abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2005 @ 18:12:45 #126
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24487624
Dankje voor de nuancering harmen

Ik begin het te begrijpen, ik ben dan wel 30 jaar (en dus volwassen) maar mijn gevoelsleven staat nog erg in de kinderschoenen, ik kan dus ook veel beter opschieten met mensen die rond de 22 zitten en verzet me nog hevig tegen het volwassen zijn en vooral het 'normale'. Ik ben nog heel erg opzoek naar binnenste ik, wie ik ben en wat ik wil en hoe ik mijn leven inrichten wil.
Ben op het moment bezig met grip te krijgen op mijn belevingswereld en mijn eetpatroon en bewegingspatroon aan te passen.

Ik ga ervoor!
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_24487661
quote:
Op zondag 9 januari 2005 17:44 schreef omearos het volgende:
hmesker, kun je voor mij ook zo'n hexagram-ding doen?
Ja hoor. Hier is jouw hexagramding. Ik heb voor jou hexagram 23, De Versplintering gegooid:

Plaatje van Ann Williams:

Tekst van Han Boering:

HEXAGRAM 23. DE VERSPLINTERING.

Beneden het Ontvangende, de Aarde; boven het Stilhouden, de Berg.

OORDEEL: GEEN VOORDEEL IN HET STELLEN VAN EEN DOEL.

Beschrijving:
dit is het hexagram van de ineenstorting, van het verval. In dit hexagram wil de materie de laatste vitale energie van dit teken uitstoten. (De vitale levenskracht wordt weergegeven door de bovenste Yanglijn). De structuur met haar overmaat aan Yin perst de kwaliteit naar buiten, en zal daardoor uiteindelijk het geheel, dus ook het Yin zelf doen instorten. Dan geeft de natuur de geest. In de tijd van de Versplintering treedt het verval onomkeerbaar aan de dag. Verzet hiertegen zal vruchteloos zijn en zal de schade alleen maar vergroten. In de periode van de Versplintering is zelfbehoud niet mogelijk; het is zelfs absoluut gevaarlijk dat na te streven. Het loslaten van verlangens en zekerheden is de enige oplossing van de problematiek in deze tijd van verval.

In psychologische termen is dit hexagram doorgaans een onprettige belevenis. Het is de tijd dat de materialistische of op de vormen gerichte levensinstelling de laatste kwaliteit uit het steeds verder verkalkende systeem wil dringen. Het instorten van de vitale energie (de bovenste yange lijn) is echter iets dat ook bij het leven hoort. Als iemand de sterfelijkheid als idee niet kan verdragen, kan hij niet voluit leven. Er zit voor de mens in de tijd van de Versplintering maar één ding op, en dat is loslaten: het aanvaarden van de eindigheid der dingen. Voor wie dat kan is dit hexagram geen tegenkanting van het lot, maar een puur natuurlijk feit.

Toelichting:
het is belangrijk dat je beseft dat het bij de Versplintering om een onontkoombare en onomkeerbare fase in het verloop der dingen gaat. Alles ontstaat uit de stof, en alles zal daar weer tot terugkeren. Deze fase is niet persé veroorzaakt door foute gedragingen of handelingen, het is iets dat eigen is aan de natuur. Na te zijn ontstaan en te hebben gebloeid gaan de zaken van deze wereld ook weer ten onder. Het opgaan, blinken en verzinken is een natuurwet. Verzet daartegen zal de ineenstorting alleen maar dramatischer maken. Het residu van dit verval zal de voedingsbodem zijn van de nieuwe groei, die ongetwijfeld op deze periode zal volgen.

De tijd van de Versplintering is bij uitstek geschikt voor het opruimen van gewoonten en gebruiken van vroeger die niet zinvol meer zijn. In het leven ontwikkel je steeds weer
gedragspatronen die voor een bepaalde periode gunstig zijn, maar die op een gegeven moment eigenlijk niet meer werken. Maar de mens is snel gehecht aan gewoonten. Vaak is hij zich niet meer bewust van het feit dat hij die gewoonten ontwikkeld heeft uit overlevingsdrang. Dan gaat hij denken dat die gedragspatronen essentieel zijn voor zijn leven of zijn existentie. Hij realiseert zich niet dat die gewoonten eerder een rem op zijn mogelijkheden zijn geworden, dan dat zij een noodzakelijke voorwaarde zijn. Deze periode is gunstig om die neiging te doorzien en door te prikken. Ontdek en verwijder de verouderde gedragspatronen en stel je open voor een nieuwe tijd.

BEELD: DE BERG RUST OP DE AARDE: DE VERSPLINTERING. OVEREENKOMSTIG: DE HOGEREN GEVEN AAN DE LAGEREN OM HUN POSITIE TE BEVEILIGEN.

Het trigram Berg verheft zich hoog boven de Aarde. Hoe smaller de basis van een berg is, des te eerder stort hij in; en des te groter de belasting is hij voor de aarde waarop hij rust. Het is voor de berg zaak dat zijn basis breed is, hoe breder zijn basis is, hoe steviger hij staat. Anders zal hij “vernederd” worden. De trigrammen Aarde en Berg bewegen beide omlaag. Dit is het hexagram van de Toren van Babel.

BOVEN: EEN RIJPE VRUCHT IS NOG NIET GEGETEN. DE LEERLING KRIJGT EEN VOERTUIG. HET HUIS VAN DE INFERIEURE MAN WORDT VERNIETIGD.

Prognose:
hier is het definitieve einde van het verval en de corruptie bereikt. Zij die zich slecht hebben gedragen vallen nu van hun troon, en het goede kan weer in beweging komen. Bovendien blijkt dat nog niet alles verwoest is. “Een grote vrucht is nog niet gegeten”, zegt de tekst van de lijn. De tijd is rijp voor goede dingen en er zijn reserves om uit te putten en het goede daadwerkelijk tot stand te brengen.

Lijnomslag:
als de bovenste lijn beweegt, komt de tijd van hexagram 2, het Ontvangende. Hier kan het volk weer in volle openheid met elkaar verkeren.

---

Groetsels,

Harmen.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:49:05 #128
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_24519410
Mirage! mijn excuzes, ik had helemaal over jou kaart voor mij gekeken
sorry sorry sorry!!!!

Maar wel een mooie en goeie kaart, ik kan er zeker wat mee, er zijn verschillende angsten die ik beter moet bekijken wellicht in meditatie

dankje wel!!
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 00:36:45 #129
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_24555479
MUUS heeft iemand eigenlijk al kaarten voor jou gelegd?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:36:45 #130
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_24557013
online versies: http://home.zonnet.nl/bloemberg111/tarot.htm
Moeder Aarde Kaartjes (Indiaanse Wijsheden):
http://www.dewegvanhethar(...)deraardekaarten.html
LeNormand Kaarten:
http://www.libralion.com/lenormand.htm
Affirmatie Kaarten:
http://home.planet.nl/~sc(...)atie/affirmaties.htm
Ìnner Child kaarten en Power of Flowers kaarten:
http://lightworker.com/inspire/
uit die goede oude slowchattijd
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 03:38:07 #131
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_24557025
hmeseker? zou je....

ehm....

misschien....

ehm.....

zo een......

*zucht*

voor mij kunnen orakelen???
It's Time To Shine
pi_24559772
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 03:38 schreef qu63 het volgende:
hmeseker? zou je....
ehm....
misschien....
ehm.....
zo een......
*zucht*
voor mij kunnen orakelen???
Wie zo vriendelijk vraagt kán ik niet weigeren. Komt -ie. Voor jou gegooid: hexagram 28, Het Overwicht van het Grote.

Plaatje van Ann Williams:

Tekst van Han Boering:

HEXAGRAM 28. OVERWICHT VAN HET GROTE.

Beneden het Zachtmoedige, de Wind; boven het Blijmoedige, het Meer.

OORDEEL: DE NOKBALK BUIGT DOOR. VOORDEEL DOOR EEN DOEL TE HEBBEN. SUCCES.

Beschrijving:
dit is het hexagram van de verantwoordelijkheid en de druk die daar uit voort kan komen. Het kan daarom het gua van het leven onder stress zijn. Maar het is ook het hexagram van de vrije en onafhankelijke wil. In de tijd van dit hexagram moeten beslissingen worden genomen; wat het zwaarste is moet het zwaarste wegen. Het is nu een zaak van buigen of barsten. Zelfvertrouwen is hier nummer één, je moet nu de verantwoordelijkheid voor jezelf en je aangelegenheden op je durven nemen. Mogelijk moet je zelfs afstand doen van materiële en wereldse zaken, misschien zelfs van dingen die je inmiddels als gewoon bent gaan zien. Ook moet je los kunnen staan van de mening van anderen. In dit teken moet je je eigen koers durven varen. Anders dreigt er een ramp en kun je onder de stress bezwijken. Het enige dat hier kan helpen is actie. Wanneer je onder te grote druk komt te staan, moet je je eigen plan durven trekken. Vasthouden aan een positie die te zwaar is voor je, is niet doenlijk; je zou daar uiteindelijk onder bezwijken. De trigrammen Meer en Donder bewegen uit elkaar.

Toch is de situatie van hexagram het Overwicht van het Grote niet hopeloos, integendeel. Het Oordeel spreekt over “Voordeel door een doel te hebben. Succes”. Door beweging of actie kun je de druk die de toestand op je uitoefent verminderen. Wie genoeg draagkracht heeft, of de juiste steun kan vinden, heeft succes in deze tijd. Op die manier is het een periode die voor het verdere verloop van je leven van beslissende betekenis kan blijken. Dit hexagram kan een grote wending inhouden. De kracht tot overleving kan hier groeien. Dit hexagram is gunstig voor kunstenaars en andere creatief ingestelde mensen. Want dit hexagram kan uiteindelijk een tijd van ingrijpende vernieuwing zijn. Hoe meer je je weet te onthechten aan de normale gang van zaken en de vaste routines, des te beter werkt dit hexagram.

trigrammen:
de gecombineerde trigrammen, de dochters Wind en Meer kunnen het sterke kernhexagram Hemel niet schragen. Het teken heeft een overmaat aan Yanglijnen, teveel om gedragen te worden door de zwakke yinne lijnen aan het begin en het einde van het hexagram. Het wordt gelezen als het doorzakken van de nokbalk van een huis. Als de nokbalk bezwijkt, stort het huis in.

Toelichting:
zoals het vorige teken de Voeding door de totale structuur van het teken verwant is met het trigram Vuur, is dit teken verwant met trigram Water. Daar, in hexagram 27, de Voeding is er een overmaat aan Yinlijnen, dat maakt de toestand ogenschijnlijk gewoon. Want Yin, als receptieve kracht neemt de wereld zoals die is. Hier is er de overmaat aan Yanglijnen. Dat maakt de toestand excessief en gevaarlijk. Dit paar hexagrammen is een van de vier paren die in de volgorde van het boek niet elkaars omgekeerden zijn, maar elkanders complementen.65 Gaat het bij gua 27 om het continueren van de normale processen, hier is sprake van overbelasting en een grote overgang.

BEELD: HET MEER GAAT OVER DE BOMEN HEEN. HET OVERWICHT VAN HET GROTE. OVEREENKOMSTIG: DE LEERLING KAN ALLEEN STAAN EN ZONDER SPIJT AFSTAND DOEN VAN DE WERELD.

De samenstellende trigrammen zijn Wind en Meer. Het trigram Wind heeft bomen als attribuut. Het trigram Meer staat daarboven, zodoende “het meer gaat over de bomen heen” zoals het Beeld zegt. Dit hexagram ontleent zijn totale betekenis vooral aan de complete lijnstructuur en slechts in mindere mate aan de samenstellende trigrammen. De uitwerking van de trigrammen zijn wel terug te vinden in de teksten van de lijnen.

TWEEDE: EEN OUDE WILG VORMT NIEUWE WORTELS. EEN OUDE MAN VERWERFT EEN VROUW ALS ECHTGENOTE. NIETS IS ZONDER VOORDEEL.

Prognose:
hier begin je onverwacht weer te groeien. Het is alsof alle vermoeidheid van je afvalt. Je voelt je als herboren. Als er mensen zijn die aansluiting bij je zoeken, ga daar dan op in; ook als ze nog jong of onervaren zijn. Zij zullen je inspireren.

Lijnomslag:
als de tweede lijn beweegt ontstaat hexagram 31, de Inwerking. Dat is onder meer het hexagram van de verliefdheid, vandaar dat de tekst van de tweede lijn spreekt over een relatie tussen een man en een vrouw.

VIERDE: DE NOKBALK IS STERK. GELUK. ALS HIJ NOG MEER WIL, SCHAAMTE.

Prognose:
hier ben je in staat je zaken staande te houden, de boel zit degelijk in elkaar. Daar kun je gelukkig mee zijn. Ook kun je rekenen op steun of hulp van anderen. Maar als je hieraan niet genoeg hebt, als je nog meer wilt, dan zal het mis gaan. Wees blij met de zich stabiliserende situatie en streef niet naar meer.

Lijnomslag:
wanneer de vierde lijn beweegt komt Hexagram 48, de Waterput aan de orde. Dit is ondermeer het teken van het niet-veranderen, het teken is tamelijk conservatief van aard. Het is min of meer “dorps”, niet “stads”. Vandaar dat je geen expansie moet willen.

---

Groetsels,

Harmen.
pi_24559943
Overigens was dit wel de laatste keer dat ik 't op deze manier doe, anders krijg ik problemen met copyright e.d. Wie een volgende keer een I Tjing-advies wil zal voortaan genoegen moeten nemen met mijn eigen teksten c.q. interpretatie. De teksten die ik tot nu gebruikte kwamen uit 'De I Tjing voor de 21ste Eeuw' van Han Boering.

Groetsels,

Harmen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:52:51 #134
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_24560694
Hij's treffend
It's Time To Shine
  maandag 17 januari 2005 @ 22:24:48 #135
91333 displission
pi_24615474
MUUS NOG BEHOEFTE DAT IK DE KAARTEN VOOR JE LEG?
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  woensdag 19 januari 2005 @ 05:52:00 #136
91333 displission
pi_24634766
[tempermodus]MUUS sorry dat ik zo schreeuwde was nergens voor nodig, je zult het wel druk hebben, maar als ik een keer een kaart voor jouw mag trekken dan hoor ik het wel..[/tempermodus]
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:50:09 #137
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24755284
Schop
Ik trok de volgende treffende kaart:

en uitleg van de site:
quote:
You carry your wound. With the ego, your whole being is a wound. And you carry it around. Nobody is interested in hurting you, nobody is positively waiting to hurt you; everybody is engaged in safeguarding his own wound. Who has got the energy? But still it happens, because you are so ready to be wounded, so ready, just waiting on the brink for anything.

You cannot touch a man of Tao. Why? - because there is no one to be touched. There is no wound. He is healthy, healed, whole. This word whole is beautiful. The word heal comes from the whole, and the word holy also comes from the whole. He is whole, healed, holy.

Be aware of your wound. Don't help it to grow, let it be healed; and it will be healed only when you move to the roots. The less the head, the more the wound will heal; with no head there is no wound. Live a headless life. Move as a total being, and accept things.

Just for twenty-four hours, try it - total acceptance, whatsoever happens. Someone insults you, accept it; don't react, and see what happens. Suddenly you will feel an energy flowing in you that you have not felt before.

Osho The Empty Boat Chapter 10

Commentary:
It is a time when the deeply buried wounds of the past are coming to the surface, ready and available to be healed.

The figure in this card is naked, vulnerable, open to the loving touch of existence. The aura around his body is full of light, and the quality of relaxation, caring and love that surrounds him is dissolving his struggle and suffering. Lotuses of light appear on his physical body, and around the subtle energy bodies that healers say surround each of us. In each of these subtle layers appears a healing crystal or pattern.

When we are under the healing influence of the King of Water we are no longer hiding from ourselves or others. In this attitude of openness and acceptance we can be healed, and help others also to be healthy and whole.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25087035
Zo, schop.

Wie wil er nu voor mij wat doen? Diplission, iemand anders, maakt me niet uit wie of wat, ik vind het allemaal leuk. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25087193
quote:
Op maandag 14 februari 2005 16:00 schreef MUUS het volgende:
Zo, schop.

Wie wil er nu voor mij wat doen? Diplission, iemand anders, maakt me niet uit wie of wat, ik vind het allemaal leuk. .
Ik wil dat heel graag doen, het is hier nu 1 gillende heksenketel maar vanavond zou het moeten kunnen lukken Ik zat te denken aan een kaart uit de Grote Arcana van het Rider-deck. Lijkt je dat wat, MUUS?

Ik ga uit van wel en zal me er vanavond eens over buigen

*stort zich terug in de kinderberg
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25087223
Oh, had ik het kunnen doen, dan had ik het gedaan voor je MUUS.
Maar kan het helemaal niet...
Misschien maar eens in verdiepen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25091479
MUUS, ik heb voor jou de "Keizerin" getrokken uit het Rider-deck (Grote Arcana)

3. de Keizerin
Sleutelbegrippen: Anima, vrouwelijkheid, schoonheid, harmonie, liefde, volheid, moederlijkheid, levendige emotionaliteit, sensitiviteit.

De Tarotkaart de Keizerin vertegenwoordigt de vrouw in een relatie tussen de twee geslachten. Ze belichaamt de kwaliteit van het vrouwelijke beginsel (yin) als tegenpool van het mannelijke (yang). Ze wordt gekenmerkt door ontvangen, overvloed, schoonheid, voeden, vruchtbaarheid, vorm geven, opofferen, vloeien en invoelingsvermogen. Als deze kaart te voorschijn komt bij relatievragen, dan wijst ze op de eigenschappen schoonheid, kracht, esthetica, rijkdom, wijsheid en overvloed. De Keizerin wijst erop dat de mogelijkheid bestaat de eigen vrouwelijke eigenschappen in de relatie met anderen tot ontwikkeling te brengen. Je voelt dat je invoelingsvermogen en ontvankelijkheid in geen enkel opzicht op zwakte of zelfs zelfopoffering duiden, maar juist een bijzondere kracht vormen. Je emotionaliteit heeft niets met humeurigheid te maken, maar met levendigheid. Je zorgzaamheid staat niet voor bezitterig beslag leggen op, maar vertegenwoordigt je werkelijke kracht en warmte, afkomstig uit het diepst van je hart.

Als er nog iemand een kaart door mij getrokken wil, roept u maar

[ Bericht 1% gewijzigd door Oblivion op 14-02-2005 22:50:49 ([img] plaatje met url [/img]) ]
Only Human
pi_25091533
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:34 schreef Morwen het volgende:

Als er nog iemand een kaart door mij getrokken wil, roept u maar
Ow, euh nou heel graag...
pi_25091599
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:37 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Leuk! Doe ik graag voor je.

Kan jij in de tussentijd uitleggen wat ik fout doe met mijn plaatje, dan ga ik me op jouw focussen

Lama, hij is zo ook te zien

[ Bericht 11% gewijzigd door Morwen op 14-02-2005 22:46:41 (beetje voorbarig) ]
Only Human
pi_25091797
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:37 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Je zal het niet geloven, maar ik trok voor jou ook de "Keizerin" Ja, ik heb goed geschud........what are the odds.

Misschien zitten jullie in dezelfde levensfase momenteel? Leuk zeg, ik was helemaal verbaasd
Only Human
pi_25091830

Hmm, eens even lezen dan.

Vergeet je helemaal te bedanken! Bedankt!
pi_25092156
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:55 schreef Oblivion het volgende:

Hmm, eens even lezen dan.

Vergeet je helemaal te bedanken! Bedankt!
Ja, jij ook, ik hoop dat ik het nu wel snap En anders doe ik de link wel anders, is om het even. Het gaat om de legging (:D) tenslotte.

Nog iemand? Don't be shy...........ik vind het leuk om te doen
Only Human
  maandag 14 februari 2005 @ 23:28:04 #147
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25092391
doet mij dan maar
It's Time To Shine
pi_25092694
quote:
Op maandag 14 februari 2005 23:28 schreef qu63 het volgende:
doet mij dan maar
"Het oordeel" (ik laat het plaatje maar even voor wat het is )

Het Oordeel wordt vaak met straf en daardoor met angst geassocieerd, maar de hier weergegeven kaart symboliseert de verlossing en bevrijding van datgene wat ons eerder gevangen hield.
Daardoor heeft deze kaart een bijzonder gunstige betekenis en staat voor de beslissende stap naar zelfverwerkelijking.
Op een meer alledaags niveau betekent deze kaart bevrijding van zorgen en noden, van remmingen en onzekerheden.
Ten aanzien van werk wijst Het Oordeel op een beslissende fase en komt vaak te voorschijn met betrekking tot ontslag of andere veranderende werkomstandigheden die we diep in ons hart als bevrijdend ervaren.
Op het niveau van gebeurtenissen wijst deze kaart op een succesvol afsluiten van bepaalde zaken.
In persoonlijke relaties symboliseert Het Oordeel onze ‘schat’, die wij kunnen vinden in een relatie die van diepgaande betekenis voor ons is.

Hoop dat je er wat aan hebt
Only Human
  dinsdag 15 februari 2005 @ 00:40:22 #149
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_25093800
dank je!
It's Time To Shine
pi_25094080
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 00:40 schreef qu63 het volgende:
dank je!
My pleasure

Misschien vind iemand het leuk om een kaart voor mij te trekken? Wat mij betreft kan dit topic veel actiever worden met meerdere mensen die een kaart trekken voor een ander.

Dat was de bedoeling ook, dacht ik?

Daarom zei ik al: Don't be shy...........Juist die diversiteit trekt mij aan

ik ben echt een oen met plaatjes e.d. maar het onderwerp vind ik zeer interessant
Only Human
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')