Waar zouden ze haar heengebracht hebben? Volgens mij redelijk in de buurt. Hoe ver kan zo'n Orion?quote:'Marine vloog Hirsi Ali het land uit'
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is op 10 november in allerijl door Defensie naar het buitenland gevlogen om daar onder te duiken. Dat gebeurde tijdens een geheime operatie, waar slechts weinigen vanaf wisten, zo meldt de Volkskrant.
Volgens het ochtendblad werd Hirsi Ali op de dag van de belegering in de Haagse Antheunisstraat naar marinevliegveld Valkenburg gebracht. De Volkskrant zegt te weten waar ze naartoe is gevlogen, maar publiceert dat niet omwille van de veiligheid van Hirsi Ali. Op de dag van haar vertrek werden op verschillende plekken in Nederland verdachten van terrorisme aangehouden.
Zo'n Orion kan wel een stukje vliegen. Maar als ze verplaatst is omdat men toen vreesde voor haar leven, denk ik dat een tripje richting Frankrijk o.i.d. al genoeg was.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waar zouden ze haar heengebracht hebben? Volgens mij redelijk in de buurt. Hoe ver kan zo'n Orion?
Vliegbereik 9260 kmquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:15 schreef Dagonet het volgende:
Waar zouden ze haar heengebracht hebben? Volgens mij redelijk in de buurt. Hoe ver kan zo'n Orion?
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En niemand die zich afvraagt waarom er een geldverslindende vliegtocht naar het buitenland nodig was en mw Ali bv niet op Texel op Rottum kon worden gedropt? Lekker klein, makkelijk te bewaken en er vliegen constant F 16's rond...
Ja, alsof het in dit land wemelt van de terroristen die elke auto die Den Haag uitrijdt controleren of Ali erin zitquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]![]()
Als de situatie echt dreigend was, dan zet je iemand toch niet in een auto richting het noorden van het land.En een F16 kan ook weinig bescherming bieden van die hoogte. Of ze moeten een paar bommen laten vallen elke keer dat er een allochtoon i.d. buurt is van Ali.
Planquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
Of ze moeten een paar bommen laten vallen elke keer dat er een allochtoon i.d. buurt is van Ali.
Oh jawel hoor, er zijn zat plekken in Nederland waar je onopvallend onder kan duiken en desnoods gooien ze haar in een barak tussen de Luchtmobiele Brigade of de mariniers.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En niemand die zich afvraagt waarom er een geldverslindende vliegtocht naar het buitenland nodig was en mw Ali bv niet op Texel op Rottum kon worden gedropt? Lekker klein, makkelijk te bewaken en er vliegen constant F 16's rond...
Nee, dan zet je haar in een auto naar het zuidelijkste puntje.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]![]()
Als de situatie echt dreigend was, dan zet je iemand toch niet in een auto richting het noorden van het land.![]()
In dit geval terecht. Of werd Melkert het land uitgevlogen toen iemand hem een doorgeladen pistool stuurde? Of één van de andere politici die Kop van Jut waren na de moord op Sint Pim? Ali heeft het aan zichzelf te wijten dat ze moet onderduiken, en ik vind het best dat ze dan een vorm van bescherming krijgt, maar er zijn wel grenzen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Typisch Nederlands om weer aan geld te denken
Wel als het om mijn geld ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kan moeilijk iemand 2 uur in een auto zetten zonder dat iemand er maar iets van ziet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, dan zet je haar in een auto naar het zuidelijkste puntje.
Oh? En waarom niet? Duizenden mensen zitten dagelijks uren achter elkaar in de auto hoor. Neem een onopvallende middenklasser, beetje getinte ramen, hou je aan de regels en niemand zal je een tweede blik gunnen. De beste manier om je te verbergen is nog altijd: opgaan in de massa.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iemand 2 uur in een auto zetten zonder dat iemand er maar iets van ziet.
En hoelang denk je dat je erover doet om in Valkenburg te komen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Je kan moeilijk iemand 2 uur in een auto zetten zonder dat iemand er maar iets van ziet.
Ik denk dat het hier niet eens zozeer ging om de toegevoegde waarde van Ali. Meer om de algehele spanningen in Nederland. Een moord op Hirsi Ali op dat moment had misschien zomaar eens de druppel kunnen wezen. Dat de overheid er veel aan gedaan heeft om dit te voorkomen vind ik okay.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hoelang denk je dat je erover doet om in Valkenburg te komen?
Het is nog steeds overdreven om haar het land uit te vliegen, we hebben het hier niet over iemand die werkelijk van staatsbelang is ofzo. Het is een Tweede Kamerlid die, belast met integratiebeleid, niets liever doet dan felle kritiek leveren (of tegenaan schoppen zo je wilt) op het geloof van de belangrijkste, grootste groep immigranten en daardoor bedreigd wordt.
Ik denk het niet. Het zou de staat veels te veel geld gaan kosten. Hoewel het een nobel idee is om de Moslims op kosten van de staat een vakantie van 2 weken te gunnen lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat dit haalbaar zou zijn geweestquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:37 schreef Strolie75 het volgende:
Was het trouwens geen betere oplossing geweest om alle moslims het land uit te vliegen?
Het had dus ook anders gekund, goedkoper, efficiënter, sneller.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:37 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier niet eens zozeer ging om de toegevoegde waarde van Ali. Meer om de algehele spanningen in Nederland. Een moord op Hirsi Ali op dat moment had misschien zomaar eens de druppel kunnen wezen. Dat de overheid er veel aan gedaan heeft om dit te voorkomen vind ik okay.
Vliegbasis Valkenburg ligt bij Den Haag, hoor...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:42 schreef Dagonet het volgende:
Waarom heeft de marine trouwens een basis in Valkenburg? Zitten er soms duikboten in de Maas?
Verwarrende kutnamen ookquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vliegbasis Valkenburg ligt bij Den Haag, hoor...
Valkenburg is zelfs een gemeente in Zuid-Holland, als ik me goed herinner...quote:
Ik zie het.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Valkenburg is zelfs een gemeente in Zuid-Holland, als ik me goed herinner...
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het zou de staat veels te veel geld gaan kosten. Hoewel het een nobel idee is om de Moslims op kosten van de staat een vakantie van 2 weken te gunnen lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat dit haalbaar zou zijn geweest
Hirsi Ali als maitresse laten optreden in Frankrijk is daarentegen veel goedkoper en is goed voor de tevredenheid van de respectabele Moslimbevolking in Nederland
Nou, weet je gelijk hoe wij ons voelen bij 90% van jouw postsquote:
Tja, die werken voor hun geld. Dan wil je nog wel eens vragen stellen over de besteding ervan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja inderdaad, de allochtonen zijn allemaal bijstandstrekkersquote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:22 schreef wonko het volgende:
[..]
Tja, die werken voor hun geld. Dan wil je nog wel eens vragen stellen over de besteding ervan.
Het zijn je eigen woorden...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 09:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaad, de allochtonen zijn allemaal bijstandstrekkers
Ahja, jij bezit natuurlijk alle relevante informatie, in deze, dat je de afweging kunt maken of het al dan niet onnodig was.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, dit is onnodige verspilling van Belastinggeld geweest.
Tijden veranderen en daarmee ook veiligheidsprotocollen. Er is nogal wat gebeurd sinds die tijd. Andere dreigingen vragen wellicht ook om andere maatregelen en bovendien kan de dreiging acuter zijn geweest (als je een doorgeladen pistool opstuurt, waar ga je dan mee schieten?). Lekker kortzichtig om één en ander op één grote hoop te gooien.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Of werd Melkert het land uitgevlogen toen iemand hem een doorgeladen pistool stuurde?
Ahja, het kop boven het maaiveld argument. Erg zwak aangezien je nooit kunt weten hoe laag het maaiveld daadwerkelijk is.quote:Ali heeft het aan zichzelf te wijten dat ze moet onderduiken
Goed plan, zijn we meteen van die paranoide hoer af.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]![]()
Als de situatie echt dreigend was, dan zet je iemand toch niet in een auto richting het noorden van het land.En een F16 kan ook weinig bescherming bieden van die hoogte. Of ze moeten een paar bommen laten vallen elke keer dat er een allochtoon i.d. buurt is van Ali.
En van Texel.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Goed plan, zijn we meteen van die paranoide hoer af..
Ik denk dat we het nu wel weten hier in Nederlandquote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:35 schreef Lithion het volgende:
Ahja, het kop boven het maaiveld argument. Erg zwak aangezien je nooit kunt weten hoe laag het maaiveld daadwerkelijk is.
Soms vraag ik me af of moderators ook niet een functie hebben waar fatsoen van verwacht mag worden, maar blijkbaar alleen in het desbetreffende topic waar je moderator van bent.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Goed plan, zijn we meteen van die paranoide hoer af..
dat kan het denk ik altijd en ik denk dat deze kostenoverschrijding in het niet valt bij onze betuwelijn, dus waar praten we over?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het had dus ook anders gekund, goedkoper, efficiënter, sneller.
Ik ben geen moderator meer,quote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:13 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of moderators ook niet een functie hebben waar fatsoen van verwacht mag worden, maar blijkbaar alleen in het desbetreffende topic waar je moderator van bent.
Idd, met een hoofddoekje om in een oude Ford Taunusquote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:41 schreef Dagonet het volgende:
Het had dus ook anders gekund, goedkoper, efficiënter, sneller.
Ik zie het net pas, nadat de reactie verstuurd was, maar dat zal ongetwijfeld niet lang geleden zijn dat je nog moderator was.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |