abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2004 @ 16:07:46 #151
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24278137
Een ramp als deze zou weleens de redding van de kwakkelende industrie rondom het toerisme in Spanje worden...

Gek eigenlijk, door dit soort gebeurtenissen ga je weer stil staan bij de kracht van de natuur en ben je toch wel weer blij dat je in het gekke Nederland woont
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 29 december 2004 @ 16:08:51 #152
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24278166
Het gekke Nederland. Wat meters en meters onder de zeespiegel ligt.

Slaap lekker.
  woensdag 29 december 2004 @ 16:11:24 #153
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24278218
Daar hebben we onze dijken voor, en ik ga er voor het gemak maar even van uit dat die in goede staat verkeren

Toch fijn dat ik tig hoog woon...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 16:25:13 #154
8781 crew  Frutsel
pi_24278509
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:11 schreef HarigeKerel het volgende:
Daar hebben we onze dijken voor, en ik ga er voor het gemak maar even van uit dat die in goede staat verkeren

Toch fijn dat ik tig hoog woon...
en toen lag Amersfoort aan zee....
  woensdag 29 december 2004 @ 16:25:22 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24278513
Net even wat geld overgemaakt
http://www.giro555.nl/

Het is niet veel maar ja, wat kan je doen. Je voelt je zo machteloos.

Je kunt ook sms-en zie ik net:
quote:
De muziekzenders TMF en The Box voeren op woensdag 29 december een SMS-actie voor de slachtoffers van de aardbeving in Azië. Kijkers van TMF kunnen hun steentje bijdragen door een berichtje te sturen naar 2TMF (2863).
pi_24278529
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en toen lag Amersfoort aan zee....
Minder, door die warme visbak zouden de winters dan helemaal verleden tijd zijn.
  woensdag 29 december 2004 @ 16:26:51 #157
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24278554
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:25 schreef Aventura het volgende:

Het is niet veel maar ja, wat kan je doen. Je voelt je zo macheloos.
Ik ook

In de ogen van sommigen ben je dan hypocriet maar goed. Besteden we geen aandacht aan
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24278557
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:25 schreef Aventura het volgende:

Het is niet veel maar ja, wat kan je doen. Je voelt je zo machteloos.

Je kunt ook sms-en zie ik net:
[..]
SMS alsjeblieft niet naar TMF, ik heb begrepen dat de helft gewoon in hun eigen zakken verdwijnt.
pi_24278587
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:26 schreef popolon het volgende:
In de ogen van sommigen ben je dan hypocriet maar goed. Besteden we geen aandacht aan
Nee, het zou toch te erg zijn als de economie daar structureel verbeterd.
pi_24278594
Hoorn:euro per inwoner aan giro 555
HOORN De gemeente Hoorn heeft 1 euro
per inwoner overgemaakt op giro 555 van
de Samenwerkende Hulporganisaties.Het
gaat om een bedrag van 68.000 euro voor
de slachtoffers van de ramp in Azië.

Via de Vereniging van Nederlandse
Gemeenten roept het Hoornse college
van burgemeester en wethouders alle
gemeenten op het voorbeeld te volgen.
Als ze dat doen,dan kan ruim 16 miljoen
euro opgehaald worden.

Goede actie .
sig verwijderd door FA
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 16:28:59 #161
8781 crew  Frutsel
pi_24278604
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

SMS alsjeblieft niet naar TMF, ik heb begrepen dat de helft gewoon in hun eigen zakken verdwijnt.
normaliter kost een smsje 75 eurocent...nu 1,50...waarvan 75 cent naar Azie gaat (zegt men..)
  woensdag 29 december 2004 @ 16:29:10 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24278608
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Sorry, ik wist dat niet.
Maar giro555.nl is hopelijk wel betrouwbaar, ze hebben het de mensen iig zo gemakkelijk mogelijk gemaakt, je hoeft alleen maar je naam, adres en rekeningnummer in te tikken voor een éénmalige machtiging.
  woensdag 29 december 2004 @ 16:30:58 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24278652
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik ook

Dan maar hypocriet. Je kunt erom janken bij de nieuwsbeelden en verder helemaal niks doen en anderen dan uitmaken voor hypocriet, of je kunt erom janken bij de nieuwsbeelden en vervolgens wat geld storten. Tja..
pi_24278766
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:30 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dan maar hypocriet. Je kunt erom janken bij de nieuwsbeelden en verder helemaal niks doen en anderen dan uitmaken voor hypocriet, of je kunt erom janken bij de nieuwsbeelden en vervolgens wat geld storten. Tja..
EENS
  woensdag 29 december 2004 @ 16:41:04 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24278870
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

normaliter kost een smsje 75 eurocent...nu 1,50...waarvan 75 cent naar Azie gaat (zegt men..)
Dús doen ze zelf eigenlijk vrij weinig. Ze verdubbelen gewoon de prijs van een SMS onder het motto 'voor Azie'. Dat vind IK nou eens hypocriet. Geef dan gewoon de volledige opbrengst weg, dan doe je tenminste echt iets. Nu is het voor eigen gewin. Doordat ze er een goed doel van maken wordt er natuurlijk méér geSMSt en daardoor krijgen zij ook meer in eigen zakken. (de eerste 75ct)

Zelf hebben ze dus eigenlijk NIETS gedaan voor het goede doel, ze worden er zelf niet niet armer van ofzo.. integendeel.

* flugeltje kan zo pissig worden om dit soort acties....

Edit: Ik heb weer eens voor m'n beurt gepraat.

Kom er nét achter dat de VOLLEDIGE opbrengst van de SMS'jes naar Azië gaat!!!

Zie ook www.tmf.nl
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 december 2004 @ 16:43:17 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24278923
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Ambrosius het volgende:
Vijf miljoen mensen in acute nood
GENÈVE Zo'n vijf miljoen mensen in Azië
hebben behoefte aan noodhulp na de ramp
van afgelopen zondag.De VN zegt dat zij
een tekort hebben aan basisbehoeften
als voedsel,drinkwater en sanitair.

Bron: NOS-TT

Nog een veelzeggende foto :

[afbeelding]
De eerste paar dagen was dit voor mij een ramp zoals de vele rampen waarop we 's avonds om een uurtje of half 8 dagelijks op getrackteerd worden. Heel hard gezegd, leed is door de overkill van televisie voor mij simpelweg aan inflatie onderhevig.

Nu ben ik dit jaar vader geworden en merk ik dat het 'goedkope' human intrest voornamelijk waar kinderen bij zijn betrokken met voor het eerst in jaren weer eens tot nadenken en zelf projectie dwingen. Met andere woorden... Dit soort foto's dwingen me tot "Stel nou eens dat ik... en die foto is Saskia...."

Ontzettend triest, ook de beelden van kleine kinderen welke hun ouders kwijt zijn. Zeker ook die van de toeristen. Ze spreken de taal niet, kunnen op helemaal niemand terug vallen (in tegenstelling tot hopenlijk een deel van de autochtonen kinderen daar, welke ook wees zijn geworden)....
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 16:48:18 #167
8781 crew  Frutsel
pi_24279005
dat ben ik wel 100% met je eens dat het hypocriet is..
  woensdag 29 december 2004 @ 16:51:11 #168
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_24279058
quote:
Op woensdag 29 december 2004 16:48 schreef Frutsel het volgende:
dat ben ik wel 100% met je eens dat het hypocriet is..
Mijn reactie was te snel Frutsel... Ik heb ff op de site van TMF gekeken en de VOLLEDIGE opbrengst van de SMS-actie gaat naar Azië....

* flugeltje is weer blij met TMF
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 16:59:45 #169
8781 crew  Frutsel
pi_24279212
laat TMF "opbrengst" eerst eens definieren

maar goed...dan zou het nog meevallen ja..

PS: Schröder zegt dat er minstens 1000 duitsers vermist worden.
Als die allemaal in die kuilen liggen op het strand...
pi_24279284
Weet iemand hoeveel Nederlanders er nog vermist worden?
  † In Memoriam † woensdag 29 december 2004 @ 17:05:14 #171
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_24279303
Naar schatting 19 toch?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 17:05:58 #172
8781 crew  Frutsel
pi_24279319
Scientists: Quake may have affected Earth's rotation

LOS ANGELES, California (Reuters) -- The deadly Asian earthquake may have permanently accelerated the Earth's rotation -- shortening days by a fraction of a second -- and caused the planet to wobble on its axis, U.S. scientists said Tuesday.

Richard Gross, a geophysicist with NASA's Jet Propulsion Laboratory in California, theorized that a shift of mass toward the Earth's center during the quake Sunday caused the planet to spin 3 microseconds, or one millionth of a second, faster and to tilt about an inch on its axis.

When one huge tectonic plate beneath the Indian Ocean was forced below the edge of another "it had the effect of making the Earth more compact and spinning faster," Gross said.

Gross said changes predicted by his model probably are too minuscule to be detected by a global positioning satellite network that routinely measures changes in Earth's spin, but said the data may reveal a slight wobble.

The Earth's poles travel a circular path that normally varies by about 33 feet , so an added wobble of an inch is unlikely to cause long-term effects, he said.

"That continual motion is just used to changing," Gross said. "The rotation is not actually that precise. The Earth does slow down and change its rate of rotation."

When those tiny variations accumulate, planetary scientists must add a "leap second" to the end of a year, something that has not been done in many years, Gross said.
pi_24279336
Weet niet of deze foto al voorbij is geweest:

http://www.digitalglobe.c(...)h2_dec26_2004_dg.jpg

Hoe de zee zich terugtrekt om vervolgens hard terug te komen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24279519
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

Dat is inderdaad erg eng, bij de Atlantische kust bij grote golven merk je het op kleine schaal en daar ben je als mens niet eens tegen opgewassen, laat staan de golven die daar aan land kwamen.

Ik mag hopen dat dit de eerste hulpverlening sinds jaren wordt waar we allemaal trots op kunnen zijn, dat het gestorte geld ook daadwerkelijk ten goede komt aan degenen waar het voor bedoeld is en dat de bekende bureaucratie eindelijk eens omzeild kan worden.
Maar ik heb uit aanwezige bron vernomen dat plunderaars al op weg zijn naar de gebieden en dat doet je hart omslaan van frustratie.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 29 december 2004 @ 17:19:42 #175
46511 Linz
held der helden
pi_24279597
dit is ook wat
quote:
'Volkenkundige ramp' ontvouwt zich op Indiase eilanden
NEW DEHLI - Indiase media reppen al van een volkenkundige ramp die zich ontvouwt op de Andamanen en Nicobaren. Deze tot India behorende eilandengroepen zijn zwaar getroffen door de zeebeving van zondag. Het aantal doden op het afgelegen cluster van ruim 550 eilanden in de Indische Oceaan loopt in de vele duizenden. De grote vrees bestaat dat de zeebeving en de tsunami's die daarop volgden, een definitief einde hebben gemaakt aan het voortbestaan van unieke inheemse stammen.

Volgens The Times of India dreigt er "een wereld voorgoed te verdwijnen" . Op de eilanden leven zes unieke stammen, die tot aan de ramp al bestonden uit nog maar een klein aantal leden. De vijf meest bedreigde stammen, die mogelijk nu voorgoed zijn verdwenen, zijn de Grote Andamanezen (circa veertig leden), de Onges (honderd), de Jarawa (266), de Sentinelezen (honderd) en de Shompen (250).

Het gaat om uiterst primitieve stammen die niet of nauwelijks in contact staan met de buitenwereld. Het zijn veelal jagers-verzamelaars die gebruikmaken van pijl en boog. De Sentinelezen gelden als een van de primitiefste stammen ter wereld. Zij verlaten zelden of nooit hun eiland. Ze staan zeer vijandig tegenover indringers.

De ondergang van de stammen, van Afrikaanse of Mongoloïde afkomst, begon eigenlijk in de negentiende eeuw met de komst van de Britten in hun leefgebied. De kolonisatoren doodden veel stamleden. De Britten brachten ook besmettelijke ziekten mee die hele gemeenschappen op de eilanden velden. Toen de Britten kwamen, waren er ongeveer 3000 Groot Andamanezen. Aan het begin van de twintigste eeuw waren van hen nog 625 over.

De komst van een onafhankelijk India in 1947 bood de inheemsen geen bescherming. Tienduizenden Indiërs kwamen van het vasteland om zich op de eilanden te vestigen. Opnieuw braken er epidemieën uit die de stammen nog altijd bedreigen. De Indiase overheid bood de stammen pas een paar decennia geleden een betere bescherming, maar toen was al voor veel gemeenschappen " de lange mars naar de ondergang" begonnen, aldus een Indiase antropoloog tegenover Indiase kranten.

Het lot van de stammen is nu onbekend, maar de vrees is gerechtvaardigd dat er unieke gemeenschappen zijn weggevaagd. De grootste en zesde stam, de Nicobarezen (26.000 leden), zal veel slachtoffers in eigen gelederen tellen, maar mogelijk niet zijn verdwenen. Voor de Jarawa, de Shompen en de Groot Andamanezen is er nog enige hoop, omdat deze stammen in wat hoger geleden gebieden leven.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  woensdag 29 december 2004 @ 17:22:36 #176
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_24279657
Voor de geintresseerde staat hier een verslag van een aantal mensen die daar al een tijdje in een baai lagen met hun zeilboot http://www.landinzicht.be/reisverslag/index.htm
Ze blijven daar nu langer om te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tweek op 29-12-2004 17:29:06 ]
pi_24279715
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:06 schreef Mutant01 het volgende:

Wauw, dat ziet er heftig uit: die hele strook is blootliggende zeebodem...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24279757
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wauw, dat ziet er heftig uit: die hele strook is blootliggende zeebodem...
Yup en het is een vet groot stuk ook, moet je kijken hoe klein die huisjes zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24279820
quote:
Op woensdag 29 december 2004 17:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Yup en het is een vet groot stuk ook, moet je kijken hoe klein die huisjes zijn.
Dat zie je bij "dat ene filmpje van die Brabanders" ook: eerst die strook strand en vervolgens die enorme golf die eroverheen slaat... Dan voel je je ook even heel nietig.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24279960
maar is er op die foto nog niks erg gebeurd?
Tri State. Tri State. !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')