abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24379861
Hallo,
Ik ben nu 18 jaar en wordt over 2 maanden 19
ik ben 1m70 groot
geslacht mannelijk
Ik heb al reeds een groei scheut gekregen. Kan ik dan nog groeien?
Indien ja tot welke leeftijd en met hoeveel cm (mm) kan dat ?

Ik ben nu al groter als mijn vader,moeder en zus (die 21 is)
Zijn er medische middelen of andere middelen om groter te worden?
Met welke lengte kan je hierbij groter worden. Wat zijn de risico's?

Ik hoop dat ik veel reactie krijg. Want ik zit er echt wel mee. Zou graag 1m75 a 1m80 zijn.

Vriendelijke groeten en alvast hartelijk bedankt
Love Iriske
  maandag 3 januari 2005 @ 22:25:48 #2
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_24380023
Veel spinazie eten.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 3 januari 2005 @ 22:28:32 #3
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_24380078
Je kunt natuurlijk ook stalen pinnen door je benen laten boren, constructies erom heen laten bouwen en je drie maanden liggend laten oprekken. Ik meen mij te herinneren dat ze daar in Oost-Azië zeer bedreven in zijn de laatste tijd.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_24380100
Veel spinazie eten zou dat helpen of is dat enkel een fabeltje ?
Ben bereid om dan elke dag spinazie te eten
Love Iriske
  maandag 3 januari 2005 @ 22:32:17 #5
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_24380137
Ja. Spinazie helpt echt. Spinazie en spruitjes. Maar als je echt zoden aan de dijk wilt adviseer ik je de meer medische aanpak.
Enige nadeel is de prijs. En het feit dat je botten er behoorlijk veel zwakker van worden. Maar dat laatste is bijzaak natuurlijk.
pi_24380141
van dokterdokter.nl:

Wat wordt jouw uiteindelijke lengte?
Je uiteindelijke lichaamslengte is afhankelijk van de lengte van je vader en die van je moeder. Met behulp van de volgende formule kun je berekenen hoe lang je ongeveer zult worden (target height). Het betekent niet dat je deze lengte ook precies zult bereiken, er zijn meer factoren die je uiteindelijke lengte mee bepalen.

Jongens (cm): 4.5 + ½ (vaderlengte+moederlengte +13)
Meisje (cm) : 4.5 + ½ (vaderlengte+moederlengte -13)
pi_24380155
1.70 en man zijnde is echt ontzettend klein en ik denk dat je niet meer verder groeit...
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_24380184
Misschien n klein beetje, maar echt niet veel. Als je iig net zo groeit als ik .
pi_24380187
Hoi ik ben ook 18, ben ook 1.70, heb ook reeds mn groeispurt gehad was altijd de kleinste vd klas enzo, ben pas echt op mn 17e gaan groeien, ben wel naar de dokter geeweest enzo, x-ray van je pols gemaakt, uitslag: wordt misschien nog 5cm groter maar. Denk dat je het beste gewoon op kistjes kunt gaan lopen oid
heb je er last van dan?
  maandag 3 januari 2005 @ 22:35:09 #10
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_24380188
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:29 schreef 2G-desi9n het volgende:
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_24380201
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:29 schreef 2G-desi9n het volgende:
nah volgens mij valt dat wel mee, er zitten stoffen in die de groei kunnen bevorderen maar je gaat er niet 5cm van groeien inene
maare zit je er echt zo mee? ik bedoel, als je je al groter dan je vader bent..zul je niet zo veel meer groeien omdat het gewoon niet zo zit in je genen. ik ben zelf 15 en ben ookal groter dan mn vader ( me=1.87) maar wat is dan zo'n groot probleem?
Bram! Boterham!
pi_24380234
Ken trouwens wel iemand die operatief langer is geworden door middel van een aantal pinnen in zn linker been die zn botten uit mekaar trokken.. maar t is de vraag of je dat er voor over hebt .
pi_24380258
ik heb laatst wat gezien op discovery channel over been-verlenging

pi_24380281
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:36 schreef Beroepsgokker het volgende:
Ken trouwens wel iemand die operatief langer is geworden door middel van een aantal pinnen in zn linker been die zn botten uit mekaar trokken.. maar t is de vraag of je dat er voor over hebt .
dat hoorde ik in RTL boulevard jah in Azie deden ze dat vaak, dan braken ze expres de botten en met pinnen lieten ze de botten "groeien" maar je moest wel 6maanden in bed liggen
Bram! Boterham!
pi_24380469
Ik zit er wel mee. Ik zou 5cm groter willen zijn. Klinkt misschien raar. Maar men vriendin is 1m65 en het verschil ik niet zo groot tussen ons, en ik vindt dat wat deprimerend. Zij is 17 jaar dus ik hoop al dat ze niet groeit. En dat ik toch nog wat groei.

@ FlameJob ik heb eens berekening gemaakt. Doe ik het dan juist? 4.5 + 1/2 (162+168+13) = 176cm ?
Love Iriske
pi_24380477
Ben maar blij dat je wat kleiner bent.
Ben zelf 2 meter.
hier een paar problemen.
Stoeltjes in treinen en bussen die achter elkaar staan kun je niet zitten.
Vliegtuigen zijn helemaal een ramp.
In hotels zijn bijna alle bedden te klein.
Op opleidingen breek je je rug in de bankjes (heb ik het nog niet over college banken, die dingen doen pijn na 2 uur!).
Je krijgt bijna nek klachten van het naar beneden kijken.
In disco's moet je echt niet in het midden gaan staan of duidelijk in beeld, veel mensen staan je aan te gapen.
Op straat kom je nog steeds oudevandagen tegen die je de oren van het lijf vragen, en zich gedragen of ze net iemand over water hebben zien lopen.
Heb ik het nog niet over alles dat te laag hangt of een fijna paraplu op oog hoogte als het regent.

Denk er nog maar eens goed over na of het echt erg is om kleiner te zijn.
Verder succes
pi_24380550
2 M wil ik nu ook niet zijn maar 1m75 1m78 is nog altijd klein maar zou ik wel een prachtige lengte vinden.
Love Iriske
pi_24380616
alles is relatief,
Geniet van wat je hebt en bekijk het van de zonnige kant.
Wordt het leven een stuk makkelijkeren leuker van.

Ontevreden kun je altijd nog zijn, wordt echt niemand beter van.
pi_24380714
Hoi ik ben ook ongeveer 170, en 20 jaar oud. Ik ben na mijn 18e niet meer gegroeid. Zeker omdat je al zegt dat je je groeispurt al hebt gehad lijkt mij niet dat je nog veel groter gaat worden misschien nog een paar centimetertjes. Je moet er gewoon mee gaan leven dat je heel klein bent helaas, maar ik neem aan dat je dat al wel je hele leven moet.
Boodschap van algemeen nut.
  maandag 3 januari 2005 @ 23:02:48 #20
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_24380784
Een te klein lengteverschil tussen jou en je vriendin. Dat vind ik echt een stupide reden voor grote ingrepen. Als je er echt zo mee zit, ga in een praatgroep.
pi_24380827
Ik zit daar echt mee en ik heb niet echt een behoefte om in een praatgroep te gaan. En dat zal geen reden zijn om het uit te maken ofzo. Maar moest ik nog 5 cm kunnen groeien zou ik dat zeker willen. En dus daarmee deze post. Wat ik juist kan doen om toch nog wat groter te worden. Pilletjes of spuit is nog te overwegen maar operatief zeker niet.
Love Iriske
pi_24381364
Ben 1.65 als 21-jarige man zijnde. Zie het probleem niet echt ;-). En ja men vriendinnetjes waren meestel groter. (max wel 10 cm)
Mijn 18-jarige broer is ongeveer 1.70 (pure gok). Hij was vroeger extreem klein (op zijn 12de 1.20 ofzo). Heeft spuitjes gekregen om te groeien. Maar daar is ie mee begonnen vlak voor zijn pubertijd. Dat zijn geen wondermiddeltjes... Ik zou de dokter jou probleem eens uitleggen... misschien kan ie helpen...

Edit:
Een verre neef van mij is op zijn 20ste nog 10 centimeter gegroeid. Het kan dus, maar is hoogst uitzonderlijk...

[ Bericht 6% gewijzigd door koentje115 op 03-01-2005 23:54:01 ]
  maandag 3 januari 2005 @ 23:51:39 #23
32402 s0k
..............................
pi_24381802
Ik zou ook nog wel er 5cm bij willen hoor
Ben nu 1.83 ofzo. Bijna al mn vrienden zijn langer, terwijl ik toch echt de oudste ben
..................................................................................................................................................
pi_24382554
Ik ben zelf ook niet de langste (1.71 of 1.75 weetniet precies),
maar twijfel dus of ik me groeispurt wel heb gehad of niet.
Op me 12de was ik de langste, dat is sindsdien niet veel verandert denk ik.

Die kleintjes van toen in meklas op de middelbaar zijn na hun 14e echt efffing lang geworden,
vindt het maar raar, aangezien veel van hun ouders ook niet veel langer danmijn ouders waren.

volgens dat formuletje zou ik dus om en nabij 1.78 moeten zijn
Hoop datik dan nog wat groei met mn 24..

ken eenmeisje, d'r vader en moeder zijn zeker 1.80 ofzo.
Zelf is ze ze nu 20 en amper 1.69

hoe??
pi_24382704
anders ga je je druk maken om 5cm, je lengte beinvloeden door eten is ook onzin, hoelang je wordt zit in je genen en je kan er weinig aan veranderen en je moet er maar mee leren leven en anders spring je voor een trein, damn wat boeit t
pi_24382823
Power perceived is power achieved.
pi_24383609
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:38 schreef lj_lightning het volgende:

[..]

dat hoorde ik in RTL boulevard jah in Azie deden ze dat vaak, dan braken ze expres de botten en met pinnen lieten ze de botten "groeien" maar je moest wel 6maanden in bed liggen
De jongen waar ik het over heb was op zn 16e met zn scooter tegen een auto geknald waardoor zn rechterbeen niet meer groeide.. en zn linkerbeen wel. Vandaar dat ie eens in de zoveel tijd naar het ziekenhuis moest om zn andere been ook langer te maken.

Dus theoretisch kan het wel . Kost alleen een flink vermogen en hoop pijn.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:41:19 #28
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_24392016
Moet je wat van mij hebben?

Ik een beetje minder, jij een beetje meer

Goh, ik vind mezelf aardig vandaag
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_24392226
yo yo! ik ook een beetjuh !

*pakt zaag alvast
pi_24395128
die berekening komt ook niet helemaal uit

4.5+0.5(185+165+13) = 184

en

184 != 192 wat wel mijn lengte is

die 8 centimeter is nogal een verschil.
moge er gedronken worden
pi_24395363
maar weetje, die gasten bij die zorginstelling he (weet ff niet meer hoe het heet)
die gasten waar je als jong kind om de 3 jaar naartoe moest via school.
die je dan gaan opmeten enz.

die weten dus ondanks die rare formules wél goed te voorspellen hoe lang iemand
uiteindelijk wordt.. vraag me af hoe ze dat kunnen zien.
aan mij is dat nooit verteld, was een school dropout.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:16:59 #32
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_24399257
Je kan nog tot je 24e groeien, maar het verschilt van persoon tot persoon. 24 is echt zo'n beetje de grens. De meeste mensen groeien dan al niet meer.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_24404977
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:35 schreef idiotforaliving het volgende:
Hoi ik ben ook 18, ben ook 1.70, heb ook reeds mn groeispurt gehad was altijd de kleinste vd klas enzo, ben pas echt op mn 17e gaan groeien, ben wel naar de dokter geeweest enzo, x-ray van je pols gemaakt, uitslag: wordt misschien nog 5cm groter maar. Denk dat je het beste gewoon op kistjes kunt gaan lopen oid
heb je er last van dan?
Idem dito bij mij... maar dan een aantal maanden terug, ik ben 22 en ik zit waarschijnlijk nog steeds in een groeispurt. Per toeval was ontdekt dat ik van 1.68 naar 1.72 was gegaan, want ik kwam in eerste instantie voor heel wat anders bij de dokter. Ik vond het al raar, want ik dacht altijd dat je na je 21ste geen groeispurt meer hoeft verwachten. Maar dokter zei dat 21 ongeveer een gemiddelde was, dus per persoon kan het verschillen.

Maar ik heb onderhand de schijt aan al die metingen, want thuis ben ik toch de grootste . Als ik terugdenk aan de metingen die mijn schoolarts destijds had verricht klopt er geen ballen meer van. Ik zou kleiner worden dan m'n broer , onderhand ben ik al een halve kop groter dan hem

[ Bericht 11% gewijzigd door wizarddragon op 05-01-2005 03:41:19 ]
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:16:15 #34
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24406344
Mannen groeien iets langer door dan vrouwen, dus er is nog hoop hoor

En het kan medisch gestimuleerd worden, langer doorgroeien dus. Dit zou je alleen moeten bespreken met je huisarts, maar ik schat je kans klein dat ze willen toevoegen, dit doen ze meestal alleen als je erg klein bent of door erfelijkheid of groei kleiner bent geworden.

1.70 is toch nog niet zo heel klein?
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:26:06 #35
69994 seto
-|||--------|||-
pi_24409159
Ik ben 19 en 1.95, zou ik nog 3 cm door kunnen groeien?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_24409965
Vrouwen tot hoe lang groeien die eigenlijk ?
En wat als ze de pil pakken stopt dan het groeien ?
Love Iriske
pi_24412824
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:16 schreef Silmarwen het volgende:
Mannen groeien iets langer door dan vrouwen, dus er is nog hoop hoor

En het kan medisch gestimuleerd worden, langer doorgroeien dus. Dit zou je alleen moeten bespreken met je huisarts, maar ik schat je kans klein dat ze willen toevoegen, dit doen ze meestal alleen als je erg klein bent of door erfelijkheid of groei kleiner bent geworden.

1.70 is toch nog niet zo heel klein?
Ja die effing huisartsen, hoe durven zij te bepalen wanneer wel en wanneer niet.
Ken een jongen, genaamd BJ, vanaf de lagere school altijd de kleinste, tot en met de middelbaar
(zeker klas 3 ofzo). Hij heeft dus een behandeling gehad en is nu een stuk langer dan de meesten!

whutwhut!

echt niet eerlijk.
hij was echt een vervelende klier. nu is ie een lange klier.
fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck!
pi_25305081
quote:
Kan ik nog groter worden ? (tot welke leeftijd groei je)
Je kan altijd nog in de breedte groeien onafhankelijk van je leeftijd, dus wees gerust
4
pi_25306346
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 00:18 schreef Brunette het volgende:

[..]

Je kan altijd nog in de breedte groeien onafhankelijk van je leeftijd, dus wees gerust
hahaha! LOL.

(ze grappig he, die brunette? )
pi_25306386
Dat hangt van de persoon af; ik wordt in maart negentien en ik ben al 1.83 sinds ik vijftien ben.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 1 maart 2005 @ 02:05:36 #41
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_25306718
Hmm, ik ben momenteel 19 en ben weer gaan groeien!
Dat kan dus wel. Was een jaar terug 1.80 en toevallig vandaag gemeten en nu 1.83.
Maar dit was ook voorspeld aangezien ik een tijdje heb stilgestaan door een chronische ziekte.
Maar het is dus idd mogelijk
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_25306755
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 02:06 schreef danni het volgende:

(maar kon het niet meer over me hart halen om nog meer mensen wat aante smeren )
aaaaah meen je dat serieus of had je dat baantje onderhand wel gezien?
Anders was het best tof van je
4
pi_25306759
Mijn broers zijn nog gegroeid totdat ze een jaar of 22 waren, maar ze waren op alle vlakken laatbloeiers.
Ik denk niet dat jij voor medische ingrepen in aanmerking komt omdat je nou ook weer niet dramatisch klein bent (geen groeistoornis o.i.d.).
pi_25306823
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 02:09 schreef Xennia het volgende:
Mijn broers zijn nog gegroeid totdat ze een jaar of 22 waren, maar ze waren op alle vlakken laatbloeiers.
Ik denk niet dat jij voor medische ingrepen in aanmerking komt omdat je nou ook weer niet dramatisch klein bent (geen groeistoornis o.i.d.).
En kinderen die wél een groeistoornishebben, waarvan bekend is dat ze in
jongere jaren gemiddeld kleiner zijn dan anderen. Die krijgen dan zo'n hormoon-
behandeling of whatever.
En die groeien dan tóch weer bovengemiddeld uit.
Langer dan de mensen zonder behandeling (zoals ik die ogenschijnlijk
'normale groei' hebben)
Fuck-it. Ik wou dat ik ook zo'n behandeling had gehad (ben 1.73 ofzo)
  dinsdag 1 maart 2005 @ 02:14:36 #45
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_25306824
In theorie kun je als man doorgroeien tot je 25e; maar als je eenmaal je groeispurt hebt gehad, hoef je niet op meer dan een cm of 2 te rekenen wat er bijkomt tot je 25e.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_25306852
Ik weet niet of ik me groeispurt heb gehad trouwens..
Vanaf me 13-14 was ik toch al zo'n 1.72.. dat is zo gebleven

(kut-kut-kut vloek!.... )
pi_25306936
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 02:16 schreef danni het volgende:
Ik weet niet of ik me groeispurt heb gehad trouwens..
Vanaf me 13-14 was ik toch al zo'n 1.72.. dat is zo gebleven

(kut-kut-kut vloek!.... )
Het minderwaardigheidscomplexje
pi_25306938
Ik heb weleens een hele stomme theorie gehoord, ik denk niet dat dat in praktijk ook echt klopt maar toch.
ze beweren dat hoe eerder kinderen aan sex beginnen, hoe minder ze later zullen groeien. Hierdoor blijven ze klein enzo

Maar ik weet niet welke kant je van dit verhaal je moet geloven
4
pi_25306980
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 02:23 schreef Brunette het volgende:
Ik heb weleens een hele stomme theorie gehoord, ik denk niet dat dat in praktijk ook echt klopt maar toch.
ze beweren dat hoe eerder kinderen aan sex beginnen, hoe minder ze later zullen groeien. Hierdoor blijven ze klein enzo

Maar ik weet niet welke kant je van dit verhaal je moet geloven
Ja en van het drinken van bierschuim krijg je grote tieten
pi_25307026
Er was toch iets met vrouwelijke hormonen en Bier, toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')