abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 december 2004 @ 11:02:33 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24272619
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:56 schreef innovative het volgende:
Het "systeem". Ondanks dat van hem bekend was dat hij slimmer was, is hij nooit tot op zijn toppen uitgedaagd. Hij is altijd overal een beetje door gesukkeld en heeft zichzelf er niet in getraind hard te werken. Hierdoor loopt hij nu een beetje tegen zichzelf aan, hij heeft geen studeerroutine ed. wat er toe leidde dat hij niet genoeg punten haalde om zijn studie te mogen vervolgen. Daarnaast weet hij soms iets te goed dat hij best slim is, en dat heeft hij ook geuit naar anderen toe. Als je dan je studie niet haalt (in eerste instantie door weinig doen, vervolgens doordat je niet blijkt te kunnen studeren en dus het de nodige routine mist) dan krijg je toch een bepaalde reactie van anderen. Terwijl het niet halen van die studie juist voor een groot deel te wijten was aan het slimmer zijn dan de rest, want hij hóéfde gewoon nooit iets te doen, dus toen het wel moest was het een behoorlijke schok.
O, wat herkenbaar zeg Ik doorliep de lagere school fluitend. Op de middelbare school was ik gewoon een goede leerling, geen uitblinker, maar ik deed nog steeds niet veel. Overigens wilde ik geen uitblinker zijn en beslist niet opvallen, onderpresteren is ook een bekend trekje bij hoogbegaafden. En op de universiteit ging het dus prompt mis. Ik heb (nog steeds ) geen studiediscipline ontwikkeld.

Op dat moment was overigens nog niet bekend dat ik hoogbegaafd was, laat staan dat er rekening mee werd gehouden. Ik kon in de zesde klas 'fijn' het laatste rekenboek opnieuw doen Ze hadden niks anders. Aan verbreding of verdieping van stof werd niet gedaan destijds (jaren 70/80).

Pas toen ik al lang en breed aan het werk was heb ik me laten testen, er viel toen een hoop op zijn plaats

Grijs, het is heel belangrijk dus, waar je mee bezig bent. Dat je vast uitzoekt hoe de school ermee omgaat. Hou de vinger aan de pols, het is helemaal niet gezegd dat Daan problemen gaat krijgen, maar als dat zo is, ben je er alert op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 december 2004 @ 11:28:55 #52
3542 Gia
User under construction
pi_24273046
In de klas van mijn zoontje zit een meisje dat in april jarig is en een klas heeft overgeslagen.
Verder ken ik nog twee zussen die zelfs 2 keer een klas hebben overgeslagen. De oudste (pas 16 geworden) doet dit jaar eindexamen VWO.
Dat is misschien ook een mogelijkheid voor Daan.

Testen is nu, denk ik, nog niet nodig. Ik zou eerst afwachten hoe hij het doet tot de grote vakantie. Als je dan nog denkt dat hij het aan zou kunnen, dan zou ik de school vragen om hem na de grote vakantie in groep 2 te zetten. Dan krijgt hij in elk geval de voorbereiding op groep 3 en kan hij daar met 5,5 jaar naar toe.

Op de school van mijn zoontje worden kinderen die een klas over slaan wel erg goed getest. Vooral of ze het geestelijk wel aankunnen. Dat meisje in zijn klas (en nog een ander meisje) hebben toen een week lang, vrijwel dagelijks testen moeten maken of ze er wel aan toe waren.

Makkelijk is het dus geenszins, maar als jij denkt dat dat beter is voor Daan, zou ik het zeker wel proberen.
pi_24274527
Wat Rewimo zegt komt me heel bekend voor. VWO had ik makkelijk kunnen doen, maar heb er zelf voor gekozen om de MAVO te doen. Ik lette nooit op, deed nooit huiswerk en leren wat was dat? Soms expres lage cijfers halen om vervolgens een dikke 9 tegen aan te gooien zodat je toch voldoende stond. scheelde weer ruzie thuis Daarna ben ik ziekenverzorging gaan doen, voor dieetleer had ik bv geen boek gekregen, miste in mijn boekenpakket, maar had wel een 9,6 voor de toets. Ik leerde door kleine dingen op te pikken die gezegd werden in de klas en je dan nog rot vervelen. Op een gegeven moment spijbelen ontdekt en was vaker niet dat wel in de klas.
Mijn vader wist donders goed dat ik hersens had en dwong me dan ook om goed te presteren, wat ik dus niet deedwas erg dwars, hoe harder mijn vader achter me aanzat des te minder deed ik. Je moet dus echt de gulde middenweg zien te vinden, want teveel stimuleren is niet goed, maar te weinig ook niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 december 2004 @ 20:54:23 #54
13151 crew  Rewimo
pi_24283362
Ja, hoe meer ze je achter je kont zitten, hoe minder je doet Volgens mij bereik je meer door iemands interesse te wekken, dan door opjagen, dat werkt echt averechts. Ik heb overigens wel VWO, met goede cijfers maar zonder uitschieters.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24284489
doe in elk geval wat jij denkt dat goed is voor je kind! ik heb zelf een klas overgeslagen, en kon dit volgens mijn ouders ook sociaal gezien goed aan toen. de school wilde een tijdje later mijn broertje ook een klas laten overslaan, en heeft hier lang over gezeurd tegen mijn ouders. die vonden dat geen goed idee, mede doordat mijn broertje toen liever in de boeken zat dan buiten. achteraf voor allebei de beste keuze geweest.
al blijft het missen van zelfdiscipline mbt tot studeren (tot mijn herexamen eigenlijk nooit gedaan) wel gruwelijk irritant
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_24306333
Heb net even die thuistest van Mensa gedaan, om te testen of ie een beetje klopte( Five_Horizons zat volgens die test boven de 98ste percentiel *kan niet kloppen * ) Je voelt hem al aan, kort samengevat: bovengemiddeld, ik mag de eindtest doen maar is vrij nutteloos bij mij

Maar mijn BMI is wel lekker hoog gelukkig
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 31 december 2004 @ 04:35:48 #57
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_24313347
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 21:45 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Onzin, een iq-test kan maar in beperkte mate aangeven of iemand hoogbegaafd is of niet, er is namelijk nog steeds geen goede standaard-test. Wel kunnen die tests helpen te herkennen welke talenten iemand heeft.
Met het woordje "onzin" ben ik het beslist niet eens. meningsverschil.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2004 @ 10:36:57 #58
13151 crew  Rewimo
pi_24314796
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Loena-tik- het volgende:
Heb net even die thuistest van Mensa gedaan, om te testen of ie een beetje klopte( Five_Horizons zat volgens die test boven de 98ste percentiel *kan niet kloppen * ) Je voelt hem al aan, kort samengevat: bovengemiddeld, ik mag de eindtest doen maar is vrij nutteloos bij mij

Ik heb de echte test gedaan, die is een stuk pittiger hoor, vooral omdat er tijdsdruk achter zit. Ik vond het een eitje, maar er waren heel wat mensen die ik hoorde kreunen en steunen omdat het ze niet lukte om alle opgaven binnen de tijd af te hebben.
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:30:48 #59
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24316038
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb de echte test gedaan, die is een stuk pittiger hoor, vooral omdat er tijdsdruk achter zit. Ik vond het een eitje, maar er waren heel wat mensen die ik hoorde kreunen en steunen omdat het ze niet lukte om alle opgaven binnen de tijd af te hebben.
Ehh, Five was met deze test met 7 min klaar. Maar goed wat heeft hij eraan om die officiele test te doen. Waarom heb jij die test gemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid of was er een andere reden? Verder vind ik het wel geinig om te zien dat alle "hoogbegaafden" of hoe de neuk je het ook noemt, problemen hebben met het zich zetten tot studeren. Hier ook zo`n luie donder, heeft zijn studie ook niet afgemaakt en heeft volgens mij nog nooit langer dan een half uur achter elkaar gestudeerd.
Hyves!
  vrijdag 31 december 2004 @ 13:19:49 #60
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24318695
Ik vond dit wel een interessante link:
http://www.omnino.nl/
Erg herkenbaar!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2004 @ 14:01:29 #61
13151 crew  Rewimo
pi_24319539
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:30 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ehh, Five was met deze test met 7 min klaar. Maar goed wat heeft hij eraan om die officiele test te doen. Waarom heb jij die test gemaakt? Gewoon uit nieuwsgierigheid of was er een andere reden? Verder vind ik het wel geinig om te zien dat alle "hoogbegaafden" of hoe de neuk je het ook noemt, problemen hebben met het zich zetten tot studeren. Hier ook zo`n luie donder, heeft zijn studie ook niet afgemaakt en heeft volgens mij nog nooit langer dan een half uur achter elkaar gestudeerd.
Uit nieuwsgierigheid inderdaad Ik ging erheen omdat het me leuk leek om eens zo'n test te doen. Zoals verwacht slaagde ik er dus ook voor
pi_24322273
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 14:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Uit nieuwsgierigheid inderdaad Ik ging erheen omdat het me leuk leek om eens zo'n test te doen. Zoals verwacht slaagde ik er dus ook voor
Als je hem goed maakt word je uitgenodigd om hem nog een keer te maken onder begeleiding. Kost wel 35 euro, en dan mag je eventueel lid worden van deze nutteloze organisatie.

No way. Die online toets van ze is trouwens de sufste IQ-test die ik ooit gezien heb, en zo gammel als de tering.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 31 december 2004 @ 17:29:22 #63
13151 crew  Rewimo
pi_24323813
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 16:22 schreef heiden6 het volgende:
Als je hem goed maakt word je uitgenodigd om hem nog een keer te maken onder begeleiding. Kost wel 35 euro, en dan mag je eventueel lid worden van deze nutteloze organisatie.
Ja, die test heb ik dus gemaakt. Was in Utrecht. En ja, ik mocht lid worden
pi_24323988
Ik heb het gevoel dat het labeltje "hoog begaafd" wel heel snel wordt uitgedeeld als kinderen iets boven gemiddeld (kunnen) presteren.

M'n broertje van 24 is volledig gestoord (erger kan je ze niet zien/krijgen, je wil niet weten hoe), maar heeft toch het predikaat "hoog begaafd" gekregen (en dan heb ik het nog niet over dat oeverloze gelul van hem van "ik ben hoog begaafd") . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zaterdag 1 januari 2005 @ 02:35:09 #65
55900 GM
vind ik dan toch
pi_24332587
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:13 schreef Grijs het volgende:

[..]

Mij lijkt het dus niet leuk als mijn kind hoogbegaafd is (vooral niet na wat info doorgelezen te hebben), maar het als het wel zo is, is het beter voor hem als ik het niet negeer.
[..]
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat inderdaad niet leuk is..... voor het kind.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zaterdag 1 januari 2005 @ 11:37:41 #66
88646 Nicoluttje
Ikke is lief!!
pi_24334461
Mijn oude oppaskindje is ook hoogbegaafd. Ik vond dat echt heel sneu voor haar. Ze wilde constant bezig gehouden worden, kon niet alleen spelen, wilde allemaal dingen doen die niet voor haar leeftijd (2) bedoelt waren. Ook wilde ze helemaal niet aangeraakt worden en huilde ze direct al mensen haar niet begrepen.
Ze was 2 jaar, ze wilde computeren, haar ouders hebben een eigen bedrijf, ze maken websites, zij wilde dat ook en ze kon het ook. Zette je haar achter de peecee kan ze zo iets moois maken.
Toen ze 4 werd zijn deze mensen verhuisd omdat de kleine naar speciaal onderwijs ging. Nu is ze een stuk rustiger geworden en krijgt ze alle begeleiding die ze nodig heeft. Gelukkig....
Maar spelen................... Nee das iets voor kinderen zegt de wijsneus van nu 5!!!
Nicole is mijn naam!!!
En vanaf 1 feb onder een nieuwe naam!!
====================================
pi_24392663
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 17:42 schreef Freeflyer het volgende:
aanvulling; neem anders ook maar es kontakt op met de vereniging van ouders van hoogbegaafde kinderen http://www.pharosnl.nl/
Dit kan ik onderschrijven. De scholen houden zich meer bezig met de kinderen die aan de "onderkant" dreigen weg te vallen dan met hen die aan de "bovenkant" dreigen weg te vallen. Bij Pharos kun je door uitwisseling van ervaringen een heleboel ideeën krijgen die ervoor zorgen dat je kind gestimulereerd blijft. En zich niet mateloos verveelt en op gegeven moment geen enkele interesse meer in school heeft.
pi_24393041
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:51 schreef Loena-tik- het volgende:

Ik heb net de thuistest gemaakt. Echt slim ben ik niet, want wat ze nu precies met de uitslag bedoelen.

"Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog."

Maar als ik je uitslag lees Loena, komt die van mij ook op hetzelfde neer. Denk ik dan. Ik deed er 12 minuten nodig, was ondertussen oprah aan het kijken.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:59:02 #69
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24393357
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:40 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Ik heb net de thuistest gemaakt. Echt slim ben ik niet, want wat ze nu precies met de uitslag bedoelen.

"Hoewel uw intelligentie, volgens de resultaten van de Mensa-thuistest, wel tot de hoogste 10% zal behoren, denken wij dat u het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent, de eis om lid te mogen worden van onze vereniging) niet zult halen. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test maar geeft slechts een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet een eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog."

Maar als ik je uitslag lees Loena, komt die van mij ook op hetzelfde neer. Denk ik dan. Ik deed er 12 minuten nodig, was ondertussen oprah aan het kijken.
Ik was alleen maar bovengemiddeld bij mij begonnen ze nieteens over percentielen, ze moeten hebben gedacht:"Verloren zaak, next..." Maar tot de hoogste 10% is geen slechte score, als je geen Oprah had gekeken was je hoogbegaafd geweest
Hyves!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:06:40 #70
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_24393476
Ouders die over hun kinderen zeuren dat ze hoogbegaafd zijn, zijn toch zo zielig...........
.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:13:23 #71
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24393611
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:06 schreef Yankee het volgende:
Ouders die over hun kinderen zeuren dat ze hoogbegaafd zijn, zijn toch zo zielig...........
Vind ik in sommige gevallen ook, maar dan denk ik gewoon in mijzelf:"Tja ik snap wel waarom jij denkt dat je kind hoogbegaafd is, zegt meer over jouw intelligentie dan dat van je kind!"
Hyves!
pi_24393699
Bij mij ook al geen percentielen Gelukkig geloof ik niet zo in IQ-testen.
quote:
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
Maar ik kijk ook nooit naar Oprah.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:19:42 #73
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24393729
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:18 schreef poemojn het volgende:

Maar ik kijk ook nooit naar Oprah.
Ik ook nooit hoor
Hyves!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:18:20 #74
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24399274
Dit had ik toch niet verwacht:
quote:
Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_24399535
join the club van mensen met die uitslag. Jij kijkt zeker ook nooit naar Oprah?

Hoe gaat het nu met Daan? Al besloten of je de school direct van je vermoeden op de hoogte wilt stellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')