abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24375302
Zuid-Koreaanse autoproducenten beleven goed jaar
SEOUL - De Zuid-Koreaanse auto-industrie heeft een goed jaar achter de rug. De gezamenlijke verkoop van Zuid-Koreaanse auto's steeg in 2004 tot bijna 4,5 miljoen stuks. Dit is een stijging van 21,1 procent in vergelijking met 2003, aldus cijfers die maandag werden bekendgemaakt.

De vijf autoproducenten, Hyundai, Kia, Daewoo, SsangYong en Renault Samsung, zagen hun gezamenlijke export in 2004 met 41,7 procent omhoog gaan tot 3,43 miljoen stuks. De binnenlandse afzet daalde echter met 17 procent tot bijna een miljoen. Het Franse Renault heeft een belang in Samsung van meer dan 70 procent.

Volgens de grootste autoproducent in Zuid-Korea, Hyundai Motor, werden in het afgelopen jaar 2,28 miljoen wagens verkocht, waaronder bijna 160.000 bedrijfswagens. De onderneming wil samen met haar zusterbedrijf Kia Motors dit jaar de afzet doen stijgen met ongeveer 17 procent tot 3,7 miljoen exemplaren. Hyundai hoopt voor het jaar 2010 bij de vijf grootste autoproducenten ter wereld te horen.

ANP
pi_24375735
Ik heb een Daewoo (tweedehands) en ik ben er tevreden over. Vooral vanwege de lage prijs, tweedehands althans. Als je 'm nieuw koopt is zo'n auto ook goedkoop, alleen krijg je helaas te maken met een gigantische afschrijving.
pi_24375889
Jammer trouwens dat Koreaanse auto's nog steeds een imagoprobleem hebben.
pi_24376324
T lijkt mij wel gaaf om een Samsung te hebben. Heb je ten minste een uniek iets, hier in Europa
pi_24378482
Kia doet het zeer goed nu iig.
pi_33250121
De nieuwe RIO! ( )
pi_33254275
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:13 schreef UncleFunk het volgende:
Jammer trouwens dat Koreaanse auto's nog steeds een imagoprobleem hebben.
Vind je het gek....
pi_33257719
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Vind je het gek....
Ach, ik heb sinds ongeveer anderhalf jaar een Daewoo, en heb er nooit wat aan buiten regulier onderhoud. Heb tot nu toe ruim 20.000 km ermee gereden, km-stand 185.800.
pi_33259205
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:02 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Vind je het gek....
Dat vind ik gek ja.

Ik heb sinds kort mijn 2de Hyundai, met tussendoor een Alfa Romeo (reed geweldig - kost een vermogen). Ik heb nooit problemen met de Hyundai's gehad, en dat terwijl je spotgoedkoop rijdt, maar wel van alle luxe voorzien, en ze zijn bovendien bijna net zo betrouwbaar als de Japanse automerken, en in ieder geval betrouwbaarder dan het gros van de merken uit Europa.

Dat ze er niet spannend uit zien is een tweede, maar goed daarin verschillen de Koreaanse automodellen niet van hun concurrenten uit Japan of Europa. De gemiddelde Toyota krijgt ook niet het hart op hol van een autoliefhebber.

Enig puntje is dat de Koreanen nog te veel gebruik maken van goedkoop ogend plastic, maar ook daar wordt hard aan gewerkt zie je aan de vooruitgang die wordt geboekt.

Nee, imo. is het niet meer dan terecht dat de Koreaanse autofabrikanten zo'n groei doormaken, en krijgen de mensen eindelijk door dat de Koreaanse auto's niet onderdoen voor Japanse automerken, en kwalitatief wellicht beter zijn dan de meeste Europese merken - al wekt het goedkope plastic niet altijd die indruk maar dit wilt niks zeggen - want veel mensen laten zich leiden door een super degelijk uitstraling, zoals Volkswagen die heeft. Dat is wellicht wat mooier, maar is geen garantie dat het langer meegaat, gezien de lage scores van oa. Volkswagen in alle onderzoeken van oa. Jdpower, AutoWeek, Adac, enz. enz.

Mag jij mij zeggen waarin je bijvoorbeeld Toyota (zie dat je Toyo fan bent) vindt verschillen in positieve zin, van bijv. Hyundai. Okee, ze zijn iets betrouwbaarder, maar je betaald ook gelijk 1,5x zoveel, het ziet er iets degelijker uit maar de Koreaanse autofabrikanten zijn met een inhaalslag bezig, en verder is een Toyota net zo slaapverwekkend vormgegeven als een Hyundai.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:33:02 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33260083
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:03 schreef Alexxxxx het volgende:
kuttopic
Waarom open je hem dan

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33279292
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:33 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Waarom open je hem dan

dat was een jaar geleden
pi_33281148
Ik hoor niks dan poep over koreanen eigenlijk. Heel leuk ik heb al een deawoo van een paar maanden gezien die niet wil starten in de winter

En ze moeten ook eens leren zuinige auto's te maken en reele verbruikscijfers op te schrijven. Kia picanto 1.2 1 op de 20? Mijn kont in praktijk halen ze mss net de 1:12
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33281355
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:51 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik hoor niks dan poep over koreanen eigenlijk. Heel leuk ik heb al een deawoo van een paar maanden gezien die niet wil starten in de winter

En ze moeten ook eens leren zuinige auto's te maken en reele verbruikscijfers op te schrijven. Kia picanto 1.2 1 op de 20? Mijn kont in praktijk halen ze mss net de 1:12
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Hyundai's, altijd in 1x starten, zelfs na 1 maand stil staan in de vrieskou startte de Hyundai meteen, en die Hyundai was toen toch al echt de 170.000 gepasseerd.

Mijn Hyundai Accent 1.5 Gs rijdt overigens 1 op 15, en dat lijken mij hele nette verbruikcijfers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 21 december 2005 @ 23:39:16 #15
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33293831
quote:
Op woensdag 21 december 2005 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

dat was een jaar geleden

Wie schopt die oude topics steeds omhoog dan?
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  woensdag 21 december 2005 @ 23:47:33 #16
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')