Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen, deel 2
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 23 september 2001
Pascal voelt zich helemaal niet opgesloten, Nancy wel.
N: nu mis ik niet alleen m'n ouders en zus, maar ook die mensen in Spanje.
P: dat heb ik niet zo. ja, ik vind het wel jammer van Coos.
Jij mist Richard natuurlijk. Je hebt het jezelf wel moeilijk gemaakt. Stel dat jij straks weg moet en Richard komt.
N: dat interesseert hun (redactie) natuurlijk niks.
Het gaat weer over Kelly en Andries.
K: Och, die arme Andries, zijn ouders, zijn vrienden, zijn voetbalclub. Maar misschien hebben ze het wel helemaal niet uitgezonden of misschien vonden ze het wel juist leuk.
11:58 Nancy zegt: Nou kom op met die battle. Stel je voor dat die vandaag weer niet komt.
K: Natuurlijk komt ie wel.
N: Ja, dat zeg je iedere dag!
N: Is er al nieuw brood?
(Wat zou ik die graag in arm zien zitten, red.)
Ze bespreken de verdere gang van zaken, afvallers en nieuwkomers etc...
Het laatste uur spraken ze ook over uiterlijkheden in bepaalde beroepen. Andries was van mening dat hij er als leraar onberispelijk uit moet zien, omdat hij een voorbeeld-functie heeft. Paars haar kan bijvoorbeeld niet.
De meeste andere bewoners zijn het hier niet mee eens.
Ook het roken van een blowtje kan een leerkracht niet maken, vindt Andries, want leerlingen kunnen dan denken dat blowen oké is. 'De meester doet het ook!'
Frank ontkent.
Nance denkt dat het vrachtverkeer is van een nabijgelegen industrie-terrein.
P denkt dat ze ze nog een dag laten zitten.
N wil graag een battle.
P vindt het wel prima zo.
Kelly wil in de Amerikaanse playboy en dan met Hugh Hefner trouwen.
Nance vertelt dat haar moeder 8 jaar ziek is geweest. Was psychisch. Gaat nu al 10 jaar goed, maar Nancy heeft geen onbezorgde jeugd gehad. Ze is er wel sterker door geworden.
Kelly heeft een heel onbezorgde jeugd gehad, maar ze werd wel gepest op school omdat ze meisjes-achtig deed. Als ze nu jongens van vroeger tegenkomt, weten ze niet wat ze moeten zeggen.
Kelly slikt de pil, omdat ze die hormonen niet aanmaakt, maar verder hoeft ze geen medicijnen.
De arme kant heeft geslapen en zijn net wakker. (willen denk ik fit zijn voor een battle, red.)
Ze nemen een redbull. Nance gaat ze halen.
Pascal vertelt verder, dat hijzelf een dikke knie had. Is schijnbaar pas geleden gebeurd. P. weet niet hoe het nu met hem gaat. Die jongen dacht dat het opzet was, maar volgens P was het gewoon een duel.
Nancy moet naar de DBK komen. Ze vraagt zich af waarom.
Pascal vertelt een verhaal over de voetbal. Een wedstrijd die nergens om ging, hij kreeg een bal, speelde die voor zich uit, de keeper kwam inlopen, en dook op de bal, maar op Pascal zijn knie. Hij brak zijn schedel op 2 plekken, z'n tong ingeslikt. Veel gegil van Nancy.
De keeper was bewusteloos. De tong hebben ze eruitgehaald.
's avonds belde P naar het ziekenhuis, hij lag op de intensive care en de eerste 12 uur waren kritiek.
Hij heeft hem opgezocht in het ziekenhuis, zijn opa deed heel naar tegen P, dacht dat het opzet was. Hij weet niet hoe het nu met die jongen gaat daardoor.
Nancy moet naar de DK komen. Nancy krijgt meteen de zenuwen.
P: waarschijnlijk staan er spullen.
Pascal inspecteert de boel en zegt: Oh, ze gooien ons echt op rantsoen. (Laat hem nou eens naar de arme kant gaan, red.)
Er is heel veel wc-papier.
Nancy heeft het over douchen. Ze wil niet in haar blote kont onder de douche vanwege de camera's.
Kelly zegt dat ze niets merkt van de camera's en daarom dus rustig helemaal naakt douchet.
In Spanje had iemand schijnbaar een dildo bij zich. Kelly zegt dat ze liever een echte lul zoekt.
K: ik ga het missen, die camera's, als ik thuis ben.
N: nou, ik echt niet hoor.
Nancy doucht nog steeds in haar broekje. Ze is bang dat ze het filmen.
N: ik kan net zo goed m'n doos wassen met broekje als zonder broekje.
K: ik ga lekker helemaal naakt, lekker inzepen.
N: ik vind dat ik al heel wat overwonnen heb, schijten op de wc enzo, vind ik wel genoeg.
Pascal vertelt dat er iemand was met een vibrator in Spanje.
K: echt waar! Nou, ik zoek wel een echte lul.
Veel hilariteit.
Pascal draagt mannen aan. Gertjan, echt niet zegt Kelly.
Ed en Leo zijn vrijgezel.
P: val je op Hells Angels.
K: ja, ik ben gek op stoere mannen. Hij is Tommy Lee en ik Pamela Anderson.
K: ik hou van een beetje dikke mannen, stoer, in leer.
P: hij loopt altijd in legerbroeken. Of je vraagt Andries door het hek heen.
Kelly schijnt aan P gevraagd te hebben of hij naast haar in bed komt liggen. Pascal zegt, dat doe ik niet, want jij slaapt naakt. Kelly wil dan best iets aantrekken.
Kelly vertelt dat ze, toen ze een keer in de Regulierdwarsstraat liep, geroepen werd door Leco Zadelhoff, die zat op een terrasje.
Met bonkend hart liep ze naar hem toe, hij zei tegen haar dat hij haar zo prachtig vond. Hij had van haar gehoord via Mariska Hulscher.
Kelly werkt bij de NCRV als telefoniste.
De armen komen bij het hek staan.
Pascal vraagt aan Diane of ze net geslapen heeft, ze heeft een slaaphoofd.
D: ja, vind je het gek, ik zit hier al voor de zesde dag
Pascal zegt dat hij niet snapt dat ze het team van Andries zo lang aan de arme kant laten zitten. 'Maar ze zijn ons nu ook aan het treiteren hoor, met maar heel weinig eten geven.'
P vraagt of Kelly haar huid op moest rekken voordat ze siliconen kreeg.
K zegt: Ja, ik had haken aan het plafond en die trok ik dan door mijn tepels en zo rekte het op. Nee hoor, ik had al cup A van mezelf en nu heb ik cup D.
Ze gaan nu naar binnen.
Pascal vraagt Kelly weer naar haar operatie. Kelly geeft korte antwoorden, heeft volgens mij geen zin meer om het er weer over te hebben.
Het gaat regenen, ze gaan naar binnen.
K: Ik krijg geen lucht.
P: Jawel, toiletpapier ademt toch!
Hij gaat verder met haar armen.
K: Hoe zie ik eruit?
N: Wit!
Ze wikkelen het papier rondom haar borsten. P kijkt effe een beetje in haar shirtje om haar microfoontje los te maken.
Ze wikkelen weer verder.
N: Het toiletvrouwtje.
Kelly is al tot aan haar midden ingewikkeld.
quote:even bij de les blijven gia
De bewoners vermoeden dat er een battle op handen is, want ze bespeuren activiteit.
Ze bespreken de verdere gang van zaken, afvallers en nieuwkomers etc...Het laatste uur spraken ze ook over uiterlijkheden in bepaalde beroepen. Andries was van mening dat hij er als leraar onberispelijk uit moet zien, omdat hij een voorbeeld-functie heeft. Paars haar kan bijvoorbeeld niet.
De meeste andere bewoners zijn het hier niet mee eens.
Ook het roken van een blowtje kan een leerkracht niet maken, vindt Andries, want leerlingen kunnen dan denken dat blowen oké is. 'De meester doet het ook!'
Ze wachten in stilte tot GJ terugkomt. Het gaat weer over de zender.
'De zender moet aan de buitenkant van de kleding zitten, op het borstbeen.'
Men is teleurgesteld dat het alleen maar dat is.
('k Ga effe boodschappen doen, red.)
Daarna wordt de battle besproken met de touwladder.
Nancy: Ik ruik hem nog steeds
Kelly: Wat
Nancy: Angel, ik hoef het maar een keer op te doen
Kelly: Nou ik niet hoor
Nancy: Maar het hoeft niet zo te zijn dat de hele kamer ruikt naar die walm
...
Pascal: Hetzelfde had ik met die psychologische test toen kwam jij binnen zetten met de vraag, moet ik hier zijn
Kelly: Welke test dan, met die twee mannen?
Pascal: Met die boekjes
...
Kelly: Ik heb drie psychologische testen gehad, hoe moet ik nou weten welke?
Pascal: Je hebt geen drie psychologische testen gehad, je hebt drie verschillende soorten testen gehad...
...
Pascal was tegelijk bij psychologische test als Kelly.
Kelly weet niet het verschil tussen psychologische test, antecedentenonderzoek, en fysiek onderzoek. Pascal wil het uitleggen, maar Kelly raakt geirriteerd.
Pascal dringt aan, "He hallo ik praat tegen je!".
Pascal: Daan en priscella hebben samen bonje gehad
GJ: Wilden ze niets zeggen dan?
Pascal: Ze werden uitgelokt uitgedaagd
...
Kelly: Ja kregen jullie gelijk te horen dat jullie erin mochten?
Pascal: Van haar kregen we de goedkeuring om erin te mogen
Kelly: Ja ik ook
...
Pascal: Ik hoef er donderdag echt niet uit, ik wil er nog niet uit
GJ: Ik ook niet
...
Nancy: Ik ben ook gewoon mezelf hoor, ik ben niet zo van ehh
Pascal: Ik ben normaal echt opmezelf, dat ik gewoon alleen op mijn kamer zit, dat kan hier niet, dus ik ben niet echt mezelf, dat ik gisteravond bij het vuurtje zat alleen, was ik echt mezelf, zat ik lekker alleen te genieten.
...
Frank: Voor mij is gewoon 1 en 1 2
GJ: Ik dacht echt dat je naar de klote was
Pascal: Wil je niet nog een keer uitleggen wat er gebeurd is
Frank: Nee, ik heb met BB besproken dat ik het er niet meer over ga hebben
Pascal: En als we er uit zijn
Frank: Dan wil ik het nog wel eens een keer vertellen
Nancy had "schijt, kom maar op", vooraf, maar na het gesprek brak het zweet uit. Bij Pascal duurde het maar 10 minuten.
Nancy, Pascal, en GJ kregen direct te horen dat het volgens de psych in orde was. Kelly ook, maar die heeft al zoveel psych test meegemaakt.
Aan de andere kant liggen ze (weer) allemaal te pitten. Pascal wil er nog niet uit (uit BB). GJ ook niet.
Frank/Frenk zit erbij, die slaapt dus niet. Bij hem is "1 + 1 = 2". Maar hij komt soms bot over.
Pascal dacht dat hij naar de klote was. F: "Neehoor".
Pascal en GJ zitten te vissen naar het incident met Hummy, maar Frank laat niets los, behalve dan een hele rij goedkope wijsheden in plat R'dams uitgesproken. "Je ken het self interpretere soals je t wil".
Pascal probeer een gesprek te voeren met Frank, maar dat blijkt onmogelijk. "Hun trekken met z'n drieen met elkaar op, zitten op de zelfde lijn, hebben dezelfde geintjes, nit dat ik me eige buitengesloten voel, absoluut niet, maar vanmorgen had ik gewoon geen zin om te prate".
Frank: Ik zal je vertellen dit is echt een kurroord voor mij hier, mij buikje gaat er van af
Pascal: Dat gevoel heb je zeker
Frank: Ja ik blijf aantrekken
Kelly en Nancy lachen op de achtergrond
Frank: Er komt gewoon een dag dat zij ook hier zitten
Nancy: Van wie is die onderbroek
GJ: Van mij, ik leg hem wel ff weg
Nancy: Nee dat hoeft niet, ik vroeg het me gewoon even af
Frank: Een week geleden is het gewoon dat ik daar heb gezeten
GJ: Nee, niet een week
Frank: Jawel woensdag is het een week
GJ: Wanneer hebben we die wijn dan gedronken
Frank: Ik wil kelly hier wel een week zien zitten
Kelly: Nu vind ik je niet zielig meer nu je dit zegt
Frank: Nou en, ik zou jou hier wel eens een week willen zitten, dan wordt je helemaal gek hier
Kelly: Maar ik heb Nance, GJ en Pascal
Frenk zit al een week in het arme gedeelte. Volgens GJ en Pascal is het vijf dagen. (Fr vergeet steeds dat andere mensen wel kunnen rekenen.)
Fr wil Kel wel eens een week in het arme gedeelte zien zitten.
GJ kan Kel soms wel schieten, maar volgens hem kan ze ze zich wel aanpassen aan de omstandigheden.
Het gaat weer over de obstructie van GJ. Fr: een battle moet je eerlijk voeren.
Het enigste is BB heeft bepaald dat jullie daar mogen zitten terwijl ik het er helemaal niet mee eens ben. Dat vind ik minder. Dat is het enigste. Dan mogen ze ons wel wat meer gunnen. GJ biedt aan nu aan BB te vragen of ze mogen wisselen, Pascal is het er mee eens, Kelly en Nancy liever niet. Kelly: we hadden die battle sowieso wel gewonnen.
Fr: hoe je het ook wendt of keert, jullie hebben vals gespeeld.
Kelly wil eventueel ook wel naar de andere kant. GJ gaat het voorstellen. "Ze doen het toch niet", zegt iemand.
Fr had het zeker gedaan, als hij aan GJ's kant had gezeten. Waarom heb je dat dan niet eerder gezegd?" vragen GJ en Pascal.
Fr: omdat ik geen captain ben. GJ gelooft dat niet, dat dat de reden is. Waarom heeft Andries het dan niet voorgesteld?
Fr geeft geen duidelijk antwoord.
(Red: GJ doe geste, Fr doet daaraan af door te zeggen dat hij dat allang bedacht had/gedaan zou hebben, GJ en Pascal geloven dat niet en praten Fr klem)
Het gesprek komt er absoluut..maar nu niet?
Frank zegt dat ze wel de zaak kunnen forceren als de rijke kant iets aan de arme kant geeft, want dan zullen er sancties volgen. En dat kan zijn dat ze naar de arme kant moeten.
Maar Pascal zegt: Nee, dat doen we niet.
Maar men vreest voor de sancties. Je weet namelijk niet wat de gevolgen kunnen zijn.
Frank wil best wel een gokje wagen, zegt hij.
GJ is pissig omdat Frank nu pas met het idee van die blouse komt, nadat hij naar de DBK is geweest.
BB wil er nu niet over praten, maar de dienstdoende BB'er heeft dat gesprek later.
GJ heeft uitgelegd dat het gaat knagen, en dat het zo lang duurt tot volgende battle, en dat-ie daarom dat voorstel doet.
BB zei dat dat gesprek nu niet gevoerd wordt maar dat het er wel aankomt.
Fr praat.
Nancy kruipt bij Pascal op schoot.
Nancy, Coos en Pascal hebben bij elkaar in hetzelfde dorp gewoond. Pascal en Coos zijn ook nog familie van elkaar.
GJ overweegt een of andere bloes terug te geven, maar durft niet omdat hij niet van te voren weet wat de sanctie is.
Als het is "van rijk naar arm" dan kunnen ze het doen, want dat hebben ze toch al voorgesteld.
GJ valt nu Fr aan omdat hij maar het halve verhaal verteld heeft over "sancties/bloes/rijk->arm" gedoe.
Fr legt het nog eens uit. Pascal ziet wel in dat Fr in dit geval niet verkeerd zit. GJ heeft het gevoel dat Fr oneerlijk is. GJ zegt, na interventie van Pascal, "sorry".
Fr is blij met deze overwinning. Pascal legt het nog eens helemaal uit aan GJ en Fr.
Het komt erop neer dat als ze zeker weten dat de sanctie is rijk<->arm, dat ze dan die bloes teruggeven. GJ was boos op Fr omdat Fr eerst deed voorkomen dat dat een zekere sanctie is (dat had BB tegen Andries gezegd), terwijl het niet duidelijk is wat de sanctie zou kunnen zijn.
Frank: Ik wil me aanpassen, maar dan moeten zij dat ook doen
Frank moet mee komen met Andries want ze moeten wat bespreken, wat in de slaapruimte besproken moet worden (de rest mag het niet horen
Kelly vind dat Andries er slechter aan toe is dan zij met haar enkel.
Andries: we gaan ff beraad houden
Kelly: Ok doei
Frank: Oh ik moet inene voor het tribunaal, jullie zitten me met z'n drieën aan te kijken, wat is er aan de hand?
Andries denkt dat Frank problemen heeft, hij ving het een en ander op van vanmiddag
Stream weer op woonkamer rijk gedeelte
Pascal: Op het moment dat jij iets gaat vertellen wat ik moet doen, dan doe je echt iets verkeerd bij mij ik laat me door niemand wat vertellen
GJ: Huh?
Pascal: Ja ik bedoel dat jij bij mij in zo'n situatie dat echt niet doen
GJ: Oh bedoel je dat ik begreep je even niet
Kelly: Wat is er dan aan de hand nu?
GJ: Ik weet niet of ik dit wel zo waardeer
Kelly: Wat
GJ: Wat er nu aan de hand daar is
...
GJ: aaahhh gatverdamme
Kelly: Ja en ze hebben het al zo moeilijk
GJ: Frank is eerlijk
...
Kelly: Als zij hard gaan spelen, spelen wij vanaf nu ook hard
GJ: Nee nog harder!
Nancy: Frank die voelt zich natuurlijk helemaal alleen
GJ: Hij heeft nu gewoon drie bloedhonden achter zich aan en dat vind ik jammer
GJ: Volgende battle die we winnen dragen we op aan Frank, dan heb je helemaal de poppen aan het dansen
Pascal: He mijn buik gaat helemaal over mijn broek heen hangen
GJ: wordt jij hier dikker?
Pascal: Ik weet het niet
GJ: Kel is morgen weer beter
Kelly: Ik had niet verwacht dat ik zo snel weer op de been zou zijn
Kelly: Top
GJ: We gaan er gewoon veel meer winnen meer dan 50%
Nancy: Ja dat vind ik ook
Nancy: Ik ben er ook altijd vanuit gegaan dat de jury al wist wie miss Holland was
GJ: Ja?
Nancy: Je kon precies aan de jurken zien wie nr 1,2 enzo was, want de nr 1 had gewoon de mooiste jurk
Nancy: Ze gingen alle provincies langs en iedere keer hoorde je: ja we zitten met z'n allen. Op een gegeven moment kwamen we bij Noord-Holland en die zei: Ja ik ben ziek en lig in bed en de punten zijn voor:
toen werd het stil... en verdween de stream
18.18 Gert Jan over het arme deel : Ze liggen niet te slapen want ze kwamen net allemaal hun bed uit. Pascal : Ze praten. Nancy : Ik denk dat de druk daar hoger ligt. Ik denk niet dat wij vieren snel ruzie zouden krijgen. Gert Jan : Ik denk dat ons team uitgebalanceerder is. Het maakt me niet uit of we de volgende battle winnen of verliezen. Pascal is aan het pureren : Maar ik heb geen pureeknijper. Ik heb het wel eens eerder zo gedaan hoor. Die dingen gaan namelijk snel kapot vooral als je vele kilo's gelijk doet.
18.24 Nancy en Danielle staan tegen elkaar aan bij het hek. Danielle zegt dat haar voorgevoel is dat hij (Richard neem ik aan) deze week nog niet komt. Danielle : En mijn voorgevoelens kloppen meestal.
Nancy: Zal ik dan maar proberen te plassen...
18.32 Beeld van de eettafel van ver en met een lamp er voor. Speaker : Wil Andries naar de dagboekkamer komen ? Een minuut later wordt deze oproep herhaald. Pascal : Er is wat aan de hand daar. Kelly : Dit is lekkerder dan bestellen. Danielle roept : Eet smakelijk. De rijken roepen dank je wel. Gert Jan : Ik weet niet hoe ik moet reageren als ze zeggen eet smakelijk. Nancy : Ik ga nu alvast de helft van mijn gehaktbal afstaan want ik weet nu al dat ik hem niet op kan. Pascal en Kelly krijgen beiden een deel.
