abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 09:39:04 #226
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_37236565
quote:
Op zondag 23 april 2006 20:19 schreef nonzz het volgende:
Vraagje aan de mensen die op Lesbos zijn geweest: Hoeveel merk je van de Lesbo's op Lesbos? Is dat eiland echt heel erg gay, of valt het wel mee?
Valt enorm mee. Ik ben op 3 griekse eilanden geweest (Kreta, Corfu en Lesbos) en vond de vakantie op Lesbos met afstand het leukst!
  maandag 24 april 2006 @ 09:40:11 #227
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37236583
Van 13 juli tot 5 augustus ben ik dit jaar weer thuis. .
-
pi_37246545
quote:
Vraagje aan de mensen die op Lesbos zijn geweest: Hoeveel merk je van de Lesbo's op Lesbos? Is dat eiland echt heel erg gay, of valt het wel mee?
Daar merk je bijna helemaal niets van ..... tja als je erop ga letten dan misschien wel maar dan nog zijn ook gewoon mensen hoor die bijten niet hoor.....
  maandag 24 april 2006 @ 15:42:19 #229
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37246609
quote:
Jezus, ben je wereldvreemd ofzo?
Ik heb me meer dan prima vermaakt op Mykonos, en dat is homo-eiland nr.1.
-
pi_37251084
Zeg Daggla, kun jij mij misschien een tip geven voor een eiland? (Scroll voor mijn eisen ff naar boven ) Volgens mij heb jij er verstand van.
pi_37251660
als het goed is zet ik zondagmiddag m'n tentje op in Ολυμπία en volgen er daarna nog genoeg campings weer is nog niet ultra-super-deluxe-fantastisch, maar zeker wel redelijk en hopelijk verbetert het nog iets de komende dagen/week

Jack does it in real time...
  maandag 24 april 2006 @ 18:52:53 #232
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37252368
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:07 schreef Laura 2000 het volgende:
Zeg Daggla, kun jij mij misschien een tip geven voor een eiland? (Scroll voor mijn eisen ff naar boven ) Volgens mij heb jij er verstand van.
Scherp. .
Maar gezien je eisen lijkt het mij slim om een eilandje te nemen niet al te ver van Athene.
Dan kan je ten alle tijden de boot naar Athene pakken om daar flink wat cultuur te snuiven (en smog . )
De Cycladen bijv. (Naxos!) Niet al te druk, veel oude dorpjes en een hele mooie omgeving.
Tinos zit daar ook vlakbij en daar heb je heel veel kloosters enzo. (vergeet geen lange rok . )
Heel idyllisch en traditioneel allemaal.
De Cycladen dus, dat is mijn tip.
Maar als rechtgeaarde noorderling moet ik je er op wijzen dat Thessaloniki (en het nabij gelegen Xalkidiki) veel leuker, mooier en schoner is. Xalkidiki is een schiereiland in het noorden. Veel meer gericht op de Griekse toerist (en dus goedkoper) en de omgeving is werkelijk waar onbeschrijflijk mooi. Vanuit daar kan je naar Thessaloniki of wat verder richting zuiden Makedonia in. De berg Olympus bezoeken. (ben je meteen in de buurt van Platamonas, het mooiste dorp van heel Griekenland , sprak hij objectief..)
Het echte Griekenland...Voor mij dan.
-
  maandag 24 april 2006 @ 19:19:38 #233
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37253137
Xalkidiki struikel je ook over de Duitsers en Engelsen .

Beter rondom Athene verblijven, Rafina, Glyfada, Euboia etc. beter dan dan saaie Noorden .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_37254560
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

(..)De berg Olympus bezoeken. (ben je meteen in de buurt van Platamonas, het mooiste dorp van heel Griekenland , sprak hij objectief..)
Het echte Griekenland...Voor mij dan.(...)
wel altijd slecht weer daar toch?

maar als je van wandelen houdt is de Olympus echt vet ja...heb daar op een camping bij Litochoron/Litochorou (weet daarvan nooit wat nou de correcte Griekse spelling is ) gestaan...sta je ook aan zee, was relatief rustig...Dion is een best leuke opgraving in de buurt...vooral door de natuur daar en de Olympus is echt vet

was daar half mei en we gingen naar boven lopen tot een bepaalde hut, en het zou gewoon een makkelijk te volgen pad zijn, maar rond 1800 meter stonden we tot onze knieen in de sneeuw maar zelfs op die hoogte was het nog 20 graden (alleen de weken ervoor was het slecht), dus dat was echt prima uit te houden wel, maar met een korte broek aan in de sneeuw blijft raar
  maandag 24 april 2006 @ 20:12:06 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37255121
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:19 schreef Posdnous het volgende:
Xalkidiki struikel je ook over de Duitsers en Engelsen .

Beter rondom Athene verblijven, Rafina, Glyfada, Euboia etc. beter dan dan saaie Noorden .
Valt reuze mee.. Nea Kalithea bijv. zijn vnl. toch echt Grieken (in dezelfde leefdtijdscategorie ook)
En het noorden saai? Sorry?? .
Iedere Griek zal beamen dat ze in het zuiden leven om te werken, en in het noorden werken om te leven.
Ken je plekjes, P. Ken je plekjes... .
-
  maandag 24 april 2006 @ 20:13:39 #236
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37255190
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:58 schreef DeeBee het volgende:

[..]

wel altijd slecht weer daar toch?

maar als je van wandelen houdt is de Olympus echt vet ja...heb daar op een camping bij Litochoron/Litochorou (weet daarvan nooit wat nou de correcte Griekse spelling is ) gestaan...sta je ook aan zee, was relatief rustig...Dion is een best leuke opgraving in de buurt...vooral door de natuur daar en de Olympus is echt vet

was daar half mei en we gingen naar boven lopen tot een bepaalde hut, en het zou gewoon een makkelijk te volgen pad zijn, maar rond 1800 meter stonden we tot onze knieen in de sneeuw maar zelfs op die hoogte was het nog 20 graden (alleen de weken ervoor was het slecht), dus dat was echt prima uit te houden wel, maar met een korte broek aan in de sneeuw blijft raar
ben je in Litochoro geweest? !!!
OMG! Dat is het dorp na mijn dorp. . Platamonas dus, aan de andere kant van het kasteel!
Daar ook geweest? .
Maar in de zomer valt het wel mee hoor, dan is het vrij warm.. Je moet ook weer niet TE hoog gaan. .
-
pi_37261441
ja ben ik Litohóro geweest, hoewel we eigenlijk kampeerden in Pláka Litohórou, tussen het spoor en de zee in was wel grappig, waren wat hotels in de buurt en daar aan zee nog gevoetbald en het gras stond tot je knieen op onze camping omdat we een beetje vroeg in het seizoen waren

maar ik ben niet bij dat kasteel geweest, kon het me eerst niet zo herinneren dat het daar was, maar je kan het geloof ik zien vanaf de snelweg toch ook? of er staat mij wel iets bij van een kasteel of burcht iets in ieder geval...

verder zijn we dacht ik 2 hele dagen daar geweest, de ene dag hebben we Díon bezocht (en het museum daar, was wel grappig) en de andere dag gingen we naar de Olympus. Naar boven gereden zover als je kan en toen hebben we iets van 10 kilometer gelopen en 1 km gestegen naar een hut op 2000 meter of iets...het laatste stuk met flinke sneeuw die er nog lag (was in 2003, toen was het wekenlang niet zo goed, en begin mei ineens onwijs heet )

verder zijn we ook nog in Nei Pori geweest, en ik kon het niet op mijn kaart vinden maar ik denk dat dat meer in de buurt van Platamonas ligt dat Nei Pori was wel vreemd, heel groot opgezet, maar rond die tijd best verlaten, en alleen wat Oost-Europeanen of zo

Maar ik herinner het me alleen goed omdat je er mooi zandstrand heb waar ik nog heb staan volleyballen en omdat we daar 's avonds uit eten gingen...restaurant daar, groot scherm met voetbal, want PAOK speelde in de halve finale van de beker (in 2003, dacht dat het halve finales waren toen...) en ze wonnen door een goal vijf minuten voor tijd van Okkas geweldig was dat, heel dat restaurant gek en wij deden maar mee in de vreugde maar is me wel bijgebleven, altijd als ik de naam Okkas (die waarschijnlijk nu daar in de buurt wordt uitgekotst omdat hij voor Olympiakos speelt ) weer eens ergens tegenkomen moet ik daar gelijk weer aan denken

volgens mij toen we in Mykene waren toen wonnen ze de beker finale ook nog eens, sneuvelden flink wat stoeltjes tijdens die wedstrijd in de vreugde/verdriet van de tegenstander weet ik nog
  maandag 24 april 2006 @ 22:37:30 #238
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37261981
quote:
Op maandag 24 april 2006 22:26 schreef DeeBee het volgende:
ja ben ik Litohóro geweest, hoewel we eigenlijk kampeerden in Pláka Litohórou, tussen het spoor en de zee in was wel grappig, waren wat hotels in de buurt en daar aan zee nog gevoetbald en het gras stond tot je knieen op onze camping omdat we een beetje vroeg in het seizoen waren

maar ik ben niet bij dat kasteel geweest, kon het me eerst niet zo herinneren dat het daar was, maar je kan het geloof ik zien vanaf de snelweg toch ook? of er staat mij wel iets bij van een kasteel of burcht iets in ieder geval...

verder zijn we dacht ik 2 hele dagen daar geweest, de ene dag hebben we Díon bezocht (en het museum daar, was wel grappig) en de andere dag gingen we naar de Olympus. Naar boven gereden zover als je kan en toen hebben we iets van 10 kilometer gelopen en 1 km gestegen naar een hut op 2000 meter of iets...het laatste stuk met flinke sneeuw die er nog lag (was in 2003, toen was het wekenlang niet zo goed, en begin mei ineens onwijs heet )

verder zijn we ook nog in Nei Pori geweest, en ik kon het niet op mijn kaart vinden maar ik denk dat dat meer in de buurt van Platamonas ligt dat Nei Pori was wel vreemd, heel groot opgezet, maar rond die tijd best verlaten, en alleen wat Oost-Europeanen of zo

Maar ik herinner het me alleen goed omdat je er mooi zandstrand heb waar ik nog heb staan volleyballen en omdat we daar 's avonds uit eten gingen...restaurant daar, groot scherm met voetbal, want PAOK speelde in de halve finale van de beker (in 2003, dacht dat het halve finales waren toen...) en ze wonnen door een goal vijf minuten voor tijd van Okkas geweldig was dat, heel dat restaurant gek en wij deden maar mee in de vreugde maar is me wel bijgebleven, altijd als ik de naam Okkas (die waarschijnlijk nu daar in de buurt wordt uitgekotst omdat hij voor Olympiakos speelt ) weer eens ergens tegenkomen moet ik daar gelijk weer aan denken

volgens mij toen we in Mykene waren toen wonnen ze de beker finale ook nog eens, sneuvelden flink wat stoeltjes tijdens die wedstrijd in de vreugde/verdriet van de tegenstander weet ik nog
Nei Pori is een van de 3 P's.
Panteleimonas, Platamonas en (Nei) Poroi. Dat zijn drie dorpjes zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk 1 is. Platamonas is de grootste. Je bent er sowieso doorheen gereden, anders had je via die kant nooit Poroi kunnen bereiken. . Het is er alleen in het hoogseizoen druk. Inderdaad veel Oost Europeanen . . .
Het kasteel kan je niet missen, dat staat op zo'n verhoging dat het vanaf de snelweg al te zien is (echt van ver ook).
Leuk dat je er geweest bent, jammer dat je niet in Platamonas bent geweest. Was je misschien Cafe Amsterdam nog tegengekomen. Dat is de zaak van m'n vader .
Okkas moet idd dood, hoerige verrader.
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:34:55 #239
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37291396
Ook leuk in het Noorden: Kouzani, Kastoria, Veria.
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:48:50 #240
3038 Emel
realist
pi_37291859
ik ga naar Griekenland
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:21:43 #241
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37293047
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:34 schreef Posdnous het volgende:
Ook leuk in het Noorden: Kouzani, Kastoria, Veria.
Kozani is tof ja..
Vooral de omgeving. . Ik heb een tijdje gezeten in het dorpje Serbia vlakbij Kozani.
Stappen in Kozani is best okay, .
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:23:27 #242
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37293118
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:48 schreef Emel het volgende:
ik ga naar Griekenland
Ik ook.
En ik ga die nieuwe treinreis proberen wsl. Thessaloniki - Istanbul, directe connectie. Vorig jaar geopend geloof ik.
Ben erg benieuwd .
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:38:47 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_37293783
Santorini ziet er wel heel mooi uit. Maar het is zeker vooral rots en steen? Of kun je er ook op een mooi strand liggen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:40:01 #244
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37293834
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kozani is tof ja..
Vooral de omgeving. . Ik heb een tijdje gezeten in het dorpje Serbia vlakbij Kozani.
Stappen in Kozani is best okay, .
Ik ben er alleen op een wat rustige 'romantische' vakantie met vriendin geweest . Niet echt gestapt, maar het was er wel prettig, en rustig (was tijdens de Olympische spelen in Athene, dus niemand zat in het Noorden, was vrijwel niks te doen )
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:40:49 #245
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37293858
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:23 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik ook.
En ik ga die nieuwe treinreis proberen wsl. Thessaloniki - Istanbul, directe connectie. Vorig jaar geopend geloof ik.
Ben erg benieuwd .
HAh, ik wil binnenkort en keer die weg met de auto nemen, ben alleen maar tot Kavala geweest vooralsnog.
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:44:43 #246
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37294054
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:38 schreef speknek het volgende:
Santorini ziet er wel heel mooi uit. Maar het is zeker vooral rots en steen? Of kun je er ook op een mooi strand liggen?
http://www.greeka.com/cyclades/santorini/santorini-beaches.htm

.
-
  dinsdag 25 april 2006 @ 21:45:55 #247
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37294112
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik ben er alleen op een wat rustige 'romantische' vakantie met vriendin geweest . Niet echt gestapt, maar het was er wel prettig, en rustig (was tijdens de Olympische spelen in Athene, dus niemand zat in het Noorden, was vrijwel niks te doen )
In Kozani is het sowieso nooit echt druk hoor. .
In Thessaloniki was er vrij weinig te merken van de OS. Gelukkig maar, .
-
pi_37366630
zo, morgen eindelijk naar Griekenland...in de komende 3 weken het volgende rondje maken:

Ancona-Πάτρα-Ολυμπία-Δελφοί-Αθήνα-Μυκήνες-Καλαμπάκα-Ηγουμενίτσα-Ancona

dat zijn iig de plaatsen waar ik op een camping ga staan en vanuit andere dingen ga bezoeken...heb er zin in, het vaste land is echt super relaxed
  vrijdag 28 april 2006 @ 07:28:44 #249
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37367430
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 03:03 schreef DeeBee het volgende:
het vaste land is echt super relaxed
Jij begrijp het. .
Heel veel plezier iig.
Als je in Kalabaka bent, kijk dan of je wat local wiet kan regelen, in Kalabaka groeit Griekenland's finest. .
-
pi_37388085
griekenland is voor mij altijd relaxt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')