abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24421308
ik ben iemand die nergens in gelooft onder het motto dat ik de waarheid nu eenmaal niet ken,
toch zoek ik altijd vrolijk verder, kom ik het volgende boek tegen van Stuart Burgess

Ontwikkeling of Ontwerp

hij is een wetenschapper en een theoloog!
die heel simpel de evolutietheorie onderuit haalt, door bijv de knieschijf, deze bestaat uit 28 noodzakelijke onderdelen en kan daardoor dus niet zijn ontstaan door ontwikkeling, of bijv. dmv de vogel, de vogel is een geheel haal 1 onderdeel weg en het is geen vogel meer, kan dus niet geevolueerd zijn!

nou atheisten ben zeer benieuwd wat jullie daar van maken
pi_24421422
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:07 schreef Aegir het volgende:
hij is een wetenschapper en een theoloog!
die heel simpel de evolutietheorie onderuit haalt, door bijv de knieschijf, deze bestaat uit 28 noodzakelijke onderdelen en kan daardoor dus niet zijn ontstaan door ontwikkeling, of bijv. dmv de vogel, de vogel is een geheel haal 1 onderdeel weg en het is geen vogel meer, kan dus niet geevolueerd zijn!

nou atheisten ben zeer benieuwd wat jullie daar van maken
Eigenlijk hetzelfde als de Irriducible Complexity theorie van meneer Behe, die gebruikt dan een muizenval om dit te 'bewijzen'. Als ik het goed heb begrepen is er van deze theorie niet veel meer over in de wetenschappelijke kringen. Zie ook http://www.talkorigins.org/faqs/behe.html.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_24421503
sorry, maar die website bestaat niet?
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:16:42 #4
47213 ArmaniMania
pi_24421540
God is voor mensen met alleen nog maar hoop.
pi_24421594
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:15 schreef Aegir het volgende:
Ff het puntje erachter weghalen
Er is een groot verschil tussen slim zijn en slim-doen
pi_24421641
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:15 schreef Aegir het volgende:
http://www.talkorigins.org/faqs/behe.html

Zonder puntje op 't eind dus

Andere voorbeelden in dezelfde lijn die je wel 's voorbij ziet komen zijn de bombardeerkever, menselijk oog, Venus flytrap (zo'n plant die insecten eet).
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:20:48 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_24421663
God = de grootste smoes die er bestaat
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:24:37 #8
47213 ArmaniMania
pi_24421765
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:20 schreef PLAE@ het volgende:

God = de grootste smoes die er bestaat
o.a. voor zogenaamde heilige oorlogen
pi_24421826
Ik denk ook dat mensen God hebben gemaakt, in plaats van andersom. Ik geloof wel dat de knieschijf door evolutie is ontstaan, hoe 'onmogelijk' het ook lijkt (bron?)
Odi et amo.
Quare id faciam, fortasse requiris.
Nescio, sed fieri sentio et excrucior.
pi_24421827
ok maar ik lees geen enkel tegenargument

en hoop en smoes vindt ik niet echt sterke tegen argumenten, met alle respect

als je het boek leest, vindt ik de uiteenzetting van de knieschijf echt een yzersterk
argument voor ontwerp
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:28:01 #11
47213 ArmaniMania
pi_24421864
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:27 schreef Aegir het volgende:

als je het boek leest, vindt ik de uiteenzetting van de knieschijf echt een yzersterk
argument voor ontwerp
je moet niet alles geloven wat ze schrijven...
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:28:27 #12
106609 darkhole
*god hates us all*
pi_24421876
eerst zien en dan geloven
fotoboek
**You Eediot!!!**
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:29:35 #13
47213 ArmaniMania
pi_24421903
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:28 schreef darkhole het volgende:
eerst zien en dan geloven
Heb je een vrouw of een vriend(in) waar je heel veel van houd?
pi_24421909
Ook al zou de mens of de vogel of wat dan ook in 1 keer ontstaan moeten zijn.. is dat dan een bewijs dat god bestaat?? Lijkt me dat er dan ook nog andere mogelijkheden moeten zijn.
Kijk maar naar het boeddhisme.
Of we zijn hier neergezet door aliens, vind ik net zo reeel als het bestaan van god eigenlijk.
pi_24421915
Ik ben zelf niet gelovig maar als je eens nadenkt over waarom alles bestaat. Bijvoorbeeld wat is er buiten het heelal en daarbuiten en daarbuiten en daarbuiten? Stopt het heelal ergens? Het is allemaal zo moeilijk te bevatten.

edit: elin dus aliens hebben mannen op de aarde gezet die sneller klaarkom dan 15 seconden?
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24422010
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

edit: elin dus aliens hebben mannen op de aarde gezet die sneller klaarkom dan 15 seconden?
ja dat denk ik, daar kan god toch niks mee te maken hebben??!
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:34:29 #17
106609 darkhole
*god hates us all*
pi_24422015
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:29 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Heb je een vrouw of een vriend(in) waar je heel veel van houd?
Ben heerlijk vrijgezel
fotoboek
**You Eediot!!!**
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:35:04 #18
47213 ArmaniMania
pi_24422030
quote:
Ik ben zelf niet gelovig maar als je eens nadenkt over waarom alles bestaat. Bijvoorbeeld wat is er buiten het heelal en daarbuiten en daarbuiten en daarbuiten? Stopt het heelal ergens? Het is allemaal zo moeilijk te bevatten.
Dat is het probleem van veel mensen. Er te veel over na te denken dan er van te genieten. Accepteren is ook een kunst... En wat, als je zou weten hoe alles in elkaar zou steken? Of het heelal oneindig is, of er ander leven is buiten ons planetenstelsel, of dat er daadwerkeljk een god is.

Wat dan? Dan weet je dat, en alle mysterie is opgelost en iedereen raakt er aan gewend en de oorlogen en andere ellende gaat vrolijk door.

Mensen denken af en toe te moelijk
pi_24422035
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:27 schreef Aegir het volgende:

argument voor ontwerp
De stelling waar we op moeten reageren is zelf niet echt ijzersterk. Iets complex kan best evolueren, kijk maar naar de voorbeelden van het menselijk oog. Je begint met iets wat een beetje licht op kan vangen en dat wordt over een lange tijd steeds complexer. Als je dan (na het evolueren) een onderdeel weghaalt werkt het niet meer nee, maar dat is logisch. Op deze pagina staan wat voorbeelden: http://www.talkdesign.org/faqs/icdmyst/ICDmyst.html
pi_24422044
quote:

Ik besta omdat ons pa en ons ma zo graag kinderen wilden hebben.

ps TS een vogel he als je daar een vleugeltje vanaf zo knippen (een paar pennen dan) dan is het nog altijd een vogel.

evolutie : draaiende beweging (doet mijn knieschijf ook en gelukkig maar)

Dus ik ben er niet zo zeker van of god nou wel of niet bestaat.
Groeten doe ik hem wel elke dag
Thank Drunk I'm a Goddess!
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 23:36:14 #21
47213 ArmaniMania
pi_24422053
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:34 schreef darkhole het volgende:

[..]

Ben heerlijk vrijgezel
Eerst zien dan geloven...

Meaning.... sommige dingen hoef je niet te zien eer ze je kunt geloven.
pi_24422202
Ik vind dat argument eigenlijk niet heel erg sterk.....de eerste microorganismen bestonden toch ook nog niet uit een beenderenstelsel?

pi_24422290
Ik denk überhaupt niet dat dat DE grote vraag is, ik vraag me eerder af HOE die eerste bewegende micro-organismen op aarde kwamen....De evolutie later spreekt voor zich...toch?
pi_24423028
En toen reageerde er niemand meer Ik vond dit nu net zo interessant
pi_24423081
ik ben er og maar niemand reageerd op mijn mening.
sorrie dat ik die van jou ff laat zitten....

evolutie is ontwikkeling dus heeft een tig aantal jaar nodig om een dergelijk iets te bereiken?
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')