abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2004 @ 15:11:55 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24298689
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:09 schreef Radjesh het volgende:

[..]

las ik net op dat NOS forum.... damn
ik ben door mijn survivaltrainingen net zo allert. hulde aan die vrouw
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24298711
quote:
Op donderdag 30 december 2004 14:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
Nóg een leuke conclusie: Dieren zijn dom maar mensen zijn dommer dan dieren.

Je ziet; deze topic bied allerlei mogelijkheden voor leuke invalshoeken. De toorn van God, zesde zintuigen, alertheid op subtiele aanwijzingen. Een goed topic dus.
idd

en vergeet niet: afvalmensen, ubermenschen etc
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 30 december 2004 @ 15:15:10 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24298752
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:12 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd

en vergeet niet: afvalmensen, ubermenschen etc
idd op de eerste strofe of de tweede?
pi_24299212
ik kan dat stukje van telegraaf niet lezen, kan iemand t ff knippen plakken 9met bronvermleding), want ik vraag me dus af hoe het met het zeeleven is.... gata het artikel daarover? zo nee, is er nu kans op voedseltekort door alle vissen die het land zijn opgesmeten?
pi_24299259
Voor de komst van een tsunami is er een bruillend bruisend raar geluid te horen in de verte.
Dieren gaan dan uit angst op de vlucht van het geluid af.
Mensen zijn nieuwsgierig en gaan gebiologeerd staan kijken wat er aan de hand is richting geluid.

Vergelijk het met het laag overkomen van een luchtballon, je hoort hem voor je hem ziet.
Honden kruipen angstig weg en mensen gaan kijken wat er aan de hand is.
pi_24299332
oke, maar al die vissen en andere zeewezens dan?
  donderdag 30 december 2004 @ 15:51:35 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24299410
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:48 schreef Babbelzz het volgende:
yeah right, like we care. fok de vissen en andere zeewezens.
pi_24299581
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:48 schreef Babbelzz het volgende:
de meeste vissen hebben zich wel uit de voeten kunnen maken denk ik, die zijn er op gebouwd om met stroming om te gaan, evenals de andere zeedieren.

Ik maak me meer zorgen om de Sumatraanse tijger eerlijk gezegd..
Yeah baby Yeah!
pi_24299682
maar er was een stroming van 1000 km, hoe kunnen vissen dat overleven, zeker als ze tegen huizen bomen ed aan komen? als iemand weet hoe dit werkt/gaat hou ik me aanbevolen....
of worden er over een miljoen jaar fossielen gevonden van mensen en vissen en dan weet niemand hoe dat kan?
  donderdag 30 december 2004 @ 16:07:56 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24299732
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:05 schreef Babbelzz het volgende:
maar er was een stroming van 1000 km, hoe kunnen vissen dat overleven, zeker als ze tegen huizen bomen ed aan komen? als iemand weet hoe dit werkt/gaat hou ik me aanbevolen....
of worden er over een miljoen jaar fossielen gevonden van mensen en vissen en dan weet niemand hoe dat kan?
vissen? jij maakt je zorgen om de vissen? je die komen tegen huizen en bomen. ook over een miljoen jaar tijdens een vloedgolf.
pi_24299900
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vissen? jij maakt je zorgen om de vissen? je die komen tegen huizen en bomen. ook over een miljoen jaar tijdens een vloedgolf.
Bovendien zwemmen niet alle vissen in de branding, degenen die zich 500m op zee vertoefden hebben van alle consternatie weinig gemerkt.
Yeah baby Yeah!
pi_24300282
tis wel "belangrijk", in die zin dat er daar in die gebieden veel van de zee geleefd wordt, en mocht er dus ook een massale slachting in zee geweest zijn, krijgen die mensen nog een probleem erbij straks...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_24300432
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

doe niet zo geirriteerd zeg!
Net als iedereen ben ik bezorgd om de mensen in die gebieden en de meer dan honderduizenddoden. Maar als er dan toch een topic is, wat over de dieren gaat in die gebieden, heb ik mijn vraag gesteld;ik vraag me nl in zijn totaliteit af hoe groot de impact is, dus ook voor zeewezens.
pi_24300490
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:34 schreef DarkElf het volgende:
tis wel "belangrijk", in die zin dat er daar in die gebieden veel van de zee geleefd wordt, en mocht er dus ook een massale slachting in zee geweest zijn, krijgen die mensen nog een probleem erbij straks...
99% van de vissen heeft het zeker overleefd, die kunnen namelijk iets meer hebben dan mensen, mossel-, oester-, kreeft/krab- en andere soorten plantages en kwekerijen zijn wel volledig verwoest.

Het wordt sowieso een probleem
a) ecosysteem naar de knoppen
b) vissersboten zijn niet meer
c) landbouwgrond jaren onbruikbaar
d) volkeren zijn geheel uitgedund, hoe gaan de verhoudingen liggen in de toekomst? (veel vissers zijn bijv omgekomen, wie vangt er wat in de toekomst)
e) mensen zijn onverzekerd, landen zijn arm, dus hebben geen toekomstverwachtingen
f) het toerisme zal ver teruglopen wat een enorme impact heeft op alles wat er zich in die regionen begeeft.
g) Bepaalde volkeren houden op te bestaan, zijn simpel weg uitgeroeid.

De gevolgen zijn in elk geval nog absoluut niet te voorzien en dat gaat nog jaren duren om dat in kaart te brengen, laat staan er een oplossing voor te verzinnen.
Yeah baby Yeah!
pi_24300690
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

99% van de vissen heeft het zeker overleefd, die kunnen namelijk iets meer hebben dan mensen, mossel-, oester-, kreeft/krab- en andere soorten plantages en kwekerijen zijn wel volledig verwoest.

Het wordt sowieso een probleem
a) ecosysteem naar de knoppen
b) vissersboten zijn niet meer
c) landbouwgrond jaren onbruikbaar
d) volkeren zijn geheel uitgedund, hoe gaan de verhoudingen liggen in de toekomst? (veel vissers zijn bijv omgekomen, wie vangt er wat in de toekomst)
e) mensen zijn onverzekerd, landen zijn arm, dus hebben geen toekomstverwachtingen
f) het toerisme zal ver teruglopen wat een enorme impact heeft op alles wat er zich in die regionen begeeft.
g) Bepaalde volkeren houden op te bestaan, zijn simpel weg uitgeroeid.

De gevolgen zijn in elk geval nog absoluut niet te voorzien en dat gaat nog jaren duren om dat in kaart te brengen, laat staan er een oplossing voor te verzinnen.
Die 50.000 Indiers is nog geen promille van wat er daar aan mensen leeft. Jij begint over een tekort aan vissers .......volkeren die zijn uitgeroeid Het is een aardige ramp, maar er blijven nog genoeg mensen over op elk stukje land wat is getroffen.
GIRO 800800
pi_24300881
quote:
Op donderdag 30 december 2004 16:53 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Die 50.000 Indiers is nog geen promille van wat er daar aan mensen leeft. Jij begint over een tekort aan vissers .......volkeren die zijn uitgeroeid Het is een aardige ramp, maar er blijven nog genoeg mensen over op elk stukje land wat is getroffen.
Als je je nu eens niet zo dom voor doet als je naam doet vermoeden had je kunnen weten dat ik met volkeren uitroeien gaan India, Thaliand of Sri Lanka bedoel.

Voor e kust van Indonesië leven (leefden) op hele kleine eilandjes volkeren die uniek waren, deze mensen leefden op eilandjes die zo groot zijn als een kwart van schiermonnikoog, als daar een vloedgolf van 10m hoog overeen komt, spoelt dus letterlijk alles weg.
In kleine gemeenschappen is de hele gemeenschap afhankelijk van de vissers en de visserboten, als deze er niet meer zijn hebben ze een groot probleem.

Ik had het inderdaad niet over India waar 1 miljard mensen wonen...
Yeah baby Yeah!
pi_24300957
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]
is met verhaal eens....
maar wie zijn wij om zo stigmatiserend over de mensen te doen.... of het er nu een miljard zijn, of 20..... doden hebben op familie dezelfde impact! economisch ligt eea misschien wel iets anders, maar ik wil me niet in zo'n discussie mengen=offtopic.
pi_24301149
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Als je je nu eens niet zo dom voor doet als je naam doet vermoeden had je kunnen weten dat ik met volkeren uitroeien gaan India, Thaliand of Sri Lanka bedoel.

Voor e kust van Indonesië leven (leefden) op hele kleine eilandjes volkeren die uniek waren, deze mensen leefden op eilandjes die zo groot zijn als een kwart van schiermonnikoog, als daar een vloedgolf van 10m hoog overeen komt, spoelt dus letterlijk alles weg.
In kleine gemeenschappen is de hele gemeenschap afhankelijk van de vissers en de visserboten, als deze er niet meer zijn hebben ze een groot probleem.

Ik had het inderdaad niet over India waar 1 miljard mensen wonen...
Haha, geen enkel volk is totaal uitgeroeid, als er op een eilandje toevallig 4 mensen wwonden en die zijn allen omgekomen denk jij gelijk dat dat een volk op zich was Als je mij 1 bron kan geven van een eilandje met meer dan laten we zeggen 2000 inwoners waar geen mens het heeft overleeft, maak je kans.

Dat gezwets over die visserboten is tijdelijk, dat snap je zelf ook wel. Binnen een jaar lopen ze daar weer gewoon lekker te hengelen zoals ze dat altijd deden.

Succes met zoeken naar je bron .......... jij bent voorlopig wel even zoet
GIRO 800800
pi_24301495
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:13 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Haha, geen enkel volk is totaal uitgeroeid, als er op een eilandje toevallig 4 mensen wwonden en die zijn allen omgekomen denk jij gelijk dat dat een volk op zich was Als je mij 1 bron kan geven van een eilandje met meer dan laten we zeggen 2000 inwoners waar geen mens het heeft overleeft, maak je kans.

Dat gezwets over die visserboten is tijdelijk, dat snap je zelf ook wel. Binnen een jaar lopen ze daar weer gewoon lekker te hengelen zoals ze dat altijd deden.

Zuchttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Men kan niet eens op Sumatra komen, mijn bronnen zullen dus de komende tijd het nieuws wel bereiken, op dit moment is niet alles zwart-wit, maar logische beredenatie (lastig voor een notoire gek) leert dat het vrijwel zeker is dat unieke stammen volledig uitgeroeid zullen zijn, deze mensen leven op een vlak eiland, met alleen houten hutjes als onderkomen, voor hen was er geen vluchten mogelijk dus.

Bovendien stonden heel veel bewoners van deze regio's internationaal bekend als zijnde apart volk/stam, dat is geen benaming die ik er aan geef hoor..

Ik vins het uiterst irritant dat jij dergelijke beweringen in twijfel trekt, die kleine groepen mensen zijn totaal afhankelijk van een uitgeholde boomstam icm een buitenboordmotor, nu een groot deel van deze mensen verdronken is, zou het heel goed kunnen zijn dat vitale schakels in hun ketting ontbreken, waardoor men dus NIET kan vissen als er geen hulp wordt geboden van buitenaf.

Deze mensen hebben altijd afgezonder geleven en kunnen van een paar planken hout geen buitenboordmotor in elkaar knutselen, d kans dat er hongersnood uitbreekt is dus meer dan aanzienlijk.

Als een eiland als Sumatra er (op dit moment althans) alleen voor staat kun je wel nagaan hoe het met de kleinere eilanden gesteld is.

Jij hebt zeker ook die beelden van dat afgelegen eilenad aan de oostkust van Australie ook niet gezien toen daar een cycloon overheen gekomen was?

Je heb absoluut niet in de gaten over welke kwestie we het hier hebben, maar je zult de schrijnende verhalen waar ik nu over spreek de komende tijd wel in het nieuws zien komen hoor.
Yeah baby Yeah!
pi_24301881
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:31 schreef Elgigante het volgende:

.........maar je zult de schrijnende verhalen waar ik nu over spreek de komende tijd wel in het nieuws zien komen hoor.
Had dan gewoon in je beginpost gezegd dat het een veronderstelling van jezelf was. Van mij mag je namelijk denken wat je wilt, maar doe het dan niet voorkomen alsof het ook zo is. Want het blijkt wel dat je nergers een bron hebt kunnen vinden
GIRO 800800
pi_24303133
quote:
Op donderdag 30 december 2004 17:13 schreef Notoire_Gek het volgende:

[..]

Nare Gek, net nu fok zo traag is als stroop gaan lope trollen met je ontkenningen. Hier is die post en vele links, nu even niet voor jou tevoorschijn gehaald zullen dit boekstaven.
Zeker 60.000 doden bij zeer zware aardbeving in ZO-Azië #4
quote:
'Volkenkundige ramp' ontvouwt zich op Indiase eilanden
NEW DEHLI - Indiase media reppen al van een volkenkundige ramp die zich ontvouwt op de Andamanen en Nicobaren. Deze tot India behorende eilandengroepen zijn zwaar getroffen door de zeebeving van zondag. Het aantal doden op het afgelegen cluster van ruim 550 eilanden in de Indische Oceaan loopt in de vele duizenden. De grote vrees bestaat dat de zeebeving en de tsunami's die daarop volgden, een definitief einde hebben gemaakt aan het voortbestaan van unieke inheemse stammen.

Volgens The Times of India dreigt er "een wereld voorgoed te verdwijnen" . Op de eilanden leven zes unieke stammen, die tot aan de ramp al bestonden uit nog maar een klein aantal leden. De vijf meest bedreigde stammen, die mogelijk nu voorgoed zijn verdwenen, zijn de Grote Andamanezen (circa veertig leden), de Onges (honderd), de Jarawa (266), de Sentinelezen (honderd) en de Shompen (250).

Het gaat om uiterst primitieve stammen die niet of nauwelijks in contact staan met de buitenwereld. Het zijn veelal jagers-verzamelaars die gebruikmaken van pijl en boog. De Sentinelezen gelden als een van de primitiefste stammen ter wereld. Zij verlaten zelden of nooit hun eiland. Ze staan zeer vijandig tegenover indringers.

De ondergang van de stammen, van Afrikaanse of Mongoloïde afkomst, begon eigenlijk in de negentiende eeuw met de komst van de Britten in hun leefgebied. De kolonisatoren doodden veel stamleden. De Britten brachten ook besmettelijke ziekten mee die hele gemeenschappen op de eilanden velden. Toen de Britten kwamen, waren er ongeveer 3000 Groot Andamanezen. Aan het begin van de twintigste eeuw waren van hen nog 625 over.

De komst van een onafhankelijk India in 1947 bood de inheemsen geen bescherming. Tienduizenden Indiërs kwamen van het vasteland om zich op de eilanden te vestigen. Opnieuw braken er epidemieën uit die de stammen nog altijd bedreigen. De Indiase overheid bood de stammen pas een paar decennia geleden een betere bescherming, maar toen was al voor veel gemeenschappen " de lange mars naar de ondergang" begonnen, aldus een Indiase antropoloog tegenover Indiase kranten.

Het lot van de stammen is nu onbekend, maar de vrees is gerechtvaardigd dat er unieke gemeenschappen zijn weggevaagd. De grootste en zesde stam, de Nicobarezen (26.000 leden), zal veel slachtoffers in eigen gelederen tellen, maar mogelijk niet zijn verdwenen. Voor de Jarawa, de Shompen en de Groot Andamanezen is er nog enige hoop, omdat deze stammen in wat hoger geleden gebieden leven.
pi_24303211
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:12 schreef barman het volgende:

[..]

Nare Gek, net nu Fok zo traag is als stroop gaan lopen trollen met je ontkenningen. Hier is die post en de vele links, nu even niet voor jouw zelfingenomenheid tevoorschijn gehaald, zullen dit boekstaven.
[..]

pi_24303262
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:12 schreef barman het volgende:

[..]

Nare Gek, net nu fok zo traag is als stroop gaan lope trollen met je ontkenningen. Hier is die post en vele links, nu even niet voor jou tevoorschijn gehaald zullen dit boekstaven.
[..]

Kun jij wel lezen? Er staat mogelijk, mogelijk mogelijk, ..........zo lust ik er nog zes. Mogelijk heeft Elvis vannacht op m'n balkon gescheten.
GIRO 800800
pi_24307476
Het is wel waar

het is toch raar dat dieren opeens massaal weg gaan terwijl er een vloedgolf komt
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 31 december 2004 @ 07:19:06 #125
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_24313489
quote:
Op donderdag 30 december 2004 22:31 schreef Meki het volgende:
Het is wel waar

het is toch raar dat dieren opeens massaal weg gaan terwijl er een vloedgolf komt
Dat had je kunnen weten, het staat zelfs in de koran

Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')