quote:
Dat vind ik gek ja.
Ik heb sinds kort mijn 2de Hyundai, met tussendoor een Alfa Romeo (reed geweldig - kost een vermogen). Ik heb nooit problemen met de Hyundai's gehad, en dat terwijl je spotgoedkoop rijdt, maar wel van alle luxe voorzien, en ze zijn bovendien bijna net zo betrouwbaar als de Japanse automerken, en in ieder geval betrouwbaarder dan het gros van de merken uit Europa.
Dat ze er niet spannend uit zien is een tweede, maar goed daarin verschillen de Koreaanse automodellen niet van hun concurrenten uit Japan of Europa. De gemiddelde Toyota krijgt ook niet het hart op hol van een autoliefhebber.
Enig puntje is dat de Koreanen nog te veel gebruik maken van goedkoop ogend plastic, maar ook daar wordt hard aan gewerkt zie je aan de vooruitgang die wordt geboekt.
Nee, imo. is het niet meer dan terecht dat de Koreaanse autofabrikanten zo'n groei doormaken, en krijgen de mensen eindelijk door dat de Koreaanse auto's niet onderdoen voor Japanse automerken, en kwalitatief wellicht beter zijn dan de meeste Europese merken - al wekt het goedkope plastic niet altijd die indruk
![]()
maar dit wilt niks zeggen - want veel mensen laten zich leiden door een super degelijk uitstraling, zoals Volkswagen die heeft. Dat is wellicht wat mooier, maar is geen garantie dat het langer meegaat, gezien de lage scores van oa. Volkswagen in alle onderzoeken van oa. Jdpower, AutoWeek, Adac, enz. enz.
Mag jij mij zeggen waarin je bijvoorbeeld Toyota (zie dat je Toyo fan bent) vindt verschillen in positieve zin, van bijv. Hyundai. Okee, ze zijn iets betrouwbaarder, maar je betaald ook gelijk 1,5x zoveel, het ziet er iets degelijker uit maar de Koreaanse autofabrikanten zijn met een inhaalslag bezig, en verder is een Toyota net zo slaapverwekkend vormgegeven als een Hyundai.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith