abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24273135
Nederland écht in de war, of wordt ons dit aangepraat?

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen. Zalm had zijn mond moeten houden over de oorlog aan het terrorisme. Zijn panische praatjes waren te gek voor woorden. Ferme taal lijdt niet tot ferm beleid. Opmerkelijk is dat conservatieve scherpslijpers als Wilders ruimschoots het woord krijgen. Even opmerkelijk is de oorverdovende stilte ter linkerzijde.
Volgens Van Rossem c.s. is integreren een kwestie van tijd.

Bron: VARA De Ochtenden 29 - 12 - '04.

.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:42:37 #2
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_24273264
Ik denk dat maarten hier wel gelijk in heeft, maar zoals altijd is het niet compleet.
Het is niet alleen tereur, maar ook de economie bijvoorbeeld.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:45:48 #3
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_24273311
Ik ben het er mee eens... Maar de fout is al ver voor Zalm gemaakt. Mensen praten elkaar na alsof het papegaaien zijn. Opeens lijkt het alsof iedereen het oneens was met paars. Ik kan me niks herinneren van een volksopstand tegen paars toen het regeerde... Maar als je nou iedereen hoort dan was die er wel. Integratie is mislukt, blabla. Integratie is nog steeds bezig. En is voor 99% gelukt. Die paar gevallen die niet 'lukken' zullen nooit 'lukken'. Zo fout gaat het helemaal niet. Maar ja, je moet iets als rechts kabinet, dan maar angst aanpraten. En het volk lijkt er voor een groot deel nog in te trappen ook...

Maar zo wordt het geen discussie, laat er maar iemand op reageren die het er totaal niet mee eens is!
  woensdag 29 december 2004 @ 12:00:47 #4
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_24273534
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:45 schreef Pie.er het volgende:
Ik ben het er mee eens... Maar de fout is al ver voor Zalm gemaakt. Mensen praten elkaar na alsof het papegaaien zijn. Opeens lijkt het alsof iedereen het oneens was met paars. Ik kan me niks herinneren van een volksopstand tegen paars toen het regeerde... Maar als je nou iedereen hoort dan was die er wel. Integratie is mislukt, blabla. Integratie is nog steeds bezig. En is voor 99% gelukt. Die paar gevallen die niet 'lukken' zullen nooit 'lukken'. Zo fout gaat het helemaal niet. Maar ja, je moet iets als rechts kabinet, dan maar angst aanpraten. En het volk lijkt er voor een groot deel nog in te trappen ook...

Maar zo wordt het geen discussie, laat er maar iemand op reageren die het er totaal niet mee eens is!
Klopt, er is een hoop aangepraat. Paars 1 (en in mindere mate Paars 2) was verreweg het populairste na-oorlogse kabinet, het heeft er zelfs heel lang naar uitgezien dat er een Paars 3 zou komen omdat de kiezer geen alternatief wenste. De oppositie werd kleiner i.p.v. groter. Het Paarse Kabinet was één van de weinige kabinetten die zelfs tijdens haar periode nog in populariteit steeg, dat is zeer zeldzaam.

Het probleem is alleen dat maar weinig mensen echt het nieuws volgen, een krant lezen of een klein besef van geschiedenis hebben. De meeste mensen die nu zo'n grote bek hebben zijn vaak zelfs pas na de dood van Fortuyn zich ergens in gaan verdiepen.

Ik denk dat Van Rossum gelijk heeft, je doet er alleen zo weinig aan.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 29 december 2004 @ 12:02:21 #5
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24273559
Gelukkig....
Toch nog anderen die dit ook zo zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_24273642
Ik ben het er ook wel mee eens, maar naast het kabinet heeft de media er ook een groot aandeel in gehad. Telkens weer wordt een beeld geschetst alsof heel Nederland beeft van angst. De kans dat je morgen onder een auto loopt is vele malen groter als dat je een gestoorde islamiet met een mes/bom tegen komt. En daarnaast, jaren lang werden er in Spanje op regelmatige basis aanslagen gepleegd door de IRA, en toch ging heel Nederland er elke zomer op het strand liggen bakken, wat is het verschil?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 29 december 2004 @ 12:10:19 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_24273679
Heel fascinerend, een vriendin van mij is dit jaar terug gekomen van een paar jaar wonen en werken in New York. Ze komt onbevangen in dit land aan en had wel iets meegekregen over Fortuyn maar niet die massale verdwazing die erna heeft plaatsgevonden. Ze wist echt niet waar ze in terecht was gekomen! De media, politiek en publieke opinie hebben de mond vol over allerlei problemen die helemaal niet bestaan terwijl de echte problemen (starre, kwakkelende economie, grote dreigende vergrijzing) amper aan bod komen en nauwelijks angst lijken in te boezemen.

Ze kan er eigenlijk nog steeds niet helemaal bij.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 29 december 2004 @ 12:26:44 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_24273916
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:06 schreef Frezer het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens, maar naast het kabinet heeft de media er ook een groot aandeel in gehad. Telkens weer wordt een beeld geschetst alsof heel Nederland beeft van angst. De kans dat je morgen onder een auto loopt is vele malen groter als dat je een gestoorde islamiet met een mes/bom tegen komt. En daarnaast, jaren lang werden er in Spanje op regelmatige basis aanslagen gepleegd door de IRA, en toch ging heel Nederland er elke zomer op het strand liggen bakken, wat is het verschil?
Hoezo datte.. was de IRA verdwaald dan ?

Wat media betreft ben ik het wel met je eens
  woensdag 29 december 2004 @ 12:43:28 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24274214
Het maffe is dat veel mensen wel zien dat zoiets in Amerika bezig is maar niet doorhebben dat hier precies hetzelfde gebeurd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 29 december 2004 @ 12:45:41 #10
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_24274269
quote:
integreren een kwestie van tijd
Hij bedoeld vast EXPLODEREN IS EEN KWESTIE VAN TIJD.

Kom op zeg..... Angst aangepraat... Wild om je heen slaan noem ik dit. Deze man snapt het echt niet hoor. Stuisvogel politiek.. ontkennen dat er een probleem is..

Opzouten met deze man
Denial isnt that a river in egypt ?
  woensdag 29 december 2004 @ 12:54:33 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_24274425
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Klopt, er is een hoop aangepraat. Paars 1 (en in mindere mate Paars 2) was verreweg het populairste na-oorlogse kabinet, het heeft er zelfs heel lang naar uitgezien dat er een Paars 3 zou komen omdat de kiezer geen alternatief wenste. De oppositie werd kleiner i.p.v. groter. Het Paarse Kabinet was één van de weinige kabinetten die zelfs tijdens haar periode nog in populariteit steeg, dat is zeer zeldzaam.

Het probleem is alleen dat maar weinig mensen echt het nieuws volgen, een krant lezen of een klein besef van geschiedenis hebben. De meeste mensen die nu zo'n grote bek hebben zijn vaak zelfs pas na de dood van Fortuyn zich ergens in gaan verdiepen.
De paarse propaganda deed het dus goed! De linkse kranten brachten precies wat paars wilde ......
Paars deed het ook leuk: verlaag de belastingen, iedereen in 1 keer 8 % meer salaris! Dat de jaren daarna de inflatie rond de 5 % zat, en je met meer geld zelfs minder kon kopen, dat valt de gemiddelde paars-stemmer blijkbaar niet op....

offtopic: paars is een nichtenkleur
censuur :O
pi_24274481
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De paarse propaganda deed het dus goed! De linkse kranten brachten precies wat paars wilde ......
Paars deed het ook leuk: verlaag de belastingen, iedereen in 1 keer 8 % meer salaris! Dat de jaren daarna de inflatie rond de 5 % zat, en je met meer geld zelfs minder kon kopen, dat valt de gemiddelde paars-stemmer blijkbaar niet op....
Paarse propaganda? Linkse kranten? Krijgen we dat verhaal nu weer?
pi_24274686
misschien is het een foutieve vertaling van een engelse tekst.

Nederland is at war. Nederland is in de war.

Ik herken me zelf niet in deze uitspraak. Ik vind het allemaal vervelend wat er gebeurt, maar in de war ben ik er niet van. Het zijn ook helemaal geen onnederlandse toestanden. Paar eeuwen terug is Willem van Oranje al neergeschoten.
pi_24274689
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:26 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Hoezo datte.. was de IRA verdwaald dan ?

Wat media betreft ben ik het wel met je eens
Het was nog vroeg zullen we maar zeggen... .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_24275002
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:57 schreef harlingen het volgende:

[..]

