O, wat herkenbaar zegquote:Op dinsdag 28 december 2004 14:56 schreef innovative het volgende:
Het "systeem". Ondanks dat van hem bekend was dat hij slimmer was, is hij nooit tot op zijn toppen uitgedaagd. Hij is altijd overal een beetje door gesukkeld en heeft zichzelf er niet in getraind hard te werken. Hierdoor loopt hij nu een beetje tegen zichzelf aan, hij heeft geen studeerroutine ed. wat er toe leidde dat hij niet genoeg punten haalde om zijn studie te mogen vervolgen. Daarnaast weet hij soms iets te goed dat hij best slim is, en dat heeft hij ook geuit naar anderen toe. Als je dan je studie niet haalt (in eerste instantie door weinig doen, vervolgens doordat je niet blijkt te kunnen studeren en dus het de nodige routine mist) dan krijg je toch een bepaalde reactie van anderen. Terwijl het niet halen van die studie juist voor een groot deel te wijten was aan het slimmer zijn dan de rest, want hij hóéfde gewoon nooit iets te doen, dus toen het wel moest was het een behoorlijke schok.
Met het woordje "onzin" ben ik het beslist niet eens. meningsverschil.quote:Op dinsdag 28 december 2004 21:45 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Onzin, een iq-test kan maar in beperkte mate aangeven of iemand hoogbegaafd is of niet, er is namelijk nog steeds geen goede standaard-test. Wel kunnen die tests helpen te herkennen welke talenten iemand heeft.
Ik heb de echte test gedaan, die is een stuk pittiger hoor, vooral omdat er tijdsdruk achter zit. Ik vond het een eitje, maar er waren heel wat mensen die ik hoorde kreunen en steunen omdat het ze niet lukte om alle opgaven binnen de tijd af te hebben.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Loena-tik- het volgende:
Heb net even die thuistest van Mensa gedaan, om te testen of ie een beetje klopte( Five_Horizons zat volgens die test boven de 98ste percentiel
*kan niet kloppen
* ) Je voelt hem al aan, kort samengevat: bovengemiddeld, ik mag de eindtest doen maar is vrij nutteloos bij mij
![]()
Maar mijn BMI is wel lekker hoog gelukkig![]()
Ehh, Five was met deze test met 7 min klaar. Maar goed wat heeft hij eraan om die officiele test te doen. Waarom heb jij die test gemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid of was er een andere reden? Verder vind ik het wel geinig om te zien dat alle "hoogbegaafden" of hoe de neuk je het ook noemt, problemen hebben met het zich zetten tot studeren. Hier ook zo`n luie donder, heeft zijn studie ook niet afgemaakt en heeft volgens mij nog nooit langer dan een half uur achter elkaar gestudeerd.quote:Op vrijdag 31 december 2004 10:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb de echte test gedaan, die is een stuk pittiger hoor, vooral omdat er tijdsdruk achter zit. Ik vond het een eitje, maar er waren heel wat mensen die ik hoorde kreunen en steunen omdat het ze niet lukte om alle opgaven binnen de tijd af te hebben.
Uit nieuwsgierigheid inderdaadquote:Op vrijdag 31 december 2004 11:30 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Ehh, Five was met deze test met 7 min klaar. Maar goed wat heeft hij eraan om die officiele test te doen. Waarom heb jij die test gemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid of was er een andere reden? Verder vind ik het wel geinig om te zien dat alle "hoogbegaafden" of hoe de neuk je het ook noemt, problemen hebben met het zich zetten tot studeren. Hier ook zo`n luie donder, heeft zijn studie ook niet afgemaakt en heeft volgens mij nog nooit langer dan een half uur achter elkaar gestudeerd.![]()
Als je hem goed maakt word je uitgenodigd om hem nog een keer te maken onder begeleiding. Kost wel 35 euro, en dan mag je eventueel lid worden van deze nutteloze organisatie.quote:Op vrijdag 31 december 2004 14:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid inderdaadIk ging erheen omdat het me leuk leek om eens zo'n test te doen. Zoals verwacht slaagde ik er dus ook voor
Ja, die test heb ik dus gemaakt. Was in Utrecht. En ja, ik mocht lid wordenquote:Op vrijdag 31 december 2004 16:22 schreef heiden6 het volgende:
Als je hem goed maakt word je uitgenodigd om hem nog een keer te maken onder begeleiding. Kost wel 35 euro, en dan mag je eventueel lid worden van deze nutteloze organisatie.
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat inderdaad niet leuk is..... voor het kind.quote:Op dinsdag 28 december 2004 14:13 schreef Grijs het volgende:
[..]
Mij lijkt het dus niet leuk als mijn kind hoogbegaafd is (vooral niet na wat info doorgelezen te hebben), maar het als het wel zo is, is het beter voor hem als ik het niet negeer.
[..]
Dit kan ik onderschrijven. De scholen houden zich meer bezig met de kinderen die aan de "onderkant" dreigen weg te vallen dan met hen die aan de "bovenkant" dreigen weg te vallen. Bij Pharos kun je door uitwisseling van ervaringen een heleboel ideeën krijgen die ervoor zorgen dat je kind gestimulereerd blijft. En zich niet mateloos verveelt en op gegeven moment geen enkele interesse meer in school heeft.quote:Op dinsdag 28 december 2004 17:42 schreef Freeflyer het volgende:
aanvulling; neem anders ook maar es kontakt op met de vereniging van ouders van hoogbegaafde kinderen http://www.pharosnl.nl/
Ik heb net de thuistest gemaakt. Echt slim ben ik niet, want wat ze nu precies met de uitslag bedoelen.quote:Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Loena-tik- het volgende:
Heb net even die thuistest van Mensa gedaan, om te testen of ie een beetje klopte( Five_Horizons zat volgens die test boven de 98ste percentiel
*kan niet kloppen
* ) Je voelt hem al aan, kort samengevat: bovengemiddeld, ik mag de eindtest doen maar is vrij nutteloos bij mij
![]()
Maar mijn BMI is wel lekker hoog gelukkig![]()
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:40 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik heb net de thuistest gemaakt. Echt slim ben ik niet, want wat ze nu precies met de uitslag bedoelen.![]()
"Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog."
Maar als ik je uitslag lees Loena, komt die van mij ook op hetzelfde neer. Denk ik dan. Ik deed er 12 minuten nodig, was ondertussen oprah aan het kijken.
Vind ik in sommige gevallen ook, maar dan denk ik gewoon in mijzelf:"Tja ik snap wel waarom jij denkt dat je kind hoogbegaafd is, zegt meer over jouw intelligentie dan dat van je kind!"quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:06 schreef Yankee het volgende:
Ouders die over hun kinderen zeuren dat ze hoogbegaafd zijn, zijn toch zo zielig...........
Maar ik kijk ook nooit naar Oprah.quote:Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
quote:Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |