wat dacht je van op een beschuitje?quote:Op maandag 3 januari 2005 00:50 schreef Xanthe het volgende:
Muizen vind ik dus wel kjoet in een hokje of buiten
Hmmmm alleen als ze roze met wit of blauw met wit zijn en erg zoet smakenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 10:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat dacht je van op een beschuitje?
Wacht maar tot ze je complete voorraadkast en bibliotheek aanvreten, in je haar springen als je een keukenkastje opendoet, je stroom- en utp-kabels doorknagen, en je overal dode half vergane muizen vindt.quote:Op maandag 3 januari 2005 00:07 schreef lady-wrb het volgende:
muizen zijn kjoet
wij hebben ze ook (tussen het plafond)
ik vind het getrippel wel gezellig klinken.
Zet em dan wat verder dan het balkom. Die muis loopt linea recta terugquote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:43 schreef BuffyJan het volgende:
En vanmorgen zat er weer een in hoor! Mijn vriendje had m op t balkon eruit gelaten, en een half uur later weer *tjaak* Weer eentje! Ik ga m zo buiten loslaten.
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:14 schreef erodome het volgende:
Ok ok, tis wel weer genoeg zo met wapens en ander zwaar matrieel om muizen uit te roeien, gaarne ontopic en normaal reageren en als je me echt blij wil maken ook nog zo diervriendelijk mogelijk
Die giffen drogen de muis meestal uit zodat je een mooi, mager gemummificeerd en hygiënisch lijkje over houdt. Muizenvallen werken ook prima maar je moet ze wel twee keer per dag even bekijken. Als je een muis dagen in zo'n val laat zitten werkt dat prima als een Postbus 51 campagne voor knaagdierveiligheid. "Pas op voor houten plankjes met ijzerdraad en snacks die naar dooie neef ruiken."quote:Op dinsdag 11 januari 2005 11:32 schreef erodome het volgende:
Kijk dat klinkt goed
Maar goed muizen, dat is lastig hoor, als je met gif werkt heb je kans op vieze rottende lijkjes in je huis, ze plat laten stampen door een muizenval is ook niet echt smakelijk te noemen en die muisvriendelijke methode's werken niet altijd even goed.
Dat werkt natuurlijk ook. Maar is dat niet net zo dier muisonvriendelijk als al die andere methoden? Ik bedoel, katten nemen daadwerkelijk meestal nog even de tijd om hun prooien te martelen.quote:Wat wel goed werkt is een kat in huis hebben, alleen de geur van de kat helpt al..
Nee, muizenvallen moet je ook niet onbeheerd achterlaten. Dan krijg je ingewandenvlekken op de vloer. Wat erger is is dat er nu ook weer meerdere generaties muizen niet in vallen zullen trappen.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:18 schreef Nuek het volgende:
Ik had twee vallen gezet voordat ik op vakantie ging. Toen we terug kwamen hadden beide vallen hun werk gedaan. Een stond op de keukenvloer met muis en al... en zijn buikje zat vast op de vloerDat doen we dus ook niet weer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |