abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:45:36 #1
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24263410
Ik kom mijn collega's op de meets gekke plekken tegen. En vooral vaak en veel. Op Lowlands is de kleur rood misschien wel het meets egdragen kleur regenjack. Dat er een paar liepen in volledig postbodekledij was wel een beetje sneu, maar ach.

Wie is er allemaal nog meer postbode? Waar en hoeveel contract uren? Hoe ziet je werkdag er normaal uit?

Ik ben zaterdagpostbode te Geldrop. Al een 7 jaar zelfs, wat voornamelijk betekent dat ik verrekte veel verdien voor een bijbaantje. Elke zaterdag werk ik tegen de 9 uur, en heb daar ook een vast contract voor. Vossen, en daarna een eerste en tweede trans, begin om 6:45 en ben omstreeks 1400h klaar. De ene keer wat later, dan weer wat vroeger. Mooie tijden toch? 't Is maar even afwachten wat er gaat gebeuren als de huisnummersortering er helemaal door is. Maar ach, dan hoop ik allang afgestudeerd te zijn. Favoriet zijn de regelmatig terugkerende borrels. Gewoon wrken en om een uur of drie aan de blikken bier. Blik ja, dat is makkelijker opruimen....
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 28 december 2004 @ 21:55:38 #2
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_24263670
*meldt

Ik *was* zaterdagbesteller tijdens mijn studeren. Hoog uurloon, vrije dagen doorbetaald, ziekte doorbetaald en van 7 tot half drie ofzo... Vervolgens hele zaterdag vrij
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_24263807
Lijkt me ook wel wat.
pi_24264052
Tpg pakketservice hier
なんだっけ
pi_24264323
Zaterdag postbode hier, at youre service!
pi_24264324
* meld.

6 uur contract van van kwart voor zes tot kwart voor twaalf.. Ook met de Machine die in maart komt. Verdien er ook wel aardig mee doordat ik doordeweeks gemiddeld 18 uur overwerk
pi_24264376
Al sinds '93 postbode. Ook divers ander werk gedaan bij de post, aangetekendenkooi, porten&machtigingen, kwaliteitscontrole op het sorteercentrum Den Bosch. Daarna procesbegeleider, eerst Maastricht-Duboisdomein, tegenwoordig Maastricht-Korvetweg.
En om de uren vol te maken af en toe nog een 2e tranche.
pi_24264680
* meld

al weer bijna 7 jaar in baarn. Alleen jammer dat die huisnummer sortering bij ons binnenkort wordt ingevoerd
pi_24264720
Hier ook een zaterdagpostbode!
Ik werk nu bijna twee en een half jaar bij de TPG en ik vind het werk leuk om te doen. De HSM draait al zo'n driekwart jaar hier en daardoor werk ik op zaterdag van 12 tot 17 volgens de planning, maar vaak ben ik er al eerder. Vooral de loonstrookjes aan t einde van de maand zijn erg lekker Heb zo'n beetje elke maand minstens 25 overuren
pi_24264771
Wow, zo te horen verdienen jullie bijna net zoveel als vulnismannen!

Maar ja, allemaal (ex) ambtenaren , he
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:40:28 #11
70361 Fries
Niet die van de Mac!
pi_24264893
Zaterdagpostbode, in de Haarlemmermeer. Nu meer dan drie jaar. Van zes tot begin van de middag.
Mmmmm... lekker, niet?
pi_24264918
Meldt. Zaterdagpostbode. Goirle. Vaste wijk: Molenstraat; 5051 L. Eerste trans, zeven uur beginnen.
  woensdag 29 december 2004 @ 12:16:56 #13
15869 gr8w8
Better by design.
pi_24273769
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:41 schreef FlyingFox het volgende:
Meldt. Zaterdagpostbode. Goirle. Vaste wijk: Molenstraat; 5051 L. Eerste trans, zeven uur beginnen.
7 uur, mietje! Da's uitslapen man!
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 29 december 2004 @ 13:43:13 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_24275395
*zaterdagwerker hier in Gorinchem contractuurtjes 6:30, maar meestal wat langer. Ochtend en middagwijkje in de Gildewijk code 4204 en welke het is varieert per week. mijn favoriet is degene waarbij je niet een uur hoeft te wachten op de hsm post En vossen natuurlijk vanaf 6 uur
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_24765316
*schopje*

Ik ben ook zaterdagpostbode, al sinds begin mei 2000 (met een korte onderbreking), inmiddels aangevuld met een deeltijdcontract voor bepaalde tijd. Dat laatste is leuk, ware het niet dat het speelkwartier voor mij sinds 1 januari 2005 voorbij is. Ik begin meestal om 8.00 uur (de officiële aanvangstijd is 7.30 uur) en gemiddeld om 15.00 uur eindigt de dienst. Deze laatste tijd is sterk variabel; de ene keer word je er al om 12.00 uur uitgegooid omdat er geen werk meer is, de andere keer heb je lampjes nodig om de post te bezorgen.

Bij ons werden veel stopwoordjes en -zinnen gebruikt. 'Halen we niet' of 'Het moet niet gekker worden'.

9 november 2002. Moesten we tandpastatubes bezorgen. Ik was toch al onbekend in de wijk (postcodegebied 3146) en door die tubes moest ik dus twee keer door de wijk lopen! Ik had geen lampjes, maar die waren toch beslist noodzakelijk.

KNJ 2003. Echt, iedereen was al aan het zetten, stond er nog een in te straten. Zegt de ene lolbroek: "Hè, die is nog aan het instraten." "Tweede tranche!", zegt de tweede lolbroek. Ik kijken... de Noordvliet, dat is toch echt een eerste wijk.

2004. Hebben we ineens huis-aan-huis (sinds ik me wat serieuzer begin op te stellen: ongeadresseerde verspreiding). Het ging vooralsnog om een pilot. Later dat jaar is het vaker voorgekomen dat we op zaterdag de klos waren. Met dank aan de supermarkt waar je ook luchtmijlen kan sparen.

Het werk is wel aardig, maar hangt heel erg af van het weer. Maar onze Limburgse collega is het zonnetje in huis. Inmiddels ben ik er een beetje uitgegroeid. Ik ben nu 25 en heb op carrièregebied een beetje stil gestaan. Ben dus op zoek naar iets anders
pi_24765721
niks ongeadresseerde verspreiding, hier noemen we dat gewoon brak-aon-brak
pi_24766059
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 20:22 schreef ultra_ivo het volgende:
niks ongeadresseerde verspreiding, hier noemen we dat gewoon brak-aon-brak
Waar? Typisch. Wij noemen het gewoon huis-aan-huis.
pi_24766449
in Maastricht. Er wordt sowieso weinig tot geen Nederlands gesproken onder de Maastrichtse postbodes
pi_24767175
Nope, en ik ben blij dat ik juist die dag eens een beetje kan uitslapen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24770572
Intressant bijbaantje Kan iemand me vertellen wat het ongeveer verdient om zaterdags de post te bezorgen? Voor een 19/20/21 jarige..
-
pi_24771025
Lijkt mij ook wel grappig Alleen nog de vraag of ik zo vroeg mijn bed uit kan komen, aangezien ik normaal rond 2 uur naar bed ga..

edit -Heb ff op de site gekeken en ze hebben alleen zaterdag vacatures voor den bosch
Что было, то прошло..
pi_24771945
Hier ook.
wijk van 4,5 uur en elke zaterdagochtend kom ik brak op mn werk
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24771981
Ik ook. In Hoofddorp. Van 9 tot 4 uur 's middags. En we krijgen maar tot 2 uur uitbetaald. Wil ook graag stoppen. Heb het helemaal gehad eigenlijk. Zonde, want het was best leuk .
pi_24771989
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:09 schreef Crashcat het volgende:
Tpg pakketservice hier
Doe mij die baan ook even.
pi_25224179
*schop trap schop*

Ik heb net ontdekt dat de vrouw van mijn concurrent bij mij in de buurt de post rondbrengt op zaterdag.

Moet ik me zorgen gaan maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')