Ik had hem al eerder aangehaald hier maar blijkbaar is het niemand opgevallen...quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:53 schreef ploderus het volgende:
whahaha![]()
Weer zo'n prutstopic van BHFH
![]()
Iedere keer weer op en top pret.
Hoe rijdt je panda? Heeft 'ie de 50km/u al een keer gehaald?
Je berekening klopt wel, maar er is geen één bestaande 2,0l diesel motor die 300nm levert bij 1500 tpm. Je moet dan 3.0l diesels gaan gebruiken, die halen dat makkelijker al zijn er maar 'n paar.quote:Op woensdag 5 januari 2005 22:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vlaten we eens rekenen: een 2 liter diesel met 300nm bij 1500 toeren.
300 x 1500*2pi/60=47 kw
Je kunt dan makkelijk de motor karakterestiek zo maken electronisch, dat naar mate het toerental stijgt, je vermogenskromme inzakt en koppel gelijk blijft door te knijpen in bv brandstoftoevoer. Zo wordt nu ook al bij veel moderne motoren een geleidelijke koppelkromme en een gunstig verbruik gerealiseerd.
idd stel dat er zulke idote wetten komen, dan ga ik ten eerste in een ander land wonen, of ik maak een kitkar van 600 kg met 100pk die streetlegal is. kun je lekker hard mee.quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:25 schreef C3La het volgende:
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:
Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.
En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
Hey 10 ltr diesels heb ik geen problemen mee, nu afleveren voor me deur aub (zolang de specs 3000 nm en 500+ pk's is heb ik er zeker geen problemen meequote:Op donderdag 6 januari 2005 15:14 schreef slashme het volgende:
[..]
BHFH wil ons allemaal in 10 liter diesels laten rijden met een maximaal toerental van 1000 per minuut.
Goed voor de (snel)wegen ook, kun je om de week gaan asfalteren.
weet je dat ik mijn oldtimer bmwtje met 1pk per 8kilo niet kon verzekeren bij unive... en bij de enige andere verzekering waar het wel ging het me 3000 euro per jaar kostte? het is voor een jongere al zo zwaar belast dat het onmogelijk is om een auto met een beetje peut te rijden...quote:Op donderdag 6 januari 2005 20:25 schreef C3La het volgende:
Hmm, ik laat me verleiden om toch maar te reageren, veel te leuk topic:
Het idee van zo'n heffing is al ingebakken bij de verzekeringen, de wegenbelasting (hoe sterker de motor hoe zwaarder de auto i.h.a. dus hoe meer belasting) en de aanschafprijs.
Wil je jongeren uit een sterke auto houden, dan moet er gewoon een regeling als bij motorfietsen worden ingesteld, onder de 24 geen auto's met meer dan xxx vermogen.
En om de redenatie van TS even te corrigeren: Alleen het vermogen zegt (zoals hier en daar al gemeld... *grin*) niets. Je moet naar het vermogen per kilo kijken. Een hayabusa (excuseer evt. typo's) heeft 175 pk bij een gewicht van 215 kg (0.83 pk/kg), terwijl er auto's zijn als de BMW M5 met 507 pk en een gewicht van 1750 kg (0.29 pk/kg). Dus puur vermogen zegt niet zo veel... Veel eerlijker is het om naar de pk/kg verhouding te kijken...
en in een panda van 400kiloquote:Op donderdag 6 januari 2005 20:31 schreef yup het volgende:
[..]
Hey 10 ltr diesels heb ik geen problemen mee, nu afleveren voor me deur aub (zolang de specs 3000 nm en 500+ pk's is heb ik er zeker geen problemen mee)
volgensmij moeten ze jou net zo hard neerknuppelen als BHFHquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:15 schreef Fulcrum_X het volgende:
laat ze maar lekker kilometerheffing hebben op de snelwegen in het midden en zuiden van Nederland en dan de wegenbelasting afschaffen! Lekker voordelig rijden hier in het noorden
en dr komt een 120 voor de saxeaux terugquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:31 schreef yup het volgende:
Om de pijn te verlichten je hebt de 6-serie van pa nog![]()
ik hoop hetquote:
haha de citroen heb ik ook al dwars gehad hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:52 schreef yup het volgende:
Ja totdat je TC en al dat shit uitzet dan vergeet je die citroen gelijk. einser gaat dwarser dan dwars.
Waarom ga jij dan gewoon niet in die Saxo rijden??quote:Op vrijdag 7 januari 2005 00:24 schreef Youp het volgende:
t saxeauxtje is lievmaar over een paar dagen gaat ie toch weg
![]()
wij hebben de 1,4 VTS uit 2001 met die LM velgen die daar standaard op zitten (dus geen wieldoppen) en die heeft maar 165 bandjes hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2005 13:05 schreef pAin het volgende:
[..]
Waarom ga jij dan gewoon niet in die Saxo rijden??
Ok, een Saxo heeft eigenlijk wel een beetje een wijven imago; vanaf de 1.4i word dat al minder, die heeft standaard 185 bandjes (die van mij 195), heeft mooie skirts en mooie bumpers (alleen het voorbumpjes lipje is bij mij nog zwart). Die 1.4i motor is nou niet echt een snelheidsmonster, maar het comfort van dat ding vind ik erg goed voor zn sportieve weggedrag; ik kan bochten redelijk hard nemen, terwijl dat met de andere auto's waarin ik heb gereden dus niet gaat.
![]()
Saxotjes
![]()
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |