*schopje*
Ik ben ook zaterdagpostbode, al sinds begin mei 2000 (met een korte onderbreking), inmiddels aangevuld met een deeltijdcontract voor bepaalde tijd. Dat laatste is leuk, ware het niet dat het speelkwartier voor mij sinds 1 januari 2005 voorbij is. Ik begin meestal om 8.00 uur (de officiële aanvangstijd is 7.30 uur) en gemiddeld om 15.00 uur eindigt de dienst. Deze laatste tijd is sterk variabel; de ene keer word je er al om 12.00 uur uitgegooid omdat er geen werk meer is, de andere keer heb je lampjes nodig om de post te bezorgen.
Bij ons werden veel stopwoordjes en -zinnen gebruikt. 'Halen we niet' of 'Het moet niet gekker worden'.
9 november 2002. Moesten we tandpastatubes bezorgen. Ik was toch al onbekend in de wijk (postcodegebied 3146) en door die tubes moest ik dus twee keer door de wijk lopen! Ik had geen lampjes, maar die waren toch beslist noodzakelijk.
KNJ 2003. Echt, iedereen was al aan het zetten, stond er nog een in te straten. Zegt de ene lolbroek: "Hè, die is nog aan het instraten." "Tweede tranche!", zegt de tweede lolbroek. Ik kijken... de Noordvliet, dat is toch echt een eerste wijk.
2004. Hebben we ineens huis-aan-huis (sinds ik me wat serieuzer begin op te stellen: ongeadresseerde verspreiding). Het ging vooralsnog om een pilot. Later dat jaar is het vaker voorgekomen dat we op zaterdag de klos waren. Met dank aan de supermarkt waar je ook luchtmijlen kan sparen.
Het werk is wel aardig, maar hangt heel erg af van het weer. Maar onze Limburgse collega is het zonnetje in huis. Inmiddels ben ik er een beetje uitgegroeid. Ik ben nu 25 en heb op carrièregebied een beetje stil gestaan. Ben dus op zoek naar iets anders