abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28496383
dat klinkt goed loena! geweldig dat dat pesten min of meer voorbij is en dat 't zo goed met 'm gaat. wat een fijne school en juf! en natuurlijk knap hoe connor 't zelf heeft aangepakt. hoe oud is hij nu?
  maandag 4 juli 2005 @ 23:47:20 #102
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28496536
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:43 schreef bixister het volgende:
dat klinkt goed loena! geweldig dat dat pesten min of meer voorbij is en dat 't zo goed met 'm gaat. wat een fijne school en juf! en natuurlijk knap hoe connor 't zelf heeft aangepakt. hoe oud is hij nu?
Ja goed he? Ben zo blij, zo blij dat hij weer wat lekkerder in zijn vel zit, zo blij dat zijn juf hem zo goed aanvoelt, zo blij dat Connor blij is Hij is nu vijf jaar.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 4 juli 2005 @ 23:50:06 #103
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28496651
Wat een geweldige school zeg
zoiets hoor je niet vaak
gelukkig is het pesten minder en gaat het goed met conner
pi_28496704
Ben dan geen ouder, maar als ik dit zo lees dan is ieder kind hoogbegaafd. Wat een nonsens zeg.
  maandag 4 juli 2005 @ 23:57:24 #105
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28496963
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:51 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ben dan geen ouder, maar als ik dit zo lees dan is ieder kind hoogbegaafd. Wat een nonsens zeg.
Is deze opmerking in het algemeen bedoeld op doel je nu op onze situatie? Mij zal het namelijk echt aan mijn reet roesten of dat bij Connor het geval is of niet. 1 ding weet ik wel, ik zal er alles aan doen om te voorkomen dat hij zo`n stempel op zijn voorhoofd krijgt!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_28499037
Montessorionderwijs.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 6 juli 2005 @ 00:32:05 #107
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_28534691
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:57 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Is deze opmerking in het algemeen bedoeld op doel je nu op onze situatie? Mij zal het namelijk echt aan mijn reet roesten of dat bij Connor het geval is of niet. 1 ding weet ik wel, ik zal er alles aan doen om te voorkomen dat hij zo`n stempel op zijn voorhoofd krijgt!!!
Waarom?
Ik zit ook niet te springen om zo'n stempel, maar als het deuren opent die anders gesloten blijven, dan heb ik liever een stempel (bijv. als school pas mee zou willen werken na een test).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 6 juli 2005 @ 11:17:32 #108
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28542544
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 00:32 schreef Grijs het volgende:

[..]

Waarom?
Ik zit ook niet te springen om zo'n stempel, maar als het deuren opent die anders gesloten blijven, dan heb ik liever een stempel (bijv. als school pas mee zou willen werken na een test).
Dat is bij ons niet aan de orde, wij hebben hier al rekening mee gehouden toen we een school voor Connor gingen uitzoeken. We hebben toen heel duidelijk aangegeven hoe ver Connor toen al was en gevraagd hoe ze daar bij die school met dat soort kinderen omgegaan wordt. Op de Montessori-manier dus , niks geen IQ-testjes of wat dan ook, ieder kind werkt op zijn eigen tempo, hij loopt dus voor, maar dat zal de andere kinderen (nog) niet zo opvallen. Mocht straks het verschil tussen de andere kinderen van zijn groep te groot worden kan hij altijd nog een groep overslaan. Die overgang zal straks niet zo groot zijn, ook sociaal gezien niet, aangezien het gemengde groepen zijn *** en hij vriendjes heeft in die oudere groepen.

*** Op een Montessori-school zitten er meestal een aantal groepen bij elkaar, bij ons is het als het volgt ongedeeld: Onderbouw: groep 1 en
Middenbouw: groep 3, 4 en 5
Bovenbouw: groep 6, 7 en 8
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_28544468
He wat te gek dat het zo goed gaat met Connor Niet elk kind heeft het geluk helaas om zo'n goeie school te treffen. En aan die verdeling te zien zou het absoluut niets uit maken als hij na het komende seizoen een jaar zou overslaan, want dan zit hij uiteindelijk nog steeds bij dezelfde kinderen in de klas alleen misschien ergens anders in het lokaal.
pi_28544548
quote:
Op maandag 4 juli 2005 23:51 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ben dan geen ouder, maar als ik dit zo lees dan is ieder kind hoogbegaafd. Wat een nonsens zeg.
Tja ik neem aan dat jij niks beters te zeggen hebt, houd dan ook je mond dicht. En ik zou het nog maar eens allemaal goed lezen en dan kijken hoe lang de lijst is in dreumes tot en met peutertopic
pi_28547719
Loena, zijn ze dan altijd tegen testen? Bijv een kind dat zich verveelt op school, kliert, vervelend is ed, en thuis uitdagender werk doet dan op school, kan op gewone scholen vaak uiteindelijk geholpen worden als dan uit een iq-test blijkt dat hij hoogbegaafd is. Hoe doet jouw school dat?
Als ze alleen afgaan op de ouders en op basis van hun verhaal uitdagender werk bieden, zou wel het beste zijn, maar klinkt haast te mooi.

En als Connor in groep 5 zit is het verschil met de andere kinderen in zijn klas waarschijnlijk ook wel erg groot geworden, omdat hij dan ook nog bij de oudsten hoort.. heeft de school daar ervaring mee? Hoe pakken ze dat aan?
pi_28561083
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:39 schreef poemojn het volgende:
Loena, zijn ze dan altijd tegen testen? Bijv een kind dat zich verveelt op school, kliert, vervelend is ed, en thuis uitdagender werk doet dan op school, kan op gewone scholen vaak uiteindelijk geholpen worden als dan uit een iq-test blijkt dat hij hoogbegaafd is. Hoe doet jouw school dat?
Als ze alleen afgaan op de ouders en op basis van hun verhaal uitdagender werk bieden, zou wel het beste zijn, maar klinkt haast te mooi.
Oeh wat klink je argwanend poemojn, tja, iets in mij zei al dat het jou niet zo zou aanspreken, ze hanteren daar niet zulke strikte regels, volgens het boekje zeg maar
Om gelijk maar even een antwoord te geven op jouw eerste vraag, voor zover ik weet worden er geen testen afgenomen, dit is binnen dit systeem ook helemaal niet nodig. Alle kinderen werken op hun eigen niveau, Connor werkt dus voor. Voor wat betreft jouw "te mooi om waar te zijn opmerking" helemaal controleren zal ik het niet kunnen idd, wel heb gezien wat voor werkjes hij al doet en verder vertelde zij bij een voortgangsgesprek dat er een speciaal actieplan voor hem wordt opgesteld zodat zijn interesse gewekt blijft. Zij vertelde hierbij ook dat dit heel weinig voorkomt dat ze zo`n uitzondering maken op school. Ik heb dus iig het gevoel dat ze het serieus nemen!
quote:
En als Connor in groep 5 zit is het verschil met de andere kinderen in zijn klas waarschijnlijk ook wel erg groot geworden, omdat hij dan ook nog bij de oudsten hoort.. heeft de school daar ervaring mee? Hoe pakken ze dat aan?
Hoe dat dan zou moeten qua groep ed zou ik ook niet weten, dat valt dan te bezien. Wel heeft de directeur mij tijdens het orientatiegesprek er van verzekerd dat er voldoende lesmateriaal aanwezig is om ongeveer 3 jaar voor te lopen en dat was volgens hem nog nooit gebeurd.

gr Loena

edit: Oh enne, wil het nog even gezegd hebben, deze beslissingen die er van school uit gemaakt zijn, zijn niet nav opmerkingen die ik gemaakt heb naar de juf toe. Ik heb het afgelopen jaar eigenlijk vanaf de zijlijn in de gaten gehouden of hij genoeg voldoening had van school. Dat had hij over het algemeen ook wel, dus voor mijn gevoel ging het wel goed. Zijn juf kwam zelf met haar bevindingen en de acties hierop. Zelf denk ik eigenlijk dat het gewoon een slim joch is...

[ Bericht 6% gewijzigd door Five_Horizons op 06-07-2005 19:57:44 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:02:30 #113
76642 TaraS
Zeg maar Tara
pi_28561834
Er wordt binnen het montessorionderwijs wel degelijk getest! Vanaf groep 3 zijn er verschillende tests die meerdere malen per jaar worden afgenomen. Dicht is echter maar zelden klasiekaal. Het Montessorionderwijs moet nl aan dezelfde eisen voldoen als een " normale " bassisschool. Hier word zelfs de cito toets afgenomen (in groep 7)
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:36:17 #114
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28562959
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:02 schreef TaraS het volgende:
Er wordt binnen het montessorionderwijs wel degelijk getest! Vanaf groep 3 zijn er verschillende tests die meerdere malen per jaar worden afgenomen. Dicht is echter maar zelden klasiekaal. Het Montessorionderwijs moet nl aan dezelfde eisen voldoen als een " normale " bassisschool. Hier word zelfs de cito toets afgenomen (in groep 7)
Ik doelde in mijn verhaal op IQ-test, daar hebben we het hier toch over
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:43:59 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_28563301
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 11:17 schreef Loena-tik- het volgende:


*** Op een Montessori-school zitten er meestal een aantal groepen bij elkaar, bij ons is het als het volgt ongedeeld: Onderbouw: groep 1 en
Middenbouw: groep 3, 4 en 5
Bovenbouw: groep 6, 7 en 8
Dit is inderdaad de verdeling die Montessori gemaakt heeft. Sommige scholen wijken er een beetje vanaf omodat ze bijvoorbeeld heel veel kinderen van een bepaalde groep hebben. Mijn stageschool heeft dus ook een groep 5, 6, 7
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:45:02 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_28563345
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:36 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ik doelde in mijn verhaal op IQ-test, daar hebben we het hier toch over
Ik neem aan dat Tara een soort van DLE-testen bedoeld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:47:57 #117
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28563459
DLE test? Wat houdt dat precies in?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_28563568
Loena, je zit er helemaal naast! Ik vind het juist het beste als een school zonder testen ed gewoon kan inspelen op wat een kind nodig heeft, evt wel met overleg met de ouders natuurlijk (vandaar dat 'te mooi om waar te zijn'). Testen zijn op zich nuttig maar ik geloof niet heel erg in de betrouwbaarheid van iq-testen, zeker neit bij onderpresteerders. Alleen de scholen en onderwijzers die ik ken juist weer wel, vandaar. En de overheid stelt het vaak verplicht voor financiele bijdragen.
Montessori en Jenaplan staan zelfs op ons lijstje met mogelijkheden voor Myrthe tzt (eerst verhuizen).
pi_28563617
DLE is dacht ik een leerlingvolgsysteem.
  woensdag 6 juli 2005 @ 20:53:54 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_28563729
DLE is inderdaad een leerlingvolgsysteem. Een aantal keer per jaar worden testen gemaakt, telkens dezelfde. Bijvoorbeeld een hoofdreken test. Het kind heeft 5 minuten om zo veel mogelijk sommetjes te maken. Hoeft niet op volgorde, alleen kijken hoeveel het er kan maken. Omdat dit een aantal keer per jaar herhaald wordt kan men kijken hoe het met het niveau van het kind is. Met DLE testen kun je vrij nauwkeurig vaststellen hoeveel maanden een kind voor of achter loopt (of gelijk)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28563918
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:50 schreef poemojn het volgende:
Loena, je zit er helemaal naast! Ik vind het juist het beste als een school zonder testen ed gewoon kan inspelen op wat een kind nodig heeft, evt wel met overleg met de ouders natuurlijk (vandaar dat 'te mooi om waar te zijn'). Testen zijn op zich nuttig maar ik geloof niet heel erg in de betrouwbaarheid van iq-testen, zeker neit bij onderpresteerders. Alleen de scholen en onderwijzers die ik ken juist weer wel, vandaar. En de overheid stelt het vaak verplicht voor financiele bijdragen.
Montessori en Jenaplan staan zelfs op ons lijstje met mogelijkheden voor Myrthe tzt (eerst verhuizen).
Zo'n test is vele male objectiever dan een menselijk oordeel hoor. Bovendien worden die dingen al tientallen jaren gebruikt, getest en fijngesteld om op alle fronten wetenschappelijk verantwoord te zijn. Dat gaat dan om de valitditeit, de interne consistentie, de stabiliteit. Je wilt niet weten wat een gedoe daarbij komt kijken - je doet hier net of het zomaar uit de mouw geschud wordt van iemand die je kind niet kent.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28564245
Heiden6 (hoe kom je bij die nick?), ik vind oa hierom iq-testen niet altijd betrouwbaar: http://www.testresearch.nl/tstdiagn/waaniq.html
Ik heb zelf ook iq-test-uitslagen liggen (echte, Wechsler) met een verschil van 30 punten, en ken ook een meisje dat een keer ca 85 scoorde en een keer ca 145. Testen zijn niet meer dan een hulpmiddel, maar worden vaak gebruikt als absoluut feitenweergevend iets.
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:07:45 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_28564303
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Zo'n test is vele male objectiever dan een menselijk oordeel hoor. Bovendien worden die dingen al tientallen jaren gebruikt, getest en fijngesteld om op alle fronten wetenschappelijk verantwoord te zijn. Dat gaat dan om de valitditeit, de interne consistentie, de stabiliteit. Je wilt niet weten wat een gedoe daarbij komt kijken - je doet hier net of het zomaar uit de mouw geschud wordt van iemand die je kind niet kent.
Een kind dat hoogbegaafd is en op school tekenen toont van onderpresteren, zal in veel gevallen ook met opzet gaan onderpresteren bij zo'n iq-test. Dan kan het nog zo wetenschappelijk verantwoord zijn, maar dan klopt de uitslag gewoon niet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:11:50 #124
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28564493
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:50 schreef poemojn het volgende:
Loena, je zit er helemaal naast! Ik vind het juist het beste als een school zonder testen ed gewoon kan inspelen op wat een kind nodig heeft, evt wel met overleg met de ouders natuurlijk (vandaar dat 'te mooi om waar te zijn'). Testen zijn op zich nuttig maar ik geloof niet heel erg in de betrouwbaarheid van iq-testen, zeker neit bij onderpresteerders. Alleen de scholen en onderwijzers die ik ken juist weer wel, vandaar. En de overheid stelt het vaak verplicht voor financiele bijdragen.
Montessori en Jenaplan staan zelfs op ons lijstje met mogelijkheden voor Myrthe tzt (eerst verhuizen).
Oh Poemojn , ik bespeurde (ten onrechte) sarcasme in die opmerking. Heb ik wel vaker, komt denk ook door het landsdeel waar ik vandaan kom (Rotterdam eo)
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  woensdag 6 juli 2005 @ 21:13:25 #125
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28564563
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 20:53 schreef Troel het volgende:
DLE is inderdaad een leerlingvolgsysteem. Een aantal keer per jaar worden testen gemaakt, telkens dezelfde. Bijvoorbeeld een hoofdreken test. Het kind heeft 5 minuten om zo veel mogelijk sommetjes te maken. Hoeft niet op volgorde, alleen kijken hoeveel het er kan maken. Omdat dit een aantal keer per jaar herhaald wordt kan men kijken hoe het met het niveau van het kind is. Met DLE testen kun je vrij nauwkeurig vaststellen hoeveel maanden een kind voor of achter loopt (of gelijk)
Oh ok thanks for the information!!! Ben nog niet zo thuis in het hele testgebeuren...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')