abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25269842
iets
pi_25270321
Als iemand mij zou willen i-chingen of tarotten dan ben ik down met die persoon.

Oh, en zijn er hier mensen die vogelen? Als in aan de hand van vluchten van (soorten) vogels het een en ander aan inzicht vergaren... Ik kan tegenwoordig mijn kont niet keren of ik kom weer een bosuil, ransuil of een kerkuil tegen. Wat zou dat betekenen, afgezien van "Dit is een slechte plek om 's avonds als klein knaagdier rond te lopen." of "Bij jou in de buurt stikt het van de uilen."
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_25272466
Voor Iteejer:

Net als bij De Magiër berust het geheim van De Kracht op een diepe innerlijke harmonie.
Bij deze kaart horen begrippen als moed, levensdrang en passie.
De Kracht maakt duidelijk dat het niet de bedoeling kan zijn onze instincten en diepste verlangens achter een net masker te verbergen, maar dat we ze moeten verwelkomen en op een goede manier leren gebruiken.
In ons werk kunnen we ons met hartstocht aan onze taken wijden, dit is een fase van scheppingskracht en grote motivatie.
Op het niveau van bewustzijn geeft de kaart een ingrijpende transformatie aan, ons beschaafd bewustzijn en onze dierlijke instincten vinden elkaar.
In onze persoonlijke relaties komt vooral het hartstochtelijk aspect van deze kaart naar voren.
Ze symboliseert dan ook relaties die erg levendig zijn en vaak ook dramatische voorvallen kennen, maar die slechts zelden echt destructief uitpakken.

Voor Karboenkeltje:

Element: Lucht.

Astrologische associatie: de Maan in conflict met Mars.

Kernwoorden: onvoorziene gevolgen, oude wonden, verdriet, lijden, breuk.

Zwaarden Drie wordt vaak erg makkelijk als een pijnlijke ervaring gezien, vooral als liefdesverdriet.
Dat zou kunnen, maar de hoofdbetekenis van deze kaart is dat er een beslissing is genomen die tegen het gevoel ingaat.
En dat kan net zo goed een juist als een onjuist besluit zijn geweest.
Het is in ieder geval een besluit dat met pijn in het hart is genomen.

Als er iemand iets voor mij wil doen, leuk! Maakt me niet uit wie of wat
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25273176
Bedankt Morwen

Ik heb zelf geen ervaring in kaarten plukken, maar Muus zal er morgen eentje voor je trekken
  zaterdag 26 februari 2005 @ 23:21:05 #180
1087 Merisse
broddeltante
pi_25273218
* Merisse vind het wel een mooi idee om de keuze van de het kaartendeck aan de kaartlegger over te laten
Avast bedankt voor de moeite!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_25273759
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:21 schreef Merisse het volgende:
* Merisse vind het wel een mooi idee om de keuze van de het kaartendeck aan de kaartlegger over te laten
Avast bedankt voor de moeite!
Wil jij ook een kaart van mij?

*in the mood is

Ik doe het gewoon

Voor Merisse:

Astrologische associatie: Zon in Waterman.

Kernwoorden: voorzichtigheid, ontbering, scheiding, onvruchtbaarheid.

Zwaarden Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke vorm van het element lucht.
Ze staat voor verstandigheid en waakzaamheid.
Ze is het symbool om met ons verstand problemen op te lossen en zo tot hogere inzichten te kunnen komen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Morwen op 27-02-2005 00:06:06 (twijfelmuts-modus of) ]
Only Human
  zondag 27 februari 2005 @ 00:14:02 #182
1087 Merisse
broddeltante
pi_25274157
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:51 schreef Morwen het volgende:
...onvruchtbaarheid ....

't is niet anders
bedankt Morwen
pi_25274285
Morwen... MUUS heeft er al een voor mij getrokken uit het dieren oracel der druiden (vond ik een vrij treffende) maar wil jij er ook een voor me trekken? Lekker directe versie. Kan ik wel wat mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 27 februari 2005 @ 00:19:53 #184
84524 Morwen
I got life
pi_25274292
quote:
Op zondag 27 februari 2005 00:14 schreef Merisse het volgende:

[..]

't is niet anders
bedankt Morwen
Ai, lieve Merisse, dat raakte een gevoelig punt? Het is maar een kaart, heh, gewoon een overpeinzing. Trek het je niet teveel aan

De koningin van Zwaarden staat ook voor een daadkrachtige, sterke vrouw. Een kanjer! Zeker weten dat dat ook op jou slaat
Only Human
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2005 @ 00:21:56 #185
43556 miss_dynastie
pi_25274321
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 23:51 schreef Morwen het volgende:
Wil jij ook een kaart van mij?
Zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
  zondag 27 februari 2005 @ 00:26:24 #186
1087 Merisse
broddeltante
pi_25274422
Kun je wel zeggen Morwen (zie ondertitel en de topics waarin ik post) maar ik waardeer je lieve reactie
  zondag 27 februari 2005 @ 00:31:02 #187
84524 Morwen
I got life
pi_25274517
Ok, de laatste van vandaag voor mij

Voor nokwanda:

Element: Vuur.

Astrologische associatie: Maan in Leeuw.

Kernwoorden: goede oogst, succes, onafhankelijkheid, vitaliteit, kansen.

Staven Koningin belichaamt de vrouwelijke kracht van het vuurelement.
Ze staat voor zelfvertrouwen, energie en onafhankelijkheid.
Staven Koningin is openhartig, wilskrachtig en ondernemingslustig, maar soms is zij de Koningin van het Drama.
Only Human
  zondag 27 februari 2005 @ 00:40:17 #188
84524 Morwen
I got life
pi_25274695
quote:
Op zondag 27 februari 2005 00:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zou je voor mij ook een kaart willen trekken?
Ok, one for the road, miss_dynastie:

Astrologische associatie: Mercurius als listige bedrieger.

Kernwoorden: recht halen, bedrog, heimelijkheid, afgang, listigheid.

Zwaarden Zeven toont de schaduwzijde van de Magiër.
Het helder denkende en scherpzinnige verstand wordt hier als list, geniepigheid en bedrog weergegeven.
Deze kaart kan ook een 'er tussenuit knijpen' symboliseren. Of we zelf schurk of slachtoffer zijn, hangt van de omstandigheden af.

Wederom gewoon een overweging of overpeinzing.......meer niet
Only Human
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2005 @ 08:56:16 #189
43556 miss_dynastie
pi_25278339
Dankjewel
En het mag dan wel 'gewoon' een overweging zijn, ik vind het toch wonderlijk dat deze situatie op dit moment wel van toepassing is in mijn leven. Nogmaals heel erg bedankt!
pi_25279483
[quote]Op zondag 27 februari 2005 00:31 schreef Morwen het volgende:
Ok, de laatste van vandaag voor mij

Voor nokwanda:

[afbeelding]

Element: Vuur.

Astrologische associatie: Maan in Leeuw.

Kernwoorden: goede oogst, succes, onafhankelijkheid, vitaliteit, kansen.

Staven Koningin belichaamt de vrouwelijke kracht van het vuurelement.
Ze staat voor zelfvertrouwen, energie en onafhankelijkheid.
Staven Koningin is openhartig, wilskrachtig en ondernemingslustig, maar soms is zij de Koningin van het Drama.

[/quote

WHOAHHHAAAHAHA, die klopt wel griezelig goed, Morwen.
Dank je wel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_25285482
Zou iemand voor mij een kaart willen trekken?
Maakt mij niet uit welk deck, gewoon welke je zelf het fijnst vind.
pi_25288131
miss_dynastie koos voor een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden.

Raaf

Uitleg:

De Raaf (Bran)

Heling, Initiatie, Bescherming

Bran biedt initiatie, bescherming en de gave van profetie. Die initaitie kan het formele ondergaan van een initiatieceremonie zijn, maar ook de informele initiatie in de mysteriën van een nieuwe baan of betrekking. Het geeft de dood van het ene en het begin van het andere aan. De kracht van de raaf kan je ook de diepste vorm van heling brengen. Deze vorm bereikt door het oplossen van de tegenstellingen en geeft je de mogelijkheid conflicten op te lossen die al lange tijd begraven lagen in je onderbewustzijn of je verleden.

Maar na deze kaart had ik een "hmmmm'" gevoel, alsof het nog niet helemaal genoeg was, zeg maar. .
Daarom heb ik er nog één voor je getrokken, miss_dynastie.

Kikker

Uitleg:

De Kikker (losgann)

Gevoeligheid, medicijn, verborgen schoonheid en kracht.

Losgann verbindt de elementen water en aarde en is met zijn gekwaak en gespring van pret, vreugde en heling. Hij brengt je naar de heilige bron waarin je je verfrissen en vernieuwen. Als koudbloedige, die deels op het land en deels in het water leeft, heeft de kikker een ongelooflijk gevoel ige huid, die volgens sjamanen magisch was. Als gezel van de regengeesten kan de kikker je helpen gevoeliger te worden voor anderen, te helen en via je hele lichaam en aura klank voort te brengen. Niets is wat het lijkt te zijn en het leven is leuker dan je oorspronkelijk dacht. Schoonheid en kracht zijn verborgen in heel de natuur en als je jezelf hiervoor openstelt, kun je de verbintenis voelen met de godin, met het water en de aarde. Zoek de schoonheid en magie achter de verschijnselen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25288625
Voor Merisse heb ik gekozen voor een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden.

Ram

Uitleg:

De Ram (Reithe)

Opoffering, doorbraak, resultaat

Reithe brengt het vermogen tot doorbraak. De Ram is bijzonder gesteld op zijn geboorteplaats en staat daarmee voor verbintenis, geworteld en stabiliteit, maar hij vertegenwoordigt ook de kracht om in iets door te dringen, het te overwinnen en tot resultaat te komen. De ram als bondgenoot kan je helpen de innerlijke kracht te vinden die je nodig hebt om te slagen. tegelijkertijd hoef je niet bang te zijn 'je hoofd te verliezen' op de duizelingwekkende toppen van succes, want de ram houdt je gegrond en zal je blijven herinneren aan de praktische noden van het leven. Als je doorzet, geduldig bent en zowel zorgt voor je dagelijkse noden als voor je toekomstige doelen, zal de dag komen dat je een doorbraak beleeft dat je bereikt wat je altijd al wilde. Dan ontdek je ook dat je bent 'thuisgekomen'

Mijn pc was trouwens zo onder de indruk van deze kaart, die 'ie bij de eerste poging om dit te posten spontaan crashte. .
Oi!
pi_25288708
liveEliveD koos een kaart uit The Faeries Oracle

Lys of the Shadow

Uitleg:

Lys of the Shadows

Healing the shadows. Addictions. Bondage. Self-esteem.

Starter Reading: Ultimately, Lys is trying to help people develop true self-respect and self-esteem, but she has to start much further down the scale of idealism than that. She tries to inspire practical help for those who need it most. She is the inspiration for the first wobbly steps taken toward healing by a damaged soul. Her presence in a reading indicates that something that had seemed lost and fixed in that loss is now open to healing. Someone is ready to begin, with help, the climb out of the inner mire. There is hope here, and a need for loving kindness tempered by practicality. If you call upon Lys for assistance in helping another, she will always give it, often by encouraging them to be receptive and others to also be helpful. She always has time to support those who have time for others.
Oi!
  † In Memoriam † zondag 27 februari 2005 @ 22:39:49 #195
43556 miss_dynastie
pi_25288740
Thanx muus
pi_25288765
Voor vannelle heb ik een kaart gekozen uit The Faeries Oracle

A Collective of Pixies

Uitleg:

A Collective of Pixies

Duty. Willingness. Joyful participation. Virtue

Starter Reading: What is needed here is not only an awareness of duty but a merry approach to it. This job has to be done, so one might as well do it willingly. Progress through this dance-maze step by step--lithely and lightly. Take joy and pride in achievement. Approach the work with zeal, zest, and zing--and perhaps even a little zaniness as well. Otherwise, you might as well not bother--well, almost. There is something about this lighthearted approach to your duty that is important at this time in order to achieve the results you want. Additionally, consider the words "collective" and "cooperative" as you make your plans. This situation may take more than one person, perhaps several working together to achieve the desired results. Joining forces with others is appropriate at this time. Seek the cooperation of friends, family, co-workers, and faeries, as appropriate.
Oi!
pi_25288842
En eentje voor Morwen, zomaar, eentje uit het Dieren Orakel der Druïden .

Winterkoninkje

Uitleg:

Winterkoninkje (Drui-en)

nederigheid, slimheid, god

Drui-en staat ons toe in alles iets te zien van de schoonheid van god of de godin. Het zegt ons dat 'klein fijn is' en dat zelfrealisatie niet schuilt in groots heid of zichtbare macht, maar in hederigheid, zachtheid en subtiliteit. Slimheid is, mits verzacht door humor en goede bedoelingen, een manier om iets groots te volbrengen met een minimum aan inspanning en een rationeel en eerlijk gebruik van de prestaties van anderen.

.
Oi!
pi_25288869
quote:
Op zondag 27 februari 2005 22:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Thanx muus
Alstublieft. .

Vind je ze mooi/iets om over na te denken/treffend/compleet nergens op slaan? .
Oi!
pi_25288986
He MUUS, leuk topic Zou je voor mij een kaartje willen trekken uit de dieren orakel spel?

Ben benieuwd welke het wordt. Je hebt iig erg mooie kaarten
pi_25289850
Voor sannydude een kaart uit het Dieren Orakel der Druïden

Otter

Uitleg:

Otter (Dobhran)

vreugde, spel, hulpvaardigheid

Dobhran nodigt ons uit om te spelen, om met de stroom van leven en ervaring mee te gaan, om weer kind te worden. Gun jezelf de vrijheid en het plezier om uit te rusten en al je dagelijkse beslommeringen te laten voor wat ze zijn. Het kan zijn dat Dobhran je uitnodigt een dag of weekeide vrij te nemen, gewoon omdat je er zin in hebt. Je praktische zelf zal je zeggen dat je daar geen tijd voor hebt, maar diep in jezelf weet je dat je ervoor moet zorgen dat je voor anderen werkelijk wat waard bent. Misschien komt er zelfs iemand in je leven die je kan leren weer te spelen, iets wat je hebt verleerd toen je verantwoordelijkheden van het leven op je nam. Dobhran laat ons zien dat speelsheid zelfs kan leiden tot het vangen van de zalm, de vis die voor de druïden de totem van wijsheid is. Als je deze kaart trekt, is ook een bevestiging van het gevoel dat we werkelijk beschermd worden.
Oi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')