quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
Wij, limburgers hebben een cultuur en een eigen taal. De Brabanders slikken alleen letters in....
En ik ken geen limburger die dat zegt!quote:Op woensdag 29 december 2004 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brabo's zeggen geen "wablief".
kakkersquote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
Wij, limburgers hebben een cultuur en een eigen taal. De Brabanders Tja.....
wel waar..quote:Op woensdag 29 december 2004 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brabo's zeggen geen "wablief".
ik welquote:Op woensdag 29 december 2004 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
En ik ken geen limburger die dat zegt!
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:17 schreef ArmaniMania het volgende:
De brabanders zijn mietjes en mierenneukers. De limburgers zijn de grote helden... Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Discussie gesloten..
De brabanders zijn mietjes en mierenneukers. De limburgers zijn de grote helden... Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Discussie gesloten..
And proud of itquote:Op woensdag 29 december 2004 23:24 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Flikker toch op, je weet dat ik geijk heb.
[..]
Huillie... Brabander zeker?
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:24 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Flikker toch op, je weet dat ik geijk heb.
Wat zeg je?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:29 schreef zjosken het volgende:
Brabanders kunnen zich nog door heel Nederland verstaanbaar maken, ze kunnen meer als enkel het eigen dialect. Limlanders zijn niet te verstaan.
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:33 schreef zjosken het volgende:
Limburg spoort zowiezo niet, het is het hoogstgelegen van het hele land, en toch heeft het het meest met overstromingen te maken. "Kriege we noew zag, alles is ondergeloepe, alles is naat!"
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:33 schreef zjosken het volgende:
Limburg spoort zowiezo niet, het is het hoogstgelegen van het hele land, en toch heeft het het meest met overstromingen te maken. "Kriege we noew zag, alles is ondergeloepe, alles is naat!"
Limburgers spreken over het algemeen zeer goed abn, en ook vreemde talen zoals Duits,quote:Op woensdag 29 december 2004 23:29 schreef zjosken het volgende:
Brabanders kunnen zich nog door heel Nederland verstaanbaar maken, ze kunnen meer als enkel het eigen dialect. Limlanders zijn niet te verstaan.
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Limburgers spreken over het algemeen zeer goed abn, en ook vreemde talen zoals Duits,
Voor sommige Nederlanders lijkt 't misschien Duits, maar de gemiddelde Duitser kan aan dat taaltje ook geen touw aan vast knopen....quote:Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Limburgers spreken over het algemeen zeer goed abn, en ook vreemde talen zoals Duits,
Ja leuk dat we zo goed ABN praten, maar met dat accent van Limburgers, verstaat toch niemand je.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Limburger ABN horen spreken. Alleen maar van dat Duitsachtigiets gebrabbel.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Behalve als ze binnen de grens van limburg zitten.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
In den Haag begrijpen ze het woord bekant niet eens (zelfs niet in een zin)quote:Op woensdag 29 december 2004 23:41 schreef Djekko het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Limburger ABN horen spreken. Alleen maar van dat Duitsachtigiets gebrabbel.
Iedereen verstaat echter een Brabander met gemak![]()
Hey nitwit, als een Limbo abn spreekt, hoe weet je dan dat het een limburger is? En als je wat meer limburgers zou kennen, zou je niet zo dom lullen.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:41 schreef Djekko het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een Limburger ABN horen spreken. Alleen maar van dat Duitsachtigiets gebrabbel.
Iedereen verstaat echter een Brabander met gemak![]()
Jaaaa ik heb een happertje...quote:Op woensdag 29 december 2004 23:50 schreef Djekko het volgende:
Hoezo zijn Limburgers helden.. en plaats maar een polletje dan..
Ik wil geen held uithangen, want dan word ik nog voor Brabo aangezien.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:50 schreef Djekko het volgende:
Hoezo zijn Limburgers helden.. en plaats maar een polletje dan..
Ik moet later echt vis wordenquote:Op woensdag 29 december 2004 23:52 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Jaaaa ik heb een happertje...
Limburgers doen het tenminste bewust. Brabo's hebben niet eens door dat ze plat praten.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:55 schreef WooZ het volgende:
Limburgers zijn de asocialen, die gaan gelijk Duits praten als er zich een andere Limbo in het gesprek mengt
Die doen dat ook als de ander het nieteens verstaat,.. een Limbo heeft nog altijd Nederlands op school geleerd en kan zich herroepen op de ondertiteling van zijn zogenaamde "duitse' gebrabbel.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:57 schreef julekes het volgende:
Brabo's hebben niet eens door dat ze plat praten.
Limburgers zijn snel op hun teentjes getraptquote:Op woensdag 29 december 2004 23:44 schreef julekes het volgende:
Hey nitwit, als een Limbo abn spreekt, hoe weet je dan dat het een limburger is? En als je wat meer limburgers zou kennen, zou je niet zo dom lullen.
Misschien effe bij jezelf nagaan waardoor het komt?quote:Op woensdag 29 december 2004 23:59 schreef Jereon het volgende:
Ach, nu is het hele topic van TS kapot...
![]()
Het gros van de Brabanders praat niet plat, maar heeft slechts een Brabantse tongval, net zoals ze in de Randstad weer een ander accentje hebben. Ik heb het over dat asociale gedrag van Limburgers, een marokkaan moet Nederlands praten, een Limburger ook, simpel zat.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:57 schreef julekes het volgende:
[..]
Limburgers doen het tenminste bewust. Brabo's hebben niet eens door dat ze plat praten.
Zeker als ze al 7 jaar in brabant wonen.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Limburgers zijn snel op hun teentjes getrapt
Brabanders zijn echte Bourgondiërs dit terwijl Limburgers halve Duitsers (Ze praten in ieder geval net zo) zijn.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
sorry een echte Brabander is ook trots op zijn provincie alleen Limburgers zijn net Amerikanen wat dat betreft.quote:Op donderdag 30 december 2004 00:50 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
Brabanders zingen niet,
Limbo's wel....
Het grootste verschil is nog wel...
dat Limburgers er trots op zijn Limbo's te zijn, en Brabanders niet. (Ehv-hooligans uitgezonderd)
Limburgers zingen pas bij Roermond en zuidelijkerquote:Op donderdag 30 december 2004 00:50 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
Brabanders zingen niet,
Limbo's wel....
Het grootste verschil is nog wel...
dat Limburgers er trots op zijn Limbo's te zijn, en Brabanders niet. (Ehv-hooligans uitgezonderd)
Brabanders: "Wat zegt U?"quote:Op donderdag 30 december 2004 00:55 schreef Euforie het volgende:
Brabanders: HOUDOE (:{)
Limburgers: HAJE
Wáblief is schattigquote:Op donderdag 30 december 2004 01:00 schreef WooZ het volgende:
[..]
Brabanders: "Wat zegt U?"
Limburgers: "Wáblief?"
![]()
Weert? Noujah, ik woon in Budel, dus wat dat betreft zou ik dan ook moeten zingenquote:Op donderdag 30 december 2004 00:55 schreef Euforie het volgende:
[..]
Limburgers zingen pas bij Roermond en zuidelijker
Weert zit nog net veilig (Ben ik ff blij)
Volgens mij begrijp je me niet.quote:Op donderdag 30 december 2004 01:04 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
[..]
Weert? Noujah, ik woon in Budel, dus wat dat betreft zou ik dan ook moeten zingen
Jawel ik begrijp je wel maar ik verwoorde het verkeerd. Ik bedoelde, dat jij niet zingt, omdat ik zelf in Budel woon, en dan zou ik ook moeten zingen snap je? (verschil: 10 km) Idd...zuidelijker beginnen ze pas met zingen....quote:Op donderdag 30 december 2004 01:06 schreef Euforie het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je me niet.
Roermond en zuidelijker (Roermond > Sittard > Heerlen etc.)
Uit onderzoek bleek dat Limburgers echte cafémensen zijn en dat Brabanders liever suffe tv-programma;s kekenquote:Op donderdag 30 december 2004 01:11 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Brabant zuipt Limburg eruit
Waarom zou jij dan ook moeten zingenquote:Op donderdag 30 december 2004 01:10 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
[..]
Jawel ik begrijp je wel maar ik verwoorde het verkeerd. Ik bedoelde, dat jij niet zingt, omdat ik zelf in Budel woon, en dan zou ik ook moeten zingen snap je? (verschil: 10 km) Idd...zuidelijker beginnen ze pas met zingen....
Hou het maar op de Bermuda driehoek, Roermond / Venlo / Maastrichtquote:Op donderdag 30 december 2004 01:06 schreef Euforie het volgende:
[..]
Roermond en zuidelijker (Roermond > Sittard > Heerlen etc.)
Dat lijkt me meer een soort rechte lijn....quote:Op donderdag 30 december 2004 08:49 schreef WooZ het volgende:
[..]
Hou het maar op de Bermuda driehoek, Roermond / Venlo / Maastricht
bij wijze van, maar ik dacht idd dat roermond wat meer naar links lagquote:Op donderdag 30 december 2004 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een soort rechte lijn....
Verklaar je nader. Brabo's zijn lief. En Limbo's zijn mislukte duitsers.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:17 schreef ArmaniMania het volgende:
Heb je nooit dat doorsuur mailtje "Helmonds voor efficienter vergaderen" (oid) gehad?quote:Op donderdag 30 december 2004 01:00 schreef WooZ het volgende:
[..]
![]()
Buuls dialect is anders wel net Limburgs, echt grensgebied daarquote:
Ik fok momenteel vanuit Helmondquote:Op donderdag 30 december 2004 10:24 schreef Frezer het volgende:
[..]
Heb je nooit dat doorsuur mailtje "Helmonds voor efficienter vergaderen" (oid) gehad?
"Wat zegt U?" --> "Wa?"
Of Helmond is "ander gebied"?
[..]
quote:Op donderdag 30 december 2004 10:24 schreef Frezer het volgende:
[..]
Heb je nooit dat doorsuur mailtje "Helmonds voor efficienter vergaderen" (oid) gehad?
"Wat zegt U?" --> "Wa?"
quote:Brabants voor Beginners!!!!
NL: dit behoort tot de mogelijkheden!
Br: dè ken
NL: hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden.
Br: we witten ut nie.
NL: zou u dat nog eens willen herhalen?
BR: wa?
NL: zulks ben ik geenzins van plan!
BR: denk”k toch nie!
NL: ligt dat in de lijn der verwachtingen?
BR: zou dè?
NL: hiermee verwacht ik geen problemen te ondervinden.
BR: hendig zat!
NL: dit word door mij als bijzonder spijtig ervaren.
BR: des sunt.
NL: het geen u mij vertelt, verbaast mij ten zeerste.
BR: wa ziddenou?
NL: deze informatie is geheel nieuw voor mij.
Br: da wee’k nix van.
NL:het leven van een brabander gaat niet over rozen!
BR: tis wa!
NL: ligt dat binnen het kader van uw bevoegd heden?
BR: madde gij dè wel?
NL: kunt u mij een prognose geven van de winstcijfers?
BR: wa schijft de?
NL: ik denk dat het verstandig is om deze samenwerking te beeindigen.
BR: houdoe he!
NL: pardon, ik heb u niet goed verstaan, kunt u dat herhalen?
BR: welluk?
NL: daar zult u op generlie wijze achter kunnen komen.
BR: witte tonnie.
NL: weet u dat toevalligerwijs wel?
BR: witte ge’t?
NL: heeft u hiervan kennis genomen?
BR: witte de?
NL: zou u dat niet meer willen herhalen?
BR: bakkus Houwe!!!
NL: zou ik een meter bier van u kunnen krijgen?
BR: pilsje???
Ohjaquote:Op donderdag 30 december 2004 08:49 schreef WooZ het volgende:
[..]
Hou het maar op de Bermuda driehoek, Roermond / Venlo / Maastricht
Nee joh, Budels lijkt helemaal niet op Limburgs....ja misschien als je t echt in dialect spreekt....maar k spreek nog net geen Abnquote:Op donderdag 30 december 2004 10:24 schreef Frezer het volgende:
[..]
"Wat zegt U?" --> "Wa?"
Of Helmond is "ander gebied"?
[..]
Buuls dialect is anders wel net Limburgs, echt grensgebied daar.
Veel Bulanders hier
Dat was idd zwaar dialect, ik dacht echt dat ik stiekum in Limburg beland was toen ik dat hoordequote:Op donderdag 30 december 2004 12:49 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
Nee joh, Budels lijkt helemaal niet op Limburgs....ja misschien als je t echt in dialect spreekt....maar k spreek nog net geen Abn
En ze zijn gelijk op hun pik (m/v) getrapt als je zoiets opmerktquote:Op donderdag 30 december 2004 14:20 schreef nozem het volgende:
Limburgers klitten altijd samen als ze elkaar op een vreemde plaats (lees: plaats buiten Limburg) treffen. Het ons kent ons principe. Brabanders zijn een stuk kosmopolitischer ingesteld en gaan gewoon met iedereen om.
Limburgers zijn een beetje bang voor de grote boze buitenwereld heb ik het idee.
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
In negatieve zin welteverstaan.quote:Op donderdag 30 december 2004 19:27 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]wij Limburgers zijn uniek !
Budel is groter dan je denktquote:Op donderdag 30 december 2004 17:02 schreef Frezer het volgende:
Overigens is het ABN voor een groot (ik geloof zelfs grootste) deel op het Brabands gebaseerd.
Zie je wel nog meer Bulanderszit heel dat dorp op Fok! ofzo?
quote:Op donderdag 30 december 2004 19:48 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
In positive zin welteverstaan.
Weert is goed te doen hoorquote:Op donderdag 30 december 2004 21:26 schreef djenneke het volgende:
Breda is gezellig. Ik ben wel eens net over de grens brabant-limbo geweest.... in weert.... man, wat zijn die limbo mensen een stel chagrijnen bij elkaar zeg....
Slecht duits sprekende belgen.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
Wij, limburgers hebben een cultuur en een eigen taal.
Wij zijn het volk wat alle andere nederlanders wel zouden willen zijn. Ontkennen helpt niet, het komt nogal wannabe over.quote:De Brabanders Tja.....
Wij hebben het niet zo op Belgen en Duitsersquote:Op donderdag 30 december 2004 21:47 schreef Furby het volgende:
[..]
Slecht duits sprekende belgen.
[..]
's Hertogenbosch is de naam, Den Bosch is de schrijfwijze voor de (licht) analfabeten onder ons.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:18 schreef classpc het volgende:
Brabant is Den Bosch, Limburg is Maastrich
We gaan niet mierenneuken he.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:25 schreef zjosken het volgende:
[..]
's Hertogenbosch is de naam, Den Bosch is de schrijfwijze voor de (licht) analfabeten onder ons.
Dat niet, ik heb nou eenmaal een neurotische dwang tot taalpurisme van tijd tot tijd. Kan ik niks aan doen.quote:
Diegenen die de naam 's-Hertogenbosch uitspreken, zijn in de meeste gevallen mensen die zich hoog voelen, of kakkers, waar Den Bosch talrijk van is.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:25 schreef zjosken het volgende:
[..]
's Hertogenbosch is de naam, Den Bosch is de schrijfwijze voor de (licht) analfabeten onder ons.
Nope, 's Hertogenbosch is de officiële benaming van die stad. Den Haag daarentegen is weer de officiële benaming van die stad, en geen 's Gravenhage. Die laatste benaming wordt wel vaker gebruikt met de bedoeling die je noemt.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:51 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Diegenen die de naam 's-Hertogenbosch uitspreken, zijn in de meeste gevallen mensen die zich hoog voelen, of kakkers, waar Den Bosch talrijk aan is.![]()
Ben je niet bekend met de volksmond? Wat de officiële instanties ervan zeggen, zal aan mijn reet roesten. Het gaat om het inhoud, Den Bosch zal evengoed begrijpelijk zijn als 's-Hertogenbosch, doch zal de eerste fijner zijn om uit te spreken. Daarom hanteren wij die ook, flikker maar lekker op met je regeltjes.quote:Op donderdag 30 december 2004 22:56 schreef zjosken het volgende:
[..]
Nope, 's Hertogenbosch is de officiële benaming van die stad. Den Haag daarentegen is weer de officiële benaming van die stad, en geen 's Gravenhage. Die laatste benaming wordt wel vaker gebruikt met de bedoeling die je noemt.
Limburgers zijn duidelijk minder geneigd correct Nederlands te hanteren in de communicatie met medelanders.![]()
Sittard is de beste stad !quote:Op donderdag 30 december 2004 22:18 schreef classpc het volgende:
Brabant is Den Bosch, Limburg is Maastrich
Ja, zoals ik al zei net Amerikanen alles buiten Limburg is de boze buitenwereld. Ze kennen maar twee regios Limburg en de rest van de Wereldquote:Op donderdag 30 december 2004 14:20 schreef nozem het volgende:
Limburgers klitten altijd samen als ze elkaar op een vreemde plaats (lees: plaats buiten Limburg) treffen. Het ons kent ons principe. Brabanders zijn een stuk kosmopolitischer ingesteld en gaan gewoon met iedereen om.
Limburgers zijn een beetje bang voor de grote boze buitenwereld heb ik het idee.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 01:57 schreef psv het volgende:
Wij hebben psv.
wij hebben eindhoven en helmond
wij hebben stratumseind
wij hebben geen wateroverlast
wij grenzen niet aan duitsland
wij praten niet als homo's
wij zijn geen belg (ben eerst limburger geweest)
wij hebben geen wannabee f1 coureur
wij hebben werk(waarom stikt ut by daf en philips vd limbo's
wij hebben wel lekker bier
wij hebben wel lekkere wijven
wij hebben geen dorp (valkenburg) waar alleen maar hollanders rond lopen
wij hebben wel euro's
Da is toch juist mooiquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei net Amerikanen alles buiten Limburg is de boze buitenwereld. Ze kennen maar twee regios Limburg en de rest van de Wereld
limburg heeft lelijke meiden, die allemaal naar dance party's gaan en drugs usen, met iedereen naar bed gaan oid..quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:52 schreef Grimm het volgende:
limburg heeft of enorm lekkere wijven of echt van die sjappie wijven
errr..tsja en brabant heeft NAC!
