jij hebt ze allemaal gelezen ???quote:Op maandag 3 januari 2005 20:59 schreef harlingen het volgende:
de columns zijn gewoon niet de moeite waard van het lezen en zo ziet het NRC het kennelijk ook.
Waarop baseer je deze uitspraak?quote:Op maandag 3 januari 2005 20:59 schreef harlingen het volgende:
de columns zijn gewoon niet de moeite waard van het lezen en zo ziet het NRC het kennelijk ook.
Ja, zoals ik het begrijp tellen ze ook de nieuwsberichten. Dat is op zich wel raar, maar wel te begrijpen als je het vergelijk wilt maken met een site als geenstijl.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:12 schreef methodmich het volgende:
NRC is sowieso slecht geïnformeerd, als ze over 40 columnisten schrijven.
Na herlezen denk ik dat inderdaad ook, dat zou dan mede liggen aan het feit dat ze ook de nieuwposters meetellen. Sowieso heb je ook gelijk dat zoals je even hierboven schrijft dat zeker de columnisten, maar ook de users hier er in zitten en er dus wat anders tegenaankijken. Of je nu positief of negatief over fok wilt zijn, of wat ook, het NRC lijkt toch wat onvolledig hoewel het best een aardig artikel is. Maar jah; wie weet kijkt de buitenwacht heel anders tegen fok! aan.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:16 schreef Seborik het volgende:
NRC bedoelt uitschieters wat betreft activiteit.
Ach, niet te zwaar aan tillen. Gewoon over veertig columnisten. Je tweede vraag is makkelijk uit te vinden door even te kijken naar het aantal geregistreerde leden zoals ook bij een andere site is vermeld en gewoon even te mailen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:18 schreef SCH het volgende:
Ik vind het NRC-artikel vooral mooie reclame voor Fok - is het niet wat overdreven om daar nou weer een brief over te sturen?
Hoe kan het dat ze niet weten wat het aantal leden en bezoekers van Fok zijn?
Ja, er zijn nog steeds mensen die niet elke dag op internet hangen. Voor hen is het vooral interessant. Er worden wat startplaatsen gegeven voor mensen die niet weten waar te beginnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:05 schreef ThE_ED het volgende:
Maar jah; wie weet kijkt de buitenwacht heel anders tegen fok! aan.
Okquote:Op dinsdag 4 januari 2005 11:33 schreef Seborik het volgende:
[..]
Ach, niet te zwaar aan tillen. Gewoon over veertig columnisten.
Raar dat ze dat niet beter hebben uitgezocht dan. Want dat is wel interessante informatie.quote:Je tweede vraag is makkelijk uit te vinden door even te kijken naar het aantal geregistreerde leden zoals ook bij een andere site is vermeld en gewoon even te mailen.
Als je Fok! ziet als een soort van 'clubblad' (wat volgens mij de meeste betrokkenen doen, een leuke hobby, waar men wat kan 'aanfrobelen') is het inderdaad een alleraardigst stuk ..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 08:18 schreef SCH het volgende:
Ik vind het NRC-artikel vooral mooie reclame voor Fok - is het niet wat overdreven om daar nou weer een brief over te sturen?
Hoe kan het dat ze niet weten wat het aantal leden en bezoekers van Fok zijn?
Beetje rare, tweeslachtige vraag toch, dit. Naar mijn mening ben je hier als user die zijn mening geeft ook gewoon al een deelnemer aan het publieke debat. Dat is wel een wezenlijk verschil met de traditionele media. En natuurlijk ben je dat als columnist ook. Jij bepaalt het onderwerp en de insteek, maar anderen mogen het daar vervolgens mee eens of oneens zijn en een ieder ander kan die mening ook lezen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:11 schreef notnajja het volgende:
- beschouw je jezelf als deelnemer aan het publieke debat? Anders gezegd: hoeveel invloed heeft jouw mening?
Een column hoef dan ook absoluut niet opinierend te zijn. Lees bijvoorbeeld maar eens de columns van Campert in de Volkskrant. Of nog beter, vergelijk ze met de columns van Mulder in diezelfde krant. Dan kom je er al snel achter dat een column totaal geen enkele regel kent. Columns zijn er juist voor om over alles en nog wat te schrijven. Van de gore onderbroek van je buurvrouw tot aan het kapsel van Geert Wilders.quote:[b]Op dinsdag 4 januari 2005 15:46 De 'colmuns op Fok!' hebben niks opinierends, het zijn eerder persoonlijke opmerkingen, iets dat een levensgevoel weergeeft, waarin waarschijnlijk ook veel bezoekers zich kunnen herkennen, die erdoor geraakt kunnen worden:
Literair wel (als je dat L-woord niet al teveel bijzondere waarde toekent), maar volgens mij zijn er als opiniemakers/-aanjagers op Fok! veel meer en betere mensen te vinden, vaak gewone gebruikers ..
Het was niet bedoeld als waardeoordeel, enkel een vaststelling;quote:Op vrijdag 7 januari 2005 11:35 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Een column hoef dan ook absoluut niet opinierend te zijn.
Dit zijn dingen waar we op het moment mee aan de slag zijn. We hebben een team van 14 columnisten (op het moment eventjes 12), die op vaste dagen posten en je kunt meer posten wanneer er bijvoorbeeld iets actueels is waar je op wil reageren. Immers is er plek zat op zo'n site. De herkenbaarheid qua onderwerp en dag is er bij sommige columnisten wel zeker.quote:In een krant ontstaat die herkenbaarheid bv doordat het stuk op vaak vaste dagen op dezelfde plek staat, een eigen herkenbare vormgeving heeft.
Vaak kan ook een portetje van de columnist boven de column helpen, of desnoods een herkenbaar loogootje, of een terugkerende illustratie van een vaste illustrator met een herkenbare stijl ernaast.
De visuele herkenbaarheid van columns is (mijn inziens) op Fok! niet echt groot, het zijn eigenlijk een soort van reviews, maar dan zonder plaatjes
De manier van navigeren, met eerst een pagina met een hele korte inleiding, vaak 3 of 4 regels hooguit, met eronder een groot leeg vlak helpt wel de naam van de columnist duidelijk te maken, maar is ook een beetje 'leegjes' ... dit is ook een beetje afhankelijk wie de column schrijft, sommigen nutten het wel uit, maar anderen niet.
quote:
idd, de columns op Fok worden niet aangevallen oid.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:16 schreef Seborik het volgende:
NRC bedoelt uitschieters wat betreft activiteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |