abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24273135
Nederland écht in de war, of wordt ons dit aangepraat?

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen. Zalm had zijn mond moeten houden over de oorlog aan het terrorisme. Zijn panische praatjes waren te gek voor woorden. Ferme taal lijdt niet tot ferm beleid. Opmerkelijk is dat conservatieve scherpslijpers als Wilders ruimschoots het woord krijgen. Even opmerkelijk is de oorverdovende stilte ter linkerzijde.
Volgens Van Rossem c.s. is integreren een kwestie van tijd.

Bron: VARA De Ochtenden 29 - 12 - '04.

.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:42:37 #2
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_24273264
Ik denk dat maarten hier wel gelijk in heeft, maar zoals altijd is het niet compleet.
Het is niet alleen tereur, maar ook de economie bijvoorbeeld.
  woensdag 29 december 2004 @ 11:45:48 #3
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_24273311
Ik ben het er mee eens... Maar de fout is al ver voor Zalm gemaakt. Mensen praten elkaar na alsof het papegaaien zijn. Opeens lijkt het alsof iedereen het oneens was met paars. Ik kan me niks herinneren van een volksopstand tegen paars toen het regeerde... Maar als je nou iedereen hoort dan was die er wel. Integratie is mislukt, blabla. Integratie is nog steeds bezig. En is voor 99% gelukt. Die paar gevallen die niet 'lukken' zullen nooit 'lukken'. Zo fout gaat het helemaal niet. Maar ja, je moet iets als rechts kabinet, dan maar angst aanpraten. En het volk lijkt er voor een groot deel nog in te trappen ook...

Maar zo wordt het geen discussie, laat er maar iemand op reageren die het er totaal niet mee eens is!
  woensdag 29 december 2004 @ 12:00:47 #4
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_24273534
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:45 schreef Pie.er het volgende:
Ik ben het er mee eens... Maar de fout is al ver voor Zalm gemaakt. Mensen praten elkaar na alsof het papegaaien zijn. Opeens lijkt het alsof iedereen het oneens was met paars. Ik kan me niks herinneren van een volksopstand tegen paars toen het regeerde... Maar als je nou iedereen hoort dan was die er wel. Integratie is mislukt, blabla. Integratie is nog steeds bezig. En is voor 99% gelukt. Die paar gevallen die niet 'lukken' zullen nooit 'lukken'. Zo fout gaat het helemaal niet. Maar ja, je moet iets als rechts kabinet, dan maar angst aanpraten. En het volk lijkt er voor een groot deel nog in te trappen ook...

Maar zo wordt het geen discussie, laat er maar iemand op reageren die het er totaal niet mee eens is!
Klopt, er is een hoop aangepraat. Paars 1 (en in mindere mate Paars 2) was verreweg het populairste na-oorlogse kabinet, het heeft er zelfs heel lang naar uitgezien dat er een Paars 3 zou komen omdat de kiezer geen alternatief wenste. De oppositie werd kleiner i.p.v. groter. Het Paarse Kabinet was één van de weinige kabinetten die zelfs tijdens haar periode nog in populariteit steeg, dat is zeer zeldzaam.

Het probleem is alleen dat maar weinig mensen echt het nieuws volgen, een krant lezen of een klein besef van geschiedenis hebben. De meeste mensen die nu zo'n grote bek hebben zijn vaak zelfs pas na de dood van Fortuyn zich ergens in gaan verdiepen.

Ik denk dat Van Rossum gelijk heeft, je doet er alleen zo weinig aan.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 29 december 2004 @ 12:02:21 #5
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24273559
Gelukkig....
Toch nog anderen die dit ook zo zien.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_24273642
Ik ben het er ook wel mee eens, maar naast het kabinet heeft de media er ook een groot aandeel in gehad. Telkens weer wordt een beeld geschetst alsof heel Nederland beeft van angst. De kans dat je morgen onder een auto loopt is vele malen groter als dat je een gestoorde islamiet met een mes/bom tegen komt. En daarnaast, jaren lang werden er in Spanje op regelmatige basis aanslagen gepleegd door de IRA, en toch ging heel Nederland er elke zomer op het strand liggen bakken, wat is het verschil?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 29 december 2004 @ 12:10:19 #7
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_24273679
Heel fascinerend, een vriendin van mij is dit jaar terug gekomen van een paar jaar wonen en werken in New York. Ze komt onbevangen in dit land aan en had wel iets meegekregen over Fortuyn maar niet die massale verdwazing die erna heeft plaatsgevonden. Ze wist echt niet waar ze in terecht was gekomen! De media, politiek en publieke opinie hebben de mond vol over allerlei problemen die helemaal niet bestaan terwijl de echte problemen (starre, kwakkelende economie, grote dreigende vergrijzing) amper aan bod komen en nauwelijks angst lijken in te boezemen.

Ze kan er eigenlijk nog steeds niet helemaal bij.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 29 december 2004 @ 12:26:44 #8
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_24273916
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:06 schreef Frezer het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens, maar naast het kabinet heeft de media er ook een groot aandeel in gehad. Telkens weer wordt een beeld geschetst alsof heel Nederland beeft van angst. De kans dat je morgen onder een auto loopt is vele malen groter als dat je een gestoorde islamiet met een mes/bom tegen komt. En daarnaast, jaren lang werden er in Spanje op regelmatige basis aanslagen gepleegd door de IRA, en toch ging heel Nederland er elke zomer op het strand liggen bakken, wat is het verschil?
Hoezo datte.. was de IRA verdwaald dan ?

Wat media betreft ben ik het wel met je eens
  woensdag 29 december 2004 @ 12:43:28 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24274214
Het maffe is dat veel mensen wel zien dat zoiets in Amerika bezig is maar niet doorhebben dat hier precies hetzelfde gebeurd.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 29 december 2004 @ 12:45:41 #10
23022 RAND
Ja RAND! ja
pi_24274269
quote:
integreren een kwestie van tijd
Hij bedoeld vast EXPLODEREN IS EEN KWESTIE VAN TIJD.

Kom op zeg..... Angst aangepraat... Wild om je heen slaan noem ik dit. Deze man snapt het echt niet hoor. Stuisvogel politiek.. ontkennen dat er een probleem is..

Opzouten met deze man
Denial isnt that a river in egypt ?
  woensdag 29 december 2004 @ 12:54:33 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_24274425
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:00 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Klopt, er is een hoop aangepraat. Paars 1 (en in mindere mate Paars 2) was verreweg het populairste na-oorlogse kabinet, het heeft er zelfs heel lang naar uitgezien dat er een Paars 3 zou komen omdat de kiezer geen alternatief wenste. De oppositie werd kleiner i.p.v. groter. Het Paarse Kabinet was één van de weinige kabinetten die zelfs tijdens haar periode nog in populariteit steeg, dat is zeer zeldzaam.

Het probleem is alleen dat maar weinig mensen echt het nieuws volgen, een krant lezen of een klein besef van geschiedenis hebben. De meeste mensen die nu zo'n grote bek hebben zijn vaak zelfs pas na de dood van Fortuyn zich ergens in gaan verdiepen.
De paarse propaganda deed het dus goed! De linkse kranten brachten precies wat paars wilde ......
Paars deed het ook leuk: verlaag de belastingen, iedereen in 1 keer 8 % meer salaris! Dat de jaren daarna de inflatie rond de 5 % zat, en je met meer geld zelfs minder kon kopen, dat valt de gemiddelde paars-stemmer blijkbaar niet op....

offtopic: paars is een nichtenkleur
censuur :O
pi_24274481
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De paarse propaganda deed het dus goed! De linkse kranten brachten precies wat paars wilde ......
Paars deed het ook leuk: verlaag de belastingen, iedereen in 1 keer 8 % meer salaris! Dat de jaren daarna de inflatie rond de 5 % zat, en je met meer geld zelfs minder kon kopen, dat valt de gemiddelde paars-stemmer blijkbaar niet op....
Paarse propaganda? Linkse kranten? Krijgen we dat verhaal nu weer?
pi_24274686
misschien is het een foutieve vertaling van een engelse tekst.

Nederland is at war. Nederland is in de war.

Ik herken me zelf niet in deze uitspraak. Ik vind het allemaal vervelend wat er gebeurt, maar in de war ben ik er niet van. Het zijn ook helemaal geen onnederlandse toestanden. Paar eeuwen terug is Willem van Oranje al neergeschoten.
pi_24274689
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:26 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Hoezo datte.. was de IRA verdwaald dan ?

Wat media betreft ben ik het wel met je eens
Het was nog vroeg zullen we maar zeggen... .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_24275002
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:57 schreef harlingen het volgende:

[..]

Paarse propaganda? Linkse kranten? Krijgen we dat verhaal nu weer?
Nederland liet zich, uitzonderingen daargelaten, door het politiek-correcte deel der natie in slaap sussen. Dit geldt voor zowel links als rechts. Vergeet niet dat het CDA c.s. aan de macht was toen de eerste arbeidsimmigranten kwamen. Van meet af aan was kritiek taboe.
Voorbeeld? Eind jaren zeventig vergadering over Amsterdam opdelen in stadsdelen.
Een deelnemer stelt dat allochtonen minstens op [deel]gemeente niveau stemrecht dient te krijgen.
Ik: " Prachtig maar dan dient beheersing in woord en geschrift van onze taal. minstens het niveau van een zesde klasser [nu groep 8] te hebben" Woedende reacties vanuit CDA en P.v.d.A. hoek.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24275409
De Nederlanders zijn niet in de war, immers de gemiddelde Nederlander weet al 20 jaar wat er mis is in dit land. De politieke leiders van dit land zijn ook niet in de war, alleen maar bezorgd over hun positie: Worden ze herkozen? Staat er al een stoel klaar voor een commissariaat of burgemeesterspost? Europees parlement? etc.

Er gaat pas echt iets gebeuren als het verder uit de hand gaat lopen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 29 december 2004 @ 14:30:14 #17
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_24276286
Ik ben het er niet mee eens dat nederland totaal in de war is.
Alleen op gebied van terreur en economie wel.
Dat wij nederlanders het slecht zouden hebben door bezuinigingen is de grootste grap die ik ook gehoort heb. Dank daarvoor links.
Natuurlijk is het ook onzin dat buitenlanders voor teveel overlast in de maatschappij brengen. Deze overlast wordt opgepomt door mensen die het zo willen. Met name wilders.
Natuurlijk zijn er problemen door allochtonen, en deze dienen ook zorgvuldig opgelost te worden voordat ze verergeren. Maar problemen op gebied van allochtonen met het links beleid aanpakken werkt niet.
pi_24276358
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Sater het volgende:

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen. Zalm had zijn mond moeten houden over de oorlog aan het terrorisme. Zijn panische praatjes waren te gek voor woorden. Ferme taal lijdt niet tot ferm beleid. Opmerkelijk is dat conservatieve scherpslijpers als Wilders ruimschoots het woord krijgen. Even opmerkelijk is de oorverdovende stilte ter linkerzijde.
Volgens Van Rossem c.s. is integreren een kwestie van tijd.

Bron: VARA De Ochtenden 29 - 12 - '04.
Absoluut. Die zogenaamde ruzies tussen onze bevolkingsgroepen worden ook alleen maar aangestoken doordat in de krant staat dat het o zo slecht gaat in nederland. We hebben allemaal een verkeerd beeld van elkaar, alochtonen willen samen leven autochtonen en autochtonen met allochtonen. Die zogenaamde ruzies enzo worden alleen maar extreem naar voren gebracht door de media.
. Als er op het nieuws komt dat het slecht gaat met de economie gaat ook opeens iedereen zuiniger aan doen en meer sparen

[ Bericht 6% gewijzigd door Dzenos op 29-12-2004 14:35:28 (opmaakfoutje) ]
Never trust a man with no shirt on.
  woensdag 29 december 2004 @ 15:47:01 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24277702
En nu praat iedereen elkaar hier weer na, waardoor er weer lijkt alsof er niets aan de hand is....
pi_24277890
quote:
Op woensdag 29 december 2004 12:06 schreef Frezer het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens, maar naast het kabinet heeft de media er ook een groot aandeel in gehad. Telkens weer wordt een beeld geschetst alsof heel Nederland beeft van angst. De kans dat je morgen onder een auto loopt is vele malen groter als dat je een gestoorde islamiet met een mes/bom tegen komt.
De manier waarop thans bijvoorbeeld de Media, de AIVD, Remkes en Donner c.s. het land in de greep houden van een verhoogde staat van islam-paraatheidheid, en het debat daaromheen gijzelen, getuigt m.i. van een groter en vooral gevaarlijker psychologisch fascisme, dan de - op het eerste gezicht soms wat anti-islamitisch aandoende - opvattingen van G. Wilders...
quote:
En daarnaast, jaren lang werden er in Spanje op regelmatige basis aanslagen gepleegd door de IRA, en toch ging heel Nederland er elke zomer op het strand liggen bakken, wat is het verschil?
Je verwart de ETA wellicht met de IRA, maar inhoudelijk maak je een punt...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  woensdag 29 december 2004 @ 16:02:50 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24278030
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:55 schreef lucida het volgende:

[..]

De manier waarop thans bijvoorbeeld de Media, de AIVD, Remkes en Donner c.s. het land in de greep houden van een verhoogde staat van islam-paraatheidheid, en het debat daaromheen gijzelen, getuigt m.i. van een groter en vooral gevaarlijker psychologisch fascisme, dan de - op het eerste gezicht soms wat anti-islamitisch aandoende - opvattingen van G. Wilders...
[..]
Goed punt! Maarja, die discussie over de media ( al dan niet té links, te rechts etc. ) is er al eens geweest. De meeste mensen moeten gewoon eens wat kritischer zijn naar de bronnen die ze binnen krijgen.
quote:
pi_24278032
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:34 schreef Sater het volgende:

Historicus Maarten van Rossem stelt dat de doorsnee Nederlander onterecht vreest voor terreuraanslagen.
Is het wel zo dat de doorsnee Nederlander vreest voor terreuraanslagen? Volgens mij valt dat wel mee namelijk....
Power perceived is power achieved.
pi_24278068
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:02 schreef Modwire het volgende:

[..]

Is het wel zo dat de doorsnee Nederlander vreest voor terreuraanslagen? Volgens mij valt dat wel mee namelijk....
misschien ben jij geen doorsnee nederlander !
  woensdag 29 december 2004 @ 16:27:22 #24
18219 alien8ed
ignorance is bliss
pi_24278565
Ik vind eerlijk gezegd niet dat je alle nederlanders over een kam kunt scheren en roepen dat heel Nederland in de war is.
Er zijn een paar paniekzaaiers en heel veel mensen die inderdaad in de war zijn.
Maar volgens mij valt het 'war-gehalte' bij de mensen die zich niet laten meesleuren door de popi-jopie politiek nogal mee.

Als iedereen gewoon lekker rustig de zaakjes op orde zet, blijkt inderdaad dat er meer wordt geroepen uit angst, dan uit rust en realistisch denkwerk.
Maar ik denk niet dat het zin heeft om op het hoogtepunt van alle tumult te proberen met rustige taal een goed opgezet dialoog te voeren met bange onrealistisch denkende mensen.
Daarom blijven de verstandigen op de achtergrond druk bezig en zijn we inderdaad even oorverdovend stil.
Stilte brengt rust, wat we op dit moment hard genoeg nodig hebben.
Een storm moet echt eerst voorbij zijn, voordat je kunt beginnen met de balans opnemen en de schade te herstellen.
hak hout, haal water
Transhumanist, Piraat
pi_24278714
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Voor Wilders is het natuurlijk alleen maar een voordeel, Hoe meer paniekerige berichten naar buiten worden gebracht, hoe meer zetels. Hij zou dus wel gek zijn als hij daar niet aan mee deed. Ik zie het verschil tussen Wilders en "de rest" niet zo?
quote:
[..]

Je bent niet de eerste die dat opvalt, zie ook mijn tweede reactie .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')