Nee dat is desinteresse, geen afgunst. Afgunst is veel smeriger.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:03 schreef Zero2Nine het volgende:
Een beetje afgunstig zijn daar ben je mens voor he.
"Dein Gluck ist nicht mein Gluck"
Als ik me echt klote voel kan het me geen fuck schelen hoeveel A wel niet van B houdt en hoe lief het vriendje van C wel niet is, ze stikken er dan maar in. is dat afgunst?
Je aan een ander willen meten, of meten is heel gezond denk ik. Je kijkt automatisch naar bepaalde successen van anderen, dat zal mens-eigen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:11 schreef thaleia het volgende:
Ik ken het wel in de zin van "ik wil ook!" en dat kan varieren van een positief "wow, wat tof, ik wil ook!" tot ernstig balen omdat jij niet ook die geweldige stageplek hebt gekregen o.i.d. Bedoel je dat laatste, TS? Of bedoel je echt MISgunnen? Ik denk dat dat minder voorkomt dan je denkt: ik ben zelf wel altijd zo rationeel dat ik zie dat het onzin zou zijn om te hopen dat de nieuwe relatie van mijn kersverse ex snel weer uitgaat o.i.d., omdat dat aan mijn situatie toch niets verandert. En daarnaast heb ik ook nog nooit meegemaakt dat iemand mij iets fijns niet gunde. Als dat al ooit het geval is geweest, heb ik het in elk geval niet gemerkt.
Maar jij hebt nu dus blijkbaar wel iets in die trant meegemaakt en da's mooi klote, maar ik denk dat het nu wel even zorgt voor een zwartere kijk op de mensheid dan nodig is.
Dit is toch gewoon jaloezie? (Of) is dat hetzelfde?quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:11 schreef thaleia het volgende:
Ik ken het wel in de zin van "ik wil ook!" en dat kan varieren van een positief "wow, wat tof, ik wil ook!" tot ernstig balen omdat jij niet ook die geweldige stageplek hebt gekregen o.i.d. Bedoel je dat laatste, TS?
Daar moet ik idd niet aan denken...kan me er ook weinig bij voorstellen, want die zijn in zo'n geval juist blij voor je. Behalve als jij hem blijkbaar niet zo dierbaar was als hij jou natuurlijk, en dat is dan wel mooi lullig.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Maar reken maar, als jij via via verneemt dat een dierbare van je je een succes misgunt.
Maar zegt dat niet meer iets over die dierbare dan over vriendschap in het algemeen?quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Je aan een ander willen meten, of meten is heel gezond denk ik. Je kijkt automatisch naar bepaalde successen van anderen, dat zal mens-eigen zijn.
Maar de successen van een ander afkeuren, volledig ongegrond, is waar ik 't over heb.
Als je -ex een nieuwe kerel krijgt, dan moet je inderdaad vanuit je ratio blijven denken. Het zijn zaken die toebehoren aan 't verleden en dat in vrede laten rusten. Je verandert er inderdaad toch niets aan. Probeer je dat wel, dan lever je o.a. gigantisch in op je eigen persoonlijkheid.
Maar reken maar, als jij via via verneemt dat een dierbare van je je een succes misgunt. Dan sta je even flink te kijken. Dan ga je je een hoop afvragen. Vooral mbt een vriendschap, dat blijkt dan weer een byzonder kwetsbaar iets.
Ik heb een bepaalde auto gekocht, wat me nog perfecter maakt.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:34 schreef kastanova het volgende:
Zeg nu gewoon wat er net is gebeurd, anders pleur ik hier een slotje op.
Jazeker. Ik zal 't eventjes recht op de man vragen.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:33 schreef thaleia het volgende:
Kijk trouwens uit met dat via via, ik heb laatst bijna grote ruzie gehad met mijn beste vriendin door miscommunicatie via een gezamenlijke vriend.
Foto's willen we zien!quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb een bepaalde auto gekocht
quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:34 schreef kastanova het volgende:
Zeg nu gewoon wat er net is gebeurd, anders pleur ik hier een slotje op.
dan wordt er natuurlijk ontkentquote:Op dinsdag 28 december 2004 00:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Jazeker. Ik zal 't eventjes recht op de man vragen.
Één ding is zeker; je lul is er niet groter op geworden, dus of je nu perfecter bent dan zonder die auto?quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik heb een bepaalde auto gekocht, wat me nog perfecter maakt.![]()
Als ik een vriend van je was, zou ik je vooruit insmijten met een baksteen, materialistische pleurishomoquote:Op dinsdag 28 december 2004 00:36 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ik heb een bepaalde auto gekocht, wat me nog perfecter maakt.![]()
Ik moet wel, heb geen OV meer, kortzichtige stinktukker.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Als ik een vriend van je was, zou ik je vooruit insmijten met een baksteen, materialistische pleurishomo.
Nee, dat manco blijft idd.quote:Op dinsdag 28 december 2004 00:39 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Één ding is zeker; je lul is er niet groter op geworden, dus of je nu perfecter bent dan zonder die auto?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |