ernstig ziek is ? Als je huwelijkk op de klippen loopt ? Als kindertjes zo gepest worden dat ze voor hun leven getekend zijn ( omdat ze geen nike schoentjes dragen bv ! ).

Neemt verdriet van een ander al het verdriet dat mensen hier kunnen hebben weg ???
Naieveling !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_24449059
Ik vind het idd ook wel zielig, maar het is idd de cultuur in dat land in combinatie met het geloof.
IK denk ook dat wij hier tegenwoordig steeds meer naar zo een cultuur toeleven. Hoe het 10 jaar geleden nog normaal was op je 13e beetje buiten rond te huppelen is het nu al cool als je 13 bent en een jongen hebt afgetrokken. *schijnt uit een onderzoek hoor, dat de jeugd van tegenwoordig door ed invloed van tegenwoordig steeds eerder volwassen hoort te worden*
Wie weet hebben wij binnenkort ook wel zo een cultuur…
Partyagenda;
Outdated....
pi_24449133
Dus mensen hier in Europa moeten maar 24/7 gelukkig zijn omdat wij niet gedwongen moeten trouwen op ons 11e? Dat we geen moeder zijn op zeer jonge leeftijd?

In die landen worden ze geen 84 zoals hier, ze hebben een andere cultuur en daar is het blijkbaar normaal. Vanuit onze normen en waarden kan dit gewoon echt niet, maar als het daar gesneden koek is, wat hebben zij er dan aan als ik hier post met Aaaaah wat sneu voor dat meisje?

Dat gezeik over 'jullie weten niet wat verdriet/pijn/lijden is..... Als je zulke dingen zegt weet je zelf niet wat lijden is! Iedereen maakt erge dingen mee, of als je vader bijvoorbeeld langzaam sterft aan kanker mag je niet zeuren dat je het zwaar hebt omdat je een mooie auto hebt, geen schuld en omdat je 2 keer per jaar op vakantie kan? Ja vast!
pi_24449164
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:43 schreef qizl het volgende:
Ziedaar de gierige hollander.
Er wordt door ons gierige Hollanders anders genoeg gegeven op Giro 555......
pi_24449311
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 10:50 schreef Mirage het volgende:
Je openingszin "Jullie denken dat je het slecht hebt ?" , is een beetje raar.

hoe kan jij nou weten wie het slechter heeft ?
En doet dat er iets toe ?
Het is inderdaad niet een al te sterke openening. Maar hij was ook een beetje op mezelf van toepassing. Ik probeerde te relativeren, excuus als dat niet over is gekomen. Het is overigens denk ik altijd goed om de aandacht te richten op dit soort berichten.
Voor alle mensen die gelijk beginnen te "flamen" op de cultuur in Verweggistan... ook in Afrika/Kenya wordt met afschuw gereageerd op dit soort berichten. Anders zou hier ook niet over worden bericht.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:59:05 #17
74075 qizl
--just live --
pi_24450751
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:13 schreef Krullie het volgende:

[..]

Er wordt door ons gierige Hollanders anders genoeg gegeven op Giro 555......
Dat is ook prima maar moet er dan een wereld drama voor nodig zijn om het leed te zien ?

En koop je je dan vrij voor verder medel leven ?

Die opmerking was geplaats in een context...... die je prachtig om zeep helpt.

En als het alleen in geld zit dan doen onze buren het ietsie beter en japan en australie waar de regering er iets (understatement) meer geld voor uittrekt. Terwijl onze minister het laat afweten. Jaja.

Geld is mooi en nodig. Bezorgdheid en medeleven met welk menselijk leed dan ook is mooier, daarnaar handelen is best.

Simpele opmerkingen (dat was de context ) is gierig met dat laatste.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:26:17 #18
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_24451087
quote:
The man, who was nearly thrice Muslima's age, had sired 14 children with his two wives and was an Administration Police sergeant, approaching retirement
kerel van bijna 33 .. bijna met pensioen (!) heeft al 2 vrouwen en 14 kinderen
trouwt met kind van 11

ik gok dat als je 14 kinderen hebt bij 2 vrouwen het eerstgeboren kind ouder is als het kind waar die mee trouwt ...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_24451743
Gaan we een geldaktie houden?stort op 13.13.13 geef mensen.Denk aan dat kind en kind wees nou niet zo egoistisch KOM op .....
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:36:49 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24451855
ach ja het is wat extreem. Maar hier in Nederland ken ik ook meisjes die op hun 13e al met de benen wijd gaan
pi_24452184
Hey, beter dan een 9-jarig meisje in ieder geval.
pi_24452306
quote:
Hoezo geen gevoel voor andere mensen. Denk je eens in dat jij zo'n kind, want dat is het, bent.

Bah...

Wij mogen inderdaad eens beter stilstaan bij ons geluk. En andere mensen helpen die dat niet hebben. Maar dat is gezien bovenstaande reacties teveel gevraagd zelfs medeleven kan er niet vanaf. Ziedaar de gierige hollander.
Guttegut gaan we weer
Romeo & Julliet waren 13 en 14... en geen kinderen meer
. in italie is de huwbare leeftijd van een meisje (ZONDER TOESTEMMING OUDERS DUS) nog steeds 14

Een meisje van 11 is geen meisje maar is een vrouw (daar )
kindertijd is een (west) europese luxe

Stop met je krokodilletraantjes en ga een boom knuffelen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24452360
DesiredBard heeft wel een punt, kindertijd is in onze cultuur eigenlijk een luxe. Vroeger was je op die leeftijd al volwassen en moest je gaan werken. Tegenwoordig kunnen wij het ons permitteren om langer kind te blijven uit luiheid. Hou eens op met dat gemoraliseer vanuit je eigen denkraam, stelletje heikneuters.
pi_24452391
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 15:07 schreef FuifDuif het volgende:
Hey, beter dan een 9-jarig meisje in ieder geval.
Tenzij je een lekker strak maagdje wil..... dan moet je toch in die lijftijdskategorie gaan kijken
(Even voor de goede orde dat is niet mijn smaak)
iedereen kent die stikker toch wel: "Er zijn geen maagden in Den Haag"
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_24452512
quote:
Ben jij gek geworden ofzo? Een beetje ver555d?

Natuurlijk is het lullig voor dat kind. Voor haar, en miljoenen anderen.

Ja dat is erg. Maar kan ik het helpen?
quote:
Medeleven? Ik kan er niks aan doen dat dat kind geboren is in een achterlijk kutland, ik kan het land niet veranderen en de cultuur al helemaal niet. Dus wat verwacht je nou?
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')