abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55321636
Ah, daar ga ik bij zijn!
pi_55351835
KT heeft een speciaal kerstalbumpje uitgegeven: Have Yourself A Very KT Christmas

Hier kun je nummers kopen en pre-luisteren: http://ie.7digital.com/ar(...)a-very-kt-christmas/

Vooral Fairytale Of New York is fijn .
  donderdag 20 december 2007 @ 21:54:18 #207
28033 Pek
je moet wat
pi_55427305
Terug Vind Paradiso
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_55459062
Zojuist 2 kaarten besteld! Het aftellen kan nu gaan beginnen
pi_55460046
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 10:22 schreef oppertweaker het volgende:
Zojuist 2 kaarten besteld! Het aftellen kan nu gaan beginnen
Idem
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:14:24 #210
139330 TNA
For the stars that shine
pi_55538033
KT Tunstall-topic, nooit gezien, gelukkig wel gevonden Goed dat ze naar Nederland komt en Paradiso is al helemaal netjes! Binnenkort even kaarten bestellen
pi_55777959
De kaarten zijn binnen. Zag ik net.
I intend to live forever, or die trying.
pi_56092897
Hier ook al een tijdje. Damn, nog 3 maanden wachten....
pi_56105563
Tvp, ik ben al fan vanaf het begin. Had Black Horse and the Cherry Tree gehoord bij de release van het nummer, zo ben ik bij haar gekomen. Maar ik kom niet zovaak in muz vandaar dat ik dit topic heb gemist
Tvp voor KT

[ Bericht 7% gewijzigd door EvilMarc op 17-01-2008 16:27:16 ]
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:21:28 #215
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58195843
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 21 april 2008 @ 21:54:05 #217
6536 dwerg
chagrijn
pi_58212508
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:21 schreef TNA het volgende:
Gaan er nog mensen naar Paradiso de 29ste?
Ja, ik denk het wel. Ik heb tenslotte toch kaartjes, kan ik net zo goed even gaan kijken.
pi_58243428
KT Tunstall was zeker een retourtje A'dam-Brussel waard. Damn, echt een goed concert. Ik ben helemaal verrast. Komt dichtbij mijn top5 qua concerten.
Een enthousiaste KT, enthousiaste belgen, strak concert, leuke avond....
  woensdag 23 april 2008 @ 09:27:29 #219
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_58246355
quote:
Op woensdag 23 april 2008 01:44 schreef Toad het volgende:
KT Tunstall was zeker een retourtje A'dam-Brussel waard. Damn, echt een goed concert. Ik ben helemaal verrast. Komt dichtbij mijn top5 qua concerten.
Hoe lang speelde ze?
  woensdag 23 april 2008 @ 09:28:54 #220
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58246385
quote:
Op woensdag 23 april 2008 01:44 schreef Toad het volgende:
Waarom Brussel, je woont in Amsterdam, of was je te laat voor Paradiso, óf ga je naar beide concerten?
pi_58246678
@TNA: ik ben volgende week op vakantie.
@Pink_Floyd: Bijna 90 min (incl. 3 toegiften).
pi_58253211
ze was geweldig gister! Ze had het duidelijk naar dr zin en dat was aan alles te merken. De ondertlinge chit/chats met de bandleden maar ook de veelvuldige gesprekken met het publiek waren leuk en zeer geestig!

Alleen jammer dat er een paar over actieve mensen tussen staan die alleen maar kunnen schreeuwen "I LOVE YOU KT!" 1x kan ik mee leven. maar als iemand met een zware sexy voice (not) dat 4x herhaalt. Hoorde je Katie ook al zachtjes door de microfoon mompelen "Yeah message recieved"

Stond vooraan dankzij iemand die ik tegen kwam en een gesprek mee had aangeknoopt. En toen ik op de derde rij stond wenkte hij dat ie wel wat ruimte kon maken voor mij en een vriend.

Verder geweldig concert, Ben nog steeds van mening dat zij live beter is. Haar stem, en dan vooral de ruigere klanken, en ook de band komen veel beter tot uiting dan en trekken je elk nummer mee.

kan niet wachten om 29 april in paradiso te staan !

kleine previewtje van mij als amateurfotgraaf

ben toch wel zeer blij dat ik laatst een nieuw cameraatje had gekocht

[ Bericht 3% gewijzigd door Fabss op 23-04-2008 14:46:48 ]
pi_58265345
Je hebt een kikker fabss. Als je de foto wil laten zien moet je 'm even ergens anders uploaden. Gesprekken met het publiek waren zeker leuk. Gewoon lekker spontaan en vaak niet van te voren verzonnen. Net zoals met die bonbons.
pi_58268871
ik vond dat stuk ook prachtig met "funnyman" "Ohh this can be the tune of a horror movie"

of zo iets echt te prachtig. Siert een artist als je 'm zijn/haar gitaar toch beter gaat afstellen voor beter geluid (het viel mij in eerste instantie niet heel erg op dat het zo vals was)

zal de foto even uploaden morgen stond vooraan! dus kon wat mooie foto's maken waar stond jij?
pi_58268912
O ja, die horrorfilm tune.

Ik stond niet echt vooraan. Wel beneden. Een beetje bij de eerste deur. Kon het dus wel redelijk goed zien.

Ah al lekker veel filmpjes op Youtube van gisteravond.

[ Bericht 19% gewijzigd door Toad op 24-04-2008 01:06:31 ]
pi_58354243
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:21 schreef TNA het volgende:
Gaan er nog mensen naar Paradiso de 29ste?
Ja ik!!
Ik heb ook onwijs veel zin in. Zijn er mensen in dit topic die vaker in Paradiso komen?
Ik kon niet echt opmaken of KT Tunstall in de Grote Zaal speelt of niet. Ik ga er wel van uit.
Heeft het balkon zitplekken?
pi_58365244
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:13 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja ik!!
Ik heb ook onwijs veel zin in. Zijn er mensen in dit topic die vaker in Paradiso komen?
Ik kon niet echt opmaken of KT Tunstall in de Grote Zaal speelt of niet. Ik ga er wel van uit.
Heeft het balkon zitplekken?
Ja, het balkon in Paradiso heeft zitplaatsen!
pi_58365637
Ik had inmiddels al gebeld en van iemand anders ook al begrepen dat ik kon zitten
Hopelijk is het balkon niet erg geliefd en kan ik gewoon een plaatsje bemachtigen
pi_58373535
Dat moet je wel een beetje vroeg zijn.
pi_58373940
Zaal gaat om 19.00 open dus zorg ik dat ik er gewoon op tijd ben natuurlijk.
Voorprogramma vind ik wel wat minder (wat ik tot nu toe heb gehoord) Maar daar komen we dan ook niet voor)
Ik heb er zin in vanavond
pi_58385899
Waarom zie ik concert informatie altijd zo freakishly laat. Ik had ook wel naar KT Tunstall gewild. Vindt haar vorige album overigens wel beter dan het huidige, maar van de youtube filmpjes die ik heb gezien, is ze live wel heel erg goed. Ook een keer iets gezien met een soort apparaat die je met je voet bedient en zo verschillende 'beats en geluiden' opneemt. Dat zag er echt super tof uit. Dit dus:
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 30 april 2008 @ 00:46:19 #232
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58392610
Wat ontzettend tof om KT Tunstall live te zien Enthousiaste artieste, geweldige stem, goede muziek en een mooie afwisseling van akoestische en meer rocknummers. Met het pianonummer als welkome extra. Ik vond de sfeer goed, Paradiso is natuurlijk sowieso een optimale omgeving voor een concert als dit. Ik had het niet willen missen en volgende keer ben ik er zeker weer bij

Nog een paar opmerkingen:

• Op "orange" rijmt niets hoor!
  • Ik mag aannemen dat ze de coffeeshop van tevoren had gevonden, of praat ze altijd op zo'n manier tussen de liedjes door?
  • Iemand de oranje hoed nog gevangen hier?
  •   woensdag 30 april 2008 @ 00:48:20 #233
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58392625
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 19:10 schreef Avani het volgende:
    Waarom zie ik concert informatie altijd zo freakishly laat. Ik had ook wel naar KT Tunstall gewild. Vindt haar vorige album overigens wel beter dan het huidige, maar van de youtube filmpjes die ik heb gezien, is ze live wel heel erg goed. Ook een keer iets gezien met een soort apparaat die je met je voet bedient en zo verschillende 'beats en geluiden' opneemt. Dat zag er echt super tof uit. Dit dus:
    Ze deed het vanavond ook, idd een heel tof effect. Nou, tot volgende keer dan hè
      woensdag 30 april 2008 @ 01:18:19 #234
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_58392949
    Lekker concert en een erg leuke vrouw , amusante verhaaltjes en anekdotes tussendoor
    pi_58393010
    Hè tof, had er ook wel heen gewild.
    pi_58393071
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 00:46 schreef TNA het volgende:
    Wat ontzettend tof om KT Tunstall live te zien Enthousiaste artieste, geweldige stem, goede muziek en een mooie afwisseling van akoestische en meer rocknummers. Met het pianonummer als welkome extra. Ik vond de sfeer goed, Paradiso is natuurlijk sowieso een optimale omgeving voor een concert als dit. Ik had het niet willen missen en volgende keer ben ik er zeker weer bij

Nog een paar opmerkingen:

• Op "orange" rijmt niets hoor!
  • Ik mag aannemen dat ze de coffeeshop van tevoren had gevonden, of praat ze altijd op zo'n manier tussen de liedjes door?
  • Iemand de oranje hoed nog gevangen hier?
  • coffeeshop?
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
    pi_58393418
    Net terug uit Amsterdam. Het was echt waanzinnig goed! Leuke verhaaltjes tussendoor en ze zong erg goed. Jammer dat het 1,5 uur duurt, want ik had zo 3 uur kunnen genieten.

Waanzinnig tof dat ze ook Ashes van haar akoestische album deed, zeer verrassend!

Heb nog wat video's gemaakt met m'n Canon Ixus 60, link naar Youtube volgt nog
    pi_58394476
    Heb onwijs genoten, ik zat boven op het balkon beetje aan de rechterkant!
    Ze zong goed, de sfeer was super en ik heb me absoluut vermaakt!
      woensdag 30 april 2008 @ 10:22:40 #239
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58395198
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 01:31 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

coffeeshop?
    Ik kon me gewoon moeilijk voorstellen iemand zonder drugs zulke verhalen vertelt
      woensdag 30 april 2008 @ 10:22:52 #240
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58395199
    Iemand heeft overigens Funnyman gisteravond van dichtbij opgenomen en geüpload, leuk voor de eerste herinnering
      woensdag 30 april 2008 @ 11:46:19 #241
    9960 Hawkeye
    Very dry...
    pi_58396199
    Wat een geweldig optreden zeg!

Ze is echt ongelofelijk getalenteerd... en... grappig!!
    En Paradiso blijft één van de mooiste locaties... mooi zicht vanaf het balkon, goede sfeer, goed geluid. Top!
      woensdag 30 april 2008 @ 12:20:04 #242
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58398684
    Ik zie dit topic nu pas! Ik was er gisteren ook bij, super vet! En ze is idd erg grappig
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
    pi_58409661
    nu.nl heeft ook een recensie neergezet. Laat ze even lekker in de stron zakken...
      donderdag 1 mei 2008 @ 13:02:11 #245
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58414193
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 01:33 schreef oppertweaker het volgende:
    nu.nl heeft ook een recensie neergezet. Laat ze even lekker in de stron zakken...
    De recensent kraakt het optreden compleet af omdat hij de anekdotes tussendoor niet grappig vond en omdat de band zo waardeloos zou zijn. Dat haar nummers volgens hem "ijzersterk" zijn en haar stem "werkelijke fantastisch" is, is natuurlijk totaal niet van belang bij een concert. Wat een ongenuanceerde kutrecensie
    quote:
    KT Tunstall slaat plank mis

AMSTERDAM - De populariteit van de twee turven hoge Schotse zangeres KT Tunstall is de afgelopen vier jaar als een raket de hoogte ingevlogen. Het is daarom jammer dat ze haar status dinsdagavond niet kon bevestigen in de Amsterdamse poptempel Paradiso.

Het is niet dat ze slecht zingt, of dat het geluid van een onacceptabel niveau was, maar de manier hoe de zangeres gestalte gaf aan haar optreden mag als een groot minpunt worden beschouwd. Slechte praatjes en een slechte band.

Kattenpis

Wissewasjes over kattenpis dat licht geeft in het donker en het onrijmbare Engels woord 'orange' interesseren me niks. Alhoewel, een nummer lang probeerde ik een woord te vinden dat wel op 'orange' rijmt. Eerlijk is eerlijk, die kon ik niet verzinnen: 1-0 voor KT.

Maar even serieus, je gaat naar een optreden van KT Tunstall om je oren te verwennen met een hemelse stem, voor dergelijke feitjes pak ik wel een encyclopedie.

Cabaret

Maar na vrijwel elk nummer maakt de Schotse schone een 'grappig' praatje. Haar pogingen tot cabaret falen echter jammerlijk. De zaal reageert steevast met een lach, maar dat is dan wel een schamper lachje uit plaatsvervangende schaamte.

Nee, KT moet het bij zingen houden, dat is waar ze goed in is. De vocalen die zij uit haar kleine lijfje weet te persen zijn werkelijk fantastisch. Loepzuiver, krachtig en met een groot bereik.

Muzikanten

De bandleden van KT Tunstall komen er ook niet ongeschonden vanaf. Zij geven de term 'in dienst spelen van' een geheel nieuwe betekenis. Zonder enige creativiteit worden de nummers gespeeld. De eerste muzieklessen lijken net achter de rug. Een goede zangeres als KT verdient het om door betere muzikanten omringd te worden.

Dat ze haar band eigenlijk helemaal niet nodig heeft om te knallen bewijst ze tijdens het nummer 'Black Horse & The Cherry Tree'. Met een oranje cowboyhoed uit het publiek op -het was immers Koninginnenacht- zet ze in haar eentje het nummer in waarmee ze doorbrak tijdens de Britse muzikale televisieshow 'Later with Jools Holland'.

Het nummer wordt grotendeels live gesampled en met een vurig blik in haar ogen claimt ze het podium eindelijk voor zichzelf.

Opleving

Van dit soort momenten moet de zangeres het hebben en die zijn helaas wat schaars. Bij het nummer 'Suddenly I See' volgt wederom een voorspelbare opleving.

Haar repertoire is inmiddels ijzersterk. Funnyman, White Bird, Another Place To Fall, het zijn stuk voor stuk zulke mooie nummers, maar mijn aandacht verslapte te vaak. Zoiets zou niet moeten gebeuren. Hopelijk hervindt KT Tunstall zichzelf op Pinkpop, want het is een dame met een gouden strot.
    pi_58414828
    Ja beeje dubbel allemaal
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
      donderdag 1 mei 2008 @ 19:01:19 #247
    6536 dwerg
    chagrijn
    pi_58420898
    Het concert was geweldig. Je kon duidelijk merken dat ze er zin in had.

is er nog iemand die de cd van Sam Lewis heeft gekocht?

Het verbaast me trouwens dat er niet meer recensies online te vinden zijn.
      dinsdag 6 mei 2008 @ 15:27:56 #248
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58513546
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 19:01 schreef dwerg het volgende:
    Het verbaast me trouwens dat er niet meer recensies online te vinden zijn.
    Hier nog een recensie, naar mijn idee veel realistischer dan die van nu.nl: http://www.kindamuzik.net/live/kt-tunstall/kt-tunstall

Alleen:
    quote:
    Eindigend met haar hitsingle 'Hold On'
    Ben ik soms te vroeg weggegaan?
      zaterdag 7 februari 2009 @ 23:10:45 #249
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_65837599
    Iemand hier de laatste tijd nog iets van KT Tunstall gehoord? Haar website is al maanden verdacht stil. Maar het topic verdient wel een schop omdat haar muziek tof is.
    pi_85153904
    Voorproefje op haar nieuwe album wat 27 september uit komt
    Dat is ehhh anders :o

pi_85155314
    Ik vind het wel lekker klinken!! Ben benieuwd naar de rest van het album!
    Because simple is bad!
    pi_85157397
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 20:02 schreef off het volgende:

Het klinkt anders wel erg verdomd lekker :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 21:23:02 ]
    pi_85157812
    Prima :)
      vrijdag 13 augustus 2010 @ 05:10:55 #254
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_85217898
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 20:02 schreef off het volgende:

Ik vind het best wel meevallen, dus goed.
    pi_85218199
    quote:
    Op woensdag 11 augustus 2010 21:21 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Het klinkt anders wel erg verdomd lekker :Y
    :Y
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')