abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24280945
Wat geef jij aan goede doelen en hoeveel geef je? Ik steun elke maand in totaal rond de 25,- euro de Cliniclowns, de Zonnebloem (een ouderenbond), het Aidsfonds, de Kankerbestrijding, het Wereld Natuurfonds en Amnesty International. Als er een ramp gebeurt zoals in Azie geef ik ook altijd wel iets.
Et vous?

[ Bericht 1% gewijzigd door Blinky op 29-12-2004 18:57:37 ]
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_24280981
Ik geef niks
pi_24280991
dus jij geeft per maand ¤150 aan goede doelen?

hoe zo'n inkomen heb je?
Scheren is voor schapen!
pi_24281014
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:48 schreef paarse_paashaas het volgende:

hoe zo'n inkomen heb je?
Ik denk dat hij 25 euro in totaal geeft aan de goede doelen.
  woensdag 29 december 2004 @ 18:51:49 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24281041
Jeutje Blink! Ik voel me helemaal slecht vergeleken bij jou... ik geef alleen aan collectes...
pi_24281049
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:48 schreef paarse_paashaas het volgende:

hoe zo'n inkomen heb je?
Ik neem aan dat ie bedoelt 25 euro in totaal

Ik ben op dit moment alleen nog donateur van de Nederlandse Stichting Hulp aan Dieren. Volgens mij betaal ik 15 euro per kwartaal ofzo, geen idee eigenlijk. Verder gooi ik altijd wat in collectebussen van het Aidsfonds & Kankerbestrijding. Alleen ze bellen hier bijna nooit aan

En ik doneer bloedplasma, eens in de 4 weken
  woensdag 29 december 2004 @ 18:53:09 #7
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_24281055
<verwacht veel 555>

Heb 50 gegeven aan 555
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 29 december 2004 @ 18:53:28 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24281060
Iedereen aan de deur voor een bekende stichting krijgt iets, zo'n 5 a 10 euro.

De KWF krijgt wat meer.

en 555, grijpt me toch aan na zoveel ellende op vooral internet gezien te hebben.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24281076
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:50 schreef knowall het volgende:

[..]

Ik denk dat hij 25 euro in totaal geeft aan de goede doelen.
volgens mij is TS een zij, maar dat terzijde..
quote:
Ik steun elke maand rond de 25,- euro de Cliniclowns, de Zonnebloem (een ouderenbond), het Aidsfonds, de Kankerbestrijding, het Wereld Natuurfonds en Amnesty International.
ik zie t als een opsomming
Scheren is voor schapen!
pi_24281083
Ik geef niets.
pi_24281084
Geld geven aan goede doelen is gewoon het wegkopen van je schuldgevoelens.
En aangezien ik geen schuldgevoelens heb voel ik mij ook niet geroepen om geld te spenderen aan goede doelen
  woensdag 29 december 2004 @ 18:55:42 #12
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_24281095
Ik geef niks. Geen inkomen.

Ik vraag me af wat ik kan doen, net als die artsen zonder grenzen. Gewoon daar heen gaan en dan helpen. Dat zou ik wel doen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 29 december 2004 @ 18:56:34 #13
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24281107
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:54 schreef knowall het volgende:
Nu even afwachten wie er hapt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24281113
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:54 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

volgens mij is TS een zij, maar dat terzijde..
[..]

ik zie t als een opsomming
Inderdaad, het staat er misleidend. Ik geef rond de 25,- in totaal aan de goede doelen.
En ja, ik ben een zij.
edit- OP aangepast
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  woensdag 29 december 2004 @ 18:56:59 #15
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_24281115
Mijn moeder geeft ¤ 5-, aan het WSPA, is met al die dieren.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_24281126
ik geef weleens 50 cent of 1 euro als ze aan de deur komen anders lopen ze ook dat hele eind van de poort naar mn voordeur voor niks
  woensdag 29 december 2004 @ 18:58:17 #17
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24281138
Ik geef aan Clini clowns. Daarbij is het me tenminste duidelijk wat er gebeurt en het is iets wat me aanspreekt.

Voor de rest niks, maar dat komt ook doordat ik er geen geld voor heb verder
Komt na mn studie misschien nog wel eens.
  woensdag 29 december 2004 @ 18:58:31 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24281139
ik heb meer op met de hulp van mensen in mijn directe omgeving. daar geef ik grif aan. de rest mag door de zakkenvullende regeringen zelf opgelost worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 29 december 2004 @ 18:58:38 #19
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_24281142
Postcodeloterij
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_24281146
50 euro per jaar aan het KNGF. Dat was het eigenlijk wel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_24281148
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:57 schreef 2609 het volgende:
ik geef weleens 50 cent of 1 euro als ze aan de deur komen anders lopen ze ook dat hele eind van de poort naar mn voordeur voor niks
Kun je ze beter een buskaartje geven
pi_24281154
We hebben net 60 euro overgemaakt op giro 555 voor de slachtoffers van de zeebeving in Azië. Bij dit soort acties maken we altijd geld over.

Daarnaast steun ik via de postcodeloterij verschillende goede doelen, waaronder hopelijk nog eens mijzelf .
pi_24281160
1 euro
dakloze krant .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_24281190
Ik steun de NKGG (Nationale Kollecte Geestelijk Gehandicapten) omdat mijn vader daar in het bestuur zit.
Elke maand gaat er 25 euro van ons naar toe
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_24281215
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:59 schreef Steve-O het volgende:
1 euro
dakloze krant .
Ja, die hoort er natuurlijk ook bij. Die koop ik ook vaak.
pi_24281265
Ik geef geld aan collectes (maar net wat ik aan muntgeld in de portemonnee heb zitten), aan de kerk (wisselt), en laatst aan de FreeBSD Foundation (http://www.freebsdfoundation.org/ ; $25)
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_24281297
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:59 schreef Steve-O het volgende:
1 euro
dakloze krant .
Die kost hier 1,50 en de puzzel is altijd wel leuk
Alleen hier bij de Super mogen ze niet meer staan want schijnbaar hadden mensen er last van
pi_24281305
Ik doe niet aan goede doelen, het is dat de lotto en de postcode loterij wat aan goede doelen geven, anders kwam er nog geen eurocent van mij bij die 'goede doelen' terecht
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_24281314
Ik doe een uur of 12 vrijwilligerswerk per week. Doe wel genoeg voor de gemeenschap
pi_24281338
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:54 schreef knowall het volgende:
En aangezien ik geen schuldgevoelens heb voel ik mij ook niet geroepen om geld te spenderen aan goede doelen
Gaat iemand hier nog op happen of kan ik stoppen met F5-en?
  woensdag 29 december 2004 @ 19:08:43 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24281341
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:07 schreef _The_General_ het volgende:
Ik doe een uur of 12 vrijwilligerswerk per week. Doe wel genoeg voor de gemeenschap
wat doe je?
  woensdag 29 december 2004 @ 19:09:51 #32
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_24281366
ik geef alleen geld aan dierenfondsen, wspa, wnf etc
waarom zou ik geld geven voor azie? je krijgt t toch nie terug mocht hier een ramp gebeuren, mensen zat op de wereld, reuze panda's zijn er veel minder (door de mensheid!) help ik liever tbh.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 29 december 2004 @ 19:10:17 #33
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24281382
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:07 schreef _The_General_ het volgende:
Ja, ik zit ook weleens op Fok!!

Verder ga ik dit jaar voor het eerst wat geld overmaken aan het Leger des Heils.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  woensdag 29 december 2004 @ 19:10:55 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24281396
de Postcode L. heeft nog nooit wat gegeven in 10 jaar tijd op een paar euro's na.

De Staatsloterij wel en Dayzers ook

Maar goed, als je genoeg geld hebt kan je af en toe best wat geven vind ik.
pi_24281414
Wat ook misschien interessant is om te weten: waarom geef je juist aan die doelen?
Ik wilde iets bijdragen aan jonge kinderen (Cliniclowns binnen Nederland), aan de ouderen (De Zonnebloem), iets voor erge ziektes waarvoor geld nodig is voor een vaccin of behandeling (Aids en Kanker) en iets voor dieren (Wereld Natuurfonds). Als laatste heb ik me ook aangemeld voor Amnesty omdat ik zelf mijn vrijheid en vrijheid op meningsuiting waardeer en er op die manier bij stil sta. En bij deze doelen ziet het er naar uit dat alles idd naar het goede doel gaat, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker...
Heb jij de doelen bewust uitgekozen of geef je 'zomaar' iets omdat het erbij hoort?
pi_24281420
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat doe je?
Ik werk in een lokaal museum, tentoonstellingen inrichten, informatie verzamelen, mensen interviewen, film middagen verzorgen etc.

Niet direct iets voor de "arme of hongerige" maar in mijn ogen toch iets dat je voor de gemeenschap doet. Ik geef wel aan collectes enzo maar voel me niet geroepen om hiernaast nog tientale euro's te gaan storten..
pi_24281421
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:08 schreef knowall het volgende:

[..]

Gaat iemand hier nog op happen of kan ik stoppen met F5-en?
Happen, nee. Erop ingaan, ja.
Vandaag kreeg ik weer het blad voor bloeddonoren in de bus en daar stond toevalig een stukje in over dat mensen die beweren bloed te doneren "voor anderen", in de meeste gevallen liegen. Je doet het ook om er zelf een goed gevoel van te krijgen. Dat je toch iets doet, een stukje waardering van de mensen bij de bloedbank en van jezelf.
Zo is het met goede doelen ook. So what dat ik een goed gevoel krijg als ik een goed doel steun. Het is een win-win situatie.
Afkopen van mijn schuldgevoel, wat je wil. Ik geef aan goede doelen (en dus niet de Postcode Loterij ) en jij niet. Good for you
  woensdag 29 december 2004 @ 19:15:07 #38
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_24281486
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:11 schreef Serinde het volgende:

[..]

Vandaag kreeg ik weer het blad voor bloeddonoren in de bus en daar stond toevalig een stukje in over dat mensen die beweren bloed te doneren "voor anderen", in de meeste gevallen liegen. Je doet het ook om er zelf een goed gevoel van te krijgen. Dat je toch iets doet, een stukje waardering van de mensen bij de bloedbank en van jezelf.
Zo is het met goede doelen ook. So what dat ik een goed gevoel krijg als ik een goed doel steun. Het is een win-win situatie.
Afkopen van mijn schuldgevoel, wat je wil. Ik geef aan goede doelen (en dus niet de Postcode Loterij ) en jij niet. Good for you
Iedereen doet het ongetwijfeld om een goed gevoel te krijgen.
Daarnaast vind ik het een stukje verantwoordelijkheid voor de omgeving. Niet de overheid is immers voor alles verantwoordelijk, maar juist ook het individu.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_24281491
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:11 schreef Serinde het volgende:

[..]

Mooi we zijn het dus eens.
  woensdag 29 december 2004 @ 19:16:38 #40
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_24281517
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:11 schreef Blinky het volgende:
Wat ook misschien interessant is om te weten: waarom geef je juist aan die doelen?
Cliniclowns omdat het voor zieke kinderen in Nederland is. Die kids kunnen af en toe wel een verzetje gebruiken en het is een doel binnen Nederland.

Ik ben overigens ook lid van Amnesty, had ik net niet genoemd, maar dat is maar voor een heel laag bedrag per maand
  woensdag 29 december 2004 @ 19:17:23 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24281533
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:11 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik werk in een lokaal museum, tentoonstellingen inrichten, informatie verzamelen, mensen interviewen, film middagen verzorgen etc.

Niet direct iets voor de "arme of hongerige" maar in mijn ogen toch iets dat je voor de gemeenschap doet. Ik geef wel aan collectes enzo maar voel me niet geroepen om hiernaast nog tientale euro's te gaan storten..
oh ja dat is waar ook. ze zullen vast blij met je zijn in dat museum.
pi_24281546
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:55 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik geef niks. Geen inkomen.

Ik vraag me af wat ik kan doen, net als die artsen zonder grenzen. Gewoon daar heen gaan en dan helpen. Dat zou ik wel doen.
Ja, ik had het toen bij de aanval op de Twin Towers, ik wilde erheen om te helpen, nu met Azie weer, en vorig jaar Bam ook...
pi_24281574
Ik geef rond de 100 euro per jaar maar
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24281606
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:19 schreef Stuart het volgende:
WHAHAHA BEN JE SOMS HOMO?

xxx,
Knowall
pi_24281666
quote:
Waarom ?
Als je niet meer kán is het toch genoeg? Ik zou ook wel meer willen geven, maar het is niet de bedoeling dat ik er zelf in de financiële problemen door kom.
pi_24281688
quote:
Dat is toch een heel aardig bedrag hoor
pi_24281695
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:23 schreef Blinky het volgende:

[..]

Waarom ?
Als je niet meer kán is het toch genoeg? Ik zou ook wel meer willen geven, maar het is niet de bedoeling dat ik er zelf in de financiële problemen door kom.
Typisch Nederlands; je durft geen risico voor een ander te nemen.
pi_24281706
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:20 schreef knowall het volgende:

[..]

WHAHAHA BEN JE SOMS HOMO?

xxx,
Knowall
Waar slaat dat nou weer op
pi_24281738
ik ben gestopt met het kopen van daklozenkranten, of het geven van geld aan daklozen.
simpel omdat ik ze daarna steeds bier, drugs of andere teringzooi zie kopen van mijn geld, en die shit ga ik mooi niet financieren.
ze mogen rustig mijn broodje hebben, ik wil wat voor ze halen, ik heb zelfs een keer mijn schoenen ter plekke aan een zwerver gegeven.

verder geef ik aan de kankerbestrijding, en hier en daar af en toe eens wat, maar niet structureel.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 29 december 2004 @ 19:27:05 #50
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24281745
Zo nu en dan wat aan groene erwten. of de WWF

Ipv geld aan vuurwerk uit te geven (wat ik wel ervoor reserveer, maar nooit koop) heb ik eergisteren maar op 555 gestort.
Gisteren vroeg zo'n gast nog om geld. Ik zei dat ik de avond ervoor op 55 gestort had. Hij heeft ws geen flauw idee wat er gebeurd in de wereld.....
Maar normaliter geef ik geen geld aan goede doelen, behalve het goede doel "Shark.Bait".
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')