muy importante
Knip uit het teamforum van Team Netherlands:
Mede dankzij het voorstel van Martjin heb ik verschillende voorstellen voor een nieuwe opzet. Iedere Nederlander die deel uitmaakt, of deel wil uitmaken van Team NL krijgt een stem, de huidige Team NL'ers krijgen er zelfs 1,5 (zij waren er vanaf het begin bij, hebben zich ingezet voor het team en verdienen daar iets mee terug!).
(1) Iedereen die wil, komt bij Team NL. Het team wordt groot en gevarieerd. Er zitten mensen bij die al lang spelen, en spelers die nog maar kort spelen. Om te voorkomen dat daar frictie ontstaat, krijgt Team NL een soort ranking. Er zullen een stuk of 3 (misschien 4, 5) verschillende groepen komen, waar spelers inkomen. Bij voorkeur spelen spelers uit deze groepen samen. De beste groep wordt groep 1, daarna komt groep 2. Zijn er 3 spelers uit groep 1, 1 uit groep 2 en 2 uit groep 4 aanwezig, dan spelen de spelers uit groep 1 bij voorkeur een eventuele wedstrijd. Wil of kan een van die spelers uit groep 1 niet, volgt de speler uit groep 2...
Wil echter een admin uit groep 3 een wedstrijd spelen, zal hij eerst proberen de speler uit groep 2 over te halen om een team van drie te vormen. Er worden admins aangesteld, niet zozeer naar kwaliteit, maar vooral naar betrouwbaarheid en tijd die men online is. Beter 3 admins die 4 uur per dag online zijn, dan 8 die 1 uur online zijn...
KORTOM: groot team, onderverdeeld in groepen die samenwerken
(groepen worden samengesteld door mij met hulp van anderen, en zijn aan veranderingen onderhevig!)
(2) Team NL wordt verkleind naar een man of 6 tot 8... Er vallen spelers af, nieuwe spelers krijgen een uitnodiging. De overige spelers maken een soort dochter-onderneming. Spelers uit dat team kunnen op een gegeven moment uitgenodigd worden voor een hoger team, of worden gedegradeerd naar een lager (dat alleen als een speler nauwelijks speelt en dus zijn niveau niet kan onderhouden). Er ontstaan dus meerdere, kleinere teams, gesorteerd naar kwaliteit. In Team NL blijft dus weinig ruimte over voor spelers, en alleen de paar spelers die als besten worden beschouwd, komen in aanmerking voor het team. De kans dat er genoeg spelers online zijn voor een wedstrijd, is dus wel kleiner... Maar als er een wedstrijd is, zit je zeker bij mensen met een vergelijkbaar niveau. Spelers voor Team NL zijn in elk geval: Koha, Raymania, Martjin, Rix, Freek en Refused (als die laatste in elk geval wil overkomen van HC Quha). Er is nog wat ruimte, maar daarvoor zal nog moeten worden geselecteerd. Chen, Trusteh, Hamotje en Pekel zijn bijvoorbeeld kanshebbers voor die plekken.
(3) Een ander voorstel van wie dan ook...
Er wordt als volgt gestemd... Iedereen stuurt via Kiekko of email (freekjo blabla gmail punt com) een note naar Freek (wasq). Laat duidelijk zien wie je bent, waar je voor stemt. Heeft iemand een ander voorstel, stuur het naar mij of zet het op kiekko of fok! neer... Is iemand het ergens niet mee eens, heeft iemand vragen of wat dan ook: laat maar horen!
Doe maar jong ik heb toch geen muil!