Ja dat is inderdaad kut. Ik voel met je mee. Hij negeert je. Ik weet niet. Ik kan nog zo kwaad zijn op mijn vriendin, of zij op mij, er wordt uiteindelijk altijd gepraat. Elkaar negeren voor langer dan....laten we zeggen 30 minuten komt niet voor. Praten kan namelijk altijd, het enige geval dat je niet meer kunt praten is volgens mij als een van de twee er gewoon klaar mee is.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:13 schreef toscane het volgende:
hij heeft inderdaad zeer weinig zelfvertrouwen....
de stand van zaken op dit moment: hij wil niet praten, hij negeert me... we hebben elkaar gisteren een halve avond gezien, toen was het negeren... we hebben wel in het zelfde bed geslapen, vanmorgen is er ook niets gezegd. Ik heb gisteren een aantal keer geprobeerd om hem aan het praten te krijgen, ik kreeg als reactie: ik hoef er niet meer over te praten. Ik heb hem letterlijk gevraagd wat ik moest doen... of ik koffers moest pakken... wederom geen reactie.
dit voelt kut...
laten we hopen dat het vanavond is, dat er vanavond dus wordt gepraat... ik heb zo het gevoel dat dat niet vanavond is...quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:50 schreef Lempicka het volgende:
Hmm.. ik wens je heel veel sterkte, maar ik zie wel een hoop dingen die niet in evenwicht zijn in jullie relatie, en als dan ook je vriend nog eens niet zo sterk in zijn schoenen staat, dan is dat voor hem waarschijnlijk erg moeilijk accepteren.
Succes vanavond.
Hmm....ik zou zeggen. Doe eens een testje. Bel hem op, en zeg hem dat het voor jou niet hoeft, en dat je het dus uitmaakt. Eigenlijk doe je dan hetzelfde als wat hij waarschijnlijk doet...nl dreigen (het is dreigen, omdat jij niet wil kiezen uit de minste van 2 kwaden, want jij bent niet bereid om echt voor jezelf te kiezen en het echt uit te maken en uit te laten). Dan hang je gewoon weer op, voordat hij de kans heeft gekregen wat te zeggen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 11:59 schreef toscane het volgende:
[..]
laten we hopen dat het vanavond is, dat er vanavond dus wordt gepraat... ik heb zo het gevoel dat dat niet vanavond is...![]()
Het is heel lullig, maar dit is duidelijk een controle geval. Als hij het echt niet meer ziet zitten, dan maakt hij het gewoon uit. Dat doet hij nu dus niet. Hij probeert jou de dingen te doen zoals hij wil dat je ze doet. En het spijt me verschrikkelijk, maar daar moet je dus echt niet intrappen. Hij is degene die dingen doet die afbreuk doen aan jullie relatie, niet jij. Zeker nu. Ik wens je iig heel veel sterkte, en ik hoop voor jou dat er een (voor jou) goede oplossing gevonden wordt. Maar geloof me, voor mocht het niet goedkomen: Ook zonder hem, kun jij gewoon net zo gelukkig worden.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef toscane het volgende:
gisteren nam hij in de mond (toen ik doorzeurde over praten), dat ik maar weg moest gaan, iets voor mezelf zoeken (woning). misschien was dit toch "uitmaken"... maar ik weet hoe hij is, als het definitief is, is het definitief... dan slaap je niet in bed, dan blijf je niet alles het zelfde doen behalve met elkaar praten... ik heb hem nu gevraagd (per mail) om te praten, desnoods over het uitmaken te praten, als het zo gezegd uit is dan wil ik daar ook over praten, we zijn elkaar maatjes, zo gaan we niet elkaar... ik zie nog iet veel in het plan om het telefonisch uit te maken, ik zie nog niet helemaal in wat ik ermee bereik, ik geef hem nu ook een vrijbriefje om het uit te maken, ik heb het in de mail een aantal keer aangegeven dat ook over uitmaken te praten is...
Je maakt het niet echt uit via de telefoon, want dat wil je niet. Het enige wat je doet is dat je hem aan het schrikken maakt (zoals hij dat ook doet) alleen weet hij dat niet. Als hij berust in het feit dat het (in zijn ogen dan) uit is, dan had hij dat hoe dan ook willen doen, dan heeft hij er gewoon geen zin meer in, en dan had je dat ws ook te horen gekregen tijdens dat gesprek.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:15 schreef toscane het volgende:
gisteren nam hij in de mond (toen ik doorzeurde over praten), dat ik maar weg moest gaan, iets voor mezelf zoeken (woning). misschien was dit toch "uitmaken"... maar ik weet hoe hij is, als het definitief is, is het definitief... dan slaap je niet in bed, dan blijf je niet alles het zelfde doen behalve met elkaar praten... ik heb hem nu gevraagd (per mail) om te praten, desnoods over het uitmaken te praten, als het zo gezegd uit is dan wil ik daar ook over praten, we zijn elkaar maatjes, zo gaan we niet elkaar... ik zie nog iet veel in het plan om het telefonisch uit te maken, ik zie nog niet helemaal in wat ik ermee bereik, ik geef hem nu ook een vrijbriefje om het uit te maken, ik heb het in de mail een aantal keer aangegeven dat ook over uitmaken te praten is...
Ik weet dat je gelijk heb maar ik heb voor mezelf besloten dat als het wel goed komt ik me juist niet over deze punten heen zet, als dat niet kan in zijn ogen, dan gaat het niet meer... ik weet dat je gelijk hebt dat ik ook gelukkig kan worden zonder hem maar op dit moment is dat nog niet wat ik wil, hoewel ik er wel mee bezig ben. Mijn gevoel zegt nog dat ik er voor moet gaan...quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het is heel lullig, maar dit is duidelijk een controle geval. Als hij het echt niet meer ziet zitten, dan maakt hij het gewoon uit. Dat doet hij nu dus niet. Hij probeert jou de dingen te doen zoals hij wil dat je ze doet. En het spijt me verschrikkelijk, maar daar moet je dus echt niet intrappen. Hij is degene die dingen doet die afbreuk doen aan jullie relatie, niet jij. Zeker nu. Ik wens je iig heel veel sterkte, en ik hoop voor jou dat er een (voor jou) goede oplossing gevonden wordt. Maar geloof me, voor mocht het niet goedkomen: Ook zonder hem, kun jij gewoon net zo gelukkig worden.
Ik waardeer je advies en je hebt hier misschien wel gelijk in maar op dit moment doe ik dit nog niet... ik wil hem de kans geven om er toch normaal over te praten, wat mij betreft is die deadline vrijdag avond... ik ga niet het weekend in zonder gesproken te hebben... als hij dat wel van plan is ga ik weg en een paar weken bij mijn ouders zitten om vervolgens te proberen er wel samen over te praten...quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je maakt het niet echt uit via de telefoon, want dat wil je niet. Het enige wat je doet is dat je hem aan het schrikken maakt (zoals hij dat ook doet) alleen weet hij dat niet. Als hij berust in het feit dat het (in zijn ogen dan) uit is, dan had hij dat hoe dan ook willen doen, dan heeft hij er gewoon geen zin meer in, en dan had je dat ws ook te horen gekregen tijdens dat gesprek.
Als hij wel schrikt dan heb je hem gelijk aan het praten, en dan kun je dus precies zeggen wat jij denkt, want hij laat jouw nu hangen, en jij zit daar in angst elke 5 min je mail te controleren. Je stelt je te afhankelijk op. Als het uit gaat weet hij dat nu toch al, alleen jij nog niet, dus dan gaat het hoe dan ook uit. Dan kun jij ook het heft in handen nemen, en hem voor het blok zetten, daar heb je meer aan dan hem nu een vrijbriefje te geven dat hij in principe kan doen wat hij wil, als hij maar met je praat, zo stel jij je nu op.
En als hij al gaat praten dan stel jij je ws ook te afhankelijk op en ga je alle condities die hij je oplegt accepteren want het belangrijkste is voor jou dat hij maar niet gaat, of hij dan onredelijke dingen gaat vragen is dan even niet belangrijk. Jij stemt overal mee in, denkt daarna pas na over wat het nou eigenlijk allemaal inhoudt, wilt dat dan weer niet en zo blijf je in een cirkeltje gaan.
Doe nou maar gewoon, kom voor jezelf op, daar heb je meer aan dan de houding die jij nu aanneem. Overigens niet verkeerd bedoeld hoor, ik probeer je alleen maar advies te geven
ik hou er inderdaad rekening mee dat hij een breuk aan het veroorzaken is... maar niet dat hij een ander op het oog heeft, dat blijkt nergens uit en daar vertrouw ik hem bovendien ook in.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:51 schreef ra het volgende:
Het lijkt er in mijn ogen een beetje op alsof hij niet meer verder wil en TS daar de schuld van wil geven, om zo te verdoezelen dat hij willens en wetens een breuk aan het veroorzaken is. Ik zou er ernstig rekening mee houden dat hij iemand anders op het oog heeft....
Maar ik ben misschien ook een beetje een doemdenker....
via de mail om hem aan te zetten tot praten... ik heb het al op andere manieren geprobeert, dat lukt niet... telefoon of sms vind ik van het zelfde caliber... we zien elkaar vanavond, wellicht dit keer wel praten, ik hoop het...quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:27 schreef Blaetman het volgende:
Ik zou zeggen : kap er mee, doe het voor jezelf. Deze relatie is totaal uit evenwicht.
Je bent een speelbal voor hem.
En via mail???
...
hij zit gecompliceerd in elkaar, kan slecht praten, uit zijn gevoelens nauwelijks... oorzaak? geen idee... zijn genen hou ik het op. Zijn vader heeft het zelfde, zijn opa ook, allemaal het zelfde. Heb er nog even aan gedacht om zijn moeder om raad te vragen maar ik dek dat ik daar het tegenovergestelde mee bereik...quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:33 schreef pmponer het volgende:
Mag ik vragen wat voor achtergrond hij heeft.
Ik bedoel zelf heb ik een ehmmm lastige achtergrond en ik kan me in sommige dingen van hem verplaatsen. Daarom zou ik er bij hem ook op willen hameren dat hij vooral aan zichzelf moet werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |