abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24325628
Voor al je vragen/opmerkingen over reizen in en door Peru kan je in dit topic terecht.

Algemene informatie over Peru:
Volledige naam van het land: Republic of Peru
Inwoner aantal: 28 miljoen
Etnische afkomsten: 54% Indiaan, 32% Mestizo (mix van Europees en Indiaanse afkomst)), 12% Spaanse afkomst, 2% anders.
Talen: Quechua (officieel), Spanish (officieel) en Aymara
Religie: Meer dan 90% rooms-katholiek
Grootste steden: Lima, Arequipa, Trujillo, Chiclayo, Piura, Iquitos, Chimbote, Huancayo, Cuzco

Links
http://www.landenweb.com/PERU.cfm
http://www.virtualperu.net/

pi_24325641
Ik trap ook maar meteen af

Ik ben inmiddels bezig om een vakantie van 3 weken in Peru te plannen. Ik begin in Lima om vervolgens vliegend naar Arequipa te gaan en dan door de Colca vallei in Puno te komen. Vanuit Puno per bus of trein naar Cuzco en daar te beginnen aan de twee daagse (korte) Inca trail. Overnachten in Aguas Calientes om vervolgens door de Sacred Valley te eindigen in Urumba.

Om dit te doen heb ik waarschijnlijk zo'n 2 weken nodig, dus heb ik nog een week om een van de volgende activiteiten te doen:
- Trujillo en Ica en Nazca
- Iquitos
- Tambopeta Reseqarch Centre.

Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande gebieden heeft en wat aanraders zijn. Trujillo doe ik denk ik een andere keer, want dan heb ik gelijk een goed excuus om een keer naar Ecuador te gaan en vandaaruit af te zakken naar Lima (of verder richting Bolivia )

Ik kan eigenlijk alleen niet kiezen tussen Iquitos en Tambopeta Research Centre. Voirig jaar ben ik in Venezuela naar Caimana geweest, dit was best mooi maar ik wil toch wat dieper eigenlijk de jungle in. Op zoek naar exotische dieren! Wat dat betreft geniet Iquitos de voorkeur.
pi_24328040
he? 2keer?
pi_24333771
quote:
Lima, 30 dic (EFE).- La policía de Perú arrestó a dos jóvenes chilenos por pintar con aerosoles muros levantados por los Incas hace unos 1.000 años, un tesoro arqueológico de la ciudad del Cuzco, informó hoy el Ministerio del Interior.

Agentes de la policía encontraron a Enzo Tambolledo, de 19 años, y a Eduardo Cadima, de 20 años, la noche del miércoles pintando figuras de animales en los antiguos muros de la plaza de las Nazarenas y en la calle Siete Culebras, del centro histórico de Cuzco.

Los jóvenes dijeron estar de tránsito en esa ciudad, pero la policía sospecha que pueden tener relación con las pintadas hechas hace unas semanas en la "piedra de los doce ángulos", un importante vestigio incaico muy visitado por los turistas.

Tambolledo y Cadima fueron recluidos en las instalaciones de la División de Seguridad del Estado en el Cuzco bajo el cargo de delito contra el patrimonio cultural, según precisó el Ministerio peruano del Interior.

La ciudad del Cuzco es el principal destino turístico de Perú por la cantidad de restos arqueológicos del imperio inca que existen en la misma urbe y en sus alrededores.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24334407
Hopeloos als je zoeiets doet!
  Moderator zaterdag 1 januari 2005 @ 12:27:28 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24334942
Dicht dus?

Ik kijk later wel even welke info ik over kan gooien in dat andere topic. Voor zover het daar niet in staat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')