abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:04:44 #1
32422 engessa
Who's dirty?
pi_24442961
Ik heb iets gekocht via Ebay en ik kan betalen via "Wire Transfer". Weet iemand wat dat is en hoe dat werkt? Ik heb geen idee namelijk.
pi_24443060
Is dat niet gewoon via western union?

Daarvoor moet je naar 't postkantoor jouw gegevens +paspoort en zijn gegevens. Geld betalen en je krijgt een nummer. Hij kan met dat nummer dat geld daar ophalen. Tis vrij prijzig.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 7 januari 2005 @ 17:30:32 #3
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_24454030
gewoon overmaken op een bankrekening, das een wire transfer
  vrijdag 7 januari 2005 @ 20:45:03 #4
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24454615
Een wire transfer is een bankoverschrijving. Naar welk land is het? Als het binnen de EU is moet je even opletten dat je het met gedeelde kosten doet en met een IBAN en BIC.
pi_24454649
Verder wordt het door e-bay zelf en anderen streng afgeraden om via wire transfer op e-bay te betalen. Omdat de afhaler geen gegevens hoeft af te staan (rekeningnummer of naam ofzo) maar het nummer wordt het heel vaak voor fraude gebruikt.

NIET DOEN dus.
" there is nothing to not be amazed at "
  vrijdag 7 januari 2005 @ 20:51:50 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24454719
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 20:46 schreef corc het volgende:
Verder wordt het door e-bay zelf en anderen streng afgeraden om via wire transfer op e-bay te betalen. Omdat de afhaler geen gegevens hoeft af te staan (rekeningnummer of naam ofzo) maar het nummer wordt het heel vaak voor fraude gebruikt.

NIET DOEN dus.
L E Z E N

Een wire transfer is een bankoverschrijving, en dat gaat heel erg lullig zonder rekeningnummer en naam.
pi_24455304
Nou, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Ik reageerde op LostFormat en zijn kanttekening: "is vrij prijzig" als voornaamste nadeel, dat leek me een beetje onvolledig.

Ik weet niet eens helemaal zeker of jou opmerking er al stond toen ik klikte, maar misschien wel.

iig, wire transfer prima dus, western union (hoe heet dat dan?) niet.
" there is nothing to not be amazed at "
  vrijdag 7 januari 2005 @ 22:45:35 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_24455462
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 22:37 schreef corc het volgende:
Nou, je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Ik reageerde op LostFormat en zijn kanttekening: "is vrij prijzig" als voornaamste nadeel, dat leek me een beetje onvolledig.
Mijn excuses, allicht een beetje overreactief. Het gebeurt hier helaas echter vaker dat er foute informatie wordt gegeven zelfs nadat de goede informatie is gegeven...
quote:
Ik weet niet eens helemaal zeker of jou opmerking er al stond toen ik klikte, maar misschien wel.

iig, wire transfer prima dus, western union (hoe heet dat dan?) niet.
Western Union is inderdaad bijna garantie voor oplichting...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')