abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36512139
eigenlijk klinkt des-kundig helemaal niet zo hoogbegaafd he. des-interesse, des-kundig.
pi_36512474
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:00 schreef _evenstar_ het volgende:
misschien moeten de mensen hier op uitzending gemist eens de uitzending van netwerk kijken.
wanneer zij deze niet gezien hebben.
Lijkt me nl beter om een deskundige zijn oordeel te laten maken
Inderdaad... En als er iemand in Nederland deskundig is op dat gebied, is het Mönks wel.
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:08:18 #278
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36513016
bix ! poemojn ik dacht van wel. maar pin me er niet aan vast.
het is meer voor de mensen die hoog en laag blijven beweren over het niet leren leren en de extra stimulatie onnodig vinden.
uit praktijk en onderzoek bleken bijv een groepje naschools eo[pvang voor hoogbegaafde kinderen zeer nuttig te zijn voor de kinderen.
En daaruit echt gefilterd kon worden of ze wel of niet hb waren
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36513056
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:08 schreef _evenstar_ het volgende:
het is meer voor de mensen die hoog en laag blijven beweren over het niet leren leren en de extra stimulatie onnodig vinden.
uit praktijk en onderzoek bleken bijv een groepje naschools eo[pvang voor hoogbegaafde kinderen zeer nuttig te zijn voor de kinderen.
Er is een verschil tussen nuttig en nodig.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 01:26:19 #280
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_36513225
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:25 schreef bixister het volgende:
eigenlijk klinkt des-kundig helemaal niet zo hoogbegaafd he. des-interesse, des-kundig.
uit de categorie:
ondoenlijk is ook doenlijk want onweer is ook weer....
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_36515649
nou, haha. en wat is erger, guur of onguur?

ik ken mönks trouwens een beetje en zelf vindt ie in ieder geval wel dat ie hoogbegaafd is hoor! en al z'n kinderen ook geloof ik.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:25:47 #282
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36515901
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 01:10 schreef thaleia het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen nuttig en nodig.
nuttig en nodig zo dan
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_36517028
hier een (weliswaar al 10 jaar oud) aardig artikel dat deels over deze discussie gaat. kern van 't verhaal: met de meeste hoogbegaafden gaat het gewoon wel goed, al is er ook een groep die zich mede door hoogbegaafdheid problematisch ontwikkelt. kortom: het verschilt van persoon tot persoon. en daarom is het ook niet zo zinvol om conclusies te trekken over wat het best zou zijn voor hoogbegaafden in het algemeen.
pi_36518172
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:26 schreef bixister het volgende:
hier een (weliswaar al 10 jaar oud) aardig artikel dat deels over deze discussie gaat.
Jammer dat er geen recentere versie van het artikel gemaakt wordt; de schets "Mensa Nederland is een soort patiëntenvereniging" is de afgelopen 10 jaar gelukkig al aardig bijgedraaid
Democratie is iets waar politici over praten zoals een hoer over de liefde
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:27:16 #285
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_36523762
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:26 schreef bixister het volgende:
hier een (weliswaar al 10 jaar oud) aardig artikel dat deels over deze discussie gaat. kern van 't verhaal: met de meeste hoogbegaafden gaat het gewoon wel goed, al is er ook een groep die zich mede door hoogbegaafdheid problematisch ontwikkelt. kortom: het verschilt van persoon tot persoon. en daarom is het ook niet zo zinvol om conclusies te trekken over wat het best zou zijn voor hoogbegaafden in het algemeen.
Inderdaad.
Daarom houden wij gewoon ons kind in de gaten, omdat het bij z'n vader wel voor problemen heeft gezorgd (flink overspannen, bijna burn-out) en omdat hij sprekend op z'n vader lijkt. Als zijn vader geen problemen had gehad, zou ik me minder snel ongerust maken.
Het artikel gaat trouwens voor een groot deel over ouders die graag een hoogbegaafd kind zouden willen hebben. Niet over ouders die liever zouden willen dat ze een 'normaal-intelligent' kind hadden...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')