abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:13:37 #1
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_24399631
Een wegwerpmentaliteit is onlosmakelijk verbonden met een consumptiemaatschappij. Je hebt ahw een soort kringloop van produceren-consumeren. Alles wat geproduceerd wordt, moet ook geconsumeerd worden. En als je er iets kapot gaat dan koop je gewoon een nieuwe. Maar is deze mantaliteit misschien ook ons algehele denken en redeneren gaan beinvloeden?

"Ik ga wel emigreren" hoorde je veel na de moord op Theo van Gogh. Nederland bevalt me niet dus weg ermee, ik zoek mijn heil wel elders. Die wegwerpmentaliteit zie ik volgens mij ook vaak bij hoe men omgaat met relaties. Denk aan het snel uitmaken, scheidingen (of het uitmaken via SMS ). Het grillig omgaan met huisdieren. Eerst kopen en na een half jaar weer terug naar het asiel (of erger) omdat het dier niet bevalt of omdat het te duur is.

Er is nu af en toe een reclame van Telfort op TV, waarin een meisje kauwgom van haar schoen schraapt en dan kauwgom plus mobieltje in de afvalbak gooit. De voice over: "Ja toe maar, je wordt makkelijk he, met zo'n gratis mobieltje." Okee, een tv-reclame zegt niet direct iets over Nederland in het algemeen, maar ik vind het wel tekenend.

Ideëen, meningen?
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  dinsdag 4 januari 2005 @ 22:41:27 #2
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_24399880
ja ach wegwerp mentaliteit wil ik het niet noemen... Maar er zit soms wel teveel verpakking omheen
Denial isnt that a river in egypt ?
pi_24401194
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:41 schreef RAND het volgende:
ja ach wegwerp mentaliteit wil ik het niet noemen... Maar er zit soms wel teveel verpakking omheen
Ja dat vind ik wel jammer, dat er zo veel verpakking gebruikt word! Bijvoorbeeld bij koekjes heb je zo'n hele plastic bak erbij en bij sommige duurdere merken is de zak waar het in zit dikker. Is niet nodig als je het aan mij vraagt!
feest
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:54:07 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24411749
Door de vooruit gang van de techniek moet je ook een hoop wegwerpen. Want wie gebruikte er nu nog diskettes?

Heb hier nog 9 bakken staan waar ik niks meer mee kan / doe
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 8 januari 2005 @ 04:09:13 #5
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_24459666
Heb de pest aan die wegwerp cultuur. Zoals kleding 1 keer dragen en dan nooit meer aan doen. Etc etc... daar doe ik dus liever niet aan mee. Ik koop ook niet elke 3 of 6 maanden een nieuw mobieltje. Ik koop wel dikwijls 2de hand spullen. Die zijn dikwijls nog zeer goed en voor veel minder te koop. Dat emigreren vind ik wil een andere zaak. Dat ben ik ook ooit nog van plan. Simpelweg omdat ik op sommige gebieden meer een Amerikanen mentaliteit heb :-)
I'm Minster Stewy...
pi_24459729
_ suffe opmerking maar ff weggehaald

[ Bericht 78% gewijzigd door Manono op 09-01-2005 00:20:12 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_24459739
Dit topic is na vier dagen nog steeds niet afgeserveerd.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 9 januari 2005 @ 14:12:51 #8
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_24483601
Er worden wat materiele zaken genoemd, maar ik bedoelde eigenlijk; is die wegwerpmentaliteit nu ook verder doorgedrongen in de manier waarop we denken over relaties, werk, etc.

Dus bijvoorbeeld, je werk bevalt niet, hup meteen onslag nemen. Relatie zit even in een dipje, dus meteen uitmaken.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  zondag 9 januari 2005 @ 14:17:18 #9
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24483651
Dit topic kan ook wel hergebruikt worden.

Wat vinden jullie van abortus?
  zondag 9 januari 2005 @ 14:42:26 #10
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24483993
tja, men koopt een DVD speler en flikkert hem weg als hij stuk is. eik logisch voor die ¤40 die die dingen nog ksoten.
  zondag 9 januari 2005 @ 14:43:18 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24484011
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:41 schreef RAND het volgende:
veel teveel onnodige
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24484252
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:17 schreef -DailaLama- het volgende:

Ik geloof dat die instrumenten gewoon gesteriliseerd en opnieuw gebruikt worden hoor.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Redactie Frontpage zondag 9 januari 2005 @ 15:06:11 #13
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24484414
quote:

Ik ben absoluut tegen abortus. OK, als je nu wordt verjracht en dan zwanger raakt, vind ik het logisch. Maar als je wipt en je raakt zwanger, ondanks de pil, dan moet je niet zeuren en het kind gewoon houden. Wie groot genoeg is om te neuken, moet ook groot genoeg zijn een kind op te voeden. De meeste eerste zwangerschappen lopen uit op een miskraam btw...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_24489436
quote:

Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 9 januari 2005 @ 19:49:25 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_24489516
Toegegeven, het was grappig .

maar zullen we het weer over de wegwerpmentaliteit hebben? Abortus topic zijn er al .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_24494254
quote:

briljant
pi_24501725
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 04:09 schreef ZedKet het volgende:
dikwijls
Wauw! Jij hergebruikt zelfs woorden die eigenlijk uit onze taal zouden moeten zijn verbannen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')