Daar lijkt het idd vaak op. Lijkt wel of de normale meiden de provincie ontvlucht zijn.quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:54 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
limburg heeft lelijke meiden, die allemaal naar dance party's gaan en drugs usen, met iedereen naar bed gaan oid..
en bedankt he, idioot!quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:54 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
limburg heeft lelijke meiden, die allemaal naar dance party's gaan en drugs usen, met iedereen naar bed gaan oid..
Jezus. Oost-Brabant is zeer verwant met Noord-Limburg.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:21 schreef BrauN het volgende:
Limburgers zijn gewoon door en door triest doordat ze echt proberen een soort apart volkje te lijken, zoals de Friezen. Met hun belachelijk "Bronsgroen hout" liedje, Duitse taaltjes en mijnenbouw geblaat terwijl er al 200 jaar geen mijn meer actief is...
Brabanders zijn gewoon normaal en 't is een schitterende provincie, met veel steden, belangrijke economische functie en veel natuur en recreatie.
quote:Op donderdag 30 december 2004 23:43 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Sittard is de beste stad !
O, Brabant heeft toch drie nationale parken:quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
En op de Biesbosch na, heeft Brabant niks van natuur. Het is een eindeloos aaneengesloten landschap van landbouwpercelen. Moet je voor de aardigheid eens naar het Heuvelland komen.
en wanneer promoveer jij tot BELG ???quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enne brabanders zijn kewl(nee ben er geen maar ken er wel wat allemaal toffe gasten)
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:51 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
en wanneer promoveer jij tot BELG ???Ken je een Limburger?? Nee??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.enne brabanders zijn kewl(nee ben er geen maar ken er wel wat allemaal toffe gasten)
Hoe weet je dan of hun niet ook "toffe gasten" zijn![]()
heb ik gezegd dat limburgers geen toffe gasten kunnen zijn ?quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:53 schreef Feya het volgende:
[..]
Ken je een Limburger?? Nee??
Hoe weet je dan of hun niet ook "toffe gasten" zijn![]()
ok dan is het goedquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
heb ik gezegd dat limburgers geen toffe gasten kunnen zijn ?
en dan worden ze bij ons weer uitgescholden dat ze moeten oprotten naar hun eigen provincie.. en dan vluchten ze de kleine dorpjes in , en dan zien we ze nooit meer terugquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:09 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Daar lijkt het idd vaak op. Lijkt wel of de normale meiden de provincie ontvlucht zijn.
de meiden in brabant zijn kei gaav!quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:04 schreef Grimm het volgende:
was vorige week nog in maastricht maar daar hebben ze nog gewoon gabbers! en lonsdale jongeren.
nu zullen ze die ook wel in brabant hebben, maar de vraag is nu wie post ff wat foto's van elkaars lelijkste vrouwen
je liegtquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:15 schreef _Flame_ het volgende:
[..]
en bedankt he, idioot!![]()
Ik ben een limburse meid, ga niet naar danceparty's met drugs op, en duik ook niet met iedereen het bed in. Ik duik Zelfs alleen met mijn vriend het bed in...saaie limburgse ben ik dan he![]()
errr juist, ga nu maar weer weg breezerboyquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:06 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
de meiden in brabant zijn kei gaav!
de meiden zijn daar gewoon leuk, is het het uiterlijk niet, dan is het het innerlijk wel!!! de meiden uit brabant zijn gewoon onwijs lieff!
limburg moeten ze aan duitsland of belgie gevenquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:52 schreef Catch22- het volgende:
allebij reservebelgen
waar de neuk maak je je druk om? Ga je zo ook een topic openen om te vragen waarom amerikanen ons zien als duitsers?
ehh n00b...quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:09 schreef Grimm het volgende:
[..]
errr juist, ga nu maar weer weg breezerboy
je hebt me doorquote:Op vrijdag 31 december 2004 14:09 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
je liegt
of je bent nep limburger
Wil je ff niet zo bijdehand doenquote:Op vrijdag 31 december 2004 17:13 schreef Monidique het volgende:
Ze liggen beide onder de rivieren, welk groot verschil kan er dan nog zijn?
Jij weer met je opmerkingquote:Op vrijdag 31 december 2004 17:13 schreef Monidique het volgende:
Ze liggen beide onder de rivieren, welk groot verschil kan er dan nog zijn?
Is toch ook zo?quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:12 schreef Tiemie het volgende:
Dat hebben wij nou met tukkers. gvd iedere amsterdammer denkt datenschede
in de Achterhoek ligt.
* iets over pot en ketel zegt *quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:09 schreef Grimm het volgende:
[..]
errr juist, ga nu maar weer weg breezerboy
maar jij bent dan ook een grote kneus....quote:Op woensdag 29 december 2004 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Jij bent hier de grootste kneusquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:36 schreef EternalSolstice het volgende:
[..]
maar jij bent dan ook een grote kneus....
limburgse cultuur
Mijn god, dat bedoel ik dus. "Wij zijn trots en willen niet bij Nederland horen, boehoehoe"quote:Op vrijdag 31 december 2004 19:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Wij Limburgers zijn ook tof en eisen onafhankelijkheid
Waarom zouden we met de kudde mee lopenquote:Op vrijdag 31 december 2004 19:53 schreef Markster het volgende:
[..]
Mijn god, dat bedoel ik dus. "Wij zijn trots en willen niet bij Nederland horen, boehoehoe"
Ja klopt man, compleet vast geluld, met zo een geweldige opmerking.quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Hij reageert niet meer je hebt hem vastgelult
Ach ja dat is Limburgs.....quote:Op vrijdag 31 december 2004 20:19 schreef Markster het volgende:
en sinds wanneer zit de letter L in het kofschip ?
typfoutquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:19 schreef Markster het volgende:
en sinds wanneer zit de letter L in het kofschip ?
grapjasquote:Op vrijdag 31 december 2004 22:58 schreef Furby het volgende:
Brabanders zijn het volk wat elke nederlander wil zijn. Limbo's weten niet eens tot waar ze bij horen laat staan waar ze toe willen behoren.
Mee eens!!quote:Op vrijdag 31 december 2004 22:58 schreef Furby het volgende:
Brabanders zijn het volk wat elke nederlander wil zijn. Limbo's weten niet eens tot waar ze bij horen laat staan waar ze toe willen behoren.
Mee eens!!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 03:54 schreef zjosken het volgende:
Met Limburg is het net zoiets als met Frankrijk, een mooie provincie, maar jammer dat er Limburgers wonen![]()
Die is zooooo 2002, die opmerking. Kom es met wat zinnigers.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 03:54 schreef zjosken het volgende:
Met Limburg is het net zoiets als met Frankrijk, een mooie provincie, maar jammer dat er Limburgers wonen![]()
O, dus je geeft toe dat Limburg het zelfde als Frankrijk is?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Jullie komen allemaal naar Limburg om vakantie te vieren
Neequote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:45 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
O, dus je geeft toe dat Limburg het zelfde als Frankrijk is?
http://www.uitinlimburg.nl/nationaleparkenlimburg.htmquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:47 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
O, Brabant heeft toch drie nationale parken:
- Nationaal Park De Biesbosch
- Nationaal Park Loonse en Drunense Duinen (Grootste stuifzand gebied van Europa)
- Nationaal Park De Groote Peel (Oke deze delen we met Limburg)
Hoeveel Nationale Parken heeft Limburg?
En wat doet Limburg met natuurschoon?
Afgraven kijk maar eens naar de Sint Pietersberg!!!!
Ben de laatste paar jaar niet naar Limburg op vakantie geweestquote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee
Ik zeg alleen dat jullie steeds liggen te zeiken terwijl jullie wel hier op vakantie komen.
Blijf dan weg als het jullie niet bevalt.
Adieje, wordt ook gebruikt. Komt nog van adieu, inderdaad uit het Frans.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 04:25 schreef Blinky het volgende:
Limburgers zijn best lief (Sommige Limburgers dan) maar ' Hoija' vind ik een rare manier om afscheid te nemen van iemand.
En laten we dat ook zo houden.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben de laatste paar jaar niet naar Limburg op vakantie geweest
In Limburg zeggen we toch gewoon hoiuquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Adieje, wordt ook gebruikt. Komt nog van adieu, inderdaad uit het Frans.
Wij zijn gewoon te verstaan hoorquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:10 schreef hellmondunited het volgende:
Brabanders zijn wel te verstaan, limburgers niet. Dat is denk ik t grootste verschil er tussen
Kom er alleen wel regelmatig in Limburg voor mijn werk.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:09 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
En laten we dat ook zo houden.
Ik wist dat jij ging reagerenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:13 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Wij zijn gewoon te verstaan hoor
Doe ik ookquote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:56 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee
Ik zeg alleen dat jullie steeds liggen te zeiken terwijl jullie wel hier op vakantie komen.
Blijf dan weg als het jullie niet bevalt.
Ik denk dat men eens wat minder in een eenhied moet gaan denken. Want Limburg is niet meer dan een aantal regio s die weliaswaar verwand met elkaar zijn maar ook topografisch tot elkaar zijn veroordeeld. Denk maar niet dat iemand uit Venlo een Kerkradenaar kan verstaan als ie plat spreekt. Zo wordt adieje (vaak met toevoeging "wah") daar gebruikt en hojie veel minder dan elders. En in Maastricht is weer alles anders. Het is allemaal Limburg en dat maakt de provincie veel bijzonderder dan menig andere.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:11 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
In Limburg zeggen we toch gewoon hoiu![]()
Ik wil niks zeggen , maar hier in Limburg zijn er genoeg Limburgers die gewoon Nederlands tegen elkaar praten ook al is hun moedertaal Limburgs.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:16 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Ik wist dat jij ging reageren
Limburgers staan nou eenmaal bekent dat ze het vertikken normaal nederlands te praten. Dat zie je bij mij op school ook weer.. de limburgers gaan altijd bij elkaar zitten omdat zij elkaar wel verstaan. Naar iemand van ons nederlands praten is er niet bij
Sinds wanneer is in Nederland je moedertaal geen Nederlands?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:21 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen , maar hier in Limburg zijn er genoeg Limburgers die gewoon Nederlands tegen elkaar praten ook al is hun moedertaal Limburgs.
Daar heb je wel gelijk inquote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik denk dat men eens wat minder in een eenhied moet gaan denken. Want Limburg is niet meer dan een aantal regio s die weliaswaar verwand met elkaar zijn maar ook topografisch tot elkaar zijn veroordeeld. Denk maar niet dat iemand uit Venlo een Kerkradenaar kan verstaan als ie plat spreekt. Zo wordt adieje (vaak met toevoeging "wah") daar gebruikt en hojie veel minder dan elders. En in Maastricht is weer alles anders. Het is allemaal Limburg en dat maakt de provincie veel bijzonderder dan menig andere.
Het eerste wat we krijgen geleerd is Limburgs , omdat we dat thuis praten.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is in Nederland je moedertaal geen Nederlands?
Als andere bevolkingsgroepen dit zouden zeggen zouden ze niet goed geintegreed zijn. Is dit ook met Limburgers aan de hand?
Ik wel. Ik kan het zelfs spreken.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:24 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in
De mensen spreken Limburgs met verschilldende accenten.
Zo kan ik het Limburgs wat ze in Kerkrade en omgeving spreken niet verstaan
Inderdaad. Ik denk dat onze generatie (hoewel, ik toch een stuk ouder ben) daar nog mee opgegroeid zijn. Volgende generatie zullen steeds meer het Nederlands van huis uit meekrijgen. Best jammer eigenlijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:26 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Het eerste wat we krijgen geleerd is Limburgs , omdat we dat thuis praten.
Nederlands leerden we pas op school.
Bavariaquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Vergeet het bier niet. Limburg heeft meer pilseners. Zoals Brand, Gulpener en Alfa.
Heeft Brabant uberhaupt brouwerijen staan? BavariaOf is dat van een andere provincie?
oranjeboom toch ook?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:13 schreef hellmondunited het volgende:
nog een paar trouwens alleen kan niet op de namen komen
quote:
waar komt alfa vandaan?quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:27 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik zit ondertussen aan een brandje
Bavaria, is wel lekker zoet bier hoewel het niet onder mijn favouriete valt. Oranjeboom heb ik weinig ervaring mee. Gulpener is mijn favouriet, of toch Alfa of Brand?? Alle 3 smaken ze voortreffelijk. Brand als stevige pilsener, Alfa als dorstlesser and Gulpener als onbekende smaak hier.
Alfa komt uit Schinnenquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:31 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
waar komt alfa vandaan?
heb er namelijk nog nooit van gehoord
Beter onderwerp kan toch niet rond deze tijd van het jaarquote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:01 schreef the_legend_killer het volgende:
Gaan ze het over bier hebben![]()
Uit Thull! Dat is een plaatsje dat bezet is door Schinnen.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Alfa komt uit Schinnen
Heerlijk bier, moet je geproefd hebben!!!! Het lijkt bijna water en zo drinkt het zich ook weg. Uit het vat tijdens feesten moet je wel rekening houden met meer liters want het vloeit de keel binnen.
Alfa wordt ook gebrouwen uit een erg goede bron.
http://www.alfa-bier.nl/
Ja, in Breda en Heineken in Den Boschquote:
nou ja!quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Vergeet het bier niet. Limburg heeft meer pilseners. Zoals Brand, Gulpener en Alfa.
Heeft Brabant uberhaupt brouwerijen staan? BavariaOf is dat van een andere provincie?
Hertog Jan komt oorspronkelijk uit arcen, Jupiler, hoegaarden en leffe zijn belgisch en oranjeboom is geen bierquote:Op zondag 2 januari 2005 13:19 schreef robina het volgende:
[..]
nou ja!
dat jeteffe weet!
Bierbrouwerij Bavaria N.V., Lieshout
Bavaria 8.6
get ready for the switch, Wave Ice Malt
Brouwerij De Koningshoeven, La Trappe, Schaapskooi, Berkel Enschot
Proef de stilte
Budelse Brouwerij B.V., Budel
Bierbrouwerij De 3 Horne, Kaatsheuvel
Dommelsche Bierbrouwerij (Interbrew), Dommelen
(niet alleen dommelsch, maar ook Hertog Jan, Beck's, Oranjeboom, Jupiler, Hoegaarden en Leffe!!!)
Jantjes' Bierbrouwerij, Uden
Brouwerij De Kater, Boxtel
Stadsbrouwerij van Kollenburg, 's-Hertogenbosch
Maasland Brouwerij, Oss
Huisbrouwerij Mieghelm, St. Michielsgestel
Bierbrouwerij Moerenburg, Tilburg
Speciaalbierbrouwerij Oijen, Oijen
Brouwerij Oirschots Bier, Oirschot
Museumbrouwerij De Roos, Hilvarenbeek
Bierbrouwerij Sint-Servattumus, Schijndel
bron: www.brouw-bier.nl
Ik geloof het wel als je de reclames mag gelovenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:24 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Hertog Jan komt oorspronkelijk uit arcen, Jupiler, hoegaarden en leffe zijn belgisch en oranjeboom is geen bier
edit: zeg, trouwens, Hertog Jan komt toch nog steeds uit Arcen ofniet?
Mien mamquote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken een paar ouders die Limburgs spreken , alleen ze leren het hun kinderen niet
No Way dat ik het ga sprekenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:19 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ja
Alleen ken jij het nog een beetje.
limburgs klinkt voor geen meter, wat een *** taal zeg!!!!!!!quote:Op woensdag 29 december 2004 23:01 schreef _The_General_ het volgende:
Brabanders: "heuj? wa zegge ge nu?"quote:Op donderdag 30 december 2004 01:00 schreef WooZ het volgende:
[..]
![]()
Hebben ze dat?quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:04 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kan me er totaal niet druk om maken. Maar waarom hebben Limburgers en Brabanders zo'n hekel aan elkaar.![]()
brabanders: wà zedde gij?quote:Op donderdag 6 juli 2006 05:19 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Brabanders: "heuj? wa zegge ge nu?"
Limburgers: "was sagen sie?"
![]()
Mwah... van al die 'grote' steden, zijn er maar twee echt mooi te noemen. Maar deze verbleken natuurlijk bij de schoonheid van Maastricht waar weer veel minder leuke mensen wonen dan in Brabant, dat wel. En die natuur moet ik nog ontdekken. Brabant, gezien vanuit de trein is erg vlak en saai. Een beetje zoals de rest van Nederland... op Limburg na uiteraard. Denk dat Brabant het vooral van de mensen moet hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:52 schreef Forcefuzz het volgende:
[..]
brabanders: wà zedde gij?![]()
verleden tijd: wa zin ie?
Maar Brabant is gewoon dé beste provincie van Nederland. Gezellig mensen, veel natuur maar ook grote steden, gezellige mensen, de meeste lekkere wijven, en zo kun je nog jaren doorgaan![]()
Hahhah ik moest zo lachenquote:Op woensdag 29 december 2004 23:33 schreef zjosken het volgende:
Lulmuts.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:44 schreef Nr.G het volgende:
Het zal ons Hollanders een worst wezen wat het verschil tussen Limburg en Brabant zou moeten wezen. Jullie zijn gewoon een bufferzone voor Belgie.![]()
Kun je lezen?quote:
quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:20 schreef LXIV het volgende:
Beste Limbo's en Brabo's.
Eenheid in de gelederen, aub!
We laten het Zuidelijk Front toch niet uiteendrijven door een Hollander die als intrigant optreed!
Brabant en Limburg zijn, hoewel verschillend, voor elkaar de provincies die het meest op elkaar lijken. In heel veel opzichten.
Laat die Hollanders het bekijken en houd de vuile was binnen svp!
Hey LXIV!quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:20 schreef LXIV het volgende:
Beste Limbo's en Brabo's.
Eenheid in de gelederen, aub!
We laten het Zuidelijk Front toch niet uiteendrijven door een Hollander die als intrigant optreed!
Brabant en Limburg zijn, hoewel verschillend, voor elkaar de provincies die het meest op elkaar lijken. In heel veel opzichten.
Laat die Hollanders het bekijken en houd de vuile was binnen svp!
Bavaria in Lieshout en Dommelsch in Dommelen...quote:Op zaterdag 1 januari 2005 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
* meldtquote:Op woensdag 29 december 2004 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
valt best mee hoor.. de hekel aan hollanders bindt onsquote:Op donderdag 6 juli 2006 08:04 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik kan me er totaal niet druk om maken. Maar waarom hebben Limburgers en Brabanders zo'n hekel aan elkaar.![]()
Joh?!quote:
Dat geldt niet alleen voor Nederlands Limburg, maar ook voor Belgisch Limburg. Daar lopen ze vooral achter op gebied van werkzekerheid. De werkloosheid is daar het grootst.quote:Op woensdag 29 december 2004 23:02 schreef gfree het volgende:
Het is allebei achterstallig gebied.
Utrecht hoorde wel degelijk bij Holland in de tijd dat Nederland nog uit zeven staatjes bestond, en ze kunnen dus zeker wel Hollanders genoemd worden!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:19 schreef Levitation het volgende:
Ach, Brabo's en Limbo's maken de rest van Nederland uit voor Hollanders... terwijl bijvoorbeeld een Utrechter of een Drent echt geen Hollander is.
De pot verwijt de ketel...
quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:57 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Utrecht hoorde wel degelijk bij Holland in de tijd dat Nederland nog uit zeven staatjes bestond, en ze kunnen dus zeker wel Hollanders genoemd worden!
bron: mijn moeder
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:09 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Sluit je aan bij Belgie met die vreemde accentjes
Brabant en Limburg is geen Nederland![]()
Amsterdam ook niet, das Israel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:09 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
Sluit je aan bij Belgie met die vreemde accentjes
Brabant en Limburg is geen Nederland![]()
Als je geboren en getogen bent in Friesland.quote:Sinds wanneer is in Nederland je moedertaal geen Nederlands?
Ik kan je vertellen dat dát abslouut niet waar is.quote:Brabanders zijn het volk wat elke nederlander wil zijn
quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:54 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vind Limburgers altijd zo schattig! Ze wanen zich een compleet ander volk. Ze hebben het zelfs over "de limburgse taal". Compleet gelul natuurlijk. Limburgers zijn ook gewoon Nederlanders en hebben maar één taal, namelijk Nederlands. Dat spraakgebrek dat jullie onderling hanteren is hoogstens een dialect.
bronquote:Op 14 februari 1997 is het Limburgs officieel door de Nederlandse regering als 'vreemde' taal erkend, onder het Europees Handvest voor Regionale en Minderheidstalen.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:19 schreef Levitation het volgende:
[..]
Zou wel de pest zijn voor de Nederlandse economie. Zeker regio Eindhoven, brengt meer in het laatje dan Rotterdam!
Verder denk ik dat het cultureel eigenlijk bij Vlaanderen (niet heel België) hoort. Dat Wallonië geven we aan de Fransen... en we creëren een superstaatje in Europa: Bourgondië!
Grote haven in Antwerpen, industrie zat (oa DSM en Antwerpen) en een super hightech industrie rond Eindhoven!
quote:
En Johan Vlemmix wordt staatshoofd![]()
Beter plan:quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
is er echt niks beters te vinden dan
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:54 schreef Levitation het volgende:
[..]
Beter plan:
We openen vrije verkiezingen voor de "Koning van Bourgondie", inschrijven kan (tegen een kleine vergoeding) bij mij!
![]()
De enige andere die ik zo snel kon verzinnen is Jan Marijnissen, maar dat stuit vast op meer protest hier op Fok dan Johan Vlemmix. Mijn fantasie was op na het creeeren van onze superstaat... vrije verkiezingen dus!![]()
Belgen zien ons Limburgers als 'Hollanders'. Daar kan ik zo verdrietig om wordenquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:20 schreef TimC het volgende:
Een Limburger is een Nederlander maar, een Nederlander is geen Limburger.
Doen ze bij mij in me klas ookquote:Op woensdag 29 december 2004 22:58 schreef cat82 het volgende:
beetje maf.......en zo heeft 'n vriendin van mij 't net andersom...zij is brabo...maar wordt voor limbo uitgemaakt...
quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:53 schreef Zuen het volgende:
In brabant wonen er nog mensen, limburg niet.
Hm, toen ik voor het laatste keek, zag ik er nog een paar lopen. Maar het kunnen ook zombies zijn geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:53 schreef Zuen het volgende:
In brabant wonen er nog mensen, limburg niet.
En laat die rivieren dan een buffer zijn tussen die Noorderlingen en het gezellige deel van NLquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:44 schreef Nr.G het volgende:
Het zal ons Hollanders een worst wezen wat het verschil tussen Limburg en Brabant zou moeten wezen. Jullie zijn gewoon een bufferzone voor Belgie.![]()
Dan is er wat mis met jequote:Op donderdag 30 december 2004 17:22 schreef SEMTEX het volgende:
Ik versta ze allebei niet als ze dialect praten en heb met beide dagelijks te maken
dankje voor het idee~!quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:35 schreef TimC het volgende:
Bier in limburg, bier zeg ik je!!!!!
Het klopt wat je zegt alleen je toon moet iets gematigd worden lijkt me. Limburg is pas een jaar of 170 bij Nederland en is pas voor de Hollanders interessant geworden toen er steenkool te halen viel (waardoor we neutraal konden blijven in WO I)... tot die tijd is er vrijwel niks gedaan om de Limburgers er bij te laten horen. Tot halverwege de 20ste eeuw hadden we zelfs nog een Duitssprekende minderheid in Oosterlijke Zuid-Limburg wonen. Aan educatie werd pas wat gedaan toen de Universiteit van Maastricht (tegenwoordig een van de beste van het land) kwam. Toen al de voorzieningen er in de jaren 60 er waren en Heerlen samen met Amsterdam en Rotterdam de rijkste steden van het land behoorden werden de mijnen gesloten en werd er veel te weinig gedaan om tienduizenden werknemers aan werk te helpen. Subsidies gingen naar Maastricht (waar precies nul mijnen lagen) waarvan ze de mooie stad die je nu bezoekt van hebben gerenoveerd. Een groot deel van het zuidelijk deel van Limburg is in feitelijk 'achterlijk' gebleven. Tel daarbij de indoctrinatie van de Katholieke Kerk op en je merkt al snel dat Limburgers anders zijn dan veel andere Nederlanders. Het is de enige Nederlandse provincie met een totaal andere mentaliteit. Werkmentaliteit, leefmentaliteit maar ook zakelijk. Funest voor de economie trouwens, dat relaxte. Dit geldt overigens vooral voor Zuid-Limburgers omdat men boven Sittard veel meer hangt naar Gelderlanders en Brabants qua mentaliteit. Daar gaat het economisch ook beter en is minder werkeloosheid.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef Kindervriend het volgende:
Het grootste verschil is dat Limburgers wat meer een volkje op zich zijn, omdat ze jááárenlang achtergesteld zijn. Althans, dat vinden ze.
Brabant is gewoon altijd al een provincie van de helden geweest. Limburg is een beetje het brekenbeentje van ons land. Zie de werkloosheidsgraad.
Sinds welk jaar is de A2 van Eindhoven naar Maastricht ook alweer echt snelweg? Nog niet zo verschrikkelijk lang meen ik me te herinneren. Het is dus vrij lang 'geisoleerd' geweest.
Brabant is puik. Punt.
quote:Op woensdag 29 december 2004 23:03 schreef paarse_paashaas het volgende:
lood om oud ijzer
quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef Kindervriend het volgende:
Het grootste verschil is dat Limburgers wat meer een volkje op zich zijn, omdat ze jááárenlang achtergesteld zijn. Althans, dat vinden ze.
Brabant is gewoon altijd al een provincie van de helden geweest. Limburg is een beetje het brekenbeentje van ons land. Zie de werkloosheidsgraad.
true....om de een of andere reden vonden de Hollandse regenten het niet belangrijk genoeg ofzoquote:Sinds welk jaar is de A2 van Eindhoven naar Maastricht ook alweer echt snelweg? Nog niet zo verschrikkelijk lang meen ik me te herinneren. Het is dus vrij lang 'geisoleerd' geweest.
dat dan weer welquote:Brabant is puik. Punt.
Zo schattig, Limburgers die het verschil tussen Hollanders en Nederlanders niet snappen.quote:zo schattig die hollanders die het niet willen snappen
Behalve dat 'relaxte' zijn ze daar toch ook beheurlijk corrupt? "Italië begint in Limbrug" hoor ik vaak als het om zaken doen in Limboland gaat.quote:Limburgers anders zijn dan veel andere Nederlanders. Het is de enige Nederlandse provincie met een totaal andere mentaliteit. Werkmentaliteit, leefmentaliteit maar ook zakelijk. Funest voor de economie trouwens, dat relaxte.
Of uit Brabant.quote:Op zondag 5 november 2006 17:41 schreef Piovan het volgende:
Alle topusers van dit forum komen uit Limburg.
Welke delen van het land zijn beter dan wat?quote:Op zondag 5 november 2006 21:01 schreef da_beepster het volgende:
ach brabanders, limburgers... maakt toch ook allemaal niet uit, als je maar zorgt dat je zo snel mogelijk naar de betere gedeelten van het land verhuisd en iets aan je accent doet, dan krijg je geen vragen meer
werkte voor mij iig wel![]()
Ben naar Den Haag verhuisd en gebruik mijn brabantse accent nog zo veel mogelijk. Dat ik dan met de nek word aangekeken en dat er grapjes worden gemaakt kan me niet boeien. Laat de hagenezen die het daar moeilijk mee hebben maar de door hun zo geliefde flikkerse kankerteringtyfus krijgen.quote:Op zondag 5 november 2006 21:01 schreef da_beepster het volgende:
ach brabanders, limburgers... maakt toch ook allemaal niet uit, als je maar zorgt dat je zo snel mogelijk naar de betere gedeelten van het land verhuisd en iets aan je accent doet, dan krijg je geen vragen meer
werkte voor mij iig wel![]()
Ik ben vanuit Den Haag/ Zoetermeer naar Brabant verhuisd. Ik doe moeite om me aan te passen aan mijn omgeving... heb het bijvoorbeeld over 'jullie mam' en ben 's avonds 'afgewerkt'. Het was even wennen... vooral dat 'afwerken', god wat klinkt dat smerig! Maar ik vind het een beetje raar dat je ergens heen verhuisd en dan geen moeite doet om je aan te passen.quote:Op maandag 6 november 2006 10:23 schreef Snarf het volgende:
[..]
Ben naar Den Haag verhuisd en gebruik mijn brabantse accent nog zo veel mogelijk. Dat ik dan met de nek word aangekeken en dat er grapjes worden gemaakt kan me niet boeien. Laat de hagenezen die het daar moeilijk mee hebben maar de door hun zo geliefde flikkerse kankerteringtyfus krijgen.![]()
Brabant rules.
Limburg rules ook.
Ach, je kan aanpassen of je 'ontvangers' kunnen tolerant zijn, of een beetje van beiden. Maar tegen zo'n muur van imbeciele reacties en flauwekul ga ik niet opboksen. Randstedelingen zijn daarin duidelijk niet tolerant.quote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben vanuit Den Haag/ Zoetermeer naar Brabant verhuisd. Ik doe moeite om me aan te passen aan mijn omgeving... heb het bijvoorbeeld over 'jullie mam' en ben 's avonds 'afgewerkt'. Het was even wennen... vooral dat 'afwerken', god wat klinkt dat smerig! Maar ik vind het een beetje raar dat je ergens heen verhuisd en dan geen moeite doet om je aan te passen.Blijkbaar zijn sommige Brabanders net zo arrogant als ze de randstedelingen verwijten te zijn.
![]()
Ik zou niet kunnen wennen aan dat "afgewerkt" lijkt wel alsof je bij de hoeren bent geweest.quote:Op maandag 6 november 2006 10:31 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ben vanuit Den Haag/ Zoetermeer naar Brabant verhuisd. Ik doe moeite om me aan te passen aan mijn omgeving... heb het bijvoorbeeld over 'jullie mam' en ben 's avonds 'afgewerkt'. Het was even wennen... vooral dat 'afwerken', god wat klinkt dat smerig! Maar ik vind het een beetje raar dat je ergens heen verhuisd en dan geen moeite doet om je aan te passen.Blijkbaar zijn sommige Brabanders net zo arrogant als ze de randstedelingen verwijten te zijn.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |