abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24353734
Hey, Ik denk dat wij muizen in huis hebben. Een tijdje geleden zag ik een spitsmuisje lopen en dat heb ik kunne vangen en dan ver weg buitens huis weggezet...

maar nu zie ik op mijn kamer na nakeurig checken in een oude tas koffie (3/4 leeg, 2 dagen) precies een redelijk grote muizenstront. Ook vond ik op mijn kokostapijt precies een muizenstrond terug maar het was redelijk klein, zwart plat en heel harD. Dit heb ik al meerdermaals terug gevonden maar dacht nooit dat het van ene muis was omdat het zo hard is. Ik laat wel es etensresten slingeren... kruimels, klokhuizen dat een ntijdje blijven staan, chipskruimels. Mja, ik ben bang dat ik met muizen zit. Wat zijn nog goede signalen om het probleem te herkennen?

En kan ik gewoon in mijn kamer muizenvergif leggen of mag dat niet omdat je daar toch in de buurt slaapt?
pi_24353785
tja als je etensresten laat slingeren vraag je erom hé

ruim je etensresten op en ga muizenvallen of muizengif plaatsen. of het muizengif schadelijk is als je er slaapt weet ik niet zeker maar ik denk het niet
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24353922
kan het eigenlijk kwaad om muizen te hebben in je slaapplaats... en als ik muizengif plaats gaan die beestjes dan niet sterven in de buurt van mijn kamer waardoor de stank niet te harden is?
pi_24354010
Gewoon van die korrels plaatsen, die eten ze op en dan gaan ze dood.
pi_24354049
ja ik veronderstel dat ze niet echt naar buiten gaan om te sterven?
pi_24354158
Etens resten trekken muizen aan , zeker in de wintermaanden als er minder eten te vinden is buiten en ze dus vaak richting de huizen vertrekken.
Grote muizenkorrels? Dat lijkt mij meer op ratten poep , maar aangezien ik het niet gezien heb kan ik er niet over oordelen.
Van muizen is het altijd klein en een beetje ovaal/langwerpig , die van een rat zijn hetzelfde alleen dan een stuk groter (2x de grote van een muizen poepje).
Of het kwaad kan dat er muizen in je slaapkamer zitten? Tja gevaar... ze kunnen ziektes overbrengen , dat gaat dan wel door de ontlasting (poep en plas) en het lijkt me geen lekker idee om ze daar te hebben waar je je eigen spullen hebt , aangezien ze alles kapot knagen (ook electrischiteits kabels met kans op kortsluiting en je beddegoed/kleding wat ze meenemen naar hun nest.
Waar 1 muis zit zit vaak een hele familie en als je er niets aan doet word die familie alleen maar groter.
Je hebt gerstekorrels in de handel die je in een speciaal doosje kan doen waar ze van gaan eten en aan dood gaan (denk om eventuele andere huisdieren!) dat gaat niet stinken , ze drogen nl. uit en mumificeren dus op die manier.
Die korrels werken vaak na een aantal dagen al , wij waren binnen een week van onze muizen af die we op zolder hadden zitten.
Suc6!
pi_24354220
muizenkorrels werken perfect en ja als ze ergens achter zitten gaat het giga stinken alleen een rot gezicht als je er eentje dood ziet gaan .
pas nog op me werk dat beest lag echt te creperen en te stuiptrekken
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 00:07:01 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24363112
muizen zijn kjoet
wij hebben ze ook (tussen het plafond)
ik vind het getrippel wel gezellig klinken.
pi_24364204
Dat geknaag vind ik heel wat minder
En het idee dat ze bij stroomkabels ed. kunnen geeft mij ook niet echt een gerust gevoel om het nog maar niet over het isolatie materiaal te hebben.
Muizen vind ik dus wel kjoet in een hokje of buiten
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 10:42:40 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24387708
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:50 schreef Xanthe het volgende:
Muizen vind ik dus wel kjoet in een hokje of buiten
wat dacht je van op een beschuitje?
pi_24390471
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 10:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wat dacht je van op een beschuitje?
Hmmmm alleen als ze roze met wit of blauw met wit zijn en erg zoet smaken
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:16:42 #12
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24390566
quote:
Op maandag 3 januari 2005 00:07 schreef lady-wrb het volgende:
muizen zijn kjoet
wij hebben ze ook (tussen het plafond)
ik vind het getrippel wel gezellig klinken.
Wacht maar tot ze je complete voorraadkast en bibliotheek aanvreten, in je haar springen als je een keukenkastje opendoet, je stroom- en utp-kabels doorknagen, en je overal dode half vergane muizen vindt.

Het is ongedierte dat zo snel en efficient mogelijk uitgeroeid moet worden. De enige leuke muis is een dode muis.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 13:18:55 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24390610
zolang ze tussen het plafond blijven zitten, zitten ze mij niet in de weg.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:52:05 #14
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_24394388
Muizen kunnen nare ziektes veroorzaken (ook op je huisdieren). Spitsmuisjes zijn niet zo erg en komen ook sporadisch voor in huizen maar echt van die dikke vieze huismuizen die leven in groepen... Ik denk dat je er wel meer dan 1 hebt. Vallen plaatsen en wellicht een kat aanschaffen (of lenen tijdelijk ). Je bent er niet zo maar van af helaas.
Proud Powerpauper
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 20:43:04 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24398567
ik heb er wel eens eentje gezien. heel erg klein was die (formaat speelmuisje voor de kat maar dan wat dunner)
  dinsdag 11 januari 2005 @ 01:03:20 #16
103972 BuffyJan
Das toch niet te geleuveee
pi_24511244
Wij hebben sinds kort ook muizen thuis..Ik heb vanmiddag zo'n valletje gekocht (diervriendelijk) en een stukje kaas erin gedaan. Vanavond neergezet en een uur later zat er al een muis in! Brrrr nu hebben we m n paar straten verderop eruit gelaten. Ik vind muisjes erg schattig hoor, maar niet in mn huis! En t idee alleen al dat ze in mn slaapkamer kunnen zitten huuuuuuu
pi_24511320
Gewoon gif neerleggen. Ik zal de methoden die wij hebben gebruikt thuis maar niet vertellen en de plaatjes ook maar achterwegen laten voor ieders bestwil. Anders wordt ik hier meteen verbannen geloof ik. Maargoed als je er zoveel last van hebt dan ga je dat vanzelf doen.

Btw het enige dat echt goed helpt is het huis goed schoon houden en dus ook vrij van rondslingerend voedsel. Ook in zakken, want daar kunnen ze makkelijk doorheen. Het verbaasd me toch al waar die beesten overal doorheen kunnen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 11 januari 2005 @ 01:09:47 #18
106064 kaleidoscoop
ziet sterretjes
pi_24511367
Gisteren weer verrast door onze kattekop met een nog half levend veldmuisje.....

Dat is nou het nadeel van een kat, je hebt geen muizen in je huis, en ter compensatie vangen ze die buiten en nemen ze die voor je mee naar binnen en werpen ze aan je voeten als kadootje
het leven is een toverbal
  dinsdag 11 januari 2005 @ 08:43:43 #19
103972 BuffyJan
pi_24513231
En vanmorgen zat er weer een in hoor! Mijn vriendje had m op t balkon eruit gelaten, en een half uur later weer *tjaak* Weer eentje! Ik ga m zo buiten loslaten.
Ssebass, ik maak mn huis echt goed schoon en zorg dat er geen voedselresten liggen, de vuilniszak zit in een vuilnisbak, dus dan moeten ze door plastic heen. Stomme muizen, ik vind ze heel schattig hoor, maar niet in mijn huis
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:55:09 #20
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_24513941
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 08:43 schreef BuffyJan het volgende:
En vanmorgen zat er weer een in hoor! Mijn vriendje had m op t balkon eruit gelaten, en een half uur later weer *tjaak* Weer eentje! Ik ga m zo buiten loslaten.
Zet em dan wat verder dan het balkom. Die muis loopt linea recta terug
Proud Powerpauper
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:30:36 #21
103972 BuffyJan
pi_24514443
Jaaaaa is ook stom Maar het was half 8 's morgens en hij had geen zin om naar buiten te gaan. Wat ik me ook wel weer kan voorstellen hehe.
Ben benieuwd hoeveel we er vandaag vangen. Ons huis is iig nog nooit zo schoon geweest
pi_24514568
heb muizenkorrels EN een muizenval liggen, maar de muis die ik heb eet er niet van en de muizenval daar loopt ie volgens mij met een grote boog omheen!
Hebben jullie nog tips voor hele slimme muizen, die zich niet zo maar uit de weg laten ruimen?!
Waar komen jullie muizenkorrels vandaan (misschien moet ik ander merk proberen ;-) en waar koop je een diervriendelijke muizenval?
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:02:31 #23
103972 BuffyJan
pi_24514861
Ik heb mn diervriendelijke muizenval bij de dierenwinkel gekocht. Een plankje met een gaasje eroverheen, met een pinnetje. Je prikt wat kaas aan t pinnetje en de muis eet kaas en t hokje klapt dicht
pi_24514991
Hier zijn we begonnen met de diervriendelijke muizenval , maar deze werkte hier dus absoluut niet.
Slimme muizen bestaan niet Hoelang heb je de korrels staan?
Het duurt een paar dagen voordat je zult merken dat ze ervan eten en dat ze dus weg zijn daarna.
Alles bij elkaar heeft het hier geloof ik 4 dagen geduurd en een paar weken later hoorden we nog een paar maar die zijn ook alweer weg.
Welk merk korrels heb je?

En een muis op het balkon vrij laten is vragen of ie ook weer binnen komt.
Je kunt beter (aangezien ze er bij jullie wel intrappen) bij de cafetaria eens vragen naar een lege mayo emmer en die even schoonmaken en in de deksel een paar zeer kleine gaatjes maken en hier de opbrengst muizen in stoppen en dan 1 keer per dag even weg brengen naar het bos of park.
pi_24514996
pi_24515022
pi_24515048
Ok ok, tis wel weer genoeg zo met wapens en ander zwaar matrieel om muizen uit te roeien, gaarne ontopic en normaal reageren en als je me echt blij wil maken ook nog zo diervriendelijk mogelijk
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 januari 2005 @ 11:15:57 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24515070
Voor degene wiens muizen om de val heen lopen

Probeer het eens met pindakaas in je muizenval. Dat schijnen ze nog onweerstaanbaarder te vinden dan kaas.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24515110
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:14 schreef erodome het volgende:
Ok ok, tis wel weer genoeg zo met wapens en ander zwaar matrieel om muizen uit te roeien, gaarne ontopic en normaal reageren en als je me echt blij wil maken ook nog zo diervriendelijk mogelijk

Oke .. your wish is my command .
pi_24515291
Kijk dat klinkt goed

Maar goed muizen, dat is lastig hoor, als je met gif werkt heb je kans op vieze rottende lijkjes in je huis, ze plat laten stampen door een muizenval is ook niet echt smakelijk te noemen en die muisvriendelijke methode's werken niet altijd even goed.

Wat wel goed werkt is een kat in huis hebben, alleen de geur van de kat helpt al..
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24515425
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 11:32 schreef erodome het volgende:
Kijk dat klinkt goed

Maar goed muizen, dat is lastig hoor, als je met gif werkt heb je kans op vieze rottende lijkjes in je huis, ze plat laten stampen door een muizenval is ook niet echt smakelijk te noemen en die muisvriendelijke methode's werken niet altijd even goed.
Die giffen drogen de muis meestal uit zodat je een mooi, mager gemummificeerd en hygiënisch lijkje over houdt. Muizenvallen werken ook prima maar je moet ze wel twee keer per dag even bekijken. Als je een muis dagen in zo'n val laat zitten werkt dat prima als een Postbus 51 campagne voor knaagdierveiligheid. "Pas op voor houten plankjes met ijzerdraad en snacks die naar dooie neef ruiken."
quote:
Wat wel goed werkt is een kat in huis hebben, alleen de geur van de kat helpt al..
Dat werkt natuurlijk ook. Maar is dat niet net zo dier muisonvriendelijk als al die andere methoden? Ik bedoel, katten nemen daadwerkelijk meestal nog even de tijd om hun prooien te martelen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24515825
De geur van kat in huis hielp hier dus echt totaal niets.
2 weken lang slapeloze nachten gehad , katten vrij op zolder en zelfs iets minder te eten gegeven zodat hun jacht instinct extra geprikkeld zou worden.
De katten hadden volgens mij de weken van hun leven , wat waren die aan het ravotten , maar dan wel met elkaar
En de muizen hielden ons ook gewoon nog wakker.
Muisvriendelijke val gekocht omdat ik het ook zo zielig vond voor die beestjes...
Maar daar kwam geen muis op af , dus laat staan dat ie erin kwam te zitten Zelfs het pindakaas verhaal werkte niet , iets dat bij een vriendin van me juist erg goed scheen te werken.
Van ellende dus maar van die gerstekorrels gekocht en de overlast is over.
Geen geknaag meer in de balken , geen geknaag meer aan het isolatie materiaal en geen angst meer dat ze aan de stroomdraden zitten te knabbelen.
pi_24516066
ik heb de muis (of muizen) dus al meer bijna 2 maanden! Waar heb je die gerstekorrels gekocht? Weet niet precies wat voor merk muizengif ik heb, maar ze eten het in ieder geval niet, ligt er ook al bijna 2 maanden. Kat van vriendin kan ik ook nog proberen, maar hoopte het zelf op te kunnen lossen (zonder kat)....HELP!
pi_24517115
Ik heb mijn gif bij de welkoop gekocht.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:18:46 #35
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_24519047
Ik had twee vallen gezet voordat ik op vakantie ging. Toen we terug kwamen hadden beide vallen hun werk gedaan. Een stond op de keukenvloer met muis en al... en zijn buikje zat vast op de vloer Dat doen we dus ook niet weer...
Proud Powerpauper
  donderdag 13 januari 2005 @ 00:46:34 #36
103972 BuffyJan
pi_24539324
Nou een gister en vandaag geen muis gevangen (we hadden er 3 binnen 2 dagen) Ik al blij want ik dacht dat ze weg waren! We zitten net tv te kijken en *klats* Ja hoor, weer zo'n klein mormeltje
Kut!
pi_24539582
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:18 schreef Nuek het volgende:
Ik had twee vallen gezet voordat ik op vakantie ging. Toen we terug kwamen hadden beide vallen hun werk gedaan. Een stond op de keukenvloer met muis en al... en zijn buikje zat vast op de vloer Dat doen we dus ook niet weer...
Nee, muizenvallen moet je ook niet onbeheerd achterlaten. Dan krijg je ingewandenvlekken op de vloer. Wat erger is is dat er nu ook weer meerdere generaties muizen niet in vallen zullen trappen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_24541992
Muizen leven meestal met 10-tallen op 1 plaats en ze planten zich ook aardig snel voort.
Zeker als je ze al te zien krijgt is de kans aardig groot dat er een hoop meer aanwezig zijn.
Vooral blijven vangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')