abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24242634
ik gaat in mn auto zo'n luchthoorn/scheepshoorn monteren voor wat meer "overtuigingskracht" dan mn oude claxon.

nu zag ik bij de halfords ook al een 2-tonige met compressor van 107dB en ook een 1-tonige scheepshoorn waar geen informatie bijstond.

heeft iemand ervaringen met deze dingen van de halforts en willen ze een beetje hard of het gewoon ruk?
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  maandag 27 december 2004 @ 21:36:17 #2
93916 quattro
What the FOK!
pi_24242812
quote:
Op maandag 27 december 2004 21:27 schreef the_contract_killer het volgende:
ik gaat in mn auto zo'n luchthoorn/scheepshoorn monteren voor wat meer "overtuigingskracht" dan mn oude claxon.

nu zag ik bij de halfords ook al een 2-tonige met compressor van 107dB en ook een 1-tonige scheepshoorn waar geen informatie bijstond.

heeft iemand ervaringen met deze dingen van de halforts en willen ze een beetje hard of het gewoon ruk?
zo'n trein toeter is nog gekker...
pi_24242948
Hmm interessant.

Onze wagen heeft airbags. Airbag stuur heeft 2 knoppies, wat ik me afvraag zou het niet cool zijn om linker een luchthoorn te maken en de ander een gewoon toeter?
  maandag 27 december 2004 @ 21:49:52 #4
102721 Mr.Bankzitter
Waar is berenbotje gebleven??
pi_24243094
Een scheepshoorn is echt cool. Dat is zo'n lage toon die je aan de andere kan van de stad nog hoort. Maar ik denk dat die dingen op 230V werken en ik denk een trein toeter ook. maar het zou wel cool zijn. Misschien moet je effe bij Conrad kijken ( www.conrad.nl ). daar hebben ze ook verschillende toeters.
Sterkte!

Oja, je weet dat het niet mag van de politiepetten?
Hij is niet hier, hij is niet daar, .....
pi_24243649
deze zag ik bij halfords: http://www.halfords.nl/shop/productdetail.asp?catalog_name=Assortiment&category_name=26543+Claxons&product_id=204759#

maar er staat niet bij hoeveel decibel,hoe meer is beter natuurlijk,want we zoeken het effect dat fietsers hun nek verekken als ik op het knopje druk
  maandag 27 december 2004 @ 22:23:46 #6
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_24243865
zolang het 1 toon is maakt hget niet uit, als er toonverschil in zit is het verboden om zowiets in te bouwen, dus ff opletten hiermee
  maandag 27 december 2004 @ 23:12:10 #7
87885 RoGaM
Mercedes-Benz
pi_24244945
ik had die van halfords, met 2 rode toeters en compressortje, 25 euro ofzo, je heb hem ook met 3 toetertjes voor 30 euro, dingen klinken leuk hoor, had hem op me brommer gezet maar klinkt goed!
pi_24245251
Hou er wel even rekening mee dat zoiets de APK niet doorkomt en dat je dus je originele claxon moet kunnen aansluiten wanneer hij gekeurd moet worden

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjonnjoop op 27-12-2004 23:56:13 ]
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_24245675
Wel lachen bij de apk.

Je moet het ding erin zetten, en dan zeggen nee hoor dat ding klinkt helemaal niet hard, laat je die monteur effe op de knop drukken hele garage trilt uitelkaar
pi_24245808
als je zoiets bij mij flikt kun je toch zeker wel rekenen op een deuk in je koekblik

dit heeft toch niets meer met autorijden te maken
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_24249829
Ik weet niet of je weet hoe hard 107 db is, maar dat is een beetje té hard om als 'toeter' te hebben denk ik

Ik weet niet of iemand hier bekent is met het zogehete Carbid schieten, maar dat doen ze hier dus in Werdstrijdt form, de hardste knal die gemeten werd op de avond was 110,7 db.
En ik kan je verzekeren, dat was een knal die je kilometers verderop nog hoorde!

Mocht het überhaubt lukken, zo'n hoorn in je auto te bouwen, dan zou ik maar niet al te vrij claxoneren als ik jou was

Voor de rest leuk idee
Een goeie tukker is geen motherfucker!
  dinsdag 28 december 2004 @ 05:01:23 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24250034
het is knap hard hoor, je moet ook ff aan je medeweggebruikers denken

en niet janken als oom agent het ook niet mooi vind
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24250846
voor de apk maakt het niets uit want de oude claxon blijft gewoon werken.
er komt wel een schakelaar om de luchthoorn mee te laten doen met de claxon en ook een drukknopje voor de luchthoorn zelf.

verder heb ik hier nog een afstandbediening en ontvanger liggen dat werkt op 12v met een bereik van 50meter,het ligt nu stof te vergaren maar mischien bouw ik hem wel in,leuk zo'n luchthoorn op afstandbediening
  dinsdag 28 december 2004 @ 09:58:33 #14
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24251101
quote:
Op maandag 27 december 2004 22:23 schreef Stievus het volgende:
zolang het 1 toon is maakt hget niet uit, als er toonverschil in zit is het verboden om zowiets in te bouwen, dus ff opletten hiermee
Fout,

meerdere tonen mag gewoon,ook voor de APK,alleen moeten ze allemaal tegelijk gaan en niet in melodie.

Zo'n hoorn mag dus je gewone claxon vervangen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24252042
blijft leuk werk..je kan er mensen aardig mee laten schrikken....had het zelf ook op mijn auto

helaas is deze auto overleden..
op mijn volgende auto ga ik deze luchthoorns zeker weer inbouwen...leuk..zo'n sjonnie gehalte
pi_24253159
ziet er zeker mooi uit zo,maar gaan ze echt oorverdovend?
en wat is de reactietijd,want ik geloof dat het nog een seconde duurt voordat die compressor op volle kracht is?
pi_24255673
quote:
Op maandag 27 december 2004 23:25 schreef Sjonnjoop het volgende:
Hou er wel even rekening mee dat zoiets de APK niet doorkomt en dat je dus je originele claxon moet kunnen aansluiten wanneer hij gekeurd moet worden
onzin, heb er ook 1 in mijn kadett zonder orginele claxon, komt gewoon door de A.P.K.
quote:
[b]Op dinsdag 28 december 2004 12:06
en wat is de reactietijd,want ik geloof dat het nog een seconde duurt voordat die compressor op volle kracht is?
duurt inderdaad een halve seconde ongeveer.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
pi_24255882
Ik heb een claxon van een VW Passat in mijn scooter gezet nadat de originele het begeven had en deze had een vriend van me nog liggen.

Af en toe moet ik helaas verplicht op het fietspad rijden, waar ik dan weer fietsers 3-breed tegenkom...

Op mijn scootertje klinkt dat ding nog harder dan bij een auto aangezien hij nu achter een roostertje zit aan de voorkant van de scooter i.p.v. onder de motorkap van een auto.

Mijn scooter is een Piaggio Liberty, type oude-lullen-scooter dus en het ding rijd 50, voordat iedereen weer begint te kankeren op scooterrijders.
pi_24258889
Oudere mercedessen (tussen 1980-1993, modellen als SEC, CE, SEL e.d) hebben vaak een knopje in de middenconsole met het logo van een toeter... dat is een 2tonige passeerhoorn hehe die dingen zijn echt supergaaf
'99 MB E320 CDI T-model
pi_24271243
info: een ECHTE scheepstoeter heeft nogal een compressor nodig. Laat je niet afschepen met een claxon met scheepstoeter-geluid want het komt niet in de buurt. Scheepstoeter is harder dan treintoeter maar treintoeter werkt sneller ... scheepstoeter heeft 1-2 sec nodig om druk op te bouwen.

info2: maak een schakelaar waarmee je kunt schakelen tussen de normale claxon en de (laten we het even een) stresstoeter (noemen). Scheelt bij keuring.

Info3: tweetonige claxons zijn gewoon toegestaan zolang de tonen tegelijk worden geluid. Geen La_Cucaracha (of hoe je dat ook spelt) melodietjes dus (wat zowiezo erg triest is maargoed)
Calm down, please!
pi_24272670
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:00 schreef Googolplexian het volgende:
info2: maak een schakelaar waarmee je kunt schakelen tussen de normale claxon en de (laten we het even een) stresstoeter (noemen). Scheelt bij keuring.
Welke keuring?
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_24272755
In de VS kan je treinhoorns kopen die je 12KM verderop nog kan horen.
Zijn alleen wel dik een meter lang. Een of andere gestoorde ausi had er een op zijn camper gebouwd
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  woensdag 29 december 2004 @ 11:19:02 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_24272887
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 14:17 schreef Swolly het volgende:
Mijn scooter is een Piaggio Liberty, type oude-lullen-scooter dus en het ding rijd 50, voordat iedereen weer begint te kankeren op scooterrijders.
Hé! Je mag maar 45 met zo'n ding.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_24273026
Ja ik heb ook zo'n ding van de halfords.

Moet em alleen nog even inbouwen, mmhm ik lees ergens dat er een halve seconde nodig is voordat hij op druk is.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_24273125
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:27 schreef Sportguy het volgende:
Ja ik heb ook zo'n ding van de halfords.

Moet em alleen nog even inbouwen, mmhm ik lees ergens dat er een halve seconde nodig is voordat hij op druk is.
Niet alle luchthoorns hebben daar last van hoor. Bij mij was dat niet zo, maar ik heb in verhouding ook een dure 3 tonige luchthoorn. Deze compressor schijnt beter te zijn. Maar in welk opzicht weet ik niet, dus misschien ook de reactie tijd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')