Paarse propaganda? Linkse kranten? Krijgen we dat verhaal nu weer?
Nederland liet zich, uitzonderingen daargelaten, door het politiek-correcte deel der natie in slaap sussen. Dit geldt voor zowel links als rechts. Vergeet niet dat het CDA c.s. aan de macht was toen de eerste arbeidsimmigranten kwamen. Van meet af aan was kritiek taboe.
Voorbeeld? Eind jaren zeventig vergadering over Amsterdam opdelen in stadsdelen.
Een deelnemer stelt dat allochtonen minstens op [deel]gemeente niveau stemrecht dient te krijgen.
Ik: " Prachtig maar dan dient beheersing in woord en geschrift van onze taal. minstens het niveau van een zesde klasser [nu groep 8] te hebben" Woedende reacties vanuit CDA en P.v.d.A. hoek.
pi_24275409
De Nederlanders zijn niet in de war, immers de gemiddelde Nederlander weet al 20 jaar wat er mis is in dit land. De politieke leiders van dit land zijn ook niet in de war, alleen maar bezorgd over hun positie: Worden ze herkozen? Staat er al een stoel klaar voor een commissariaat of burgemeesterspost? Europees parlement? etc.

Er gaat pas echt iets gebeuren als het verder uit de hand gaat lopen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 29 december 2004 @ 14:30:14 #17
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_24276286
Ik ben het er niet mee eens dat nederland totaal in de war is.
Alleen op gebied van terreur en economie wel.
Dat wij nederlanders het slecht zouden hebben door bezuinigingen is de grootste grap die ik ook gehoort heb. Dank daarvoor links.
Natuurlijk is het ook onzin dat buitenlanders voor teveel overlast in de maatschappij brengen. Deze overlast wordt opgepomt door mensen die het zo willen. Met name wilders.
Natuurlijk zijn er problemen door allochtonen, en deze dienen ook zorgvuldig opgelost te worden voordat ze verergeren. Maar problemen op gebied van allochtonen met het links beleid aanpakken werkt niet.
pi_24276358
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Sater het volgende:

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen. Zalm had zijn mond moeten houden over de oorlog aan het terrorisme. Zijn panische praatjes waren te gek voor woorden. Ferme taal lijdt niet tot ferm beleid. Opmerkelijk is dat conservatieve scherpslijpers als Wilders ruimschoots het woord krijgen. Even opmerkelijk is de oorverdovende stilte ter linkerzijde.

Bron: VARA De Ochtenden 29 - 12 - '04.
Absoluut. Die zogenaamde ruzies tussen onze bevolkingsgroepen worden ook alleen maar aangestoken doordat in de krant staat dat het o zo slecht gaat in nederland. We hebben allemaal een verkeerd beeld van elkaar, alochtonen willen samen leven autochtonen en autochtonen met allochtonen. Die zogenaamde ruzies enzo worden alleen maar extreem naar voren gebracht door de media.
. Als er op het nieuws komt dat het slecht gaat met de economie gaat ook opeens iedereen zuiniger aan doen en meer sparen

[ Bericht 6% gewijzigd door Dzenos op 29-12-2004 14:35:28 (opmaakfoutje) ]
Never trust a man with no shirt on.
  woensdag 29 december 2004 @ 15:47:01 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24277702
En nu praat iedereen elkaar hier weer na, waardoor er weer lijkt alsof er niets aan de hand is....
pi_24277890
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:06 schreef Frezer het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens, maar naast het kabinet heeft de media er ook een groot aandeel in gehad. Telkens weer wordt een beeld geschetst alsof heel Nederland beeft van angst. De kans dat je morgen onder een auto loopt is vele malen groter als dat je een gestoorde islamiet met een mes/bom tegen komt.
De manier waarop thans bijvoorbeeld de Media, de AIVD, Remkes en Donner c.s. het land in de greep houden van een verhoogde staat van islam-paraatheidheid, en het debat daaromheen gijzelen, getuigt m.i. van een groter en vooral gevaarlijker psychologisch fascisme, dan de - op het eerste gezicht soms wat anti-islamitisch aandoende - opvattingen van G. Wilders...
quote:
En daarnaast, jaren lang werden er in Spanje op regelmatige basis aanslagen gepleegd door de IRA, en toch ging heel Nederland er elke zomer op het strand liggen bakken, wat is het verschil?
Je verwart de ETA wellicht met de IRA, maar inhoudelijk maak je een punt...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  woensdag 29 december 2004 @ 16:02:50 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24278030
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:55 schreef lucida het volgende:

[..]

De manier waarop thans bijvoorbeeld de Media, de AIVD, Remkes en Donner c.s. het land in de greep houden van een verhoogde staat van islam-paraatheidheid, en het debat daaromheen gijzelen, getuigt m.i. van een groter en vooral gevaarlijker psychologisch fascisme, dan de - op het eerste gezicht soms wat anti-islamitisch aandoende - opvattingen van G. Wilders...
[..]
Goed punt! Maarja, die discussie over de media ( al dan niet té links, te rechts etc. ) is er al eens geweest. De meeste mensen moeten gewoon eens wat kritischer zijn naar de bronnen die ze binnen krijgen.
quote:
pi_24278032
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Sater het volgende:

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen.
Is het wel zo dat de doorsnee Nederlander vreest voor terreuraanslagen? Volgens mij valt dat wel mee namelijk....
Power perceived is power achieved.
pi_24278068
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:02 schreef Modwire het volgende:

[..]

Is het wel zo dat de doorsnee Nederlander vreest voor terreuraanslagen? Volgens mij valt dat wel mee namelijk....
misschien ben jij geen doorsnee nederlander !
  woensdag 29 december 2004 @ 16:27:22 #24
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_24278565
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je alle nederlanders over een kam kunt scheren en roepen dat heel Nederland in de war is.
Er zijn een paar paniekzaaiers en heel veel mensen die inderdaad in de war zijn.
Maar volgens mij valt het 'war-gehalte' bij de mensen die zich niet laten meesleuren door de popi-jopie politiek nogal mee.

Als iedereen gewoon lekker rustig de zaakjes op orde zet, blijkt inderdaad dat er meer wordt geroepen uit angst, dan uit rust en realistisch denkwerk.
Maar ik denk niet dat het zin heeft om op het hoogtepunt van alle tumult te proberen met rustige taal een goed opgezet dialoog te voeren met bange onrealistisch denkende mensen.
Daarom blijven de verstandigen op de achtergrond druk bezig en zijn we inderdaad even oorverdovend stil.
Stilte brengt rust, wat we op dit moment hard genoeg nodig hebben.
Een storm moet echt eerst voorbij zijn, voordat je kunt beginnen met de balans opnemen en de schade te herstellen.
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_24278714
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Voor Wilders is het natuurlijk alleen maar een voordeel, Hoe meer paniekerige berichten naar buiten worden gebracht, hoe meer zetels. Hij zou dus wel gek zijn als hij daar niet aan mee deed. Ik zie het verschil tussen Wilders en "de rest" niet zo?
quote:
[..]

Je bent niet de eerste die dat opvalt, zie ook mijn tweede reactie .
pi_24278788
quote:

[..]

Wellicht is de gemiddelde potentiele Wilders-stemmer er wel bang voor? Dat zijn toch nogal wat mensen, volgens Maurice de Hond.
  woensdag 29 december 2004 @ 17:03:45 #27
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_24279277
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:02 schreef pfaf het volgende:
De meeste mensen moeten gewoon eens wat kritischer zijn naar de bronnen die ze binnen krijgen.
Inderdaad, niet alles wat op NOS nieuws komt is waar.
En niet alle deskundige die geinterviewt worden hebben gelijk
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:27 schreef alien8ed het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je alle nederlanders over een kam kunt scheren en roepen dat heel Nederland in de war is.
Er zijn een paar paniekzaaiers en heel veel mensen die inderdaad in de war zijn.
Maar volgens mij valt het 'war-gehalte' bij de mensen die zich niet laten meesleuren door de popi-jopie politiek nogal mee.
Ik vind de protest stemmers, dwz grotendeels naar ik meen aanhang wilders en bos. Een te grote groep om te zeggen dat het maar enkele paniekzaaiers zijn.
pi_24279392
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien ben jij geen doorsnee nederlander !
Dat zal ik ook nooit beweren.
Maar ik krijg ook niet de indruk dat nederland zo zeer in angst leeft....
pi_24279607
Niet alleen het nederlandse journaille zijn de veroorzakers van de hysterie, ook CNN kan er wat van, citaat van een verslaggever:

"In nederland houden de veiligheids diensten 150 mogelijke terroristen in de gaten. We weten allemaal wat er kan gebeuren, op 11 september waren er maar 20 terroristen nodig"
(citaat niet geheel letterlijk, maar wel de strekking en de insinuatie)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_24280175
Tuurlijk, de Amerikaanse pers is ook een en al zelfverheerlijking.
Never trust a man with no shirt on.
  woensdag 29 december 2004 @ 18:49:12 #31
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_24281002
Het blijft een feit dat grote aanslagen de komende jaren te verwachten zijn in NL.
pi_24281167
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:03 schreef Boomstam het volgende:

[..]

Inderdaad, niet alles wat op NOS nieuws komt is waar.
En niet alle deskundige die geinterviewt worden hebben gelijk
[..]

Ik vind de protest stemmers, dwz grotendeels naar ik meen aanhang wilders en bos. Een te grote groep om te zeggen dat het maar enkele paniekzaaiers zijn.
Te beginnen met Fortuyn vanaf de puinhopen van Paars
pi_24281672
Toch maar even naar NWS.
pi_24282155
Ik zie dat een hoop hier direct Maarten van Rossum na praten....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_24283421
quote:
Op woensdag 29 december 2004 19:48 schreef vdo28 het volgende:
Ik zie dat een hoop hier direct Maarten van Rossum na praten....
Mag ik je uitnodigen een tegengeluid te laten horen?
pi_24283553
quote:
Op woensdag 29 december 2004 20:56 schreef Sater het volgende:

[..]

Mag ik je uitnodigen een tegengeluid te laten horen?
Ja hoor.

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen. Zalm had zijn mond moeten houden over de oorlog aan het terrorisme. Zijn panische praatjes waren te gek voor woorden.
Als Zalm niet zijn ''praatjes" hield dan zou Nederland nog steeds aan het slapen zijn

Ferme taal lijdt niet tot ferm beleid.
Ferme taal schudt mensen juist wakker
Opmerkelijk is dat conservatieve scherpslijpers als Wilders ruimschoots het woord krijgen. Even opmerkelijk is de oorverdovende stilte ter linkerzijde.
Dat is de schuld van links zelf.
Dat is de foute veronderstelling waar we al heel lang in leven, zijn we daar nu nog niet achter?
Tuurlijk voor de meeste was tijd genoeg, maar een hele hoop begrijpen de definitie "democratie" nog steeds niet
pi_24283922
@vdo28 dank voor je verhelderend antwoord. Is Denk dat zowel Van Rossem als Zalm gelijk hebben. De één waarschuwt voor paniekvoetbal; de ander voor een laat-maar-waaienhouding.
Uiteraard is integreren een kwestie van tijd. Je hebt een punt met je opmerking over democratie.
Denk dat AEL en Nieuw Rechts wel wat scholing nodig hebben. Beider opvatting van democratie dunkt mij enigermate autocratisch te zijn.
pi_24283967
Tuurlijk ligt het antwoord in het midden.
Daarom is het naief om direct ook dit te gaan na lopen praten.

Je moet natuurlijk ook niet vergeten wat het kabinet ook deed, ze zouden altijd de gebeten hond zijn. Dat is toch altijd zo.

Pas na 20 jaar kun je echt goed zien of een kabinet destijds de juiste beslissingen nam.
pi_24284935
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:45 schreef RAND het volgende:

[..]

Hij bedoeld vast EXPLODEREN IS EEN KWESTIE VAN TIJD.

Kom op zeg..... Angst aangepraat... Wild om je heen slaan noem ik dit. Deze man snapt het echt niet hoor. Stuisvogel politiek.. ontkennen dat er een probleem is..

Opzouten met deze man
Hoe meer mensen deze houding aannemen hoe meer dit een zogeheten 'self fulfilling prophecy' zal worden. Of je moet denken dat alle moslims er liever voor kiezen hun leven te vergooien wanneer ze de kans krijgen er iets van te maken. In wezen ontken je daarmee hun mens zijn, maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_24285633
quote:
Op woensdag 29 december 2004 18:49 schreef tommytheman het volgende:
Het blijft een feit dat grote aanslagen de komende jaren te verwachten zijn in NL.
oh?
pi_24286043
Die brallende flapdrol van een van Rossem neem ik al lang niet meer serieus.

donderdag 30 december 2004 @ 00:17:30 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24288589
tsja, over 10 jaar lopen we allemaal te kankeren dat we teveel op non issues hebben lopen focussen terwijl bijv de vergrijzing de economie ten gronde richt, onze kennis economie is genihileerd maar we wel lekker 160 op de snelweg kunnen rijden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 30 december 2004 @ 08:57:20 #43
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24292370
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Klopt, er is een hoop aangepraat. Paars 1 (en in mindere mate Paars 2) was verreweg het populairste na-oorlogse kabinet, het heeft er zelfs heel lang naar uitgezien dat er een Paars 3 zou komen omdat de kiezer geen alternatief wenste.
Dat lijkt me aangepraat.
quote:
De oppositie werd kleiner i.p.v. groter. Het Paarse Kabinet was één van de weinige kabinetten die zelfs tijdens haar periode nog in populariteit steeg, dat is zeer zeldzaam.
Het deelde ook het meeste uit. Dat kon het ook omdat de kabinetten Lubbers wat hadden gespaard door impopulaire bezuinigingen om de economie weer op gang te krijgen. Tijdens de Paarse Eenpartijstaat ging de politiek nergens meer over.
quote:
Het probleem is alleen dat maar weinig mensen echt het nieuws volgen, een krant lezen of een klein besef van geschiedenis hebben.
Een nog groter probleem zijn de mensen die zich slechts op de Volkskrant, de Vrij Nederland en de VARA! oriënteren en menen dat de werkelijkheidsinkleuring die hen daar wordt voorgeschoteld als enige recht doet aan hetgeen plaatsvond.
quote:
De meeste mensen die nu zo'n grote bek hebben zijn vaak zelfs pas na de dood van Fortuyn zich ergens in gaan verdiepen.
Geen idee ik ken al die mensen niet daarom zou ik er niets zinnigs over kunnen zeggen.
quote:
Ik denk dat Van Rossum gelijk heeft, je doet er alleen zo weinig aan.
Ik denk dat van Rossum weer eens wat aandacht tekort kwam. Integreren is niet slechts een kwestie van tijd, kwesties als wil, aanpassen en actieve participatie aan de samenleving spelen een niet te onderschotten rol bij een geslaagde integratie.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24292653
Tja, politiek - correct Doornroosje slaapt de slaap der [zelfgekozen] onwetendheid. Of de geblondeerde Prins op het Witte Paard haar komt redden?
pi_24295655
quote:

[..]

Doorsnee Amerikanen, - Spanjaarden verwachtten evenmiin een terreuraanslag van moslimzijde.
Vraagje: " Wie is verward? Politiek correct Nederland? Extremistisch rechts? De radicale islam?
pi_24295997
quote:
Op woensdag 29 december 2004 22:41 schreef Vitalogy het volgende:
Die brallende flapdrol van een van Rossem neem ik al lang niet meer serieus.

dat het een brallende flapdrol is, is je aangepraat ! dat komt nog door de tijd dat hij persona non grata was bij de omroep omdat hij de oorlog in Irak niet sensationeel genoeg besprak in de studio
pi_24298496
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:20 schreef Oud_student het volgende:
Niet alleen het nederlandse journaille zijn de veroorzakers van de hysterie, ook CNN kan er wat van, citaat van een verslaggever:

"In nederland houden de veiligheids diensten 150 mogelijke terroristen in de gaten. We weten allemaal wat er kan gebeuren, op 11 september waren er maar 20 terroristen nodig"
(citaat niet geheel letterlijk, maar wel de strekking en de insinuatie)
quote:
De moord op Theo van Gogh zou aantonen dat er iets grondig mis is in Nederland. Maar dat veel Nederlanders dat denken betekent nog niet dat het zo is, betoogt Maarten van Rossem. De kans dat de modale Nederlander om het leven zal komen door terroristisch geweld is nog steeds verwaarloosbaar klein.
Met de nodige beroepsmatige distantie heeft - de als tamelijk onderkoeld en klinisch bekend staande historicus en academische wetenschapsdenker - Maarten van Rossem (MvR), geen ongelijk als hij stelt dat Nederland na de moord op van Gogh in een staat van algehele shock terecht is gekomen. Maar overdrijft hij zelf niet ook een tikkeltje wanneer hij het “anti-etnische volksrumoer” afdoet als een verwaarloosbaar en op zichzelf staand incident ?
quote:

De gruwelijke moord op Theo van Gogh door een ernstig gestoorde adolescent met radicaal islamitische opvattingen en de daaropvolgende aanslagen op moskeeën en een islamitische school hebben in Nederland geleid tot een verward en lichtelijk hysterisch debat over de toestand van de natie.
Als emoties in het debat zo hoog oplaaien - en terecht gezien de ideologische repressie door de politieke correctheid van “fatsoensdenkend” Nederland – kan niet verwacht worden dat mensen desondanks het hoofd onder alle omstandigheden koel kunnen houden.

Voor iemand die er allemaal wat geringschattender tegenover staat, is het dan inderdaad al gauw een koud kunstje zichzelf als een onverstoorbare, relativerende, alwijze “anti-demagogische kennismoloch” te onderscheiden.

Al lees je het niet zo duidelijk maar achter de zienswijze van MvR schuilt een hooghartige dédain voor volkse sentimenten en ressentimenten, die je volgens hem in feite niet belangrijker moet maken dan ze zijn - lichtelijk hysterisch. Als het uiteindelijk niet allemaal zo bedroevend eenzijdig was kon ik er de humor nog wel van inzien.

MvR zou ook eens de psychologie van massahysterie en de daaruit - voornamelijk voor politieke en ideologische doeleinden – geabstraheerde wetenschap van het “psychologisch fascisme” nader kunnen belichten, en alsnog wat explicieter zijn afkeer uit kunnen spreken over de rol die de (politiek gecorrumpeerde) media daar in spelen.
quote:

Het gevoel dat er iets fundamenteel mis is met Nederland en dat het allemaal nog veel erger zou kunnen worden, is het gevolg van het feit dat de moordenaar van Van Gogh geen verdwaalde eenling was, zoals de moordenaar van Fortuyn, maar een Nederlander van Marokkaanse afkomst en al jaren onderdeel van een soort terroristische cel die in de loop van de afgelopen jaren allerlei wilde plannen heeft bedacht. Van deze radicaal islamitische jongeren is het maar één stap naar radicale imams in radicale moskeeën.

Vervolgens is het een kwestie van suggestie. Een paar procent van de in Nederland wonende moslims zou een radicaal potentieel hebben, en dan kan worden geëindigd met de beangstigende constatering dat er in Nederland een miljoen moslims zijn. Zit Nederland dus in de naaste toekomst met botsende beschavingen? Wordt de essentie van het Nederlandse cultuureigen bedreigd door onverzoenlijke islamitische immigranten, die er uiteindelijk op uit zijn hun normen en waarden aan Nederland op te dringen?
Zo kun je het ook benaderen al schuilt er een addertje onder het gras. Als je de problemen terugvertaald naar getalsmatige verhoudingen dan lijkt er inderdaad gen vuiltje aan de lucht. Echter het gaat dan ook niet zozeer om simpele aantallen maar om de kracht en dreiging die van de radicale islam uitgaan. En dat verloopt volgens dezelfde structuren van ideologische en theologische infiltratie zoals geschetst in het model van het “psychologisch fascisme”.[quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 30-12-2004 15:10:35 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24298605
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:03 schreef lucida het volgende:
MvR zou ook eens de psychologie van massahysterie en de daaruit - voornamelijk voor politieke en ideologische doeleinden – geabstraheerde wetenschap van het “psychologisch fascisme” nader kunnen belichten, en alsnog wat explicieter zijn afkeer uit kunnen spreken over de rol die de (politiek gecorrumpeerde) media daar in spelen.
[..]
over welke massa-hysterie moet MvR het dan hebben ? De massa-hysterie waarin één "moslim" één kritikaster de mond snoert ?
pi_24298870
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

over welke massa-hysterie moet MvR het dan hebben ? De massa-hysterie waarin één "moslim" één kritikaster de mond snoert ?
Nou even vooropgesteld dat MvR niets moet en ook best zijn mond mag houden. Wat moet ik daar nog op antwoorden wanneer jij, zoals gewoonlijk, de zaken weer zou simpel tot hun menselijke proporties weet terug te brengen...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_24298953
quote:
Op donderdag 30 december 2004 15:22 schreef lucida het volgende:

Wat moet ik daar nog op antwoorden wanneer jij, zoals gewoonlijk, de zaken weer zou simpel tot hun menselijke proporties weet terug te brengen...
of je het daar al dan niet mee eens bent. en zo niet waarom niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')