Ik trap ook maar meteen af
![]()
Ik ben inmiddels bezig om een vakantie van 3 weken in Peru te plannen. Ik begin in Lima om vervolgens vliegend naar Arequipa te gaan en dan door de Colca vallei in Puno te komen. Vanuit Puno per bus of trein naar Cuzco en daar te beginnen aan de twee daagse (korte) Inca trail. Overnachten in Aguas Calientes om vervolgens door de Sacred Valley te eindigen in Urumba.
Om dit te doen heb ik waarschijnlijk zo'n 2 weken nodig, dus heb ik nog een week om een van de volgende activiteiten te doen:
- Trujillo en Ica en Nazca
- Iquitos
- Tambopeta Reseqarch Centre.
Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande gebieden heeft en wat aanraders zijn. Trujillo doe ik denk ik een andere keer, want dan heb ik gelijk een goed excuus om een keer naar Ecuador te gaan en vandaaruit af te zakken naar Lima (of verder richting Bolivia )
Ik kan eigenlijk alleen niet kiezen tussen Iquitos en Tambopeta Research Centre. Voirig jaar ben ik in Venezuela naar Caimana geweest, dit was best mooi maar ik wil toch wat dieper eigenlijk de jungle in. Op zoek naar exotische dieren! Wat dat betreft geniet Iquitos de voorkeur.