abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24380835
Youp doet gelukkig de oudejaarsconference 2005 ik kan niet wachten!!!

hij is gewoonweg de allerbeste
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
  Trouwste user 2022 maandag 3 januari 2005 @ 23:06:33 #52
7889 tong80
Spleenheup
pi_24380856
Ja maar jij bent een Limburger. Dat telt niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24380963
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:06 schreef tong80 het volgende:

en jij bent gewoon een buckler drinkende kakker uit 't gooi
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24381196
quote:
Op maandag 3 januari 2005 23:06 schreef tong80 het volgende:

Parelteef, hockeyhoer!

Liever Youp van t Hek met truken uit de ouden doos, dan dat overhypte bleeerduo van lelijke moraalkeffertjes
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 januari 2005 @ 00:27:43 #55
7889 tong80
Spleenheup
pi_24382604
Trouwens ik neem m'n woorden terug.

Toon Hermans was ook een Limburger

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24384215
quote:
Op maandag 3 januari 2005 22:53 schreef tong80 het volgende:
Youp van het Hekje moet z'n muil houden als iemand het cabaret monddood heeft gemaakt met zijn gespeel op het gezonde Nederlandse gevoel...
‘Gespeel op Het gezonde Nederlandse gevoel’

Wat is dit voor vage term? ‘Het gezonde Nederlandse gevoel.’ Enige uitleg zou welkom zijn. Staat dat niet gelijk aan oer-Hollands moralisme? Een bejaarde voorganger als Wim Kan die op oudejaarsavond zijn, met o zo brave grapjes gelardeerde jaarpreek, aan een zaal vol ja-knikkers kwam voordragen? En aan het eind gezellig met z'n allen zingen alsof het psalm 121 betrof? Het gezonde Nederlandse gevoel...
quote:
…is het deze moraalridder wel.
Dat maakt het benoemen van Youp als moraalridder een contradictie in terminus, dacht ik.

Overigens is cabaret net zo dood als Wim Kan. En dat is maar goed ook. Cabaret is een cultureel gedrocht uit de jaren zeventig dat begin jaren negentig al euthanasie verdiend had. Stand-Up is van deze tijd. Snel, actueel, direct. Alleen hoort dat in kleine zalen en cafés, en vooral niet op tv. Dat werkt voor geen meter namelijk.
pi_24384389
Een definitie gevonden op internet:
“Mensen op een ironische manier aan ‘t denken zetten over taboes die heersen in de samenleving”

Dat gebeurt nog steeds dus cabaret is niet dood. Tis wel wat minder 'leuk' aan het worden en allemaal een beetje meer van hetzelfde. En dat men er vroeger voor ging zitten heeft er ook mee te maken dat het aanbod toen veel minder was.

Mijn beste is toch wel Harrie Jekkers. Geweldig vond ik die altijd. Standup comedy vind ik niet zo boeiend op tv, mschien dat het in een zaaltje leuker is... al vond ik Eddie Murphy wel aardig in die oude shows.
pi_24384607
Najib Amhali
Jochem Myjer (zeker een goeie in opkomst )
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_24384651
Najib is
Jekkers is onwès
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24384676
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:04 schreef milagro het volgende:
Najib is
Jekkers is onwès
Jekkers heb ik een keer gehoord. Leukste wat me bij is gebleven is het sjoelen en beatrix en hitler.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_24384712
het servies van oma Jekkers

ik denk dat je uit De Haag moet komen om hem echt te waarderen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 4 januari 2005 @ 07:50:41 #62
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24386405
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:07 schreef milagro het volgende:
het servies van oma Jekkers

ik denk dat je uit De Haag moet komen om hem echt te waarderen
Een Brabo kan het ook heel erg waarderen hoor
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:30:36 #63
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24387529
Ik vind harrie jekkers VRE-SE-LIJK.

Maar goed, ik heb dan ook helemaaaaaaaaal niks met den haag.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:31:22 #64
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24387539
Oh, en Youp is natuurlijk ook een sukkel.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_24387645
quote:
Op maandag 3 januari 2005 01:04 schreef golfer het volgende:
Ik heb de afgelopen weken 'het neusje van de Nederlandse cabaret-zalm' weer mogen aanschouwen.
Van Brigitte Kaandorp, via Xavier Guzman tot Lebbis&Jansen, Vliegende Panters, Marc Marie, NURH, Koefnoen, Kopspijkers en nog wat meer zichzelf herhalende en niet origineel zijnde zich cabaretiers noemende gasten toe.
Is er nou geen grijntje originaliteit meer te vinden in Nederland?
En kom alsjeblieft nu niet aan met Teeuwen en Maasen die ook allang zichzelf herhalen.

Waar is nog echt vernieuwend cabaret in Nederland te vinden?
Iemand waar je (als het op TV wordt uitgezonden) met het hele gezin voor klaar gaat zitten, waar je je al dagen van te voren op verheugd?
Zoals vroeger Wim Kan of (in zijn betere jaren) Freek de Jonge?

Is het Nederlandse cabaret kapot gegaan aan het al van te voren uitverkocht zijn van zaaltjes en de miljoenen die die cabaretiers tegenwoordig opstrijken aan vooraf verkochte rechten?
Je hebt gelijk, er is onnodig veel herhaling

Ik word ook zo zat van dat typetjes geouwehoer

Het zou mooi zijn als Herman Finkers nog eens met een verfrissend programma zou kunnen komen....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  woensdag 5 januari 2005 @ 13:07:02 #66
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_24409867
Najib Amhali
Theo Maassen
Hans Teeuwen
Youp vh Hek
Bert Visscher
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:54:56 #67
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_24412806
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:41 schreef Barista het volgende:

[..]

‘Gespeel op Het gezonde Nederlandse gevoel’

Wat is dit voor vage term? ‘Het gezonde Nederlandse gevoel.’ Enige uitleg zou welkom zijn. Staat dat niet gelijk aan oer-Hollands moralisme? Een bejaarde voorganger als Wim Kan die op oudejaarsavond zijn, met o zo brave grapjes gelardeerde jaarpreek, aan een zaal vol ja-knikkers kwam voordragen? En aan het eind gezellig met z'n allen zingen alsof het psalm 121 betrof? Het gezonde Nederlandse gevoel...
[..]

Dat maakt het benoemen van Youp als moraalridder een contradictie in terminus, dacht ik.

Overigens is cabaret net zo dood als Wim Kan. En dat is maar goed ook. Cabaret is een cultureel gedrocht uit de jaren zeventig dat begin jaren negentig al euthanasie verdiend had. Stand-Up is van deze tijd. Snel, actueel, direct. Alleen hoort dat in kleine zalen en cafés, en vooral niet op tv. Dat werkt voor geen meter namelijk.
Ik zie nog liever slecht cabaret dan de gemiddelde Stand-up comediant.
Als je ziet wat voor bagger er bij Rayman langs komt.

Je bent tegenwoordig al caberetier als je krap een uurtje vol kan lullen.
Waar zijn de echte shows gebleven.
Denk aan Herman Finkers, Waardenberg en de Jong, Harrie Jekkers....

Mensen die alleen dat "shockerende" snelle spul leuk vinden zijn geen echt theater publiek.
pi_24413227
Er is een tussenvorm tussen stand-up en cabaret ontstaan en daarbij ligt het tempo wat lager dan bij stand-up maar er is te weinig sprake van een rode draad om het echt cabaret te noemen. Alhoewel ik Van 't Hek wat minder vind de laatste jaren moet ik wel zeggen dat hij altijd een achtergrondverhaal heeft waaraan hij de hele show ophangt en dat heeft zeker z'n charme (Finkers deed dat ook). Met de 'nieuwe generatie' is het toch vaak van de hak-op-de-tak grappen afvuren en dat gaat imo sneller vervelen en al helemaal als er velen zijn die het op ongeveer dezelfde manier doen.
Maar zolang het publiek blijft komen naar de theaters zal er weinig motivatie zijn om iets te veranderen denk ik.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')