abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 16:16:19 #1
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_24434147
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
  donderdag 6 januari 2005 @ 16:29:24 #2
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_24434355
ook voor php:
2 variabelen met elk een getalletje erin.

welke operator kan je drie keer gebruiken icm met deze 2 variabelen zodat zij van plaats verwisselen zonder hiervoor een hulp variabele te gebruiken?
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  donderdag 6 januari 2005 @ 16:47:52 #3
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_24434641
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_24438343
Ik ben bezig met een login systeem, en bij het inloggen kan de user aangeven of er wel of geen cookie geplaatst moet worden of dat het enkel voor deze sessie is.

Het probleem is dat de sessie met een cookie voor het sessie-id de andere gegevens in de cookie overschrijft.

Hoe los ik dit op?
pi_24463074
Ik heb het volgende

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    $naam
= $_POST[&#039;naam&#039;];

$email = $_POST[&#039;email&#039;];

$onderwerp = $_POST[&#039;onderwerp&#039;];

$tekst = $_POST[&#039;tekst&#039;];

$tekstv .= &quot;Beste, $naamrnJe E-mail is verstuurd, de ontvanger beantwoord de vraag zo snel mogelijk.rnrnJe vraag:rnrn&quot;;

$tekstv .= &quot;$tekstrnrnMet vriendelijke groet,rnde DFMS crewrnrnDit mailtje is automatisch verzonden. Reageren hierop heeft dus geen zin.&quot;;

$teksto .= &quot;De volgende vraag is aan je gesteld via het contact formulier op de DFMS.rnrn&quot;;

$teksto .= &quot;$tekstrnrnGegevens:rnrn&quot;;

$teksto .= &quot;Naam: $naam rn&quot;;

$teksto .= &quot;E-mail: $emailrn&quot;;
?>

(die rnrn in de zinnen zijn rn)

Maar het probleem, hij stuurt nu 2 mailtjes. 1 voor de persoon die het formulier heeft ingevuld en de andere naar de ontvanger.

Nu gaat alles goed op de tekst na, de invuller van het formulier krijgt gewoon zijn tekst goed opgemaakt, maar de ontvanger krijgt een tekst waar elke enter verdubbeld wordt dus

Test
Test

Wordt

Test

Test

1
2
3
4
<?php
mail
($ontv,&quot;Test&quot;,$teksto,$oheader);
mail($email,&quot;Je vraag aan de DFMS crew&quot;,$tekstv,$vheader);
?>

En dit is de manier waarop ik de mail() functie gebruik, maar die lijkt mij gewoon goed.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:39:12 #7
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_24463131
je doet dus..\r\n\r\n? probeer eens of \n\n of \r\n ...
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_24463189
Hmmz dat kan ik zo wel even proberen, maar dan zou de tesk toch ook bij de invuller verkeerd moeten zijn. Daarnaast er staan geen \r\n in de variabele $tekst.....
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_24463265
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:35 schreef MrDoegewoon het volgende:
Ik heb het volgende
[ code verwijderd ]

(die rnrn in de zinnen zijn rn)

Maar het probleem, hij stuurt nu 2 mailtjes. 1 voor de persoon die het formulier heeft ingevuld en de andere naar de ontvanger.

Nu gaat alles goed op de tekst na, de invuller van het formulier krijgt gewoon zijn tekst goed opgemaakt, maar de ontvanger krijgt een tekst waar elke enter verdubbeld wordt dus

Test
Test

Wordt

Test

Test
[ code verwijderd ]

En dit is de manier waarop ik de mail() functie gebruik, maar die lijkt mij gewoon goed.
Je moet de mail functie niet 2 keer aanroepen maar de ontvangers in een string zetten.

Het volgende heb ik in de PHP handleiding gevonden:

1
2
3
4
5
/* recipients */
$to  = "mary@example.com" . ", " ; // note the comma
$to .= "kelly@example.com";

mail($to, $subject, $message, $headers);

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Terminator op 09-01-2005 13:55:16 ]
pi_24483216
Is het mogelijk om een variabele uit een functie te krijgen zonder return te gebruiken?
1
2
3
4
5
6
<?php
function functie() {
$var = 'asas';
global
$var;
}
?>

wil namelijk niet werken.
  maandag 10 januari 2005 @ 00:08:38 #11
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_24494491
Hoi, ik ben een echte php dummie weet er dus geen reet van
anyway... voor site moet 'k een knopje een site laten openen... zover staat er dit:

//-------------------------------------------------------------------------------

function displayPictures() {
echo "The Pictures Section is Under Construction";
} //End of function displayPictures()

//-------------------------------------------------------------------------------

komt op de site ook alleen dat regeltje te zien...
maar als dus op die button geklikt wordt moet ie naar een andere pagina gaan...
hoe en waar moet 'k dat doen?
of ligt 't niet zo simpel?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_24495455
DutchBlood; ja eerst global gebruiken en daarna $var; voorzover ik weet en anders nee
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 10 januari 2005 @ 10:21:46 #13
9296 Bass
Godsamme, relaxed !
pi_24498665
Hallo mensen

Ik ben sinds een tijdje bezig met php en zit nu op het niveau van dat ik forum's gallery's en cms's wel aan de gang kan krijgen maar weet nog bijster weinig van coding zelf. Nu wil ik zelf een website maken wat eigenlijk niet meer is dan een samenhangsel van een forum, gallery, en newspost systeem. Het makkelijkste hiervoor leek me om mijn site te ontwerpen en vervolgens steeds met een include command deze scripts hierin te voegen.

Nu is het echter zo dat bijvoorbeeld Invision Power Board meer bestanden gebruikt dan enkel een index.php En om nou voor ieder verschillend bestand een eigen ontworpen pagina te geven lijkt me wel heel veel werk.

Heeft iemand hier een oplossing voor ? Thx
people are aware and shall not be bothered
pi_24498856
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:21 schreef Bass het volgende:
Hallo mensen

Ik ben sinds een tijdje bezig met php en zit nu op het niveau van dat ik forum's gallery's en cms's wel aan de gang kan krijgen maar weet nog bijster weinig van coding zelf. Nu wil ik zelf een website maken wat eigenlijk niet meer is dan een samenhangsel van een forum, gallery, en newspost systeem. Het makkelijkste hiervoor leek me om mijn site te ontwerpen en vervolgens steeds met een include command deze scripts hierin te voegen.

Nu is het echter zo dat bijvoorbeeld Invision Power Board meer bestanden gebruikt dan enkel een index.php En om nou voor ieder verschillend bestand een eigen ontworpen pagina te geven lijkt me wel heel veel werk.

Heeft iemand hier een oplossing voor ? Thx
Include de rest van je site in Invision. Zie bv. http://forum.destukkenjagers.nl. Daar hebik gewoon de titelbalk in Invision gestopt.
  maandag 10 januari 2005 @ 13:22:36 #15
9296 Bass
Godsamme, relaxed !
pi_24501375
Maar dat is dan juist het tegenovergestelde van wat ik wil. Ik wil graag dat ik mn scripts in mn eigen pagina kan zetten, in plaats van dat ik mn header en footer in de scripts verwerk
pi_24501511
quote:
Op maandag 10 januari 2005 13:22 schreef Bass het volgende:
Maar dat is dan juist het tegenovergestelde van wat ik wil. Ik wil graag dat ik mn scripts in mn eigen pagina kan zetten, in plaats van dat ik mn header en footer in de scripts verwerk
Dat gaat niet werken... want dat board (of wat het ook is) roept steeds andere pagina's aan. Dus dan zal je al die aanroepen allemaal moeten afvangen en daar je eigen pagina met dat board erin moeten maken.

Jou scripts in dat board stoppen is de makkelijkste manier denk ik
  maandag 10 januari 2005 @ 13:32:09 #17
9296 Bass
Godsamme, relaxed !
pi_24501557
k thx k zat gewoon stiekum te hopen dat op deze manier zou werken. Nah ja, dan maar aan het wroeten in mn boards.
pi_24501672
is een frame voor dat board geen idee?
  maandag 10 januari 2005 @ 18:11:03 #19
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_24504381
quote:
Op maandag 10 januari 2005 00:08 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Hoi, ik ben een echte php dummie weet er dus geen reet van
anyway... voor site moet 'k een knopje een site laten openen... zover staat er dit:

function displayPictures() {
echo "The Pictures Section is Under Construction";
} //End of function displayPictures()

komt op de site ook alleen dat regeltje te zien...
maar als dus op die button geklikt wordt moet ie naar een andere pagina gaan...
hoe en waar moet 'k dat doen?
of ligt 't niet zo simpel?
Nobody?
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_24505350
dat is html wat je bedoeld.

<a href="linkje">naamvanhetlinkje</a>
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_24516034
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

Header
("Content-type: image/png");

$image = ImageCreateFromPng("button.png");

$zwart = ImageColorAllocate($image, 0, 0, 0);

$lbase = 6;

$cbase = 125;

ImageString($image, 3, $cbase, $lbase, $aantal, $zwart);

ImageTTFText($image, 15, 0, 20, 25,0, "arial.ttf", $tekst);

ImagePNG($image);

ImageDestroy($image);
?>

Ok heb heb dat, maar nu wil ik dat de tekst MIDDEN in het plaatje komt... iemand een idee?
pi_24528780
komop, niemand die dit weet???
pi_24529156
ben niet bekent met png plaatjes maken in PHP maar heb dit voor je gevonden op GoT
http://gathering.tweakers(...)n%2Cpng%2Cphp%2Ctext
pi_24529722
ja idd, en anders zou je het zelf kunnen berekenen want volgens mij werkt die functie (van pakspul) niet bij iedere GD versie... en het kan per letter verschillend zijn
Like trump...
pi_24529973
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:23 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:

[ code verwijderd ]

Ok heb heb dat, maar nu wil ik dat de tekst MIDDEN in het plaatje komt... iemand een idee?
Met een TrueType font zou ik het zo niet weten, maar met de standaard GD fonts zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$font
= 4;
$string = 'De tekst die je wilt weergeven';
$y = imagefontheight($font);
$x = strlen($string)*imagefontwidth($font); //Je weet nu hoeveel px de tekst is
$breedte = 500;
$hoogte = 500; //Defineer de breedte en hoogte even in variabelen
$midden = $breedte/2; //Midden van het plaatje, x-cor daarvan
$x = $x/2;
$x = $midden-$x;

$midden = $hoogte/2;
$y = $y/2;
$y = $midden-$y;

$x = round($x,0);
$y = round($y,0);
?>

Nu krijg je dus de twee coordinaten($x en $y)waar je je tekst moet laten printen.

Code is niet getest,

[ Bericht 11% gewijzigd door DutchBlood op 12-01-2005 16:13:33 ]
pi_24531787
tvp
pi_24533995
ok ik ga het nu ff allemaal bekijken, ik laat het zo horen!
  donderdag 13 januari 2005 @ 01:16:09 #28
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_24539832
Ik wil ook PHP leren en ben een paar dagen geleden begonnen met het boek 'PHP for dummies'. Helaas is het de Engelstalige versie. Ik begrijp het wel, maar aangezien ik een complete newbie ben op PHP-gebied (en sowieso op computergebied, ik heb pas sinds een jaar een computer thuis) kost het me toch veel nutteloze extra energie om het in het Engels te lezen.

Heeft iemand voor mij misschien een .zip-bestandje van de Nederlandse versie?

(Ja, ik weet heus wel dat ik het ook in de winkel kan kopen.)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_24539844
Sorry maar een .zip bestandje zou illigaal zijn, probeer het eens op www.phpfreakz.nl, daar staan veel beginners zaken.
Like trump...
  donderdag 13 januari 2005 @ 01:21:07 #30
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_24539916
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 01:16 schreef Chandler het volgende:
Sorry maar een .zip bestandje zou illigaal zijn, probeer het eens op www.phpfreakz.nl, daar staan veel beginners zaken.
Ja, die site ken ik , maar ik vind het prettiger om het echt stap voor stap vanaf het begin af aan uit een boek te leren, in plaats van aan de hand van een aantal tutorials.

Die tutorials daar zijn nog iets te hoog gegrepen voor me ! (Zoals ik in bovenstaande post net gewijzigd heb, heb ik ook pas sinds een jaar een computer thuis, HTML heb ik nu redelijk onder de knie en nu wil ik dus graag PHP gaan leren, maar omdat ik nog niet zo lang een computer heb, zijn veel gebruikte termen in die tutorials vreemd voor mij en in PHP voor dummies wordt echt álles, tot de meest simpele dingen aan toe, uitgelegd .)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_24542552
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 01:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ja, die site ken ik , maar ik vind het prettiger om het echt stap voor stap vanaf het begin af aan uit een boek te leren, in plaats van aan de hand van een aantal tutorials.

Die tutorials daar zijn nog iets te hoog gegrepen voor me ! (Zoals ik in bovenstaande post net gewijzigd heb, heb ik ook pas sinds een jaar een computer thuis, HTML heb ik nu redelijk onder de knie en nu wil ik dus graag PHP gaan leren, maar omdat ik nog niet zo lang een computer heb, zijn veel gebruikte termen in die tutorials vreemd voor mij en in PHP voor dummies wordt echt álles, tot de meest simpele dingen aan toe, uitgelegd .)
probeer dit boek eens: http://www.academicservic(...)n%2F9039522642%2Ejsp
pi_24556544
hey mijn site kijkt naar het id dus bijvoorbeeld: index.php?id=111

nu wil ik eigenlijk als mensen naar www.domeinnaam.nl/111 gaan dat ze automatisch naar index.php?id=111 gaan.

Hoe te doen?
pi_24556653
Dat heeft niks met PHP te maken, maar vooruit: http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_rewrite.html#RewriteRule
pi_24557784
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 02:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat heeft niks met PHP te maken, maar vooruit: http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_rewrite.html#RewriteRule
thanks, ik snap er de balle van maar ga het toch ff proberen
pi_24604804
Ik zit met een probleem, ik heb een kleine website gemaakt met 3 tabellen.

script (text uitleg en titel)
script_files (scripts gekoppeld aan script.id)
script_links (links gekoppeld aan script.id)

nu wil ik hiermee 2 dingen.

Scripts laten zien met uitleg maar bv ook de mogelijkheid hebben om een contact formulier in te laten vullen, echter weet ik niet hoe ik dit moet implementeren, script_files zijn simpel omdat ze in een extern tabelletje staan maar zit zelf nu met de vraag hoe ik php in moet kloppen in de database!?

ofdat ik nog weer externe files moet gaan gebruiken?

iemand een idee?
Like trump...
pi_24605008
Je wil PHP-scripts in de tabel script dumpen en vervolgens ook daadwerkelijk uitvoeren? Zoja, dan zou je dat alsvolgt kunnen doen:

Wanneer de bezoeker bla.php?script=<ID> opvraagt, maak je een tijdelijk php-bestand aan op de server. Dit bestand is uiteraard alleen opvraagbaar door die bezoeker (sessions, ip??). Om de 20-30 minuten worden die tijdelijke PHP-bestanden verwijderd door een cronjob.
pi_24605499
Nee ik heb het verkeerd vertaald.

Ik heb een database ontwerp

1
2
3
4
5
6
7
8
// menu indeling

CREATE TABLE `menu` (
  `id` tinyint(4) NOT NULL auto_increment,
  `title` varchar(32) NOT NULL default '',
  `sort` tinyint(1) NOT NULL default '0',
  KEY `id` (`id`)
) TYPE=MyISAM;

dan de database m.b.t de pagina's en toevoegingen aan de pagina's

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CREATE TABLE `document` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `menu_id` tinyint(4) NOT NULL default '0',
  `type` enum('t','c') NOT NULL default 't',
  `adddate` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
  `title` varchar(64) NOT NULL default '',
  `text` text NOT NULL,
  `views` int(11) NOT NULL default '0',
  KEY `id` (`id`)
) TYPE=MyISAM;

en de extra's toe aan een pagina toegevoegd kunnen worden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
// bestanden
CREATE TABLE `document_files` (
  `document_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `text` text NOT NULL,
  `downloads` int(11) NOT NULL default '0',
  KEY `id` (`id`)
) TYPE=MyISAM;

// links
CREATE TABLE `document_links` (
  `document_id` int(11) NOT NULL default '0',
  `link` varchar(128) NOT NULL default '',
  KEY `id` (`id`)
) TYPE=MyISAM;

nu heb ik de mogelijkheid tot het zetten van een text in ieder document, daarna kan ik per 'document' bestanden toevoegen die omgezet worden in leesbare PHP code (dus source tot hightlight_source ), maar stel ik wil een contact formulier inbouwen? hoe moet ik dit in dit database ontwerp implementeren? want normaliete zet ik in database document alleen maar text, dus niet startable php code (bv).

Snap je het nog?

ps ik roep iedere pagina aan met index/view/<paginaid>
Like trump...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 01:54:38 #38
60743 capetonian
Gezocht:lekker wijf!
pi_24619077
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 01:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Geef 15 euro uit voor PHP zonder stress.

Daar staan alle basis begrippen erin, ook bv het maken van een beheersysteem voor een eenvoudige databse enz. Dat was ook mijn eerste boek, ... daarna heb ik PHP Bible gekocht (engels).
www.p166.com &lt;- Hobby
pers.p166.com &lt;- Personal
pi_24664056
tvp
If it's not tied down, it's a cat toy.
pi_24673325
Op Fok zie soms bij nieuwsberichten die te lang zijn om in de tabel te passen dat ze afgekort worden met ...

Bijvoorbeeld: 'Scheiding recht en staat in geding door...

Hoe kan je zoiets doen in php?
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:12:17 #41
60743 capetonian
pi_24673840
1
2
3
if(strlen($joubericht)>250){
$joubericht=substr($joubericht,0,180) . " ... <a href=pagina.php?bericht_nummer=" . $joubericht['bericht_nummer'] . ">   <font color=red><b>Klik hier </b></font></a>";
}

eeuh , .. zo ongeveer, .. ofwel, .. zo heb ik het geleerd, .. ik zal straks de orig. source opzoeken.
www.p166.com &lt;- Hobby
pi_24673951
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 19:12 schreef capetonian het volgende:

[ code verwijderd ]

eeuh , .. zo ongeveer, .. ofwel, .. zo heb ik het geleerd, .. ik zal straks de orig. source opzoeken.
Als je dat zou willen doen
pi_24680550
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function short($in, $l)
{
    if (strlen($in) > $l)
    {
        return substr($in, 0, $l) . "..";
    }
    else
    {
        return $in;
    }
}
Like trump...
pi_24680973
kzou er ivm de puntjes dit van maken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function short($in, $l)
{
    if (strlen($in) > $l)
    {
        return substr($in, 0, $l-2) . "..";
    }
    else
    {
        return $in;
    }
}
pi_24681003
mag ook, maar daar hield ik altijd al rekening mee ;P
Like trump...
pi_24740371
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:42 schreef Roönaän het volgende:
kzou er ivm de puntjes dit van maken:
[ code verwijderd ]
Hoe pas ik dit nu toe in

1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
include("config.inc.php");
$query = "SELECT id, news_subject FROM nieuws_content ORDER BY -id LIMIT 0, 9";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt");
   while ($obj = mysql_fetch_object($resultaat))
   {
    echo "<a href='nieuws.php?id=$obj->id'>$obj->news_subject</a><br>";
   }
?>
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:42:09 #47
60743 capetonian
pi_24740781
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:18 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoe pas ik dit nu toe in
[ code verwijderd ]
Dat lijkt op de voorbeeld in PHP zonder Stress, good book!!

Maaruh , ik snap je vraag even niet.
www.p166.com &lt;- Hobby
pi_24740937
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
include("config.inc.php");
function short($in, $l)
{
    if (strlen($in) > $l)
    {
        return substr($in, 0, $l-2) . "..";
    }
    else
    {
        return $in;
    }
}
$query = "SELECT id, news_subject FROM nieuws_content ORDER BY -id LIMIT 0, 9";
$resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt");
   while ($obj = mysql_fetch_object($resultaat))
   {
    echo "<a href='nieuws.php?id=$obj->id'>" . short($obj->news_subject, 15) . "</a><br>"; // max. 15 tekens
   }
?>

Een tipje: lees een goed boek, of www.php.net !
pi_24780858
hoe heet de functie waarmee ik de parse time van een pagina kan ophalen?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_24780948
bestaat niet. Je moet zelf twee metingen doen met microtime();
  donderdag 27 januari 2005 @ 16:15:13 #51
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_24780962
microtime
-- ViPeRII --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: