Tja, het zijn idd hele verschillende rassen, maar ze hebben allemaal hun eigen kwaliteiten die me erg aanspreken, hun eigen positieve punten...
Wunna en sammu zijn beide goldens, daar heb ik een enorm zwak voor vanuit mijn jeugd, de eerste honden waarmee ik getraind heb waren goldens van vrienden van ons, ik was toen een jaar of 11.
Goldens zijn gewoon hele fijne honden, ze zijn mooi, ze zijn makkelijk, ze zijn meer dan ideaal eigenlijk, zeker als je ook van moeilijkere honden houdt, dat combineert gewoon heel erg mooi.
De tosa heb ik natuurlijk al gehad, doh was een tosa inu en tja, de ervaring leert dat het geweldige honden zijn, wel hebben ze als nadeel dat ze niet dol zijn op honden buiten het gezin.
De fila is een droomhond voor mij, echt 1 van de allermooiste honden ter wereld, ze hebben ook een geweldig karakter, voor de familie dan, het is 1 van de meest zachtaardige honden voor het gezin, nadeel, niet te vertrouwen met mensen buiten het gezin en oppassen met kinderen die stoeien, dat de hond niet wil verdedigen.
Nu is de ene fila feller dan de andere, maar ik ga bij het denken over een hond altijd van het ergste uit, als we beslissen dat we dat aankunnen, mee om kunnen gaan dan zit het wel snor en kan het alleen maar meevallen.
De saarloos is gewoon een prachtdier, ook een heel mooi karakter, lekker zelfstandig, maar toch aanhankelijk, wat terughoudend naar vreemden, maar zonder agressie.
Mijn man vindt ze tot nu toe wat verlegen, hij moet er nog over beslissen of hij daar wel goed mee om kan gaan aangezien hij honden gewend is die een flinke schouderklap wel kunnen waarderen.
De dober is een hele pientere hond, heel vrolijk, makkelijk te trainen, zo'n hond brengt elke dag een glimlach op je gezicht.
Maar ze hebben vrij veel nodig, het zijn wel werkhonden.
Staffie's, tja als ik die zie krijg ik een grijns van oor tot oor, die bekkie's, ik moet er altijd om lachen, vrolijke honden die geweldig zijn met kinderen omdat ze een hoop kunnen hebben en niet snel op hun teentjes getrapt zijn.
Nadeel, ze kunnen erg lastig zijn met andere honden, ook binnen het gezin en aangezien ik toch voor een reu ga moet hier heel goed over nagedacht worden.
En dan de landseer, lief, makkelijk, mooi, maar enorm veel werk aan de vacht, mijn zoontje ziet het al helemaal zitten, zijn eigen beer, maar aangezien hij niet voor de hond kan zorgen is hij niet degene die uiteindelijk beslist.
Maar we nemen zijn keuze mee aangezien het echt geen slechte keuze was
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.