18.38 Het gesprek aan tafel gaat over de hiv-test die ze voor het programma moesten doen. Pascal : Ik heb het één keer zonder gedaan, één keer. Ik heb het twee maanden met gedaan totdat ik die test kreeg. Nancy : Dan weet je nog niet of zij het heeft. Pascal : Ja.
18.50 Gert Jan : Toch blijft het ook een beetje bij ons hangen, die ellendige sfeer aan de overkant. Wij hebben niet gezien wat er in het hok (dagboekkamer) gebeurd is, de nederlandse kijker wel, en die zullen daar op reageren.
Ik ga nu naar BB op de tv kijken.
Pascal: Ah, ik baal er toch wel van. Ze lachen niet meer. (heeft het over de 'armen')
GJ: Hier is het gewoon een leerschool om het aan de andere kant te overleven.
Volgens GJ kun je nieuwe mensen beter leren kennen aan de rijke kant.
Ze hebben het over Kelly. GJ had ook als hij de eerste keus had voor Kel gekozen.
P: Kel vertel jij nog eens iets leuks.
GJ vertelt een verhaal over de zomer na zijn eindexamen.
P had op de kleuterschool zijn eerste liefde, en gezoend. Ze heette Francis.
Ze bespreken schoolreunies. P woont nog steeds op hetzelfde adres als vroeger en is dus gemakkelijk te vinden. Nancy en Pascal hebben op dezelfde school gezeten. (of was het GJ?)
De rest van het rijke gedeelte zit nog lekker om het vuurtje heen in de tuin
Pfff hout vonkt altijd
De EO zal niet blij zijn met GJ hij heeft al binnen een half uur 20 GVD gezegd.
GJ valt het zelf ook op en zegt dat dat zijn beloning is.
Weer de piep en GJ mag weer naar de dagboekkamer.
als ze maar niet gaan zeggen dat je eerst naar de dbkamer moet.
gj: nee er komt zo een dokter.
P; ja hij zit als een dood vogeltje op de stoel.hij wil alleen zijn, is lijk wit. (dit zegt pascal gegen iemand)
pascal tegen Gj, gaat het nog goed?
gj: niets aan de hand
p: je moet blijven praten
gj moet lachen, oud wijf
(het schijnt gekomen te zin door een hakbijl (?)
Pascal heeft Gj aan het lachn gekregen.
Heeft het over slomotion.
Gj : kunnen ze die dingen niet langzaam zetten n gaat het zo snel
P: ja je ging zo hard
gj: godver ik word er helemaal gek van , die klote geintjes
ik hoor de stem dat Kelly naar de dbkamer moet komen.
(nu zie ik Gert Jan in de tuin, hij zit eenzaam op het bankje)
ik hoor weer de toeter
GJ blijft op het bankje.
Kelly is terug. ze verteld dat ze
van alles aan het regelen zijn voor hem
Hij heeft erge last van zijn kaak.
Hij lacht er samen met Kelly om.
K: godverdomme
gj: en ik moet nog het voorbeeld geven, ben de oudste
(o wat zal frank zich verkneuteren)
En weer de toeter.
Gert Jan moet komen.
K: ik zou best danielle in ons team willen, lijkt me gezellig
N: ja echt wel
Daan: neeeeeeeeeee ik ben niet gezellig
N ben je wel
K: kunnen we daan morgen niet kopen voor 1000 gulden ?
23.42 Nancy : Ik heb zin in wat lekkers. Kelly : Ik heb slaap. Als je er uit moet kom je dan in een auto van John de Mol of wordt je dan aan je lot over gelaten ? Nancy : Iedereen kan er elke week uitgestemd worden. Dan moet altijd van iedereen de familie komen. Pascal : Zij weten woensdag al wie er uit gaat. Ik zou het heel erg vinden als ik er uit gestemd wordt. Balen. Nancy : Iedereen vind dat. Speaker : Gert Jan naar de dagboekkamer.
23.47 Nancy : Volgens mij hebben ze dat nog nooit meegemaakt, zoveel gewonden. Het geluid staat erg zacht.
23.58 Kelly vraagt waarom de dokter de prik niet geeft. Gert Jan weet het niet.
En hier gaan we weer verder:
Streamverslagen 25 september 2001
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |