abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:04:54 #126
5673 heijx
Qui que boue
pi_24438058
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 17:53 schreef ploderus het volgende:
whahaha Weer zo'n prutstopic van BHFH Iedere keer weer op en top pret.
Hoe rijdt je panda? Heeft 'ie de 50km/u al een keer gehaald?
Ik had hem al eerder aangehaald hier maar blijkbaar is het niemand opgevallen...

BHFH in de bocht op het rechte eind
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24438156
Dit is toch verschrikkelijk onzuinig en vooral uiterst onveilig BHFH

Topsnelheid (foto van je snelheidsmeter) Deel 2!



Dat kan echt niet..... Ongehoord dat je dit op de openbare weg doet, weet je wat er dan gebeurd met je panda als je door een kuil in de weg rijdt of een klapband krijgt NIet normaal zo roekeloos
Als je zo nodig moet racen, doe dat dan op een circuit man.
pi_24438285
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.

300 x 1500*2pi/60=47 kw

Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
Je berekening klopt wel, maar er is geen één bestaande 2,0l diesel motor die 300nm levert bij 1500 tpm. Je moet dan 3.0l diesels gaan gebruiken, die halen dat makkelijker al zijn er maar 'n paar.
Daarnaast kun je wel aan je vermogens kromme gaan rommelen, maar die volgt direct uit de koppel kromme, zie je berekening. Dus wil je een constante koppel kromme, dan heb je een evenredige vermogenskromme naar het aantal toeren. Een motor leverd alleen koppel, het vermogen moet je uitrekenen. Als je direct vermogen meet, is dat al voor je omgerekend.
Een geleidelijke koppel kromme wordt niet bereikt door het kneipen in brandstof toevoor. Kneipen in brandstof toevoor zorgt voor terug val in toeren. (het is namelijk het zelfde als gas terug nemen).

Je kan een 2.0l diesel motor wel 300 Nm maken. maar dat is net als bij de die andeer topics over motoren en autos en vermogens die jij maakt... het kost extreem veel geld, daardoor niet uitvoerbaar,onrealistisch...
Als jij een moderne, voor personenauto's geschikte diesel motor kan vinden die 2,0l inhoud heeft en 300 Nm bij 1500 tpm leverd in fabrieks specificaties, dan houd ik me aanbevolen.

(misschien een tip: als je ergens niet zoveel verstand van hebt.. doe dan niet alsof.)
V10
pi_24438453
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:

Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.

En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
+10 intelligent
pi_24438569
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:25 schreef C3La het volgende:
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:

Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.

En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
idd stel dat er zulke idote wetten komen, dan ga ik ten eerste in een ander land wonen, of ik maak een kitkar van 600 kg met 100pk die streetlegal is. kun je lekker hard mee.
V10
pi_24438595
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:14 schreef slashme het volgende:

[..]

BHFH wil ons allemaal in 10 liter diesels laten rijden met een maximaal toerental van 1000 per minuut.
Goed voor de (snel)wegen ook, kun je om de week gaan asfalteren.
Hey 10 ltr diesels heb ik geen problemen mee, nu afleveren voor me deur aub (zolang de specs 3000 nm en 500+ pk's is heb ik er zeker geen problemen mee )
pi_24443135
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:25 schreef C3La het volgende:
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:

Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.

En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
weet je dat ik mijn oldtimer bmwtje met 1pk per 8kilo niet kon verzekeren bij unive... en bij de enige andere verzekering waar het wel ging het me 3000 euro per jaar kostte? het is voor een jongere al zo zwaar belast dat het onmogelijk is om een auto met een beetje peut te rijden...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24443163
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 20:31 schreef yup het volgende:

[..]

Hey 10 ltr diesels heb ik geen problemen mee, nu afleveren voor me deur aub (zolang de specs 3000 nm en 500+ pk's is heb ik er zeker geen problemen mee )
en in een panda van 400kilo
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24443192
wielspin.nl
pi_24443274
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:11 schreef yup het volgende:
wielspin.nl
zoals het hoort natuurlijk
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24443309
laat ze maar lekker kilometerheffing hebben op de snelwegen in het midden en zuiden van Nederland en dan de wegenbelasting afschaffen! Lekker voordelig rijden hier in het noorden
pi_24443382
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:15 schreef Fulcrum_X het volgende:
laat ze maar lekker kilometerheffing hebben op de snelwegen in het midden en zuiden van Nederland en dan de wegenbelasting afschaffen! Lekker voordelig rijden hier in het noorden
volgensmij moeten ze jou net zo hard neerknuppelen als BHFH


Hopeloos benzine verslaafd
pi_24443449
Naja dit roep ik al vaker maar van mij mogen ze citroens ook verbieden

pi_24443552
t saxeauxtje is liev maar over een paar dagen gaat ie toch weg
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24443714
Om de pijn te verlichten je hebt de 6-serie van pa nog
pi_24443816
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:31 schreef yup het volgende:
Om de pijn te verlichten je hebt de 6-serie van pa nog
en dr komt een 120 voor de saxeaux terug en mijn ototje is weer hard opweg om in orde te komen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24444098
einser interessante en cool speeltje hoor
pi_24444187
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:44 schreef yup het volgende:
einser interessante en cool speeltje hoor
ik hoop het volgens de specificaties is de mijne wel sneller (acceleratie) en ik hou niet zo van die electrische snufjes allemaal maar ag... als boodschappenkarretje
Hopeloos benzine verslaafd
pi_24444298
Ja totdat je TC en al dat shit uitzet dan vergeet je die citroen gelijk. einser gaat dwarser dan dwars.
pi_24444381
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:52 schreef yup het volgende:
Ja totdat je TC en al dat shit uitzet dan vergeet je die citroen gelijk. einser gaat dwarser dan dwars.
haha de citroen heb ik ook al dwars gehad hoor en de mijne ook.. iets te vaak
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 7 januari 2005 @ 10:27:50 #146
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_24448521
yup en Youp, wat een lieve holmaatjes zijn jujllie
pi_24449602
supertopic
  vrijdag 7 januari 2005 @ 12:44:59 #148
41107 deriopramos
If you can't beat them,
pi_24450562
Ik vind dat ze jou moeten opsluiten, heffing, strax wil je ook nog heffing voor passagiers op de achterbank, heffing , t'is al zo goedkoop in nederland
Noord , Zuid ,............. Oost, West, ASBEST !!!
pi_24450820
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:24 schreef Youp het volgende:
t saxeauxtje is liev maar over een paar dagen gaat ie toch weg
Waarom ga jij dan gewoon niet in die Saxo rijden??

Ok, een Saxo heeft eigenlijk wel een beetje een wijven imago; vanaf de 1.4i word dat al minder, die heeft standaard 185 bandjes (die van mij 195 ), heeft mooie skirts en mooie bumpers (alleen het voorbumpjes lipje is bij mij nog zwart). Die 1.4i motor is nou niet echt een snelheidsmonster, maar het comfort van dat ding vind ik erg goed voor zn sportieve weggedrag; ik kan bochten redelijk hard nemen, terwijl dat met de andere auto's waarin ik heb gereden dus niet gaat.

Saxotjes .
pi_24451142
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 13:05 schreef pAin het volgende:

[..]

Waarom ga jij dan gewoon niet in die Saxo rijden??

Ok, een Saxo heeft eigenlijk wel een beetje een wijven imago; vanaf de 1.4i word dat al minder, die heeft standaard 185 bandjes (die van mij 195 ), heeft mooie skirts en mooie bumpers (alleen het voorbumpjes lipje is bij mij nog zwart). Die 1.4i motor is nou niet echt een snelheidsmonster, maar het comfort van dat ding vind ik erg goed voor zn sportieve weggedrag; ik kan bochten redelijk hard nemen, terwijl dat met de andere auto's waarin ik heb gereden dus niet gaat.

Saxotjes .
wij hebben de 1,4 VTS uit 2001 met die LM velgen die daar standaard op zitten (dus geen wieldoppen) en die heeft maar 165 bandjes hoor verder alles dr op en dr aan, getint glas, sportstoelen, centrale vergrendeling met a-bediening etc. etc. en maar het is niet vooruit te branden.. in de 1 word je wel een beetje in je stoel gedrukt maar in de 2 is dat al over

-edit-

verder hebben we de eerste problemen al gehad... 65.000 gereden en hij liep laatst spontaan op 3 cilinders en hij loopt KUT als hij koud is, de achteruit versnelling weigert 1 op de 3 keer, het stuur heeft een afwijking die alsmaar erger wordt (het stuur staat gewoon scheef in de auto als je rechtdoor rijdt) en zo nog een aantal dingen die eigenlijk niet mogen kunnen bij zo'n jonge auto... verder is een kwaaltje van de 1.4 dat ie geen koppel heeft (110nm bij 5200 toeren als ik me niet vergis).. met een aanhanger rijden is amper te doen en dat heb ik wat keren gedaan de laatste 2 weken.. ik heb een eigen aanhangertje voor de motor dat dingetje weegt max 100 kilo maar hellingtrekken wou ie niet dr mee 3x afgeslagen toen maar 4000 toeren gemaakt langzaam de koppeling laten komen en ja toen ging t wel

maar idd bochtengedrag
al heb ik m al eens 180graden gedraaid zonder handrem met semi-nat weer

[ Bericht 29% gewijzigd door Youp op 07-01-2005 13:45:12 ]
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')