Ja. De VS heeft geen kwaad regime en een dictator. Je weet volgens mij niet waar je over praat. Voor Stalin betekende een mensenleven niks, dat zei hijzelf ook ronduit. Alleen het belang van de groep telde voor hem. Sovjet-Unie had heel veel afgelegen werkkampen, politieke gevangen (mensen die dus kritiek hadden op de regering) werden daar naartoe gestuurd. Die werkkampen waren praktisch concentratiekampen, alleen dan zonder gaskamers maar de temperatuur was vaak een tikkie hoger.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:12 schreef Zwansen het volgende:
Dankzij de VS zijn er ook wel eens een paar mensen omgekomen.... En dat kan wel?
Lezen enzo.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:16 schreef dafjedaf het volgende:
Was hamer en sikkel trouwens niet een symbool van communisme waar dan ook ipv alleen de USSR? Want daar is op zich niks mis mee.
En?quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:15 schreef blieblie het volgende:
Man, in welke grot heb jij geleefd afgelopen paar jaar. 3 jaar geleden waren de USSR trainingsjacks, en ook daar werden allerlei klaag topics over geopend.
Hij zegt zelf "wat volgens mij staat voor", daarom vraag ik het, ignorant fuck.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:18 schreef yootje het volgende:
Lezen enzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stalin#Purges_and_deportationsquote:About one million people were shot during the periods 1935-38, 1942 and 1945-50 and millions of people were transported to Gulag labour camps. In Georgia about 80,000 people were shot during 1921, 1923-24, 1935-38, 1942 and 1945-50, and more than 100,000 people were transported to Gulag camps.
On March 5, 1940, Stalin himself and other Soviet leaders signed the order to execute 25,700 Polish intelligentsia including 14,700 Polish POWs. It became known as Katyn massacre. Some other infamous massacres: massacre of prisoners 30,000-40,000 people.
It is generally agreed by historians that if famines, prison and labour camp mortality, and state terrorism (deportations and political purges) are taken into account, Stalin and his colleagues were directly or indirectly responsible for the deaths of millions. How many millions died under Stalin is greatly disputed. Although no official figures have been released by the Soviet or Russian governments, most estimates put the figure between 8 and 20 million. Comparison of the 1926-39 census results suggests 5-10 million deaths in excess of what would be normal in the period, mostly through famine in 1931-34. The 1926 census shows the population of the Soviet Union at 147 million while the 1939 census at 162 million. (Another census from 1937 is known as the "wrecker's census"; its figures were suppressed.) The highest death estimates are 50 million from the 1920s to 1950s, but they are probably greatly exaggerated.
A quote popularly attributed to Stalin is "The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic." (possibly said in response to Churchill at the Potsdam Conference in 1945).
Dude, ik heb niet ge-edit.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:19 schreef blieblie het volgende:
Dat stond er eerst niet.
Stiekum editten.
Mwah, mwah.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:17 schreef yootje het volgende:
Ja. De VS heeft geen kwaad regime en een dictator.
Ja, de U.S.A. behandelt haar politieke gevangenen goedquote:Op donderdag 6 januari 2005 19:17 schreef yootje het volgende:
Sovjet-Unie had heel veel afgelegen werkkampen, politieke gevangen (mensen die dus kritiek hadden op de regering) werden daar naartoe gestuurd.
Slaat nergens op.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:21 schreef Mr. Orange het volgende:
Dude ga eens buiten spelen ofzo....
Als je zo begint te janken, haal dan ook meteen die Lonsdale, 88 zooi weg...
je krijgt geen doodstraf als je fuck Bush zegt.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:22 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Mwah, mwah.
[..]
Ja, de U.S.A. behandelt haar politieke gevangenen goed![]()
quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:17 schreef yootje het volgende:
[..]
Ja. De VS heeft geen kwaad regime en een dictator. Je weet volgens mij niet waar je over praat. Voor Stalin betekende een mensenleven niks, dat zei hijzelf ook ronduit. Alleen het belang van de groep telde voor hem. Sovjet-Unie had heel veel afgelegen werkkampen, politieke gevangen (mensen die dus kritiek hadden op de regering) werden daar naartoe gestuurd. Die werkkampen waren praktisch concentratiekampen, alleen dan zonder gaskamers maar de temperatuur was vaak een tikkie hogerlager.
Stalin doet niet veel onder Hitler qua het vernietigen van mensen. Er zijn miljoenen, en dan bedoel ik tientallen miljoenen onder zijn regime de dood in gedreven.
Dat stukje van jou ook niet..quote:
Je loopt achterquote:
Swellus, over dat teken voor communisme in het algemeen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 19:21 schreef yootje het volgende:
Dude, ik heb niet ge-edit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |