quote:al begonen dus
Op zaterdag 22 september 2001 23:42 schreef Toebroodjie het volgende:
sorry dat is Yorin om 23:40 uur
quote:ok, dan ga ik kijken
Op zaterdag 22 september 2001 23:45 schreef Toebroodjie het volgende:
Is het origineel, nog niet begonnen, nu reclame
quote:Idd, wordt het de 1e keer dat ik deze versie zie
Op zaterdag 22 september 2001 23:49 schreef Toebroodjie het volgende:
Balen, zo te zien toch niet het origineel met Jack Nicholson
quote:Kwestie van smaak denk ik, ik heb deze ooit vaker gezien en idd de versie met Jack Nicholson is veel beter. Stephen king heet dan ook de "king of horror" maar daar ben ik het ook niet altijd mee eens. Wat ik in deze versie mis is het "klassieke geheel"
Op zaterdag 22 september 2001 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Deze versie duurt 4 uur en wordt uitgezonden in 6 delen, is enorm slecht (Rebecca DeMornay, zegt u dat wat) en is zeker niet spannend. Is wel de versie die King zelf heeft goedgekeurd.
quote:Ja, miniserie idd. Blèh
Op zaterdag 22 september 2001 23:54 schreef SunChaser het volgende:
Deze versie duurt 4 uur en wordt uitgezonden in 6 delen
quote:Ja, tuurlijk. De bitch uit The Hand That Rocks the Cradle. Gewèldige rol.
Rebecca DeMornay, zegt u dat wat
quote:Vanavond wel: 23:35 The shining
Op zaterdag 22 september 2001 23:49 schreef Toebroodjie het volgende:
Balen, zo te zien toch niet het origineel met Jack Nicholson,
Ik heb 'm 1x gezien. Ik vond er slechts drie scenes goed. Die met de badkuip, die met de enorme stapels papier, als zijn vrouw dat ontdekt en de bijlscene: Hereeeeeee's Johnyyyyyyy.
maar The Shining met die ene actuer(ben zijn naam ff kwijt) die nu ook in de komedie 'Wings" speelt(iedere ochtend te zien op sbs of vacht ofzo); die versie vond ik ook cool
quote:Vind persoonlijk dat de reden waarom Jack Torrance door het lint gaat in deze versie van the shining veel te weinig duidelijk wordt gemaakt.
Op zaterdag 19 januari 2002 23:18 schreef SunChaser het volgende:
Dat met dat bloed vond ik erg overdone. Jammer dat King zelf niet tevreden was over Shining, want behalve de non-horror verfilmingen is toch een van de betere King-films.
De beste verfilmingen zijn - toegegeven - non-horror. The Stand, The Green Mile en The Shawshank Redemtion staan onbetwist bovenaan...
quote:In mijn post bedoelde ik met de 2e keer dat ik 'the stand' noemde dan ook 'stand by me'
Op zondag 20 januari 2002 00:05 schreef SunChaser het volgende:
Stand By Me (The Body) is toch een van de betere King verfilmingen. De miniserie van The Shining was in mijn ogen saai, van wat ik er van gezien heb. It begon goed, maar naar het einde toe was het echt een lachertje, zeker met die Spin.
quote:Is tweeenhalf keer de film
Op zondag 20 januari 2002 17:44 schreef inquestos het volgende:
Ik heb zo'n hekel aan die film.
Heb hem ook niet een keer volledig gezien. Een stuk of 5x de helft ervan ofzo.
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 23:44 schreef jerney het volgende:
Wel het origineel toch?
Die andere zuigt
quote:Jij hebt de DVD thuis liggen!!!!
Op zaterdag 22 september 2001 23:48 schreef jerney het volgende:
ok, dan ga ik kijken
thnx.
*DVD terug wil*
Ik vind de oorspronkelijke van Stanley Kubrick een klein beetje onevenwichtig. Er wordt niet diep genoeg op ingegaan waarom Jack opeens helemaal gestoord wordt. In die remake wordt al eerder duidelijk gemaakt dat ie met een alcoholverslaving zit. Daar wordt in de oude versie niet op ingegaan. Ik weet niet hoe het in het boek is.
Ook eindigt in beide versies de film anders. In de oorspronkelijke wordt Dick Halloran (de kok) met een bijl doodgeslagen. In de remake wordt hij met een zware hamer aangevallen maar overleeft hij het wel en ontsnapt hij aan het einde. In de oorspronkelijke versie vriest Jack Torrance dood in de tuin. En in de remake ontploft het hotel omdat Jackie was vergeten de boiler af te zetten. Hij komt daar dan ook bij om het leven. Ik weet niet hoe het einde in het boek is.
Conclusie: Ik vind de remake veel gedetailleerder en het verhaal + bijbehorende spanning wordt beter opgebouwd. Ik vind The Shining een zeer spannende film. beide versies eik wel.
quote:Vanavond op Net 5, om 22:20-00:25.
The Shining (1980)Jack Torrance krijgt een baan om als bewaker te werken in een hotel in de bergen. Het hotel is gedurende de wintermaanden gesloten en Torrance en zijn familie zullen voor een lange tijd de enige bewoners zijn in het hotel. Wanneer een sneeuwstorm de familie afsluit van de buitenwereld ontdekt Jack's zoon Danny, die helderziend is en telepathische krachten bezit, dat er geesten in het hotel rondspoken. De geesten zorgen ervoor dat Jack langzaam gek wordt. Jack ontmoet de geest van de vorige bewaker van het Hotel, Mr. Grady, die zijn eigen vrouw en twee kinderen om het leven bracht. Dan wordt het verblijf opeens erg onaangenaam..
(is hij trouwens op DVD te krijgen?)
quote:Ja
Op vrijdag 17 januari 2003 00:42 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
Geweldige film, helaas het eerste halfuur gemist.(is hij trouwens op DVD te krijgen?)
quote:De echte fan heeft natuurlijk ook de "lange" Amerikaanse versie: http://www.dvdfile.com/software/review/dvd-video_3/shining_rm.html
Op vrijdag 17 januari 2003 01:00 schreef Westlife-fan het volgende:[..]
Ja
http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=343
quote:Ik vond het een goeie film. Het verhaal wordt goed opgebouwd maar alleen op het laatste een beetje te............kijk zelf maar anders verraad ik al teveel.
Op vrijdag 17 januari 2003 01:09 schreef Toebroodjie het volgende:
He verdorie gemistEn ik had er nog zo aan gedacht. Trouwens over Stephen King gesproken wie heeft er Rose Red al gezien? Ik heb em hier liggen op dvd maar ik moet hem nog kijken.
Wat is de clou ? Dat heb ik net ff gemist. Toen ik klaar was met bellen was de film natuurlijk afgelopen.
het einde is idd wat vaag, niemand weet wat ermee bedoeld wordt.. zie ook hier onder de kop "ending"
quote:SPOILERS:
Op vrijdag 17 januari 2003 13:51 schreef Acathla het volgende:
Ik heb 'em maar vaag gezien, maar ik werd *net* op het einde gebeld. Op het moment dat er ingezoomd werd op de oude foto van het hotel (ballroom) , daar stond Torrance met z'n enge grijns ook nog tussen.Wat is de clou ? Dat heb ik net ff gemist. Toen ik klaar was met bellen was de film natuurlijk afgelopen.
Heeeeereeeeee's Johny was overigens een improvisatie en slaat op de kreet van Johny Carson, een late-night-show-host.
quote:Ik dacht ook al..
Op vrijdag 17 januari 2003 23:09 schreef SunChaser het volgende:
[afbeelding]Heeeeereeeeee's Johny was overigens een improvisatie en slaat op de kreet van Johny Carson, een late-night-show-host.
quote:Vandaar ook de Simpsons-parodie waarin Homer elke deur van het hotel inslaat en bij elke deur een andere kreet van een late-night-show gebruikt
Op vrijdag 17 januari 2003 23:09 schreef SunChaser het volgende:
[afbeelding]Heeeeereeeeee's Johny was overigens een improvisatie en slaat op de kreet van Johny Carson, een late-night-show-host.
quote:Op imdb krijgt het een 6,1 wat op zich niet slecht is. Het is zo schijnt een verfilming van het boek. Stephen King kon Kubricks kijk op het boek niet waarderen. Als hij binnenkomt vertel ons dan of het wat is.
Op dinsdag 15 april 2003 16:10 schreef fleshie het volgende:
Heb hem maar gewoon besteld en we zullen wel zien
quote:Hier staat nog wat info over de film
Op dinsdag 15 april 2003 16:25 schreef sampoo het volgende:[..]
Op imdb krijgt het een 6,1 wat op zich niet slecht is. Het is zo schijnt een verfilming van het boek. Stephen King kon Kubricks kijk op het boek niet waarderen. Als hij binnenkomt vertel ons dan of het wat is.
quote:Ja volgens mij is dat de langere versie die heb ik ook wel eens als 3 delige miniserie gezien die zonden ze toen uit op yorin. Kwee nie of het de zelfde is maar voor dat geld zou ik nie echt moeilijk doen staat altijd wel mooi in je collectie toch
Op maandag 14 april 2003 22:41 schreef fleshie het volgende:
Wie heeft deze versie van The Shining (Stephen King's The Shining (Mini Series): Special Edition) gezien:
[afbeelding]
hij is nu te koop op Play voor £14.99 en ik ben aan het twijfelelen of ik hem zal kopen, dus ik zou graag jullie meening horen.
quote:ja het gaat om de versie die ze op Yorin hebben uitgezonden een jaar of drie terug. Heb hem inmiddels gekochten en hij staat mooi in mijn collectie
Op maandag 28 april 2003 16:35 schreef lampie_666 het volgende:[..]
Ja volgens mij is dat de langere versie die heb ik ook wel eens als 3 delige miniserie gezien die zonden ze toen uit op yorin. Kwee nie of het de zelfde is maar voor dat geld zou ik nie echt moeilijk doen staat altijd wel mooi in je collectie toch
quote:jah ik heb hem gekocht!!
Op maandag 14 april 2003 22:41 schreef fleshie het volgende:
Wie heeft deze versie van The Shining (Stephen King's The Shining (Mini Series): Special Edition) gezien:
[afbeelding]
hij is nu te koop op Play voor £14.99 en ik ben aan het twijfelelen of ik hem zal kopen, dus ik zou graag jullie meening horen.
quote:ik heb gister staan twijfelen om hem te kopen.... 30 euro bij free record shop.... toen heb ik toch maar besloten om hem voor 70 cent bij de bieb te huren
Op maandag 30 juni 2003 00:04 schreef appelsientje het volgende:[..]
jah ik heb hem gekocht!!
![]()
hij's goed en duurt lekker lang, bijna 5 uurtje.
Ik heb hem dus ook gekocht dus ik zou het doen
quote:Geweldig moment is dat inderdaad, hulde voor Jack.
Een maniakale Jack Nicholson die door een gat in de deur 'Here's Johnny! ' schreeuwt terwijl hij met een bijl achter zijn vrouw aanzit, vinden de Britten het engste moment aller tijden. Het fragment uit Stanley Kubricks verfilming van The Shining staat op de eerste plaats in een top-100 van meest angstaanjagende momenten uit de televisie-, reclame- en popgeschiedenis. De peiling werd door de Britse tv-zender Channel 4 uitgevoerd en afgelopen weekend uitgezonden.
Weet iemand eigenlijk waarom als je op het einde die oude foto ziet (uit 1920 oid) dat hij er dan ook op staat? Da's echt zo'n moment
Prachtige film.
quote:Eng moment inderdaad, dat lijkt een vet lekker wijf maar dan ineens....
Op zaterdag 15 november 2003 20:44 schreef Mes het volgende:
En dat oude vrouwtje in de badkamer!!!
Aaaaargh!!
we zien het vanavond wel, ik heb er veel zin in. Wel jammer dat het zo laat begint..
Ik heb opgegeven
Wat een film.
quote:Bij die miniserie - versie van Stephen King zelf is dat veel beter uitgewerkt, vind ik. Daar gebeurt dat veel geleidelijker.
Op zondag 16 november 2003 00:48 schreef -Hans- het volgende:
Inderdaad, echt geweldig om te zien hoe die gast (en die vrouw ook) helemaal gek aan het worden zijn. En nu begint het pas echtWat een film.
quote:Jep dat is inderdaad zo.
Op zondag 16 november 2003 00:52 schreef Leatherface het volgende:[..]
Bij die miniserie - versie van Stephen King zelf is dat veel beter uitgewerkt, vind ik. Daar gebeurt dat veel geleidelijker.
Geweldig die Jack is helemaal aan het doordraaien.
Dat moment krijgt ik toch altijd wel weer de schik. Zal wel de manier zijn waarop dat gastje het zegt.
quote:Idd, met zo'n eng kraak stemmetje.
Op zondag 16 november 2003 01:31 schreef Frasier het volgende:
Redrum! Redrum! Redrum!Dat moment krijgt ik toch altijd wel weer de schik. Zal wel de manier zijn waarop dat gastje het zegt.
Jaaaaa Heeeeereeeeee's Johnny !
wat een acteur...
quote:Who gives a fuck?
Bij die miniserie - versie van Stephen King zelf is dat veel beter uitgewerkt, vind ik. Daar gebeurt dat veel geleidelijker.
quote:Dat is inderdaad heel erg jammer want die man is perfect geschikt voor het spelen van Jack, gewoon dat gezicht van hem is al helemaal goed.
Op zondag 16 november 2003 08:28 schreef kamagurka het volgende:[..]
Who gives a fuck?
Daar zit Jackie boy niet in!
Nadeel van zo'n serie is dat er vaak een week tussen het volgende deel zit.
quote:Koop de dvd...
Op zondag 16 november 2003 11:59 schreef -Hans- het volgende:Nadeel van zo'n serie is dat er vaak een week tussen het volgende deel zit.
quote:In Kubrick's versie heeft hij ook een alcoholprobleem, dat wordt alleen niet zo duidelijk vermeld. In het boek is dat heel erg aanwezig, net zoals de bewegende dierenbosjes in de speeltuin.
Op zondag 16 november 2003 11:59 schreef -Hans- het volgende:[..]
Dat is inderdaad heel erg jammer want die man is perfect geschikt voor het spelen van Jack, gewoon dat gezicht van hem is al helemaal goed.
Maar die serie is wel wat spannender, dan schijnt Jack ook een alcohol verslaving verleden te hebben.
(of vergis ik mij nu in een andere film?)
En dat zoontje ziet dan allemaal enge dingen in de speeltuin, bosjes in de vorm van dieren die tot leven komen.Nadeel van zo'n serie is dat er vaak een week tussen het volgende deel zit.
Maar ik heb 'm nog steeds niet gezien, te duur om op DVD te kopen.
quote:Maar is die serie net zo eng en obscuur vormgegeven als de film? Dat enge tapijt overal, die weirde camera-shots, die enge verschijningen van die lijken, dat spooky besneeuwde doolhof?
Op zondag 16 november 2003 11:59 schreef -Hans- het volgende:[..]
Dat is inderdaad heel erg jammer want die man is perfect geschikt voor het spelen van Jack, gewoon dat gezicht van hem is al helemaal goed.
Maar die serie is wel wat spannender, dan schijnt Jack ook een alcohol verslaving verleden te hebben.
(of vergis ik mij nu in een andere film?)
En dat zoontje ziet dan allemaal enge dingen in de speeltuin, bosjes in de vorm van dieren die tot leven komen.Nadeel van zo'n serie is dat er vaak een week tussen het volgende deel zit.
Ik vind de film echt een meesterwerk hoor, zelfs los van mr. Nicholson's fenomenale acteerprestatie!
Maar ik vind het acteer werk van Jack Nickelson wel superieur!! Hij is wel geknipt voor dit soort rollen vind ik...
quote:
Op zondag 16 november 2003 16:42 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik vind zowel de miniserie als de film heel goed gemaakt, maar m'n voorkeur gaat toch uit naar de miniserie aangezien deze veel gedetailleerder is en het verhaal beter vertelt en die irritante muts, Shelley Duval, speelt er niet in mee.
quote:Hij wordt bezeten door de geest in dat hotel van de vorige eigenaar. Hij is als het ware voorbestemd tot hetzelfde lot..
Op zondag 16 november 2003 14:53 schreef sassa_s het volgende:
Nou ja ik heb dus gister voor het eerst die film gezien en ik moet zeggen dat ik een deel niet goed begrijp van die film (ik heb het boek ook niet gelezen hoor dus dat zal het ook wel zijn), zoals hoe komt het dat die Jack zo gek word enzo... Beetje vaag!!
Maar je moet van Stephen King houden om dit soort verhalen te kunnen apprecieren.
quote:Ja oke, dat begrijp ik nu dan beter maar hoe komt het dan dat hij op het eind op die foto staat? En ik hou opzich best wel van dit soort verhalen alleen ze moeten me wel wat duidelijker zijn dan dat hij nu is, ik vind het niet echt duidelijk gefilmt hoe dat komt enzo...
Op zondag 16 november 2003 17:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hij wordt bezeten door de geest in dat hotel van de vorige eigenaar. Hij is als het ware voorbestemd tot hetzelfde lot..
Maar je moet van Stephen King houden om dit soort verhalen te kunnen apprecieren.
quote:Ik heb het boek echt biiiiijna uit. Maar volgens mij is wat je hierboven zegt niet waar. Hij wordt niet bezeten door een geest.. Het hele hotel is gewoon 'bezeten' en heeft bepaalde krachten die zich uiten in de vorm van (dode) mensen, etc. Aangezien Danny the shining heeft wordt het hotel er sterker van.
Op zondag 16 november 2003 17:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hij wordt bezeten door de geest in dat hotel van de vorige eigenaar. Hij is als het ware voorbestemd tot hetzelfde lot..
Toch?
quote:Ik heb het boek eerlijk gezegdd niet gelezen
Op zondag 16 november 2003 18:16 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ik heb het boek echt biiiiijna uit. Maar volgens mij is wat je hierboven zegt niet waar. Hij wordt niet bezeten door een geest.. Het hele hotel is gewoon 'bezeten' en heeft bepaalde krachten die zich uiten in de vorm van (dode) mensen, etc. Aangezien Danny the shining heeft wordt het hotel er sterker van.
Toch?
Maar het is duidelijk geen "uitleg in stap 123"-film en daardoor vind ik hem eigenlijk alleen maar sterker en suggestiever. Het globale plaatje komt toch wel aan.
Je hoeft ET toch ook niet exact uit te leggen om te snappen wat de kern van de film is..
quote:Ik denk niet dat het hotel er sterker van wordt. Ik denk dat het hotel 'zichzelf laat zien' juist omdat Danny the shining heeft, en dit een bedreiging vormt.
Op zondag 16 november 2003 18:16 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Ik heb het boek echt biiiiijna uit. Maar volgens mij is wat je hierboven zegt niet waar. Hij wordt niet bezeten door een geest.. Het hele hotel is gewoon 'bezeten' en heeft bepaalde krachten die zich uiten in de vorm van (dode) mensen, etc. Aangezien Danny the shining heeft wordt het hotel er sterker van.
Toch?
Kan het fout hebben hoor. Heb het boek al jaren niet gelezen en de film is ook al een hele lange tijd geleden.
quote:Nouja, in het boek wordt juist duidelijk gezegd dat ze denkt dat Overlook wel sterker wordt van Danny. En ik heb het even opgezocht in het boek:
Op zondag 16 november 2003 20:20 schreef Mr_Brownstone het volgende:[..]
Ik denk niet dat het hotel er sterker van wordt. Ik denk dat het hotel 'zichzelf laat zien' juist omdat Danny the shining heeft, en dit een bedreiging vormt.
Kan het fout hebben hoor. Heb het boek al jaren niet gelezen en de film is ook al een hele lange tijd geleden.
quote:(pag. 342)
'Ik weet dat je van je pappie houdt. Ik houd ook van hem. We moeten eraan denken dat het hotel hem evenveel kwaad kan doen als ons.' En ze was ervan overtuigd dat dat waar was. Nog meer, zij dacht dat het hotel het eigenlijk op Danny gemunt had, de reden waarom het zo ver ging...misschien de reden waarom het zover kon gaan. Het zou zelfs kunnen zijn dat het Danny's licht was dat het de kracht verleende, de manier waarop een batterij kracht verschaft aan de elektrische voorzieningen in een auto Als ze weg konden komen, zou het hotel misschien weer vervallen tot zijn oude halfgevoelige toestand en niet meer kunnen dan griezelplaatjes van een stuiver vertonen aan de psychisch meer bewuste gasten die het huis betraden. Zonder Danny was het niet veel meer dan een spookhuis in een amusementspark, waar een of twee gasten kloppen zouden horen of de spookgeluiden van een gemaskerd bal of af en toe iets verontrustends zouden zien.
Nouja, ik begrijp uit dit stuk dat Overlook dus niets is zonder het licht van Danny .
quote:Is er een DVD versie van de miniserie?
quote:Yep, die is een maand of twee geleden uitgekomen, dacht ik.
Op maandag 17 november 2003 09:41 schreef mistercrazy het volgende:[..]
Is er een DVD versie van de miniserie?
quote:Ik denk dat 't hotel dat ook gedaan heeft
Op zondag 16 november 2003 23:58 schreef BatMat het volgende:
Ik vind het een hele mooie theorie, en ik wil eigenlijk de grote Stephen King ook niet tegenspreken, maar iets klopt er niet.
Die zwarte kok had toch ook 'the shining'?
Dan zou het Overlook hotel toch ook hem als 'batterij' hebben kunnen gebruiken?
Foutje in het boek?
P.S. heb het boek zelf niet gelezen. Misschien staat er iets in het boek wat het één en ander verklaard, of zo.
De DVD is trouwens te koop bij iedere DVD-winkel voor zover ik weet. Zelfs bij de Kruidvat .
En dat zijn natuurlijk:quote:Op zondag 23 september 2001 00:37 schreef Arcee het volgende:
Met daarin natuurlijk de 2 meest beklemmende scènes aller tijden.
Die snap ik ook al niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
de bunny-suit-scène op de slaapkamer.
Dit heb ik gehoord als uitleg:quote:Op dinsdag 1 februari 2005 21:40 schreef sizzler het volgende:
Kick.
Goede film, maar kan iemand het einde uitleggen?
Je bent niet echt bekend met de boeken van SK he?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:23 schreef sizzler het volgende:
Edit: oh, okee.
Maar heeft het boek ook zo'n einde? Misschien dat het boek er namelijk wel meer op ingaat, net als het drankprobleem.
Vooralsnog niet mijn type boeken nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:39 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je bent niet echt bekend met de boeken van SK he?
Evil is evil, unregardless.... Het kwaad waart rond en grijpt mensen onverwacht, uitleg overbodig
Geen idee, behalve dat het freaky isquote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vooralsnog niet mijn type boeken nee.![]()
Maar zo'n afsluiting zal toch wel een andere betekenis hebben dan dat het evil is?
Weet jij btw of er wel een betekenis achter "the bunnysuit" schuilt?
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 22:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Geen idee, behalve dat het freaky is
Daar doe ik het dan maar mee.quote:Die afsluiting is niets anders dan het kwaad wat al jaren rondwaart door dat hotel en zich personificeerd in Jackieboy... komt er iemand anders wordt die weer gepakt, get it?
godslasteraar!!! verdiep je ns in de schatrijke filmgeschiedenis...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:04 schreef sizzler het volgende:
En ik maar denken dat "The Sixt Sense" origineel was en alle andere films met paranormale kinderen daar van afgekeken waren.![]()
Jaja, ben bezig met Kubrick af te werken.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 23:25 schreef kamagurka het volgende:
[..]
godslasteraar!!! verdiep je ns in de schatrijke filmgeschiedenis...
Het is een gekostumeerd bal. Wanneer Jack aan de bar zit en zich omdraait is er opeens een gekostumeerd bal aan de gang (waar die Grady hem in de plee ontmoet) en op het eind op die foto ook. Maar het boek is zoveel beter... Die Halloran gaat ook niet dood op het eind en The Overlook fikt helemaal af. De film is ook meer geinspireerd door het boek dan een echte boekverfilming.quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:
Jack Nicholson speelt zo meesterlijk in deze film.
Ik hou mijn avatar dan ook nog maar een tijdjequote:Op woensdag 2 februari 2005 00:33 schreef MrX1982 het volgende:
Jack Nicholson speelt zo meesterlijk in deze film.
Omdat 'ie daarvoor zelf het script heeft geschreven en ook meer trouw is aan het boek. Kubrick's versie blijft toch beter.quote:Op woensdag 2 februari 2005 01:55 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik hou mijn avatar dan ook nog maar een tijdje
King was zelf meer gecharmeerd van de remake trouwens (heb ik ergens gehoord).
Lijkt me een uitgemaakte zaak ja.quote:Op woensdag 2 februari 2005 02:03 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Omdat 'ie daarvoor zelf het script heeft geschreven en ook meer trouw is aan het boek. Kubrick's versie blijft toch beter.
quote:How could we possibly appreciate the Mona Lisa if Leonardo had written at the bottom of the canvas: 'The lady is smiling because she is hiding a secret from her lover.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |